danielKSG - 29-09-2009, 17:10
" />Witam,
Mam problem z lanci± lybr± 2.4JTD gdy jadê dymi siê z t³umika na czarno i ma o wiele mniejsz± moc ni¿ zwykle .
Jaka mo¿e byæ przyczyna ? wydaje mi siê ¿e to ¶wiece ale nie jestem pewien i chcê zapytaæ specjalistów.
Proszê o pomoc
Codee - 29-09-2009, 17:33
" />kilka przyczyn które pasuj±:
- zu¿yty EGR
- przedmuchy na g³owicy ( dym pod deklem i plucie olejem jak na w³±czonym silniku korek wlewu siê otworzy )
- nie sprawne turbo
- w±¿ podci¶nienia turbo od³±czony
- który¶ z wê¿y od/do turbo dziurawy
- pier¶cienie t³okowe zu¿yte
Ka¿dej sytuacji co¶ towarzyszy i trzeba to wynale¼æ aby rozwi±zaæ problem.
danielKSG - 29-09-2009, 17:49
" />a w jaki sposób mogê wynale¼æ przyczynê ?
Codee - 29-09-2009, 17:58
" />kolego poczytaj trochê to forum bo wiele ju¿ takich sytuacji by³o.
¯eby wynale¼æ problem trzeba go fizycznie w samochodzie poszukaæ, bo co z tego ze kto¶ wypisze Ci przyczyny jak nie umiesz ¿adnej dopasowaæ do Twojego przypadku.
-- 29 Wrz 2009, 18:02 --
np. bierze Ci olej?
KrzychuKrzys - 29-09-2009, 18:06
" />Je¿eli sta³o siê to nagle to przyczyna najprawdopodobniej le¿y w nieszczelno¶ci uk³adu turbodo³adowania.
Jeden z wêzy (³±cz±cy turbo z intercoolerem lub ³±cz±cy intercooler z kolektorem) pêk³ albo spad³.
Sprawd¼ pod mask± czy nie ma nigdzie przedmuchów powietrza z uk³adu turbo (oczywi¶cie sprawdzaj przy 3000RPM).
danielKSG - 29-09-2009, 19:13
" />
">Je¿eli sta³o siê to nagle to przyczyna najprawdopodobniej le¿y w nieszczelno¶ci uk³adu turbodo³adowania.
Jeden z wêzy (³±cz±cy turbo z intercoolerem lub ³±cz±cy intercooler z kolektorem) pêk³ albo spad³.
Sprawd¼ pod mask± czy nie ma nigdzie przedmuchów powietrza z uk³adu turbo (oczywi¶cie sprawdzaj przy 3000RPM).
tak sta³o siê to nagle.
w jednej chwili siê zadymi³o i zacz±³ traciæ moc .Teraz chodzi ale s³abo .
Czy znacie mo¿e jakiego¶ dobrego mechanika (w okolicy ¯or , kolega z Tych zapewne wie co to za miasto )który dobrze zrobi³by to?
KrzychuKrzys - 29-09-2009, 19:31
" />
">tak sta³o siê to nagle.
Heh... a sprawdzi³e¶ czy uk³ad jest szczelny jak pisa³em?
We¼ sobie miskê z wod± zmocz d³oñ i popro¶ kogo¶ ¿eby potrzyma³ auto na 2500 - 3000RPM.
Obmacaj zmoczon± d³oni± wszystkie wê¿e - sprawdzaj pocz±wszy od turbiny przez intercooler a¿ do kolektora czy nigdzie nie dmucha ( o ile w ogóle dmucha bo mog³o siê przecie¿ jeszcze turbo zatrzeæ).
Tylko nie ³ap siê za sprawdzanie na rozgrzanym silniku bo siê poparzysz.
Codee - 29-09-2009, 19:48
" />Kolego generalnie to ja w swoim autku robiê naprawy sam - oczywi¶cie nie szlifuje g³owicy itp. ale ostatnio podjecha³em na serwis i tam okaza³o siê co mojej maszynce dolega.
Turbo zdemontowa³em i zamontowa³em nowe sam, g³owicê zdemontowa³em, da³em do regeneracji, zamontowa³em sam.
Ja w okolicy znam tylko partaczy którzy zamiast zrobiæ co faktyczniej jest nie tak to naciagaj± na koszty ¿eby cz³owieka w samych majtach pu¶cili.
Podejrzewam ¿e to co w aucie ju¿ sam porobi³em u specjalistów w okolicy by³oby cenione na grubo ponad 10 ty¶.
Wolê tu zaklikaæ, a ¿e mam jakie¶ pojêcie to radzê siê te¿ osób do¶wiadczonych i maj±cych olej w g³owie - tu polecam dudukken oraz oczywi¶cie Jan123456, w naszej okolicy niby od diesla spec mechanicy to ¦mietana w kobiórze ale jak tam kiedy¶ Corsê B 1.7D odda³em bo auto nie ¶miga³o jak trzeba to tylko mi linkê z gazu tak za³o¿yli ¿e spad³a podczas jazdy a nic nie wykryli - okaza³o siê ¿e w aucie licznik nie pokazywa³ wiêcej jak 130 km/h a ja siê wku... ¿e auto wiêcej jak 130 km/h nie idzie.
Jak wspomnia³em najpierw radzê siê udaæ na serwis gdzie z w³oszczyzn± maj± do czynienia na codzieñ a potem poszukaæ na forum w odpowiednim dziale mechanika - jak pamiêtam kto¶ w katowicach obok A4 jaki¶ warsztat poleca³ ale ja szuka³em zanim zapyta³em.
danielKSG - 30-09-2009, 15:52
" />zdjêcia z silnika mojej lancii.Czy wszystko na ogó³ wporz±dku ? auto kupi³em u¿ywane w holandii 2 lata temu , rok produkcji 2000
Krzysiek wielkie dziêki w±¿ by³ wyrwany , wielkie dziêki za pomoc.