pieeeetreeeek - 19-07-2010, 11:18
" />Witam !!!
Na wstępie jeeli powtarzam post to przepraszam ale nie znalkazłem nic w temacie.
Chodzi mi o problem z klimatyzacja ostatnio jechałem w korku i dopóki wskaznik temperaturu nie osiągnał temp ok 110 stopni ( ok ponieważ na wskazniku w zegarach są tylko oznaczone 90 i 130, przyjmuje że wskaznik działa prawidłowo bo w trakcie normalnej jazdy utrzymuje sie 90 stopni) wszystko bylo ok. Jak wskaznik temperatury pokazywal 110 stopni z nawiewów leciało zdecydowanie cieple powietrze, po przejechaniu jakiegoś dystansu gdy temperatura spadła do ok 90 stopni klima znowu działała prawidłowo. Prosze o pomoc może ktos wie co może byc przyczyna albo może juz ktos porusał ten temat na forum ja niestety nic nie znalazłem.
z góry dzieki za pomoc
Nat - 19-07-2010, 11:46
" />A jakiego auta dotyczy problem?
pieeeetreeeek - 19-07-2010, 13:00
" />Lancia Lybra 2.0 z 2000 roku
Nat - 19-07-2010, 13:13
" />Sprawdziłeś, czy wiatrak chłodnicy działa prawidłowo? Czy się załącza? Nie powinien dopuścić do 110 st.
W sumie auto zareagowało prawidłowo, przy ryzyku przegrzania silnika - odciążyło go wyłączając sprężarkę klimy.
Codee - 19-07-2010, 13:17
" />Sprawdź w skrzyneczce bezpieczników na akumulatorze bezpieczniki - te grube.
Prawdopodobnie bezpiecznik od drugiej szybkości wentylatora padł. ( chyba drugi lub trzeci licząc od drzwi kierowcy do drzwi pasażera )
Dexter - 20-07-2010, 19:00
" />Miałem podobny problem, w korku samochód osiągał temp. powyżej 90C, a podczas jazdy spadała (też Lybra 2.0 z 2000r), u Mnie sprawa była prosta, zrobiłem co pisze : sprężone powietrze i przedmuchałem chłodnice w obie strony, tyle kurzu i piacho-pyłu poleciało, że w pewnym momencie nie widziałem samochodu , potem jeszcze przepłukałem wodą i już nigdy temp. mi nie przekroczyła 90C, z klimą czy bez nie ważne wskazówka soi jak drut Tylko z tym sprężonym to spokojnie nie dużym ciśnieniem żeby nie pozagniatać chłodnic. Spróbuj a może nie pożałujesz mi pomogło.
pieeeetreeeek - 20-07-2010, 21:18
" />Dzięki za podpowiedzi jutro zacznę walczyć z tematem jak coś znajde to napisze jak się sprawy mają.
pieeeetreeeek - 21-07-2010, 08:36
" />Witam !!!
Sprawdziłem tak jak koledzy radzili bezpiecznik, jest ok, przy okazji sprawdziłem przekaznik drugiego biegu na krótko i działa, również wentylator działa po włożeniu mostka w styki robocze przekaznika działa.
Chłodnica tez odpada przedmuchałem na wszelki wypadek ale czysta była.
Natomiast nasuwa mi sie pytanie co do czujnika temperatury, a mianowicie czy jest jeden ? czy na podstawie tego samego czujnika są wskazania temperatury na zegarach i sterowanie biegami wentylatora? bo może sterowanie wentylatora jest od innego czujnika temperatury i on jest uszkodzony? a jeżeli to możliwe to gdzie on mniejwięcej jest zlokalizowany?
Codee - 21-07-2010, 10:22
" />Na chłodnicy powinien być, a to jaką temperaturę pokazuje Ci na tablicy to bierze z czujnika temp. przy termostacie ( przynajmniej tak jest w 1.9 jtd i nie wydaje mi się aby tworzyli coś nowego ).
Ozarek - 21-07-2010, 10:43
" />Sprawdź czy wirnik wentylatora nie ma luzów, może kończyć się łożysko, wentylator pracuje z większym oporem i traci wydajność.
Druga rzecz, to stan płynu, jak zacznie wrzeć to zapowietrza układ i na postoju wentylator nie ma prawa poradzić sobie ze zbiciem temp.
pieeeetreeeek - 21-07-2010, 11:36
" />Stan płynu sprawdzam co jakiś czas ale jest ok, wymieniałem jakiś czas temu termostat i cały płyn na nowy i weszło tyle ile powinno ok 9 litrów cały układ odpowietrzałem kilka razy a raczej próbowałem odpowietrzyć bo powietrza nie było, a co do wentylatora to zaraz luzy sprawdze.
pieeeetreeeek - 21-07-2010, 20:01
" />wentylator też już sprawdzony wydaje się że jest ok, trzyma się sztywno nie ma żadnego bicia chodzi lekko. Co do temperatury to niestety dzisiaj w małym korku objaw sie powtórzył urosła, może troche mniej niż poprzednio bo klima działała ok ale urosła, a zaraz potem przejechałem kawałek normalnie i temperatura wróciła do 90 stopni. Co do czujników na chłodnicy nic nie znalazłem.
pieeeetreeeek - 21-07-2010, 21:11
" />Zastanawiem się jeszcze nad jednym jak można i czy można sprawdzidz prędkości obrotowe wentylatora bo może wentylator jak już jeden kolega wspomniał nie ma siły i nie pracuje z odpowiednimi prędkościami. No i drUga sprawa przypomniałem sobie że w zeszłym roku pewien mechanik opisywany nawet w klubie wymieniał mi rezystor od wentylatora ( tznrezystor 2 biegu ) i jak sprawdzał to zrobił zwarcie na przekażniku 2 biegu i może wtedy coś poleciało napewno wymienialiśmy potem bezpiecznik od pozwolenia pracy wentylatora czy jakoś tak w kabinie kierowcy 7,5 A.
Codee - 21-07-2010, 22:39
" />Podpinasz auto do kompa i robisz test pierwszego biegu wentylatora, potem test drugiego biegu wentylatora.
Zero problemu.
pieeeetreeeek - 22-07-2010, 07:22
" />hym to znaczy że niestety musze jechać do jakiegos mechanika i ze 100 za smo podłączenie zapłace no ale trudno. Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomyśł że może termostat który wymieniałem jest uszkodzony i zablokował się na małym obiegu. No ale zaczne chyba od sprawdzenia prędkości.
Codee - 22-07-2010, 09:48
" />Taniej wyjdzie Cię kupić kabel VAG i samemu coś takiego sprawdzić plus ewentualne błędy - 37.50 pln + wysyłka
Ściągasz do tego program FiatEcuScan i działasz
matias21 - 22-07-2010, 16:46
" />u mnie kiedyś było podobnie, ale w czasie jazdy na trasie temperatura spadała do ok 70-80 stopni, a w korku do 100-105 przyczyną był zacięty termostat w pozycji coś między małym, a dużym obiegiem.
pieeeetreeeek - 22-07-2010, 21:50
" />To dołoże jeszcze pytanie odnośnie pompy wody, czy ma ktoś jakiś prosty sposób na jej sprawdzenie, i na sprawdzenie chłodnicy czy nie ma gdzieś poprzytykanych kanalików wewnątrz no i czy to możliwe że na przykład nie przechodzi ciecz przez całą chłodnicę.
NIKI - 25-07-2010, 11:15
" />Miałem dokładnie ten sam problem.
Co się okazało.....
Skraplacz ( Chłodnica klimatyzacji) który znajduje się tuż przed chłodnicą wody, był tak zabity kurzem, owadami itp. że powietrze nie przechodziło do chłodnicy i układ nie dawał sobie razy z chłodzeniem wody.
Pomogło gruntowne czyszczenie skraplacza od zewnątrz (Płynem do mycia silników i myjką wysokociśnieniową).
Po tej operacji klimatyzacja chodzi wzorowo a temperatura silnika trzyma się 90 stopni w najwiekszym korku i upale.