Lybra 1.9JTD - il filtro di petrolio



Simon - 12-02-2008, 23:13
" />Gdzie w tym silniku jest filtr paliwa i czy dam radê go wymieniæ w³asnorêænie ?




celek - 12-02-2008, 23:21
" />On chyba jest pomiêdzy pokryw± silnika a akumulatorem tylko ¿e trochê bli¿ej ¶cianki grodziowej takie co¶ okr±g³e. Sam powiniene¶ wymieniæ tylko dobre kombinerek lub nasadka chyba by³a 7 czy co¶ takiego.Pzodro



Simon - 12-02-2008, 23:29
" />
">On chyba jest pomiêdzy pokryw± silnika a akumulatorem tylko ¿e trochê bli¿ej ¶cianki grodziowej takie co¶ okr±g³e. Sam powiniene¶ wymieniæ tylko dobre kombinerek lub nasadka chyba by³a 7 czy co¶ takiego.Pzodro

Chyba nie mam a¿ takiej wyobra¼ni ¿eby to zrozumieæ. Z tego opisu ( dla mnie ) wynika ¿e albo musia³by lewitowaæ albo znajdowaæ siê w dwóch miejscach na raz

Mata na dole fote, ¿eby¶ta nie musieli szukaæ. Mo¿e kto¶ zdolny - wska¿e, narysuje gdzie szukaæ dziada. No chyba, ¿e jest poza komor± silnika, ale co¶ mi siê jednak obi³o o uszy, ¿e nie.

Jest w tej wymianie jaka¶ filozofia? Co¶ trzeba od³±czaæ, zalewaæ, kombinowaæ?

http://www.prepublica.pl/temp/silnik.jpg[/img]



jerzy - 13-02-2008, 18:56
" />witam

patrz±c na fotkê to ten filtr jest na wysoko¶ci napisów lancia tak ma³o widoczny jest ¿e nie jestem pewny ale tam gdzie¶ na ¶cianie grodziowej powinien byæ.
powiniene¶ doj¶æ po wê¿yku paliwowym filtr pompa...........

je¶li on tam jest to trzeba trochê pokombinowaæ by go wymieniæ ................

pozdrawiam
_____________________
lancia dedra 19td 1995




Simon - 13-02-2008, 19:17
" />Tak mniej wiêcej nad literk± C w s³owie Lancia? tam gdzie taki metalowy dynks wystaje? to zaiste kiepski dostêp.



jerzy - 13-02-2008, 19:35
" />witam ponownie

dok³adnie
ale dojdziesz po przewodzie paliwowym - nie wiem jaki tam jest dostêp ale jak ja przy swojej wymienia³em filtr to sobie rêce pokaleczy³em - ale trzeba kombinowaæ : yesyes : :roll:

pozdrawiam
_____________________
lancia dedra 19td 1995



Simon - 13-02-2008, 19:41
" />jesli bedzie ciê¿ko to najwy¿ej oddam szpecjali¶cie, ale po co przep³acaæ jak mo¿na co¶ zrobiæ w³asnymi rêcyma



jerzy - 13-02-2008, 20:08
" />ja jak pamiêtam to odkrêca³em od obudowê od grodzi,¿eby doj¶æ do spodu bo u mnie jest kostka czujnika wody w paliwie potem dopiero odkrêca³em sam filtr - ale nie wiem jak to jest w tak wspania³ym autu jak libra :roll:

pozdrawiam
____________________
lancia dedra 19td 1995



mi2849ma - 14-02-2008, 15:23
" />jest dok³adnie tak jak pisze jerzy



Dudi - 14-02-2008, 17:10
" />No dok³adnie ten filtr znajduje siê na wysoko¶ci napisu Lancia pomiêdzy przegrod± a silnikiem, dostêp wcale nie jest taki najgorszy.



Simon - 14-02-2008, 17:21
" />Rozumiem, ¿e wystarczy parking i zdolno¶ci manualne, ¿eby to wymieniæ.
Od³±czam czujnik, odkrêcam stary, zak³adam nowy, pod³±czam czujnik i z g³owy? Pompa sama go sobie nabije paliwem przed odpaleniem silnika?



emczo - 14-02-2008, 17:36
" />http://images29.fotosik.pl/158/924be7712db705ac.jpg[/img]
jest na tyle duzy ¿e go zobaczysz.
koniecznie odkrêæ najpierw czujnik jest na samym dole (tylko je¿eli masz kontrolkê wody w filtrze paliwa przy zegarach). Bardzo delikantnie bo jak zerwiesz wi±zkê to koszt nowej okolo 1000 z³. potem odkrêcasz filtr. Paliwo oczywi¶cie pocieknie.
Filtr ma byæ typu UFI.
po zamontowaniu przed rozruchem poczekaj na wype³nienie go paliwem - nie odpali tak ³atwo.
a z jakiego powodu wymieniasz?



Simon - 14-02-2008, 17:46
" />w³asnie, zauwazylem na allegro ze niektóre maj± u do³u taki plastikowy zaworek a inne nie.

Widaæ go pod filtrem UFI

http://www.prepublica.pl/temp/ufi.jpg[/img]

a ten ( niby te¿ do Lybry ) najwyra¼niej nie ma bo jak by sta³?

http://www.prepublica.pl/temp/bosch.jpg[/img]

PS. Wymieniam ( jeszcze mo¿e nie w tym momencie ale w najbl¿szych tygodniach ) bo nie wiem, kiedy by³ ostatnio wymieniany. I po kolei chce eliminowaæ mo¿liwe przyczyny wysokiego spalania ( oko³o 9-10 l w cyklu mieszanym ). Oczywi¶cie razem z nim wymienie filtr powietrza ale to ju¿ chyba w ogole nie jest ¿adna filozofia ? czy jest?



evand - 14-02-2008, 18:09
" />W swojej wymieni³em filtr paliwa UFI (zaworek w dolnej czê¶ci filtra jest do spuszczania osadu/wody) i filtr powietrza. Spalanie oscyluje teraz ok 7 l/100km w cyklu mieszanym... I tak sta³em siê szczê¶liwym posiadaczem JTD-ka.



emczo - 14-02-2008, 18:38
" />a masz kontrolkê wody w filtrze paliwa na zegarach (kiedy przekrêcasz kluczyk przed odpaleniem) to koniecznie ufi ale w innych przypadkach szczególnie na zimê te¿ siê przyda.
kiedy ci sie zapali po rozruchu. wtedy wsadzasz g³êboko rêkê pod filtr paliwa od³±czasz czujnik i odkrêcasz kurek i spuszczasz wodê z filtra.
wiesz gdzie jest filtr powietrza?
je¿eli te¿ bêdziesz wymienia³ filtr oleju:
wymieñ olej przed zmian± filtru oleju.

zajrzyj do instrukcji tam wszystko na 100% jest.



emczo - 14-02-2008, 18:43
" />.. a dla u¿ytkowników tzw rudolfów instrukcja obs³ugi tych silników w/g Baskeciora z forum Diesla Autocentrum, podaje ¼ród³o my¶lê ¿e nie pope³niam ¿adnego wykroczenia a wiêc:

10 przykazañ dla Diesla - ver 1.2

1) nie bêdziesz je¼dzi³ na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz la³ paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, ³±cznie z opa³em , by traktor twój pêdzi³ z poci±gu zapa³em.
Czysto¶æ paliwa czasem wa¿niejsza ku niechceniu ni¼li czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zim± sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, ¶wiec ¿arowych, rozrusznika i alternatora, a k±t wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów siê zimnych nie boisz.
3) czcij turbine sw± i szanuj albowiem po d³u¿szej je¼dzie studziæ j± bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odwa¿y siê buta mocno wciskaæ. Ciskaæ za¶ musisz ciep³ego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj ¿wawo buta wychylenie coby sprê¿arka dawa³a cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac bêdziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac bêdziesz bardziej ni¼li wierno¶ci kobia³ki twej. Lepsza bowiem niewierno¶æ ma³¿eñska niewielka ni¼li w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minera³em poiæ go bêdziesz tylko na z³omie.
5) zim± dodawaæ bêdziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa by³a. Zmiarzniêta ropa zamarzn±æ mo¿e i wtedy nawet kopciuch ci nie pomo¿e.
Depresator wa¿nym ekwipunkiem w twoim baga¿niku , inaczej zamiast kobia³ki pchaæ bêdziesz auto blu¼ni±c niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdê odpalanie zim± ³atwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamiêæ. Wtryski w Niuni wa¿niejsze s± czasem ni¼li za pann± latanie z go³ym kuta..m
7) dbaæ o szczelnosæ przewodów IC bêdziesz inaczej dopadnie Ciê rêka sprawiedliwego i kopciæ fura twa bêdzie a konie w las pogoni±.Momentu równie¿ Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompowaæ zacznie.
Cool filtr powietrza sprawdzaæ bêdziesz i wymieniaæ czêsto, bo zaprawdê powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet bêdzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj siê by ¶wiezy by³ zawsze w klekocie.
9) pilnowaæ bedziesz wymian paska rozrz±du niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdob±d¼ dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy ¼le do kupy rozrz±d Ci z³o¿y to Ciê twój traktor za to wybato¿y. Stanie w ¶rodku lasu w z rys± w silniku a ty mord pope³nisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamiêæ stary i m³ody, który z traktorem stan±³e¶ w zawody. Choæ traktor konstrukcj± nazbyt udan± która do czasu mo¿e byæ ¶wiechtan±, to pamiêtaj kolego ¿e traktor bêdzie twym przyjacielem , gdy bêdziesz o niego dba³ wiêcej wiele ...
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekocz±, pan Rudolf mia³ wszak¿e my¶l z³ota, ze wyprodukowa³ mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i dogl±daj
Powiesz wtedy ¿e diesla nigdy nie zdradzisz, prêdzej siê od panny swojej wyprowadzisz.



Simon - 14-02-2008, 18:43
" />Filtr powietrza jest of korz przed akumulatorem na dooole. Obudowê trzymaj± chyba trzy sruby i to ca³a filozofia.

Olej te¿ nied³ugo bede wymienia³. A to zawsze wymieniam przy okazji filtr.

Co do kontrolki wody, to pod ¶wiat³o widzê, ¿e jej zarys tam jest, ale chyba mi siê nie zapala po przekrêceniu kluczyka. To znaczy, ¿e od biedy mo¿e byæ filtr bez kurka?



emczo - 14-02-2008, 18:51
" />albo ufi brak (na zimê brak ods±czania wody dla silnika jtd Lybry to zbrodnia - ale na szczê¶cie zimy ja nie zauwa¿y³em). albo masz zerwan± wi±zkê od czujnika bo wcze¶niej jaki¶ szpecialista nie od³±czy³ czujnika i wykrêcaj±c filtr "wykrêci³" czujnik z wi±zki ( jak mówi³em za 1000 z³). ale nic nie przes±dzam.



Simon - 14-02-2008, 21:37
" />jednym s³owem w ka¿dym zdrowym JTD kontrolka wody w filtrze powinna siê zapalaæ po przekrêceniu kluczyka? tak jak kontrolka aku albo oleju? Czy tylko jak woda rzeczywi¶cie tam jest?

Mi w ka¿dym razie sie nie zapala. Czyli rozumiem, ¿e albo uszkodzony czujnik/kontrolka albo filtr nie ma mo¿liwo¶ci pod³±cznia czujnika ( nie UFI ) albo kto¶ zapomnia³ go pod³±czyæ. Muszê go za dnia obczaiæ i ewentualnie kontrolnie spu¶ciæ je¶li siê da. Rozumiem, ze wystarczy przekrêciæ ten plastikowy dynks u do³u?



jerzy - 14-02-2008, 22:23
" />witam

u mnie kontrolka czujnika zapala siê dopiero wtedy kiedy wyczuje wodê w paliwie - jak mi siê pierwszy raz zapali³a minê³o ok 4-ry m-ce i nie wiedzia³em co ona oznacza ,

tak ,ze w twoim przypadku mo¿e byæ tak samo - ona zapala siê bardzo rzadko chyba,¿e ma powód -woda.

pozdrawiam
____________________
lancia dedra 19td 1995



emczo - 14-02-2008, 22:50
" />
">jednym s³owem w ka¿dym zdrowym JTD kontrolka wody w filtrze powinna siê zapalaæ po przekrêceniu kluczyka? tak jak kontrolka aku albo oleju? tak! i zgasn±æ jak wszystkie inne.

je¿eli siê pali to znaczy, ¿e czujnik wykry³ wodê i wylaæ t± wodê.
jeszcze raz wtedy: od³±czasz czujnik i wykrêcasz korek pod filtrem paliwa. wylewa siê woda (znaczy siê grawitacja tu rz±dzi i sama wyp³yn±æ powinna). zakrêcasz wsadzasz czujnik. koniecznie taka kolejno¶æ.

je¿eli nic ci siê nie ¶wieci (ale widzisz ¿e jest "karnisterek z falami"):
1. albo nie masz ufi tylko zwyk³y i czujnik gdzie¶ tam sobie wisi bo nie ma siê do czego podpi±æ.
2. masz ufi ale nie pod³±czony czujnik.
3. masz ufi ale zerwan± masz wi±zkê z czujnikiem. wtedy co jaki¶ czas bêdziesz musia³ co pó³ roku opró¿niaæ filtr odkrêcaj±c korek.

generalnie to wymieñ wszystkie filtry s± odpowiedzialne za to co wpada do silnika. na pewno z tego co mówisz wnioskuje, ¿e musisz to zrobiæ teraz. bez wzglêdu czy ci pali du¿o czy ma³o.

a spalanie kiedy¶ mi w audi (nie wiem czy mogê na tym w³oskim forum tak przeklinaæ - audi???) mia³ problem z du¿ym spalaniem i problem rozwi±za³em zmieniaj±c przep³ywomierz. ale oczywi¶cie nie jestem mechanikiem - nie przes±dzam. powinien na to spojrzeæ fachowiec zdiagnozowaæ. albo mo¿e siê kto¶ zna na forum??? niech siê wypowie.



Simon - 14-02-2008, 23:23
" />No komp pokazuje b³±d przep³ywki ale mech stwierdzi³, ¿e to musi byæ jaka¶ zasz³osæ bo auto chodzi dobrze.

A je¶li mechanik twierdzi, ¿e co¶ za co mo¿e wyci±gn±æ forse, chodzi dobrze, to znaczy, ¿e chodzi dobrze nad±¿asz ?

No nic, najpierw filtery, potem mo¿e przep³ywek, to w sumie te¿ moge wymieniæ w³asnorêcznie na parkingu



emczo - 14-02-2008, 23:37
" />tak naprawê jak powyjmujesz te filtry - zboczysz czy s± mocno zu¿yte wtedy mo¿esz co¶ powiedzieæ czy to one mia³y wp³yw na spalanie. chocia¿ nie sadzê ¿e du¿e.
u mnie ¶rednie spalanie oko³o 7 litrów ale wiêkszy silnik - u ciebie poni¿ej 7 okolice 6.



emczo - 14-02-2008, 23:41
" />Simon,
jak bêdziesz wymienia³ filtr paliwa. zobacz czy nie masz tam gdzie¶ wolnego kabla (cienki trzy¿y³owy) pokryty tzw. gêsi± szyjk±. zakoñczone wtyczk± - to jest wtyczka czujnika filtru paliwa.



dudekken - 15-02-2008, 00:06
" />Znalaz³em u siebie ostatnio tak± "lu¼n±" wtyczke i zastanawia³em siê od czego to mo¿e byæ...

Ale czujnika niestety nie mam :?



emczo - 15-02-2008, 00:15
" />jak zrobisz fote choæby tel to ci powiem czy to jest to. A na kontrolkach "pod ¶wiat³o" czy masz t± ikonkê karnistra. o to co¶ je¿eli jest do f. paliwa wtykasz na dole do ufi i po zabawie. wszystko powinno pasowaæ. je¿eli masz ufi.

simon je¿eli masz sprê¿arkê to ten filtr powietrza od razu po kupnie powiniene¶ zmieniæ (bo nie wiesz kiedy zmieniano a kto przed sprzeda¿ takimi rzeczami siê zajmie - oczywi¶cie s± wyj±tki LT - big szacun). ¿adne najmniejsze drobinki nie mog± siê przedostawaæ.

czytaj te¿ tego go¶cia z forum Diesla.



Simon - 15-02-2008, 00:27
" />jak to JE¯ELI mam sprezarke ?:) Wszystkie JTD maja sprezarke jak sama nazwa wskazuje

sprawdzi³em w instrukcji. Lampka wody w filtrze NIE zapala siê po przekeceniu kluczyka a jedynie, gdy rzeczywi¶cie znajduje siê w nim woda.



emczo - 15-02-2008, 00:43
" />
">jak to JE¯ELI mam sprezarke ?:) Wszystkie JTD maja sprezarke jak sama nazwa wskazuje retorycznie pyta³em, soryka pewnie mog³em od stwierdzenia zacz±æ. wiem, co jtd znaczy.

">sprawdzi³em w instrukcji. Lampka wody w filtrze NIE zapala siê po przekeceniu kluczyka a jedynie, gdy rzeczywi¶cie znajduje siê w nim woda. lampka u mnie siê zapala po przekrêceniu kluczyka ale nie odpaleniu (tak jak wszystkie pozosta³e kontrolki) po kilku sek gasn±. wszystkie. chyba ze jest co¶ nie tak. np jest woda w filtrze to ta kontrolka nie ga¶nie. w tym sensie.

ale je¿eli co¶ jest napisane w instrukcji to traktuj to jako co¶ nadrzêdnego i wa¿niejsze ni¿ moje opisy. ja nie jestem wyroczni± w sprawie lybry (i nie zamierzam byæ) po prostu sygnalizuje i opisuje swoje do¶wiadczenia. staram ci siê pomóc. bez tego czujnika mo¿na siê obej¶æ i rêcznie co pewien czas opró¿niaæ filtr (nie jest to skomplikowane).



evand - 15-02-2008, 08:31
" />W mojej te¿ tak jest, po przekrêceniu kluczyka zapala siê pomarañczowa lampka przy zegarze paliwa i po sek. ga¶nie wraz z innymi



Simon - 15-02-2008, 09:36
" />hmm.. to dziiwne...
mo¿e tylko w 2.4 tak jest ?
no ja jeszcze rano sprawdza³em i nie zapala sie taka lampka
no i tak jak mówie - w instrukcji jest to co jest...

to zreszt± nie takie wa¿ne,
poprstu tak jak mówi emczo - spuszczê czasem kontrolnie wodê ( o ile sie da ) i po sprawie.



evand - 15-02-2008, 09:55
" />kontrolki to tylko zespó³ informacyjny i jak ca³a elektronika zawodny... dobrze jest okresowo spu¶ciæ wodê/osad i unikn±æ ewentualnych problemów.
a.. kilka lat temu mechanik z Renault podpowiedzia³ mi , aby do paliwa ON dolewaæ odrobinê oleju typu mixol ( ok.100/200g na zbiornik) - stosowa³em t± metodê w starszych generacjach silników diesla i nigdy nie mia³em problemów z pomp± czy wtryskami (w R19 zaciera³a mi siê pompa i dziêki tym zaleceniom wszystko wróci³o do normy) - zastanawiam siê czy JTD taki eksperyment nie zaszkodzi...?



emczo - 15-02-2008, 11:35
" />dodatki do turborudolfów:

mixol
depresator



evand - 15-02-2008, 12:04
" />masz racjê czasy siê zmieni³y, kiedy¶ polskie ON by³o "suche" i mixol poprawia³ smarowanie- szczególnie pompy rotacyjne by³y wra¿liwe na ten aspekt. Je¿d¿ê na paliwie z Orlenu i lejê vervê - jest lepsze od zwyk³ego, szczególnie marketowego ON - przetestowa³em na audi te¶cia.



emczo - 15-02-2008, 12:21
" />
">Je¿d¿ê na paliwie z Orlenu i lejê vervê - jest lepsze od zwyk³ego, szczególnie marketowego ON - przetestowa³em na audi te¶cia.
ja na na stancjach stosuje siê do zasady "ograniczonego zaufania". rachunek raczej zostawiam w widocznym miejscu przez kilka dni.
Bez paranoi, ale tu jest Polska. Dnia i godziny nie znasz.



evand - 15-02-2008, 12:52
" />w przypadku problemów rachunek Ci nie pomo¿e... w jaki sposób udowodnisz, ¿e z³e paliwo w Twoim zbiorniku to w³a¶nie TYLKO to udokumentowane rachunkiem? zasadniczo klient na stacji paliw po jakim¶ tam okresie jest na pozycji przegranej - aby wygraæ to musia³by¶ okupowaæ dystrybutor ,¶ci±gn±æ odpowiednie s³u¿by, pobraæ próbki i ... czekaæ na wyniki, które potwierdz±, b±d¼ nie Twoje przypuszczenia i ewentualnie wytoczyæ proces s±dowy .. który kosztuje kasê, nerwy etc.
Moja zasada ograniczonego zaufania to tankowanie na tych stacjach, na których jeszcze nie mia³em problemów z paliwem. Có¿ mo¿e wiêcej zwyk³y klient?
Np. omijam z daleka pewien orlen, na którym tankowa³em zagazowanego escorta - wesz³o o 10 litrów gazu wiêcej ni¿ mie¶ci³ zbiornik - a pó¼niejsza jazda to : cenzura :



Simon - 15-02-2008, 13:35
" />sprawdzi³em jeszcze raz dok³adnie.
Jednam w ogóle NIE mam kontrolki wody w filtrze. Pomyli³em j± z.. kontrolk± automatycznej skrzyni biegów. Nie ka¿dy JTD by³ w ni± wyposa¿ony?! to troszkê dziwne, bo mam jeszcze np kotrolkê ASRu czy Hill Holdera, w które to systemy nie jest wyposa¿one moje auto, a nie mam filtra paliwa.

I co w takim razie z filtrem?
Pewnie mo¿e byæ bez kraniku, ale z kranikiem te¿ podpasi i bede móg³ we w³asnym zakresie spuszczaæ wodê?



evand - 15-02-2008, 13:44
" />tak, z filtra z "kranikiem" bêdziesz móg³ sam spuszczaæ wodê - tego rodzaju filtry s± stosowane w ró¿nych markach - kupuj±c musisz tylko sprawdziæ czy pasuj± do Lybry 1.9/2.4 - ja kupi³em przez allegro (sklep nale¿y do lanciateam) za kpl. filtrów (paliwa UFI, powietrza, kabinowy i oleju) z przesy³k± wysz³o 140 pln



robek - 15-02-2008, 13:46
" />jakies namiary mozesz podac na sklep w Lodzi



evand - 15-02-2008, 13:48
" />
">jakies namiary mozesz podac na sklep w Lodzi

Wieczorem mogê podaæ jaki¶ namiar - teraz jestem w pracy i mam bloka na allegro



Simon - 15-02-2008, 14:03
" />
">jakies namiary mozesz podac na sklep w Lodzi

No pytanie nie na miejscu
Któ¿ nie zna sklepu LT.
http://www.autosklep24.pl/



robek - 15-02-2008, 14:10
" />Oczywiscie ze znam nie dawno dostalem podkladki pod tab.rej.itd.Mialem na mysli jakis nowy sklep.Pozdrawiam



evand - 15-02-2008, 14:22
" />tak, to jest ten sklep, ale w allegro maj± ni¿sze ceny - przynajmniej na filtrach.



Simon - 15-02-2008, 14:31
" />na allegro maj± taniej
ale jak do nich napiszesz, powo³asz siê na LKP
to bêdzie jeszcze taniej ni¿ na allegro

a w ³odzi jest jeszcze jeden baardzo tani sklep
w którym zaopatrywa³em siê jak mia³em Bravo
do Lancii maj± mniej czê¶ci ale mo¿na próbowaæ dzwoniæ
http://www.auto-sam.pl/



evand - 15-02-2008, 14:36
" />cenne informacje



robek - 15-02-2008, 14:37
" />:pifko:



emczo - 15-02-2008, 14:37
" />Simon zadzwoñ albo do Bielska albo do LT i zapytaj siê jaki filtr masz umie¶ciæ. Ci z Bielska mog± chyba takich info o twoim "holenderskim egzemplarzu" udzielaæ. Wa¿ny jaki jest dedykowany do tego egzemplarza. No i sprawa za³atwiona.
Primum non nocere.



Go¶æ - 15-02-2008, 18:01
" />filtr paliwa jest zamocowany na kolektorze ss±cym musisz odkrêciæ razem z podstaw± tak jest lepiej /trzy nakrêtki m8 dwie kostki elektryczne jedna od podgrzewacz druga od temp paliwa /



Simon - 08-03-2008, 15:44
" />
">filtr paliwa jest zamocowany na kolektorze ss±cym musisz odkrêciæ razem z podstaw± tak jest lepiej /trzy nakrêtki m8 dwie kostki elektryczne jedna od podgrzewacz druga od temp paliwa /

Dzisiaj przy okazji wymiany filtra powietrza, obczai³em filtr paliwa. Rzeczywi¶cie dostêp tam nieciekawy. Chyba zaiste tak jak podpowiada Jan najlepiej by by³o odkrêciæ go razem z podstaw±, albo przynajmniej ( jesli siê da ) odkrêciæ znajduj±cy siê obok elektrozawór EGR.

W ka¿dym razie wiem ju¿ ¿e nie mam ¿adnego czujnika wody. Mam natomiast filtr Knecht z kranikiem do spuszczenia wody. Jako¶ tam ³apê wsadzi³em i pop³yêêêê³o... wydaje mi sie jednak ¿e p³ynê³o czyste paliwo wiêc kilka sekund da³em mu trochê sp³ynaæ i zakrêci³em.

105$ za bary³kê to nie bede rozlewa³ po chodniku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \