poodly - 21-11-2009, 21:02
" />Witam, od jakiego¶ czasu moja Lybra 1.9 JTD zaczê³a kopciæ bardziej ni¿ zwykle, szczególnie na zimnym silniku i przy prêdko¶ciach autostradowych. Na pierwszy ogieñ poszed³ depresator i najdro¿szy diesel w kierunku wymiany paliwa. Po 2 dniach pojawi³ siê olej na obudowie silnika, w zaznaczonym na czerwono poni¿ej na fotce miejscu. We wtorek oczywi¶cie udaje siê do mechanika, jednak chcia³bym wiedzieæ co to mo¿e byæ i czy kto¶ spotka³ siê z takimi objawami.
Za³±czniki:
Sharuga - 21-11-2009, 21:40
" />
">Witam, od jakiego¶ czasu moja Lybra 1.9 JTD zaczê³a kopciæ bardziej ni¿ zwykle, szczególnie na zimnym silniku i przy prêdko¶ciach autostradowych.
Je¶li na zimnym silniku rozwijasz "prêdko¶ci autostradowe", to nie dziwiê siê, ¿e silnik klêka
Codee - 21-11-2009, 21:48
" />Pewno zawór EGR klêk³ i pluje olejem
poodly - 21-11-2009, 21:52
" />ok, na zimnym lub podczas prêdko¶ci autostradowych Tak dla wyja¶nienia, ¿eby zimnego nie krêciæ jest dla mnie oczywistym
Sharuga - 21-11-2009, 22:20
" />
">ok, na zimnym lub podczas prêdko¶ci autostradowych Tak dla wyja¶nienia, ¿eby zimnego nie krêciæ jest dla mnie oczywistym
To OK, bo znam takich, dla których nie jest to takie oczywiste
poodly - 25-11-2009, 17:11
" />Ok, wszystko jasne, pêk³ w±¿ prowadz±cy powietrze do Turbiny (zaznaczony na niebiesko). Naprawa to jakie¶ 150 z³, wiêc nie ma tragedii. Pozdrawiam i dziêkujê za pomoc
Za³±czniki:
Codee - 25-11-2009, 17:18
" />ten w±¿ to w±¿ z intercoolera do kolektora dolotowego.
W±¿ do turbo idzie z filtra powietrza, potem z turbo do intercoolera, a dalej jak powy¿ej.
topcio1 - 25-11-2009, 17:44
" />a co to ma wspólnego z olejem na obudowie?
lesny_83 - 25-11-2009, 19:09
" />ma tyle wspolnego ze jak tam jest dziura to cisnienie z turbo rozbryzga wszedzie ten olej, ktora zawsze w niewielkiej ilosci w dolocie bedzie
a co do naprawy to samemu jakies 5 min a waz w aso ok 80 zl
pozdr
Dudi - 25-11-2009, 20:05
" />Jest dok³adnie tak jak kolega wy¿ej napisa³, kiedy pêknie ten przewód mo¿e "rzygaæ" niewielkimi ilo¶ciami oleju, który siê tam gromadzi.
I na przysz³o¶æ: dziUra powinno byæ.
David62 - 27-11-2009, 18:32
" />Lybra 1.9 JTD 2000r.
Mam ten sam problem. Usterkê wykry³em i do czasu wymiany wê¿a, zalepi³em.
Mo¿e kto¶ napisaæ jakie s± objawy w pracy silnika, gdy wyst±pi powy¿sza usterka?
Codee - 27-11-2009, 18:59
" />powietrze id±ce tamtym wê¿em jest "do³adowane" ( id±ce z Turbo przez intercooler).
Zapewne autko jest odczuwalnie s³absze i mo¿e kopciæ.
Gorsze chyba jest to orzyganie pod mask± które trudno potem doczy¶ciæ
David62 - 01-12-2009, 11:46
" />Zalepi³em dziurê, ale nadal mi kopci przy 2500-3000 obr/min.
Czy takie kopcenie jest normalne?
lesny_83 - 01-12-2009, 12:10
" />a czym zalepiles?
bo troche watpie zeby to bylo szczelne wiec powietrze i tak ucieka silnik za malo go dostaje i kopci w efekci
waz wymien jak najszybciej smialo mozna to zrobic samemu a kosztuje ok 80 zl w aso wiec nie kupuj przypadkiem uzywanych z allegro bo bywaja drozsze niz nowla:P
pozdr