Lybra 1,9 kombi - opony



policeman - 20-03-2010, 11:32
" />Mam pytanie do u¿ytkowników Lanci Lybra 1,9 JTD Kombi. W zwi±zku ze zbli¿aj±c± siê por± letni± bêdê zmienial opony na letnie i nie bardzo wiem jakie wybraæ zastanawia³em sie nad Pirelli P6000 195/65 R15 i Michelin o tych samych parametrach. podzielicie siê swoimi do¶wiadczeniami i doradzicie które wybraæ lub zasugerujecie inne rozwi±zanie ? Dodam, i¿ felgi mam aluminiowe firmowe Lanci. Dziêkujê z góry za odpowiedzi.




Dudi - 20-03-2010, 12:07
" />Mam opony Pirelli P6000, tyle ¿e w rozmiarze 205/60 R15. Z czystym sumieniem mogê poleciæ.
Bardzo dobre na mokr± nawierzchnie (oczywi¶cie na suchym te¿ ¶wietnie daj± sobie radê).



artjas - 20-03-2010, 12:13
" />wygooglaj sobie ranking opon ADAC czy AutoBild'a, wybierz ze dawa najlepsze modele i poszukaj najtañszych ofert w necie.



zbebus - 20-03-2010, 17:52
" />witam,
pod³±czê siê do tematu:)
ja zastanawia³em siê nad TOYO proxes cf1, niezle w testach wychodz±
pozdrawiam




gregi - 20-03-2010, 20:28
" />Witam nied³ugo zacznê drugi sezon na Uniroyal RALLYE 550 jak dla mnie wystarczaj±cy komfort zarówno na mokrym {bo do tego s± dedykowane}jak i suchym asfalcie prowadzenie i trzymanie w zakrêtach zadowalaj±ce.
Poszukaj na necie jest tyle testów porównañ i zestawieñ ¿e mo¿na przez kilka d³ugich godzin nie odchodziæ od kompa.



mrkura - 21-03-2010, 00:27
" />
">Mam opony Pirelli P6000, tyle ¿e w rozmiarze 205/60 R15. Z czystym sumieniem mogê poleciæ.
Bardzo dobre na mokr± nawierzchnie (oczywi¶cie na suchym te¿ ¶wietnie daj± sobie radê).


ja tutaj protestujê przez te opony skasowa³em samochód, fakt inny rozmiar 185/60 R14. Na suchym piêknie ³adnie, ale na mokrym masakra, z reszt± poczytaj oninie na opony.interia.pl
jest batrdzo du¿o podobnych opinii. Stanowczo odradzam P6000 .

Za to bardzo polecam Kleber Dynaxer HP2, bardzo dobre gumy



brzoznik - 21-03-2010, 00:47
" />ja 3 dni siê miota³em miêdzy forami, testami i opiniami, no i przed chwil± kupi³em Bridgestone ER300 195/65R15 91 H, za jaki¶ czas oka¿e siê czy dobrze zrobi³em... opinie, testy daj± tak rozbie¿ny obraz, ¿e na prawdê nie wiadomo co wybraæ:/

maj± przyj¶æ we wtorek, dam Wam znaæ po za³o¿eniu jak siê sprawuj±...


">ja tutaj protestujê przez te opony skasowa³em samochód, fakt inny rozmiar 185/60 R14. Na suchym piêknie ³adnie, ale na mokrym masakra, z reszt± poczytaj oninie na opony.interia.pl
jest batrdzo du¿o podobnych opinii. Stanowczo odradzam P6000 .

Za to bardzo polecam Kleber Dynaxer HP2, bardzo dobre gumy


zastanawia³em siê te¿ m/in nad Kleber Dynaxer ale nie HP2 bo sa ju¿ nowe HP3. Ale z tego co znalaz³em na necie to HP2 maj± kiepsk± przyczepno¶æ na mokrej nawierzchni, a o HP3 prawie nic nie znalaz³em bo s± nowe...



Dudi - 21-03-2010, 13:14
" />
">Mam opony Pirelli P6000, tyle ¿e w rozmiarze 205/60 R15. Z czystym sumieniem mogê poleciæ.
Bardzo dobre na mokr± nawierzchnie (oczywi¶cie na suchym te¿ ¶wietnie daj± sobie radê).


ja tutaj protestujê przez te opony skasowa³em samochód, fakt inny rozmiar 185/60 R14. Na suchym piêknie ³adnie, ale na mokrym masakra, z reszt± poczytaj oninie na opony.interia.pl
jest batrdzo du¿o podobnych opinii. Stanowczo odradzam P6000 .

Za to bardzo polecam Kleber Dynaxer HP2, bardzo dobre gumy

Bo mo¿e mia³e¶ te Made in Brazil, zamiast Made in Italy

Zreszt± u mnie je¼dzi³y w Bravie jakie¶ 6 lat i by³y tak dobre, ¿e zdecydowa³em siê kupiæ równie¿ do Lybry.



mrkura - 21-03-2010, 21:19
" />powiem szerze nie wiem gdzie by³o "made in" - ale nawet jak made in brazil to jaka¶ jako¶æ byæ powinna.
Ile kierowców tyle opinii, ale ja ju¿ na pewno nie kupiê tych opon, w lybrze mam michliny energy saver, i poza tym ¿e mog³y by byæ cichsze - s± ok.



kaeres - 22-03-2010, 15:24
" />Temat powraca jak bumerang co pó³ roku ;P
Je¼dzicie na 100% mo¿liwo¶ci swoich samochodów aby opony drogie jak jasna cholera sprawdza³y siê w 100% ?
Zastanówcie siê nad tym jak bêdziecie wydawaæ swoje ciê¿ko zarobione pieni±dze.
Ze swojej strony polecam porz±dne Firestony albo Fulda - tanie a dobre.



-=Matys=- - 22-03-2010, 20:03
" />ja mam w punto fulda ecocontrol i nie narzeka³em do lybry równie¿ kupi³em takie oponki naprawdê przyjemnie siê prowadzi auto na tych gumach i cena nie zabija



brzoznik - 22-03-2010, 22:29
" />
">ja mam w punto fulda ecocontrol i nie narzeka³em do lybry równie¿ kupi³em takie oponki naprawdê przyjemnie siê prowadzi auto na tych gumach i cena nie zabija

te¿ my¶la³em o tych fuldach ale znajomy kupi³ takie do volvo v40 i bez przerwy je¼dzi³ je wywa¿aæ bo bi³y, bardzo na nie narzeka³... mo¿e tylko ¼le trafi³...



zbebus - 23-03-2010, 22:57
" />ja mam jeszcze jedno pytanko,
czy jak w instrukcji pisz± ¿e index prêdko¶ci ma byæ V do 240 km/h, to mo¿na za³o¿yæ z indexem H do 210 km/h?
wydaje mi sie ze mozna, kto jechal wiêcej niz 200 km/h? po naszych drogach,
ja do tej pory nigdy 150 km/h nie przekroczylem
pozdrawiam



Dudi - 23-03-2010, 23:51
" />
">ja mam jeszcze jedno pytanko,
czy jak w instrukcji pisz± ¿e index prêdko¶ci ma byæ V do 240 km/h, to mo¿na za³o¿yæ z indexem H do 210 km/h?
wydaje mi sie ze mozna, kto jechal wiêcej niz 200 km/h? po naszych drogach,
ja do tej pory nigdy 150 km/h nie przekroczylem
pozdrawiam


Mo¿na, ale musisz wzi±æ pod uwagê, ¿e w razie jakiegokolwiek wypadku albo st³uczki mo¿esz mieæ problem z ubezpieczycielem.



FXX - 24-03-2010, 00:09
" />Szansa, ¿e bêd± Ci patrzeæ przy st³uczce na indeks opon jest jak trafienie 6 w totka. Wa¿niejszy w takim przypadku od indeksu prêdko¶ci jest indeks no¶no¶ci.



Dudi - 24-03-2010, 09:45
" />
">Szansa, ¿e bêd± Ci patrzeæ przy st³uczce na indeks opon jest jak trafienie 6 w totka. Wa¿niejszy w takim przypadku od indeksu prêdko¶ci jest indeks no¶no¶ci.

Jak ju¿ zaczn± patrzeæ na opony, mog± siê przyczepiæ do wszystkiego ¿eby tylko wymigaæ siê od wyp³aty odszkodowania.
I niestety bêd± mieli mocny argument.



zbebus - 24-03-2010, 09:49
" />ale opony z indexem H do 210 km/h trac± swoje w³asciwo¶ci powy¿ej 210 km/h, czyli wypadek musze mieæ przy 220 conajmniej zeby opony by³y przyczyn±, a tak naprawde to prêdko¶ci przelotowe po trasach to maks 120 km/h.
no nic przemy¶lê sprawe.
pozdrawiam



letnik22 - 24-03-2010, 11:20
" />
">Temat powraca jak bumerang co pó³ roku ;P
Je¼dzicie na 100% mo¿liwo¶ci swoich samochodów aby opony drogie jak jasna cholera sprawdza³y siê w 100% ?
Zastanówcie siê nad tym jak bêdziecie wydawaæ swoje ciê¿ko zarobione pieni±dze.
Ze swojej strony polecam porz±dne Firestony albo Fulda - tanie a dobre.


W 90 % nie wykorzystuje sie potencja³u opony, jednak w pozosta³ych 10% zdarzeñ drogowych wolê zatrzymaæ siê awaryjnie przed przeszkod±. I wola³bym, ¿eby ten co hamowa³by za mn± te¿ mia³ dobre opony.
Zamiast fuldy bierz yokohame (np tu: >www.krysmer.pl)



mrkura - 24-03-2010, 11:51
" />wow ale ceny ??? nie za tanio



artjas - 24-03-2010, 13:47
" />jak by co to kupilem i zalozylem dzisiaj Bridgestone ER300. Po¶miga³em troche na wy¿szych obrotach i oponki spisuj± siê nie¼le



zbebus - 24-03-2010, 13:59
" />Opony wiadomo rzecz wa¿na, ale wydaje mi siê ¿e w tym przedziale kasowym ró¿ni producenci maj± bardzo zbli¿one jako¶ci± oponki, mysla³em jeszcze o BARUM BRAVURIS 2, mialem takowe wcze¶niej w PALIO i bylem zadowolony:)
pozdrawiam



Sebastian - 24-03-2010, 14:14
" />
">ale opony z indexem H do 210 km/h trac± swoje w³asciwo¶ci powy¿ej 210 km/h, czyli wypadek musze mieæ przy 220 conajmniej zeby opony by³y przyczyn±, a tak naprawde to prêdko¶ci przelotowe po trasach to maks 120 km/h.


Nie trac± swoich w³a¶ciwo¶ci tylko mog± siê uszkodziæ - masz auto, w którym producent przewidzia³ okre¶lony indeks prêdko¶ci jaki musz± mieæ opony - po co wiêc kombinowaæ a nie kupiæ zgodnych z tymi wymaganiami? Dla tych kilkudziesiêciu z³otych?

Pozdrawiam.



-=Matys=- - 24-03-2010, 19:23
" />ju¿ fuldy zamontowane nie by³o problemów z wywarzaniem auto prowadzi siê idealnie i jest cicho z mojej strony polecam te oponki



Sharuga - 24-03-2010, 21:17
" />
">Opony wiadomo rzecz wa¿na, ale wydaje mi siê ¿e w tym przedziale kasowym ró¿ni producenci maj± bardzo zbli¿one jako¶ci± oponki, mysla³em jeszcze o BARUM BRAVURIS 2, mialem takowe wcze¶niej w PALIO i bylem zadowolony:)
pozdrawiam

Za³o¿y³em tydzieñ temu Bravuris2 w fabrycznym rozmiarze. Mia³em obawy ze wzglêdu na cenê - spodziewa³em siê generalnie padaki, ale... jestem naprawdê bardzo bardzo pozytywnie zaskoczony - cichutkie na mokrym i suchym, prowadz± siê znakomicie, hamuj± jeszcze lepiej - ¿eby w³±czyæ ABS to naprawdê trzeba bardzo ostro depn±æ. Trzymaj± w zakrêtach te¿ nie¼le. A przede wszystkim bardzo ³adnie reaguj± na najmniejszy ruch kierownic±. Natychmiast i precyzyjnie. Jestem bardzo zadowolony.
I to za 170 pln sztuka. Nie spodziewa³em siê...



Dudi - 24-03-2010, 21:25
" />
">Opony wiadomo rzecz wa¿na, ale wydaje mi siê ¿e w tym przedziale kasowym ró¿ni producenci maj± bardzo zbli¿one jako¶ci± oponki, mysla³em jeszcze o BARUM BRAVURIS 2, mialem takowe wcze¶niej w PALIO i bylem zadowolony:)
pozdrawiam

Za³o¿y³em tydzieñ temu Bravuris2 w fabrycznym rozmiarze. Mia³em obawy ze wzglêdu na cenê - spodziewa³em siê generalnie padaki, ale... jestem naprawdê bardzo bardzo pozytywnie zaskoczony - cichutkie na mokrym i suchym, prowadz± siê znakomicie, hamuj± jeszcze lepiej - ¿eby w³±czyæ ABS to naprawdê trzeba bardzo ostro depn±æ. Trzymaj± w zakrêtach te¿ nie¼le. A przede wszystkim bardzo ³adnie reaguj± na najmniejszy ruch kierownic±. Natychmiast i precyzyjnie. Jestem bardzo zadowolony.
I to za 170 pln sztuka. Nie spodziewa³em siê...

A widzisz ja mia³em za³o¿one Bravurisy 2 kiedy kupi³em Lybre i by³y jeszcze w ca³kiem niez³ym stanie. Po miesi±cu jazdy wyrzuci³em je na ¶mietnik i nie chce wiêcej znaæ.
Gorszych opon je¶li idzie o zachowanie na mokrym jeszcze nie mia³em.
I mia³em wtedy porównanie do Pirelli P6000, które by³y za³o¿one w Bravie i jazda na nich by³a ca³kowicie inna i dlatego zdecydowa³em siê je kupiæ drugi raz. Do Lybry. Fakt s± mo¿e ciut g³o¶niejsze, ale dla mnie zachowanie podczas jazdy to niebo, a ziemia.



brzoznik - 24-03-2010, 21:28
" />ja ju¿ po pierwszych testach Bridgestone ER300. moim zdaniem nie wygl±daj± ¼le (spotka³em opinie ¿e s± brzydkie bo baloniaste - kwestia gustu) no i na pewno ciche - do 140 (na razie wiêcej nie jecha³em) w ogóle ich nie s³ychaæ. z wywa¿eniem te¿ bez problemów...



Sharuga - 24-03-2010, 21:37
" />
">A widzisz ja mia³em za³o¿one Bravurisy 2 kiedy kupi³em Lybre i by³y jeszcze w ca³kiem niez³ym stanie. Po miesi±cu jazdy wyrzuci³em je na ¶mietnik i nie chce wiêcej znaæ.
Gorszych opon je¶li idzie o zachowanie na mokrym jeszcze nie mia³em.

Hmmm... to ciekawe. Mo¿liwe, ¿e za rok bêd± do kitu, bo teraz naprawdê spisuj± siê znakomicie, na mokrym te¿. A mo¿e miejsce produkcji ma znaczenie???



Krzysiek82 - 24-03-2010, 21:40
" />W³a¶nie te¿ na dniach bêdê kupowa³ letnie kapcie. Ja siê sk³aniam ku:
Continental Contipremiumcontact 2 195/65/R15 91 V - opinie ¶wietne, ale niektórzy dodaj±, ¿e spora ¶cieralno¶æ Yokohama C.drive 195/65/R15 91 V
Michelin Energy Saver 195/65/R15 91 V - mamy za³o¿one w Oplu Astrze, ale to inna liga (14") i ciê¿ko powiedzieæ jak bêd± siê tutaj sprawowaæ
Nokian V 195/65/R15 95 V
Pirelli P7 195/65/R15 91 V
Goodyear Excellence 195/65/R15 91 V

No i jestem w kropce generalnie. Muszê poczytaæ jeszcze i na co¶ siê zdecydowaæ.



Dudi - 24-03-2010, 21:45
" />
">Ja siê sk³aniam ku:
Continental Contipremiumcontact 2 195/65/R15 91 V - opinie ¶wietne, ale niektórzy dodaj±, ¿e spora ¶cieralno¶æ
Yokohama C.drive 195/65/R15 91 V
Michelin Energy Saver 195/65/R15 91 V - mamy za³o¿one w Oplu Astrze, ale to inna liga (14") i ciê¿ko powiedzieæ jak bêd± siê tutaj sprawowaæ
Nokian V 195/65/R15 95 V
Pirelli P7 195/65/R15 91 V
Goodyear Excellence 195/65/R15 91 V


Te Michelin'y Energysaver to daruj sobie od razu (no chyba , ¿e jeste¶ takim fanem zielonych ).
Nokian to raczej s³ynie z lepszych zimówek i te opony w testach nie wypadaj± zbyt dobrze.
Z pozosta³ych generalnie to ju¿ zale¿y od bud¿etu. Ja bym bra³ Continental'e, Pirelli albo Michelin'y (ale jakie¶ "normalne" ).



Krzysiek82 - 24-03-2010, 21:48
" />
">Ja siê sk³aniam ku:
Continental Contipremiumcontact 2 195/65/R15 91 V - opinie ¶wietne, ale niektórzy dodaj±, ¿e spora ¶cieralno¶æ
Yokohama C.drive 195/65/R15 91 V
Michelin Energy Saver 195/65/R15 91 V - mamy za³o¿one w Oplu Astrze, ale to inna liga (14") i ciê¿ko powiedzieæ jak bêd± siê tutaj sprawowaæ
Nokian V 195/65/R15 95 V
Pirelli P7 195/65/R15 91 V
Goodyear Excellence 195/65/R15 91 V


Te Michelin'y Energysaver to daruj sobie od razu (no chyba , ¿e jeste¶ takim fanem zielonych ).
Nokian to raczej s³ynie z lepszych zimówek i te opony w testach nie wypadaj± zbyt dobrze.
Z pozosta³ych generalnie to ju¿ zale¿y od bud¿etu. Ja bym bra³ Continental'e, Pirelli albo Michelin'y (ale jakie¶ "normalne" ).

O widzisz . Dziêki za opinie. No ja siê sk³aniam ku temu Continentalowi, ale...



FXX - 24-03-2010, 22:42
" />Nie wiem jakie te Michelin'y masz w Astrze, ale ja mam w Lybrze Michelin Energy Saver ( o takie Michelin) i mocno sobie je chwalê.
Zarówno na suchym, jak i mokrym ¶wietnie siê trzymaj±. Reaguj± na ka¿dy ruch kierownic±, ogolnie samochód siê na nich bardzo dobrze prowadzi. Jedyny mankament to to, ¿e tak przy 140 je troszkê s³ychaæ.



Dudi - 24-03-2010, 23:46
" />
">Nie wiem jakie te Michelin'y masz w Astrze, ale ja mam w Lybrze Michelin Energy Saver ( o takie Michelin) i mocno sobie je chwalê.
Zarówno na suchym, jak i mokrym ¶wietnie siê trzymaj±. Reaguj± na ka¿dy ruch kierownic±, ogolnie samochód siê na nich bardzo dobrze prowadzi. Jedyny mankament to to, ¿e tak przy 140 je troszkê s³ychaæ.


Najlepiej by by³o gdyby¶ móg³ do tego samego auta za³o¿yæ inne opony Michelin (nie te "energy") i poje¼dziæ na nich troszeczke, a potem wyci±gn±æ wnioski. No ale niestety nie staæ nas na takie fanaberie.
Z tego co mogê Ci powiedzieæ, to mam kontakt z producentami opon (robimy dla nich linie technologiczne - moja robota ) i pyta³em jak to jest z tymi oponami zwyk³ymi i "Energy".
Powiedzieli, ¿e owszem du¿e ¶rodki id± na przystosowanie tych opon do jak najmniejszych oporów toczenia (czyli ograniczenia zu¿ycia paliwa), ale je¶li idzie o w³a¶ciwo¶ci jezdne to nigdy nie bêd± one na topie i nigdy pod tym wzglêdem nie dorównaj± tradycyjnym oponom.
No ale do normalnej jazdy na pewno wystarcz±.



Sebastian - 25-03-2010, 08:50
" />
">Pirelli P7 195/65/R15 91 V
Goodyear Excellence 195/65/R15 91 V


Obydwie te opony prezentuj± podobny poziom - pierwsze mam aktualnie w Lybrze (tyle, ¿e 205/55/16), drugie mia³em swego czasu w Escorcie (185/60/14).
Na P7 przejecha³em ca³y ubieg³y sezon - bardzo przewidywalna, poprawna opona. Zobaczymy jak siê bêdzie sprawowa³a po kolejnym sezonie - nowe opony zazwyczaj je¿d¿± poprawnie .



Krzysiek82 - 25-03-2010, 21:16
" />
">Ja siê sk³aniam ku:
Continental Contipremiumcontact 2 195/65/R15 91 V - opinie ¶wietne, ale niektórzy dodaj±, ¿e spora ¶cieralno¶æ
Yokohama C.drive 195/65/R15 91 V
Michelin Energy Saver 195/65/R15 91 V - mamy za³o¿one w Oplu Astrze, ale to inna liga (14") i ciê¿ko powiedzieæ jak bêd± siê tutaj sprawowaæ
Nokian V 195/65/R15 95 V
Pirelli P7 195/65/R15 91 V
Goodyear Excellence 195/65/R15 91 V


Te Michelin'y Energysaver to daruj sobie od razu (no chyba , ¿e jeste¶ takim fanem zielonych ).
Nokian to raczej s³ynie z lepszych zimówek i te opony w testach nie wypadaj± zbyt dobrze.
Z pozosta³ych generalnie to ju¿ zale¿y od bud¿etu. Ja bym bra³ Continental'e, Pirelli albo Michelin'y (ale jakie¶ "normalne" ).

No w³a¶nie sporo czyta³em teraz o tych Nokianach, konkretnie o modelu V, i wychodzi ¿e to bardzo dobre opony. Naprawdê opinie maj± rewelacyjnie i to bêdzie najprawdopodobniej mój wybór



artjas - 26-03-2010, 13:33
" />to co, niby tylko ja ufam testom czo³owych gazet i stowarzyszeñ morotyzacyjnych Europy i nie zaprz±tam sobie g³owy przemy¶leniami co by tu kupic? zawsze w pierwszej trójce opon, czê¶æ modeli sie powtarza, a zatem wybór jest prosty.



kaeres - 27-03-2010, 09:59
" />
">to co, niby tylko ja ufam testom czo³owych gazet i stowarzyszeñ morotyzacyjnych Europy i nie zaprz±tam sobie g³owy przemy¶leniami co by tu kupic? zawsze w pierwszej trójce opon, czê¶æ modeli sie powtarza, a zatem wybór jest prosty.
Czê¶æ testów jest sponsorowana to raz.
Dwa nie zawsze warto dok³adaæ 30% do ceny bo samochód przejedzie testowy (wyimaginowany ze ¶wiata realnego) ³uk w czasie o 0.2 szybciej.
Warto siê popytaæ u¿ytkowników bo jak siê okazuje marketingowcy odwalaj± ¶wietn± robotê i sprzedaj± to samo z innymi paseczkami w o wiele wy¿szej cenie.



brzoznik - 27-03-2010, 23:16
" />
">to co, niby tylko ja ufam testom czo³owych gazet i stowarzyszeñ morotyzacyjnych Europy i nie zaprz±tam sobie g³owy przemy¶leniami co by tu kupic? zawsze w pierwszej trójce opon, czê¶æ modeli sie powtarza, a zatem wybór jest prosty.
Czê¶æ testów jest sponsorowana to raz.
Dwa nie zawsze warto dok³adaæ 30% do ceny bo samochód przejedzie testowy (wyimaginowany ze ¶wiata realnego) ³uk w czasie o 0.2 szybciej.
Warto siê popytaæ u¿ytkowników bo jak siê okazuje marketingowcy odwalaj± ¶wietn± robotê i sprzedaj± to samo z innymi paseczkami w o wiele wy¿szej cenie.

ju¿ kto¶ napisa³ co¶ w tym stylu ale powtórzê: abstrahuj±c od obiektywno¶ci testów jestem gotów daæ nawet du¿e pieni±dze za gwarancjê ¿e mam dobre opony nie dla 0,2s na ³uku ale dla 1m przy awaryjnym hamowaniu przed zepsut± ciê¿arówk±, wypadniêcia b±d¼ utrzymania siê na zakrêcie po wjechaniu w koleinê z wod± lub 0,3m przy omijaniu dziecka wbiegaj±cego na jezdniê...

na razie nowe Bridgestone ER300 spisuj± siê doskonale...



Bianco - 28-03-2010, 04:22
" />Dok³adnie!
Kupowaæ nale¿y w/g mnie te opony które nie zrujnuj± bud¿etu, które s± w miarê ciche (pytaæ u¿ytkowników) i przede wszystkim ciesz± siê dobrymi w³a¶ciwo¶ciami jezdnymi na mokrym - bo wtedy najczê¶ciej s± k³opoty.
A w naszym kraju ka¿dy chwali co swoje i mówi, ¿e na tych oponkach co je¼dzi jest najlepiej.
Ja od dawna bazujê na swoich do¶wiadczeniach w ró¿nych samochodach i na ró¿nej wielko¶ci opon i preferujê: zim± Fulda, a latem Continental, ale co kto lubi...



kaktus - 20-04-2010, 08:06
" />Wyszed³em z podobnych za³o¿eñ. Na suchym wiêkszo¶æ opon sobie radzi (jak siê nie szaleje), na mokrym ju¿ nie zawsze. I ró¿nice s± wiêksze.
Wybra³em Uniroyal rainexpert. Cena jeszcze zno¶na, dobre na mokrym, komfortowe. Jak kto¶ nie ¶wiruje to s± w sam raz na nasze dziurawe drogi. A marka w sumie niedoceniana chyba u nas.



Rafako - 20-04-2010, 08:27
" />Lanos - obecnie za³o¿one nowe Fulda Carat Progresso i nie narzekam (chcia³em Kleber Dynaxer HP 2 ale akurat nie by³o tego rozmiaru u dostawcy),
Lybra - letnie Barum BRAVURIS, równie¿ nie mam zastrze¿eñ.
Kappa - tak jak w poprzedniej, w tej równie¿ znalaz³y swoje miejsce Dunlop SP Sport Fast Response i jak poprzednio, twierdzê, ¿e to dobre opony...
Reasumuj±c - nie jestem widaæ szczególnie wybredny, na mokrym siê pilnujê i w rezultacie nie narzekam ani na opony z niskiej pó³ki ani te ze ¶redniej ani te high-endowe
Serdecznie pozdrawiam.



zbebus - 20-04-2010, 09:57
" />i kupilem, juz 2 tygodnie temu
wybra³em Bridgestone Turanza ER300, narazie 2 ostre hamowania i nawet nie¼le, ABS nie mia³ pracy, z komfortem te¿ oki,
chcialem Uniroyale RainExpert, ale bylem kupic i okaza³o siê ¿e go¶æ mia³ ale z roku produkcji 2007 z 9 tygodnia, to odpadka:)
pzodrawiam



frodro - 20-04-2010, 09:59
" />http://www.opony.com/opony/59567_firestone_tz300.html a ja za³o¿y³em co¶ takiego i te¿ jest ok, na suchym jak po szynach a na mokrym nawet nie zauwa¿y³em ró¿nicy , wiadomo ¿e przy rozs±dnych prêdko¶ciach



Favo - 24-04-2010, 22:20
" />A ja 2 dni temu za³o¿y³em Continental ContiPremiumContact 2 205/55/R16 91V FR. Podoba mi siê to ¿e jest rant ochronny tak ¿e ca³a felga jest schowana i nie trzeba siê baæ o felgê przy parkowaniu na krawê¿nikach. Co prawda zimówki mam bez FR, i te¿ jest poszerzona opona ale tutaj jeszcze bardziej. W skodzie na oponach 165/70/R13 uszkodzi³em kilka razy felgê (niby nic gro¼nego, ale zadrapania s±) bo niestety nie by³o opon z ochron± felgi, a teraz ju¿ siê nie muszê o to baæ.



mrkura - 24-04-2010, 22:30
" />a mo¿esz daæ zdjêcie felgi 16 " masz oryginalne z Lybry



Favo - 24-04-2010, 22:55
" />Oryginalna z wersji Executive. Taka jak na pierwszym zdjêciu http://fierglu.blog.interia.pl/?id=1794738
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \