junak - 07-09-2009, 17:58
" />Uwa¿am, ¿e takiego tematu bardzo tutaj brakuje.
Chcia³bym aby w tym temacie wypowiedzieli sie ludzie maj±cy okazjê przejechaæ sie samochodami z oboma typami silników. Wrazenia z jazdy, kultura pracy i osi±gi, ale tak¿e kruczki przy eksploatacji, koszty i poziom skomplikowania.
Zapraszam do opinii.
Go¶æ - 07-09-2009, 18:04
" />Niejednym wózkiem lanci± je¿dzi³em i jak dla mnie motor 2,0 w benzynie najbardziej mi odpowiada.Sam posiadam 2,4jtd z 6-cio stopniow± szkrzyni± biegów,tylko ze wzglêdów ekonomicznych.Co do kosztów ,to z tymi autami jest tak jak w³o¿ysz to co potrzeba na czas to nie bêdziesz mia³ niespodzianek w stylu"zgas³a przy wyprzedzaniu"i etc.I jeszcze ma³a uwaga ³apy precz od skrótów w instalacji elktrycznej bo gorzko po¿a³ujesz.Zaje¿dzi³em jeden motor podczas nauki z mapami i teraz drugi wydajê ostatnie tchnienia-ale wiem co mu wolno a czego nie.Zajebist± opcj± to skrzynia 6 z alfy naprawdê ¶wietna rzecz -czego makaron tego tego nie robi³?-nie wiem
olobus - 08-09-2009, 20:45
" />Witam serdecznie,
Proszê o informacje na temat kosztów zwi±zanych z eksploatacja: Lybry 1.9 JTD i 2.4 JTD.
Ciekawi mnie o ile dro¿szy jest w utrzymaniu silnik 2.4 JTD w tym wlasnie modelu.
Pozdrawiam i dziêkuje za wszelkie informacje
Lukasz
Sharuga - 08-09-2009, 20:56
" />Bardzo mocno wydaje mi siê, ¿e ró¿nice w kosztach s± tak niewielkie, ¿e pomijalne. Trochê wiêcej oleju, spalanie niewiele wiêksze. Silnik nieco ciê¿szy, wiêc teoretycznie mniejsza trwa³o¶æ uk³adu hamulcowego i zawieszenia. Dro¿sze ubezpieczenie. Tyle.
rain - 08-09-2009, 21:03
" />Najwiêksza ró¿nica bêdzie przy ubezpieczeniu. Filtry te same, p³yny te same. Najpro¶ciej mówi±c 2.4 to 1.9 z dodatkowym cylindrem. Pali mo¿e i wiêcej ale za to wiêksza frajda z jazdy.
ap2 - 08-09-2009, 23:39
" />W 2.4 JTD czesto po 200kkm dzwoni lancuszek pompy oleju. Usterka nieszkodliwa acz uciazliwa. Koszt naprawy okolo 1000 PLN z materialem. W 1.9 JTD ta przypadlosc nie wystepuje.
Drozsze kolo dwumasowe walu, ktore tez lubi padac.
Wiecej pali gdzies tak o 1/5 (srednio)
PS
Jak sie nic nie dzieje to roznice niewielkie. Jednak w przypadku awarii (silnika i osprzetu) koszty na pewno sa o 20-40% wyzsze.
Dudi - 09-09-2009, 08:15
" />W razie awarii paska rozrz±du koszty na pewno bêd± du¿o wiêksze w 2.4 JTD.
S± "specjali¶ci", którzy aby go wymieniæ potrzebuj± wyj±æ ca³y silnik . Na szczê¶cie w przypadku 1.9JTD, takich specjalistów siê nie spotyka
kaeres - 09-09-2009, 11:30
" />2.4JTD ma wiêcej o jeden gar.
A wiadomo jak msz jednego cz³onka wiêcej w rodzinie to musi byæ dro¿ej w utrzymaniu.
Wiêkszo¶æ ju¿ by³a wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt ¶wiecy ¿arowej wiêcej
PS. Jak wycenia³em w Link4 swój samochód to zrobi³em symulacjê na 1,9JTD. Sk³adkê mia³em dro¿sz±, nawet agent nie potrafi³ stwierdziæ dlaczego.
Tak wiêc nie jest to taka pewna sprawa w dzisiejszych czasach.
PS2. Jedynie przy zakupie nieop³aconego jeszcze samochodu z silnikiem 2.4JTD pop³yniemy z op³atami.
gfu - 09-09-2009, 14:32
" />I jeszcze napinacz paska osprzêtu do 2.4 jtd kosztuje blisko 4 setki. W 1,9 napinanie jest prostsze.
">Wiêkszo¶æ ju¿ by³a wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt ¶wiecy ¿arowej wiêcej
Zapomnia³e¶ te¿ o wtryskiwaczu, bo cena ¶wiecy jest w zasadzie pomijalna. No i faktycznie jak przyjdzie wymieniæ rozrz±d to w 2.4 trzeba siê trochê nakl±æ, a w 1.9 takie rzeczy to "bez podwijania rêkawów" robi siê z marszu
Jednak kultura pracy silnika 2.4 o równomiernych zap³onach co 72 stopnie nie daje siê porównaæ do ¿adnej 4 cylindrówki. Podobnie z osi±gami, to kwestia nie tyle warto¶ci mocy i momentu, ile sposobu jego rozwijania. Pod tym wzglêdem ogromna przewaga. Zu¿ycie paliwa bardzo mocno zale¿y od sposobu eksploatacji i nawyków kierownika.
Sharuga - 09-09-2009, 16:05
" />Kolega pyta³ o koszta eksploatacji - a awarie to raczej nie jest eksploatacja
gfu - 09-09-2009, 22:45
" />Ale nieod³±czna rzeczywisto¶æ mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzeda¿y przebiegach niestety my¶l przewodnia wszelkich podró¿y, która wisi jak miecz Damoklesa nad g³ow±. A koszt napinacza paska osprzêtu, samego paska, wymiany kompletnego napêdu rozrz±du, to niestety ju¿ eksploatacja. Warto wiedzieæ ile co kosztuje, ¿eby pó¼niej unikn±æ zaskoczenia. Tak odczyta³em sens pytañ.
junak - 10-09-2009, 17:47
" />Osobi¶cie je¼dzi³em jedynie lanciami 2.4 ( 135 i 170 KM ). Nie powiem, robi± wra¿enie, choæ turbodziura nieco irytuj±ca, szczególnie w tym stuningowanym spodziewa³bym siê jej je¶li nie likwidacji, to minimalizacji . W Fordzie Focusie 1.8 TDCI jest to mniej irytuj±ce, a tam przeciez 4 gary i moc 90 KM. To samo w renówkach .
O wra¿eniach z jazdy VW 1.9 TDi nie bêdê sie wypowiada³.
Sharuga - 10-09-2009, 17:53
" />
">Ale nieod³±czna rzeczywisto¶æ mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzeda¿y przebiegach niestety my¶l przewodnia wszelkich podró¿y, która wisi jak miecz Damoklesa nad g³ow±. A koszt napinacza paska osprzêtu, samego paska, wymiany kompletnego napêdu rozrz±du, to niestety ju¿ eksploatacja. Warto wiedzieæ ile co kosztuje, ¿eby pó¼niej unikn±æ zaskoczenia. Tak odczyta³em sens pytañ.
Masz racjê - rozrz±d to eksploatacja. Ale jakie s± ró¿nice w napêdzie rozrz±du pomiêdzy tymi silnikami?
gfu - 11-09-2009, 22:26
" />
">Masz racjê - rozrz±d to eksploatacja. Ale jakie s± ró¿nice w napêdzie rozrz±du pomiêdzy tymi silnikami?
Ano takie, ¿e w przy wymianie napêdu rozrz±du najczê¶ciej, bo tak podpowiada rozs±dek, wymienia siê elementy napêdu osprzêtu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa ró¿nica dotyczy w³a¶nie rozwi±zañ technicznych tego napêdu, ceny zw³aszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach. Istotny te¿ dla kosztów serwisu jest te¿ niezwykle wrêcz wygodny dostêp do silnika od tej strony. Mechanik, który to juz kiedy¶ robi³ w Lybrze z silnikiem 5 cylindrowym, zapewne zechce za tê relaksuj±c± pracê odrobinê wiêcej ni¿ w przypadku 1.9 jtd. Ja osobi¶cie gdybym wiedzia³, ¿e w Lybrze to tak przyjemna robota, z pewno¶ci± nie robi³bym sam, a odprowadzi³ do warsztatu. Ale za pierwszym razem cz³owiek wielu rzeczy nie wie...
Sharuga - 11-09-2009, 22:34
" />
">Masz racjê - rozrz±d to eksploatacja. Ale jakie s± ró¿nice w napêdzie rozrz±du pomiêdzy tymi silnikami?
Ano takie, ¿e w przy wymianie napêdu rozrz±du najczê¶ciej, bo tak podpowiada rozs±dek, wymienia siê elementy napêdu osprzêtu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa ró¿nica dotyczy w³a¶nie rozwi±zañ technicznych tego napêdu, ceny zw³aszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach.
A to nie wiedzia³em, ¿e s± ró¿ne napinacze.
gfu - 18-09-2009, 14:36
" />
">O wra¿eniach z jazdy VW 1.9 TDi nie bêdê sie wypowiada³.
Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajêtego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieæ siê nie da.
kaeres - 18-09-2009, 19:59
" />
">O wra¿eniach z jazdy VW 1.9 TDi nie bêdê sie wypowiada³.
Nie rób tego faktycznie, nie warte czasu i zajêtego na forum miejsca. Wiele dobrego powiedzieæ siê nie da.
Nie b±d¼my a¿ tak zaszufladkowani.
130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawiæ w os³upienie.
Jest do¶æ brutalny ale przy 2krpm wywo³uje niepohamowany u¶miech na twarzy.
gfu - 20-09-2009, 11:47
" />
">130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawiæ w os³upienie.
Jest do¶æ brutalny ale przy 2krpm wywo³uje niepohamowany u¶miech na twarzy.
Który trwa w³a¶nie do owych 2000rpm, bo wtedy w³a¶nie koñczy siê ca³a akcja- jak no¿em uci±³. Odnoszê wra¿enie, ¿e ten silnik zosta³ zestrojony wy³±cznie do ruszania spod ¶wiate³. Ca³a zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze pl±cz± mi siê pod ko³ami - du¿o dymu ale zupe³nie bez ognia Dopiero 3.0 TDI jest dla Lybry wyzwaniem nie do pokonania. Za to porównywalny pod wzglêdem osi±gów jest 2.2 HDI. Jecha³em kiedy¶ przez godzinê za takim Peugeotem 308 "wyposa¿onym" w ¿wawego kierowcê i dopiero po godzinie pope³ni³ drobny b³±d, który oczywi¶cie skwapliwie wykorzysta³em
P.S. W odró¿nieniu od VW Lybra rusza majestatycznie i to mi przeszkadza najbardziej, mog³oby byæ bardziej dynamicznie przy ruszaniu - moim zdaniem winne jest temu zestopniowanie skrzyni biegów, zw³aszcza zbyt szybka jedynka. Na marginesie ciekawe jak bêd± je¼dzi³y nowe auta VAG od tego roku wyposa¿ane w diesle z Fiat Power Train ? Pocz±tkowo tylko 2.4, ale docelowo równie¿ 1.9 jtdm.
junak - 20-09-2009, 20:28
" />Je¶li chodzi o wra¿enia z jazdy, to najlepiej sprawi³ sie diesel Rovera montowany te¿ w Hondach Civic. Troszkê g³o¶niejszy od benzyny, ale na tym koniec wad. Przy¶piesza wspaniale, bez turbodziury i jest bardzo elastyczny. Bardzo dobrze wypad³ te¿ diesel Toyoty D4D 1.9. Ale on jest nowszej generacj od tego Roverowego
szerszen - 22-09-2009, 08:09
" />Zdecydowanie 2.4JTD, mówiê to co prawda na podstawie do¶wiadczeñ z AR156, ale w sumie to do¶æ blisko. Ró¿nica w spalaniu prawie niezauwa¿alna, remontów i wymian te¿ nie robi siê codziennie, a fun z jazdy ogromny. Boli tak naprawdê tylko akcyza, je¿eli auto jest sprowadzone, bo ró¿nica miêdzy 3%, a prawie 19% jest ogromna po przeliczeniu na ¿yw± gotówkê.
Tak, jak napisa³ Kolega powy¿ej 2.5TDI zostaje w lesie...
Dudi - 22-09-2009, 08:26
" />
">
Na marginesie ciekawe jak bêd± je¼dzi³y nowe auta VAG od tego roku wyposa¿ane w diesle z Fiat Power Train ? Pocz±tkowo tylko 2.4, ale docelowo równie¿ 1.9 jtdm.
A sk±d kolega czerpie takie informacje
Bo z tego co mi wiadomo to one s± tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to maj± raczej ma³o wspólnego.
Krzysiek82 - 22-09-2009, 08:31
" />
">
Na marginesie ciekawe jak bêd± je¼dzi³y nowe auta VAG od tego roku wyposa¿ane w diesle z Fiat Power Train ? Pocz±tkowo tylko 2.4, ale docelowo równie¿ 1.9 jtdm.
A sk±d kolega czerpie takie informacje
Bo z tego co mi wiadomo to one s± tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to maj± raczej ma³o wspólnego.
Dok³adnie. VAG zaczyna stosowaæ w koñcu CR w dieslach (wynalazek Fiata), ale nie ma zamiaru wk³adaæ silników Fiata, tylko swoje. Po prostu odchodz± od pompowtryskiwaczy na rzecz Common Raila.
kaeres - 22-09-2009, 08:40
" />
">130-150 konny 1.9TDI potrafi wprawiæ w os³upienie.
Jest do¶æ brutalny ale przy 2krpm wywo³uje niepohamowany u¶miech na twarzy.
Który trwa w³a¶nie do owych 2000rpm, bo wtedy w³a¶nie koñczy siê ca³a akcja- jak no¿em uci±³. Odnoszê wra¿enie, ¿e ten silnik zosta³ zestrojony wy³±cznie do ruszania spod ¶wiate³. Ca³a zabawa od startu do 2000 rpm. Na trasie, w czasie normalnej jazdy 1,9 TDI, 2.0 TDI , 2.5 TDI zawsze pl±cz± mi siê pod ko³ami - du¿o dymu ale zupe³nie bez ognia Dopiero 3.0 TDI jest dla Lybry wyzwaniem nie do pokonania. Za to porównywalny pod wzglêdem osi±gów jest 2.2 HDI. Jecha³em kiedy¶ przez godzinê za takim Peugeotem 308 "wyposa¿onym" w ¿wawego kierowcê i dopiero po godzinie pope³ni³ drobny b³±d, który oczywi¶cie skwapliwie wykorzysta³em
Widzê, ¿e jeste¶ teoretykiem i gdzie¶ tam dzwoni ale nie w tym ko¶ciele
Który silnik turbo diesla koñczy ci±g na 2000rpm ?
Jest wrêcz odwrotnie.
1.9TDI bez ¿adnych przeróbek typu box czy chip ma do¶æ spor± turbo dziurê i poni¿ej 2000rpm nie ma praktycznie nic.
Turbina nagle wpina na najwy¿sze obroty tam gdzie jest najwy¿szy moment obrotowy w³a¶nie w okolicy tych¿e 2000rpm i ci±gnie tak z pó³tora tysi±ca aby pó¼niej zas³abn±æ.
Po autostradzie ¶miga³em z Passatem 1.9TDI (minimum 130KM s±dz±c po ca³ym czerwonym TDI) i trzyma³ siê za mn± dzielnie delikatnie jedynie odstaj±c przy wy¿szych prêdko¶ciach i co prawda w Passacie by³ tylko kierownik, a u mnie jeszcze pasa¿erka.
Nie zmienia to faktu, ¿e te silniki na prawdê potrafi± bardzo du¿o.
Poza tym w Peugeot 308 nie ma silnika 2.2HDI
gfu - 28-09-2009, 22:09
" />
">
Na marginesie ciekawe jak bêd± je¼dzi³y nowe auta VAG od tego roku wyposa¿ane w diesle z Fiat Power Train ? Pocz±tkowo tylko 2.4, ale docelowo równie¿ 1.9 jtdm.
A sk±d kolega czerpie takie informacje
Bo z tego co mi wiadomo to one s± tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to maj± raczej ma³o wspólnego.
Teraz dobrze nie pamiêtam, a nie chce mi siê szukaæ, ale by³ to raport o wynikach finansowych w bran¿y motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i wa¿niejszych fuzjach/umowach handlowych pomiêdzy najwiêkszymi koncernami motoryzacyjnymi ¶wiata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja by³a prosta i zwiêz³a: VAG podpisa³ umowê o wspó³pracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawê wysokoprê¿nych jednostek napêdowych o pojemno¶ci 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy ¶redniej grupy VAG. Umowa zosta³a podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informacjê, ¿e VAG nie wyklucza rozszerzenia wspó³pracy na dostawy innych jednostek wysokoprê¿nych.
">Widzê, ¿e jeste¶ teoretykiem i gdzie¶ tam dzwoni ale nie w tym ko¶ciele
Który silnik turbo diesla koñczy ci±g na 2000rpm ?
Jest wrêcz odwrotnie.
1.9TDI bez ¿adnych przeróbek typu box czy chip ma do¶æ spor± turbo dziurê i poni¿ej 2000rpm nie ma praktycznie nic.
Nie zmienia to faktu, ¿e te silniki na prawdê potrafi± bardzo du¿o.
Poza tym w Peugeot 308 nie ma silnika 2.2HDI
Je¼dzi³em ró¿nymi VW z silnikami TDI i mam pewne obserwacje, moim zdaniem uk³ad napêdowy jest tak zestrojony, ¿e bardzo dobrze sprawuje siê przy starcie spod ¶wiate³. Bardzo szybko traci wigor i robi to gwa³townie. Nie bêdê siê spiera³, czy to 2000rpm, czy mo¿e 2800rpm. Jak dla mnie takie strojenie jest bardzo efektowne ale nie efektywne. Ten silnik prawie nie ma wy¿szego zakresu obrotów i mimo sporej warto¶ci momentu jest bardzo ma³o elastyczny. To g³ównie mia³em na my¶li.
A propos Peugeota 308SW - wiem, ¿e najwiêkszy silnik w tym modelu to 2.0HDI i tym lepiej to ¶wiadczy o jego mo¿liwo¶ciach i zestopniowaniu prze³o¿eñ. Przywo³any przeze mnie silnik 2.2HDI to by³ przyk³ad innego udanego silnika i nie odnosi³ siê do P308, a do innych pojazdów grupy PSA.
Dudi - 28-09-2009, 22:46
" />
">
Na marginesie ciekawe jak bêd± je¼dzi³y nowe auta VAG od tego roku wyposa¿ane w diesle z Fiat Power Train ? Pocz±tkowo tylko 2.4, ale docelowo równie¿ 1.9 jtdm.
A sk±d kolega czerpie takie informacje
Bo z tego co mi wiadomo to one s± tylko zasilane przez Common Rail, ale z Dieslami Fiata to maj± raczej ma³o wspólnego.
Teraz dobrze nie pamiêtam, a nie chce mi siê szukaæ, ale by³ to raport o wynikach finansowych w bran¿y motoryzacyjnej za rok 2008, planach inwestycyjnych na rok 2009 i wa¿niejszych fuzjach/umowach handlowych pomiêdzy najwiêkszymi koncernami motoryzacyjnymi ¶wiata opublikowany bodaj w Londynie lub NY. Informacja by³a prosta i zwiêz³a: VAG podpisa³ umowê o wspó³pracy handlowej z Fiat Powertrain na dostawê wysokoprê¿nych jednostek napêdowych o pojemno¶ci 2.4 l do wszystkich nowych aut klasy ¶redniej grupy VAG. Umowa zosta³a podpisana w grudniu 2008r. W komunikacie podano informacjê, ¿e VAG nie wyklucza rozszerzenia wspó³pracy na dostawy innych jednostek wysokoprê¿nych.
Eee tam jakie¶ bajki nam tu wciskasz. Znajd¼ to "na papierze" to mo¿e mnie przekonasz.
Narazie wiem, ¿e to niemo¿liwe i nierealne.
Poza tym gdyby to mia³o miejsce w 2008 roku jeszcze to na pewno do tej pory by wyp³ynê³o.
gfu - 04-10-2009, 21:52
" />Bo akurat chce mi siê Ciebie przekonywaæ. Wyros³em ju¿ z tego, ¿e mi zale¿y na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie my¶li. Bardziej skupiam siê na tym co sam my¶lê
kaeres - 05-10-2009, 08:30
" />
">Bo akurat chce mi siê Ciebie przekonywaæ. Wyros³em ju¿ z tego, ¿e mi zale¿y na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie my¶li. Bardziej skupiam siê na tym co sam my¶lê
Tu chodzi bardziej oto, ¿e jak wyg³aszasz jakie¶ do¶æ kontrowersyjne teorie to nale¿a³oby siê wysiliæ i to udowodniæ bo jak powiem, ¿e jutro bêdzie koniec ¶wiata - ale nie chce mi siê Ciebie przekonywaæ 100% dowodami to mnie wy¶miejesz, tak ?
Dudi - 05-10-2009, 08:43
" />
">Bo akurat chce mi siê Ciebie przekonywaæ. Wyros³em ju¿ z tego, ¿e mi zale¿y na przekonywaniu innych i na tym co kto sobie my¶li. Bardziej skupiam siê na tym co sam my¶lê
No to w takim wypadku 99,99% u¿ytkowników tego forum zostaje ze ¶wiadomo¶ci±, ¿e silniki JTD Fiata nigdy nie trafi± do grupy VW, bo to po prostu nierealne jest (nie wiem jakim jeste¶ "procentem" tego forum, ale to by musia³ wujekp przeliczyæ ).
Nat - 05-10-2009, 10:55
" />Jeszcze jeden drobiazg, o którym nikt chyba do¶æ wyra¼nie nie wspomnia³. 1,9 jtd jest silnikiem l¿ejszym, co pozytywnie wp³ywa na rozk³ad mas w aucie w stosunku do 2,4 jtd. Dla wielu kierowców nie bêdzie to mia³o istotnego znaczenia, ale znam takich, dla których...
kaeres - 05-10-2009, 12:34
" />Tak jest to istotny parametr ale dla kogo¶ kto siê zastanawia nad wyborem samochodu sportowego lub takiego który ma udawaæ przyjemno¶æ z jazdy agresywnej.
MICHU - 05-10-2009, 16:09
" />czasami odczuwam wra¿enie, ¿e 1.9 jest za ciê¿kie.......nie wyobra¿am sobie ju¿ 2,4 chodzi mi g³ównie o przednie zawieszenie, które tak czêsto domaga siê serwisu............
junak - 22-11-2009, 16:22
" />Wczoraj je¼dzi³em Lybr± 1.9 JTD 115 km. Bije na g³owê Lybry 2.4, którymi je¼dzi³em. Nie ma turbo dziury, bardzo ³adnie wkrêca sie na obroty i ¶wietnie przy¶piesza. Nie mia³em do czego sie przyczepiæ
Co do masy, to niby ile ciê¿szy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Ró¿nica niewielka dla zawieszenia.
Krzysiek82 - 22-11-2009, 16:34
" />Ano mia³em podobne odczucia wracaj±c dopiero co kupion± swoj± Lybr± 2.4 JTD. Podczas pierwszej redukcji i wyprzedzania czego¶ znacznie wolniejszego ode mnie (ale po przepuszczeniu tych z naprzeciwka) wyrwa³o mi siê "co za mu³". Nie je¼dzi³em co prawda 1.9 JTD, ale HDI i TDI w ró¿nych samochodach owszem i tam zupe³nie inaczej to wygl±da. Na plus w porównaniu z 2.4 JTD. Czasem wydaje mi siê, ¿e u mnie tych 135 koni w ogóle nie ma...
kaeres - 23-11-2009, 10:16
" />
">Wczoraj je¼dzi³em Lybr± 1.9 JTD 115 km. Bije na g³owê Lybry 2.4, którymi je¼dzi³em. Nie ma turbo dziury, bardzo ³adnie wkrêca sie na obroty i ¶wietnie przy¶piesza. Nie mia³em do czego sie przyczepiæ
Co do masy, to niby ile ciê¿szy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Ró¿nica niewielka dla zawieszenia.
Musia³e¶ je¼dziæ Lybrami 2.4JTD 136KM.
Ró¿nica niby ¿adna poza wspomnian± turbodziur± która siêga a¿ do 2000rpm.
W 140 i 150 konnej wersji tylko do 1750rpm gdzie jest maksimum 305Nm, a od 1200rpm ju¿ ci±gnie ³adnie.
Tymi siê pylnij byle sprawnymi.
Sebastian - 23-11-2009, 10:21
" />
">Wczoraj je¼dzi³em Lybr± 1.9 JTD 115 km. Bije na g³owê Lybry 2.4, którymi je¼dzi³em. Nie ma turbo dziury, bardzo ³adnie wkrêca sie na obroty i ¶wietnie przy¶piesza. Nie mia³em do czego sie przyczepiæ
Oj, to chyba moj± muszê Ciê przewie¼æ - zobaczysz co to znaczy sprawne 2.4 JTD
matias21 - 23-11-2009, 15:36
" />co do TDI co ostatnio mia³em okazjê sie takim przejechaæ (110km) i powiem, ¿e faktycznie przy ok 3000 ty¶ obr. auto przestaje jechaæ, jecha³em takim pierwszy raz bra³em sie za wyprzedzanie 3 bieg 2 tys obr peda³ w pod³oge auto ci±gnie i nagle jakby przesta³o dobrze, ¿e koles którego wyprzedza³em zwolni³ bo chyba bym w tira wjecha³, ale fakt z miejsca ³adnie takie TDI kapcia pali i ogólnie sprawia wra¿enie duzo mocniejszego auta, ale dopóki si enie spojrzy na licznki kilometrów...
Dudi - 23-11-2009, 17:16
" />
">Co do masy, to niby ile ciê¿szy jest 2.4 jtd ? 40 kg. ? Ró¿nica niewielka dla zawieszenia.
Dla kilku milionów ruchów, które codziennie podczas eksploatacji auta wykonuje zawieszenie (po 40-50 tys. km), to nawet te 40kg jest ró¿nic± gigantyczn±.
Te ewentualne 40kg, (bo sam dok³adnie nie wiem ile) nie bêdzie autu robiæ ró¿nicy tylko na postoju.
junak - 24-11-2009, 20:03
" />Je¼dzi³em Lanci± 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczyna³a siê po oko³o 1700 obr. nawet i lepiej przy¶piesza³a od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.
A co do wagi silników - je¶li wozisz nieraz ¿onê, dziecko, czy kolegê - to te¿ szybciej amortyzatory wymienisz :D
Sebastian - 24-11-2009, 20:34
" />
">Je¼dzi³em Lanci± 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczyna³a siê po oko³o 1700 obr. nawet i lepiej przy¶piesza³a od tego 1.9/115.
No daj¿e spokój - 1.9 JTD/115 KM nie bêdzie jecha³o przecie¿ lepiej ni¿ 2.4 JTD/140/150 KM (ju¿ nie mówi±c o dalszym podkrêcaniu mocy).
Gregory76 - 24-11-2009, 20:59
" />Ró¿nica w masie wynosi w wersji SW 1350 (1.9)/1410 (2.4) czyli 60kg i jest to masa obci±¿aj±ca g³ównie przedni± o¶. W jaki¶ sposób musi siê to odbijaæ na zawieszeniu.
Dane z Wikipedii.
Dudi - 24-11-2009, 21:52
" />
">Je¼dzi³em Lanci± 2.4 JTD po chiptuningu 170 KM. Moc zaczyna³a siê po oko³o 1700 obr. nawet i lepiej przy¶piesza³a od tego 1.9/115. Ale brak turbodziury to ogromna zaleta... i super elastyczny.
A co do wagi silników - je¶li wozisz nieraz ¿onê, dziecko, czy kolegê - to te¿ szybciej amortyzatory wymienisz :D
Przez 80% czasu je¿d¿e sam
Poza tym ¿ona, dziecko czy kolega bêdzie raczej bardziej dzia³aæ na ty³ ni¿ na przód
Sharuga - 24-11-2009, 22:13
" />
">A co do wagi silników - je¶li wozisz nieraz ¿onê, dziecko, czy kolegê - to te¿ szybciej amortyzatory wymienisz :D
£oszzzz... ale jak wozisz ¿onê, dziecko czy kolegê i 60 kg ciê¿szy silnik to kiedy padn± prêdzej???
robston - 24-11-2009, 22:29
" />A co wy tak wszyscy uczepilici sie tej turbo dziury???
Jedze 2.4 jtd w AR 156 i jest super 1800 i wszystko gra,choc auto juz ma ponad 200 kawalkow i kilka koni pozdychalo to nie nazekam.
Turbo dziure to mam w Dedrze zeby dmuchadlo zaczelo ladowac to musze go krecic do 4000 tys,i tam dopiero zaczyna sie zabawa gdzie w jtd sie konczy...
p.s sorki za polskie znaki,klawiaturka zagramaniczna,pozdrawiam .
kaeres - 25-11-2009, 09:32
" />@robson, uczepili¶my siê jej dlatego, ¿e to ona jest odpowiedzialna w t.dieslach za wra¿enie niez³ego laga i wydaje siê, ¿e samochód ma o 20% mniej ni¿ faktycznie.
Taka rada - je¿eli kto¶ zauwa¿a ponadmiarowego laga niech wymieni filtr powietrza. Najwa¿niejsze dla turbiny to ¶wie¿y oddech.
junak - 25-11-2009, 17:47
" />1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Mo¿e to wina technologii - turbina i zawory ?
Krzysiek82 - 25-11-2009, 18:37
" />
">1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Mo¿e to wina technologii - turbina i zawory ?
Dok³adnie geometrii turbiny. Niestety albo stety 2.4 JTD 135 KM ma sta³± geometriê. Niestety bo zbiera siê jakby gorzej (czy faktycznie czy odczuciowo to nie wiem), a stety bo regeneracja takiej turbiny jest tañsza i prostsza.
Toper - 26-11-2009, 01:16
" />
">1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Mo¿e to wina technologii - turbina i zawory ?
Dok³adnie geometrii turbiny. Niestety albo stety 2.4 JTD 135 KM ma sta³± geometriê. Niestety bo zbiera siê jakby gorzej (czy faktycznie czy odczuciowo to nie wiem), a stety bo regeneracja takiej turbiny jest tañsza i prostsza.
ja przed zakupem je¼dzi³em wersj± 2.4 136KM i 2.4 150KM i ró¿nica jest KOLOSALNA i wcale nie przesadzam! To s± zupe³nie inne odczucia z jazdy. 136KM po prostu sobie przy¶piesza, nie¼le, ale tak bez efektów, natomiast 150KM wyrywa jak g³upie do przodu. Przy skrêcaniu i przyspieszaniu gwa³townym trzeba kierownice trzymaæ w wersji 136KM tego tak nie czuæ.
Polecam przejechaæ siê tak± i tak± wersj± przed zakupem, ja tak zrobi³em i bez ¿alu do³o¿y³em trochê kasy do mocniejszej wersji.
Nie wiem natomiast jak 1.9 115KM je¼dzi, ale mo¿e byæ fajne, a mo¿e przy okazji mniej pali, bo to moje 2.4 to swoje w mie¶cie i poza wci±ga 7-8 l/100km
Pozdrawiam
artjas - 26-11-2009, 08:58
" />to tak jak przy 1.9 JTD 105 i 110KM, róznica jest równie¿ kolosalna.
Dudi - 26-11-2009, 10:40
" />Ja je¼dzi³em wersj± 140KM i powiem, ¿e 115KM bardzo niewiele brakuje, i to tylko na papierze, bo odczucia z jazdy s± zdecydowanie na korzy¶æ wersji 1.9 JTD. Podobnie bêdzie pewnie przy porównaniu 136KM vs. 115KM. Tylko 150KM wersja zapewnia du¿o lepsze wra¿enia. A spalanie w 1.9 ¶rednio o 1l/100km ni¿sze.
adamc - 26-11-2009, 15:41
" />
">1.9 115 KM lepiej sie zbiera od 2.4 135 KM.
Mo¿e to wina technologii - turbina i zawory ?
Dok³adnie geometrii turbiny. Niestety albo stety 2.4 JTD 135 KM ma sta³± geometriê. Niestety bo zbiera siê jakby gorzej (czy faktycznie czy odczuciowo to nie wiem), a stety bo regeneracja takiej turbiny jest tañsza i prostsza.
ja przed zakupem je¼dzi³em wersj± 2.4 136KM i 2.4 150KM i ró¿nica jest KOLOSALNA i wcale nie przesadzam! To s± zupe³nie inne odczucia z jazdy. 136KM po prostu sobie przy¶piesza, nie¼le, ale tak bez efektów, natomiast 150KM wyrywa jak g³upie do przodu. Przy skrêcaniu i przyspieszaniu gwa³townym trzeba kierownice trzymaæ w wersji 136KM tego tak nie czuæ.
Polecam przejechaæ siê tak± i tak± wersj± przed zakupem, ja tak zrobi³em i bez ¿alu do³o¿y³em trochê kasy do mocniejszej wersji.
Nie wiem natomiast jak 1.9 115KM je¼dzi, ale mo¿e byæ fajne, a mo¿e przy okazji mniej pali, bo to moje 2.4 to swoje w mie¶cie i poza wci±ga :( 7-8 l/100km
Pozdrawiam
szczê¶liwy cz³owiek... mnie tyle nie chce spalaæ.. ma wiêkszy apetyt...
marcino1983 - 09-12-2009, 20:58
" />Witam. Jestem nowym forumowiczem:) Posiadam juz kilka lat forda escorta 1.6 ale czas na zmiane. Wpad³a mi w oko wlasnie lancia lybra i zastanawiam sie jaka kupic... biore pod uwage roczniki 1999-2001 raczej kombi i raczej silnik diesla...
Chcilbym jednak wiedziec czy lepeij kupic 1.9 czy 2.4, jakie jest spalanie tych silnikow, czy nie ma problemow z korozja w tym modelu itd itp.
Bardzo prosze o porady:))
FXX - 09-12-2009, 21:06
" />Kolego widzê ¿e nowy jeste¶, ale 5 tematów ni¿ej masz niemal identyczny w±tek, który siê ci±gnie przez 4 strony i sporo tam zosta³o powiedziane.
Napisz tam, a moderator niech usunie ten temat, b±d¼ po³±czy z wcze¶niejszym
topcio1 - 09-12-2009, 21:33
" />po³±czy³em tematy, mi³ej lektury
Sebastian - 11-12-2009, 14:34
" />
">Witam. Jestem nowym forumowiczem:) Posiadam juz kilka lat forda escorta 1.6 ale czas na zmiane. Wpad³a mi w oko wlasnie lancia lybra i zastanawiam sie jaka kupic... biore pod uwage roczniki 1999-2001 raczej kombi i raczej silnik diesla...
Chcilbym jednak wiedziec czy lepeij kupic 1.9 czy 2.4, jakie jest spalanie tych silnikow, czy nie ma problemow z korozja w tym modelu itd itp.
Bardzo prosze o porady:))
Cze¶æ. Ja na Lybrê te¿ siê przesiad³em z Escorta - Mk 7 / 1.6
Bêdziesz musia³ przywykn±æ do innych nastawów zawieszenia - to nie zwinny i sprê¿ysty Escort.
Co do silnika - wszystko zale¿y jakie masz preferencje - ja podczas kupna bra³em pod uwagê tylko dwa - 2.0 w wersji benzynowej i 2.4 JTD - uda³o siê kupiæ ten drugi i jestem bardzo zadowolony.
Co do reszty - poczytaj na spokojnie forum - wiêkszo¶æ rzeczy o które pytasz zosta³y ju¿ wielokrotnie roz³o¿one na czynniki pierwsze
Pozdrawiam
Nat - 11-12-2009, 15:23
" />Hehe, Sebastian, przejed¼ sie TERAZ escortem 1,6 16V. Ja tak zrobi³em jaki¶ czas temu. po 300 km Lybr±. Wra¿enia ciekawe
Sebastian - 12-12-2009, 07:25
" />
">Hehe, Sebastian, przejed¼ sie TERAZ escortem 1,6 16V. Ja tak zrobi³em jaki¶ czas temu. po 300 km Lybr±. Wra¿enia ciekawe
Jarku, jecha³em.
I powiem krótko - cz³owiek siê szybko przyzwyczaja do lepszego
Tak BTW to jednak tamtych nastawów zawieszenia mi trochê brakuje - czêsto (na bie¿±co) je¿d¿ê Mondeo Mk 3 i kiedy¶ tak sobie pomy¶la³em, ¿e odpowiednia komplikacja tych dwóch aut (Lybra (styl, wykoñczenie elementów wnêtrza, silnik, ogólny smak ca³o¶ci) i Mondeo (zawieszenie, hamulce, obszerno¶æ wnêtrza) by³aby mocnym punktem przetargowym przy poszukiwaniu kolejnego auta