Codee - 07-10-2009, 19:31
" />Moje pytanie dotyczy silnika 116 KM.
Do³±czam foto i pytanie jest takie dlaczego w tej puszce przy filtrze zbiera mi siê olej?
Na jednym foto mam dwa zaznaczenia - to drugie to w±¿ z dekla do rury filtr-turbo, którym mimo braku przedmuchów dalej pewno olej napiernicza.
Ostatnio mia³em zwalony termostat, dzi¶ wymieni³em. U mnie pod termostatem jest taka rura id±ca do EGR ch³odzona p³ynem ch³odniczym. Czy termostat móg³ mieæ tu jaki¶ wp³yw?
Nastêpne pytanie jest takie:
Za¶lepienie EGR wykonuje siê na rurce która idzie od EGR do przepustnicy , czy mo¿e przed EGR, a mo¿e najlepiej ju¿ na wyj¶ciu z kolektora zrobiæ za¶lep?
Za³±czniki:
Go¶æ - 07-10-2009, 19:44
" />Prawdopodobnie przedmuchy ze skrzyni korbbowej silnika.Sprawdzi³e¶ cisnienie sprê¿ania ?
Why?
EGR zaslepiasz gdzie chcesz ,najwazniejsze to aby do kolektora ss±cego nie dochodzi³o lewe powietrze i ¿eby spaliny nie wchodzi³y do komory silnika.Sprubuj wiêc wyczy¶ciæ egr,mo¿e sie uda.jak nie jest zasyfiony
Codee - 07-10-2009, 19:58
" />EGR ju¿ wali³ przedmuch na tê plastikow± os³onê silnika co od jej spodniej czê¶ci by³o widoczne
Go¶æ - 07-10-2009, 20:10
" />jeszcze raz Twoje zdjêcie:
Za³±cznik:
DSC00160.JPG [ 72.56 KiB | Obejrzany 843 razy ]
Prawdopodobne przyczyny to:
Je¿eli masz olej w pkt1.to puszcza turbina na muszli wydechowej poprzez uszczelkê w pktA.Rada sprawdziæ metalow± uszczelkê w pktA
Je¿eli masz olej w pkt2.to masz przedmuchy ze skrzyni korbowej silnika.
Codee - 07-10-2009, 21:02
" />no to mam przedmuchy ze skrzyni korbowej silnika
jak to usun±æ?
solarzmr - 07-10-2009, 21:12
" />Usuwanie przedmuchów ze skrzyni korbowej to niestety remont do³u silnika. Wersja lajtowa to wymiana pier¶cieni, ostateczno¶æ szlif i wymiana t³oków. Ale zanim rozprujesz ca³y silnik zmierz kompresjê w cylindrach, mo¿e jeszcze nie ma tragedii. No i pytanie ile oleju ubywa pomiêdzy zmianami?
Go¶æ - 07-10-2009, 21:20
" />[quote="jan123456"]Prawdopodobnie przedmuchy ze skrzyni korbbowej silnika.Sprawdzi³e¶ cisnienie sprê¿ania ?
Why?
Umiesz czytaæ ze zrozumieniem?Ja wy³±czam kompa szkoda pr±du.Czy ja tu napisa³em,¿e masz przedmuchy na 100%
Codee - 07-10-2009, 21:51
" />no to siê sprawdzi - my¶la³em ¿e mo¿e byæ jaka¶ inna przyczyna
-- 07 Pa¼ 2009, 21:53 --
">Usuwanie przedmuchów ze skrzyni korbowej to niestety remont do³u silnika. Wersja lajtowa to wymiana pier¶cieni, ostateczno¶æ szlif i wymiana t³oków. Ale zanim rozprujesz ca³y silnik zmierz kompresjê w cylindrach, mo¿e jeszcze nie ma tragedii. No i pytanie ile oleju ubywa pomiêdzy zmianami?
no jak mi ten olej tam pcha do tej skrzyneczki a potem jak ju¿ siê nie mie¶ci w niej i przepiernicza mi przez Turbo to du¿o i bardzo du¿o.
solarzmr - 07-10-2009, 22:06
" />Przede wszystkim zacznij od pomiaru kompresji, to du¿o powie. Je¶li s± przedmuchy to przy odkrêceniu korka oleju raczej te¿ powinno do¶æ mocno dmuchaæ, szczególnie przy przegazowaniu. Ale jak du¿o oleju ubywa to nie wygl±da to zbyt ró¿owo.
Go¶æ - 07-10-2009, 22:17
" />masz dwie opcje:
1.turbina puszcza/sprawdz ile masz gwarancji na turbo/
2.Sprawdziæ czy w tym przewodzie jest olej i czy dmucha kompresja?:
Za³±cznik:
olej1.JPG [ 97.61 KiB | Obejrzany 774 razy ]
Jesli na pkt,1odpowiesz na tak turbo do reklamacji.
Jesli na pkt2.odpowiesz na tak to rozmawiali¶my w jaki sposób sprawdziæ kompresjê.
Czytaj ze zrozumieniem bo wymiêkam
;
Codee - 07-10-2009, 22:36
" />gwarancji na turbo jeszcze 22 miesi±ce wiêc OK
wiesz jak dok³adasz do auta i koñca nie widaæ to mo¿na trochê siê "rozkojarzyæ"
Tak tym przewodem na pewno leci olej bo go czy¶ci³em i znów tam jest "mokro"