JarekT - 26-10-2008, 09:03
" />Witam
Proszê o poradê - mam zaolejone przewody doprowadaj±ce powietrze do silnika - przewody u góry czyli przy samym silniku. Co mo¿e byæ przyczyn±? Mo¿e kto¶ przerabia³ co¶ takiego?
Mam jeszcze pytanie ile silnik jak w opisie (1,9 jtd 77KW) bierze oleju?
Pozdrawiam i bêde wdziêczny za odpowied¼
jenks - 26-10-2008, 13:27
" />witam,jest to normalny objaw silnika z turbo
Kufel - 27-10-2008, 15:38
" />Potwierdzam - Ka¿da turbina rzuca nieco oleju :? kwestja ile go masz w przewodach Je¿eli s± wewn±trz tylko spocone i nie kapie z nich po odkrêceniu jest OK. No chyba ,¿e ju¿ z nich cieknie to nie dobrze
Dudi - 27-10-2008, 15:50
" />
">Witam
Proszê o poradê - mam zaolejone przewody doprowadaj±ce powietrze do silnika - przewody u góry czyli przy samym silniku. Co mo¿e byæ przyczyn±? Mo¿e kto¶ przerabia³ co¶ takiego?
Mam jeszcze pytanie ile silnik jak w opisie (1,9 jtd 77KW) bierze oleju?
Pozdrawiam i bêde wdziêczny za odpowied¼
Przez 20tys. nie powininen braæ nic - po tylu km wymieniam olej i w tym czasie nie dolewa³em ani kropli, bo nie by³o takiej potrzeby. Zaolejone przewody nie s± powodem do paniki - tak jak koledzy napisali to normalny objaw silnika z turbo (o ile z nich nie kapie).
Marcin_D - 27-10-2008, 16:42
" />Czytaj±c posta Jarka mo¿na przypuszczaæ, ¿ê chyba tego oleju jest wiêcej ni¿ tylko zapocenie, inaczej by chyba nie pyta³ "ile oleju bierze".
Je¶li jest du¿o tego oleju i znika olej w wiêkszej ilo¶ci to turbina do roboty albo wymiany.
Kosztowna operacja mo¿e Ciê czekaæ.
tomms - 27-10-2008, 17:32
" />Prawdopodobnie masz w±¿ do wymiany. Obejrzyj dok³adnie czy nie ma w nim ma³ych pêkniêæ (najlepiej je widaæ gdy delikatnie ¶ci¶niesz t± gumow± rurê) i za³ó¿ dobre opaski. Koszt wê¿a to ok. 60z³.
Chyba, ¿e na bagnecie olej ginie w zastraszaj±cym tempie to wtedy ju¿ wiêkszy problem.
alan0104 - 27-10-2008, 17:46
" />mozesz jeszcze wymontowac i umyc opisane przewody, wytrzec do "sucha" i zamontowac spowrotem. jezeli silnik i turbina sa w dobrej kondycji, to metoda ta bedzie skuteczna przez dluzszy czas. jasn± sprawa jest te¿ (jak koledzy pisali wyzej) szczelnosc przewodow i dobre opaski.
JarekT - 29-10-2008, 10:36
" />s± zapocone to pewnie troche go bêdzie gin±æ. Auto mam od niedawna - przebieg wg licznika 223 kkm czyli taki sobie - przy turbinie sucho - olej pojawia siê na przewodach u góry w okolicach silnika - olej na zewn±trz czyli zapocone przewody.
Dudi - 29-10-2008, 11:46
" />
">s± zapocone to pewnie troche go bêdzie gin±æ. Auto mam od niedawna - przebieg wg licznika 223 kkm czyli taki sobie - przy turbinie sucho - olej pojawia siê na przewodach u góry w okolicach silnika - olej na zewn±trz czyli zapocone przewody.
Poje¼dzij troche, zobaczysz czy co¶ Ci ubywa. Ja mam tak samo troche zaolejone przewody u góry, a mimo to oleju nie ubywa z silnika prawie w ogóle. No i sprawd¼ ewentualnie czy nie masz plamy pod silnikiem... :wink: