Test Driver - 06-03-2010, 18:14
" />Witam.
Mam kilka pytañ odno¶nie wymiany oleju w Lybrze. A wiêc ,silnik 1.9 jtd ,ma nalatane 200 tys.km ,sprowadzony z w³och (najprawdopodobniej ma zalany olej selenia ,tylko nie wiem jaki typ) wiêc mam pytanie jaki typ oleju powinienem zalaæ? Syntetyk czy pó³syntetyk? 5W40 czy 10W40?
Pytanie 2: Czy miêdzy wymianami oleju (czyli co jakie¶ 40 tys.km) trzeba wymieniaæ filtr ,czy wystarczy przy wymianie oleju?
Pytanie 3: To pytanie raczej przy okazji ,bo pewnie przy odrobinie wysi³ku znalaz³ bym odpowied¼ Ile oleju potrzebuje ten silnik?
KGB - 06-03-2010, 18:23
" />chcesz wymieniac olej co 40kkm ? w Dieslu ? ekstremalnie
testujesz go na wytrzymalosc zmêczeniow± ,czy jak ?
filtr wymienia sie razem z olejem
argenta67 - 06-03-2010, 18:25
" />
">Witam.
Mam kilka pytañ odno¶nie wymiany oleju w Lybrze. A wiêc ,silnik 1.9 jtd ,ma nalatane 200 tys.km ,sprowadzony z w³och (najprawdopodobniej ma zalany olej selenia ,tylko nie wiem jaki typ) wiêc mam pytanie jaki typ oleju powinienem zalaæ? Syntetyk czy pó³syntetyk? 5W40 czy 10W40?
Pytanie 2: Czy miêdzy wymianami oleju (czyli co jakie¶ 40 tys.km) trzeba wymieniaæ filtr ,czy wystarczy przy wymianie oleju?
Pytanie 3: To pytanie raczej przy okazji ,bo pewnie przy odrobinie wysi³ku znalaz³ bym odpowied¼ Ile oleju potrzebuje ten silnik?
Oooo specjalista 40 ty¶ na olej, gratulacje, majtki te¿ zmieniasz co miesi±c
gregi - 06-03-2010, 18:52
" />Nie wiem sk±d ten pomys³ o wymianie co 40 ty¶ max to 15 i to zale¿y od warunków eksploatacyjnych , lub raz do roku ,a filtr razem z olejem. Oleju wchodzi 4,25 do silnika , a razem z filtrem 4,85 czy co¶ takiego nie pamiêtam dok³adnie, ale 5l oleju trzeba mieæ.
Test Driver - 06-03-2010, 20:21
" />Oj dobra ,dobra nie wa¿ne co ile tylko teraz jaki rodzaj?
gregi - 07-03-2010, 15:51
" />Nie ma co siê zastanawiaæ lej syntetyk i ju¿ na rynku jest tyle marek ¿e na pewno co¶ wybierzesz,tylko nie pytaj który lepszy lub który polecacie bo lepszy lub gorszy to tylko pojêcie wzglêdne wybór nale¿y tylko do CIEBIE
Dudi - 07-03-2010, 18:56
" />
">Oj dobra ,dobra nie wa¿ne co ile tylko teraz jaki rodzaj?
Ja leje Mobil1 TurboDiesel 0W40. W hurtowni na Przemys³owej jest w dobrej cenie.
Tyle, ¿e to full syntetyk, a je¶li nie wiesz jaki by³ do tej pory lany to chyba lepiej zalaæ pó³syntetykiem.
I panowie nie ma siê co oszukiwaæ z tymi przebiegami. Wymieniaæ co 10 czy 15tys km to mo¿e ten, który tyle w³a¶nie zrobi w ci±gu roku albo jeszcze mniej. Oczywi¶cie, ¿e co 40tys co za rzadko, ale je¶li kto¶ robi tyle w ci±gu roku to spokojnie mo¿e wymieniaæ co 20-25 tys km. Wszystko zalezy jak i ile kto je¼dzi.
Test Driver - 07-03-2010, 22:42
" />No w³a¶nie czy syntetyk czy pó³syntetyk to najwiêkszy problem, bo auto by³o serwisowane do tej pory we w³oskim aso, ale te makarony tylko zaznaczyli, ¿e olej i filtry wymienione, ale nic wiêcej...
A te 40 ty¶. to siê zasugerowa³em instrukcj± Mercedesa, bo tyle podaj± dla silnika 2.2 dci w Mercu. Pomy¶la³em, ¿e trochê nie na bie¿±co jestem w tej sprawie, wiêc merca zacytowa³em
gregi - 07-03-2010, 23:06
" />Ja zala³em syntetyk Castrol Magnatec 5W40 wszystko zale¿y od przebiegów rocznych jak napisa³ kol.Dudi.
A instrukcja do Mesia to jest do Mesia a nie do Lanci w³±cz szukajkê i do dzie³a zajdziesz tam sobie link i pobierzesz ca³± instrukcjê w PDF
tu masz link >http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/lancia
Sharuga - 07-03-2010, 23:13
" />
">No w³a¶nie czy syntetyk czy pó³syntetyk to najwiêkszy problem, bo auto by³o serwisowane do tej pory we w³oskim aso, ale te makarony tylko zaznaczyli, ¿e olej i filtry wymienione, ale nic wiêcej...
I s³usznie, bo nie ma znaczenia jaki olej po jakim. Nie s³uchaj pierdatów, ¿e zalanie syntetyka po minerale zabije Ci silnik i nie wiadomo jakie jeszcze nieszczê¶cia sprowadzi.
Wlej jeden z tych z aprobat± FIATa, lane zreszt± w ASO, czyli Seleniê WR, Shella ultra albo Mobila 1 0W-40. Ten ostatni to faktyczny syntetyk.
Dudi - 08-03-2010, 09:44
" />Raczej w±tpliwe, ¿eby lali mu we W³oszech minera³ jaki¶. Najbezpieczniej bêdzie zalaæ pó³syntetyk moim skromnym zdaniem i nic siê nie powinno dziaæ.
A propos tych przebiegów jeszcze, to w najnowszych JTD-kach wymiany wg instrukcji nale¿y dokonywaæ co 30 tys km.
I co wierzycie, ¿e tak bardzo zmieni³a siê konstrukcja tych silników w stosunku do tych, które my mamy??? (poza tym, ¿e s± bardziej wysilone, ale to akurat powinno dzia³aæ na niekorzy¶æ bardziej je¶li idzie o warunki pracy oleju). A i same oleje, które fabryka zalewa do nich nie ró¿ni± siê wcale specyfikacj± od tych, które kupujemy w sklepach.
Sebastian - 08-03-2010, 10:03
" />Olej lej taki jaki przewiduje producent (w sensie specyfikacji) - czasy ratowania silnika 'gêstym' olejem minê³y wraz z odej¶ciem ery Poldiego i Kanciaka 125p.
Najwa¿niejszy przy tym i tak jest interwa³ wymiany - tutaj oszczêdno¶æ mo¿e siê ¶rednio op³aca.
A tak jak wspomnia³ Dudi, 30 kkm miêdzy wymianami staje siê dzisiaj norm± - ciekawe tylko, jak przyjmie to np. turbina, panewki, itd. - tyle, ¿e to akurat ¿adnego z producentów nie interesuje zanadto. I tak zap³aci za to klient.
KGB - 08-03-2010, 12:42
" />
">czasy ratowania silnika 'gêstym' olejem minê³y wraz z odej¶ciem ery Poldiego i Kanciaka 125p.
zdecydowanie ,ja swojego ratuje 5W40
">A tak jak wspomnia³ Dudi, 30 kkm miêdzy wymianami staje siê dzisiaj norm± - ciekawe tylko, jak przyjmie to np. turbina, panewki, itd. - tyle, ¿e to akurat ¿adnego z producentów nie interesuje zanadto. I tak zap³aci za to klient.
kiedys kupilem Orlen GAS semisyntetic 10W40 -byl w bardzo korzystnej cenie ,zwlaszcza ,ze wyprzedaz na stacji byla przed remontem ,
i tam bylo napisane - wymieniac co 35kkm ,nie rzadziej niz rok ,
pozniej z ciekawosci ,gdy bylem na stacji zerknalem sobie na etykiete nowej serii tego oleju i juz bylo napisane ,zeby wymieniac wg. zalecen producenta - 35kkm zniklo z etykiety
Sharuga - 08-03-2010, 18:08
" />Te du¿e przebiegi miedzy wymianami wymy¶lane s± przez speców od marketingu dla klinetów salonów, bo kupuj±c nowe auto liczy siê jeszcze koszta jego serwisowania. I jak firma A ma 15kkm a B 30kkm, to znaczy, ¿e B jest lepsza... Takie zabiegi dla zdobycia klienta (Toyota np. zalewa wszystkie bez wyj±tku silniki aut flotowych olejem mineralnym, aby Fleetmanager by³ zadowolony, a poza tym to przez okres leasingu i tak siê nic nie stanie. A potem... potem to auto ju¿ jest sp³acone:) )
orik - 15-03-2010, 23:22
" />ja sie podczepie pod temacik z krotkim pytaniem.
czy totalny laik jest w stanie sam wymienic olej i filtr w silniku? Przy okazji oczywiscie mam zamiar wymienic filtr powietrza.
KGB - 16-03-2010, 01:38
" />pod warunkiem ,ze laik ma czucie w lapach i nie urwie gwintu w misce olejowej oraz nie zrobi z uszczelki w filtrze oleju miazgi
Sebastian - 16-03-2010, 08:55
" />
">ja sie podczepie pod temacik z krotkim pytaniem.
czy totalny laik jest w stanie sam wymienic olej i filtr w silniku? Przy okazji oczywiscie mam zamiar wymienic filtr powietrza.
IMO tak - pytanie tylko czy jest sens oszczêdzaæ 0 - 30 PLN ( w zale¿no¶ci ile w Twoim rejonie bêdzie kosztowa³a taka us³uga)?
Masz jak i gdzie zebraæ i oddaæ zu¿yty olej? To kolejny koszt - choæby taki, ¿e trzeba pojechaæ autem i oddaæ go komu¶, kto ma do tego odpowiednie warunki/zbiornik.
Pozdrawiam.
orik - 16-03-2010, 20:54
" />po problemie - znalazlem firme ktora przy zakupie oleju i filtrów wymiane ma gratis - wiec pewnie mimo wyzszej ceny oleju to sie zrownowazy