ozim - 18-12-2009, 22:09
" />Przy -12 Lybra odmówiła dzi¶ posłuszeństwa... Silnik po 30 sekundach zgasł. Byłem przekonany że to czujnik wału, ale wymiana nie pomogła. Zamarznięte paliwo odpada, w garażu przy temperaturze + dalej po chwili ga¶nie, zapala się kontrolka silnika, pracuje gło¶niej niż zwykle.... Może to objaw padniętego akumulatora ?? Zapchany filtr paliwa ?? W baku ok. 20 litrów. Sam już nie wiem.... Do jutra aku troszkę się podładuje i dalej będę próbować.
Podobna sytuacja wyst±piła w lecie, podpięcie pod komputer nic nie wykazało, podładowanie akumulatora pomogło i następnego dnia chodził normalnie.... Miałem w zapasie czujnik wału, do dzi¶ nie był potrzebny
ozim - 19-12-2009, 10:03
" />Podładowanie aku nie pomoglo.... silnik po uruchomieniu wchodzi na ok 1000 obrotów i po chwili ga¶nie .
Doodik - 19-12-2009, 14:06
" />Dzisiaj maiłem identyczn± sytuację. Odpaliłem przejechałem 30 km zgasiłem, wróciłem z zakupów zapaliłem i po chwili zgasł z zapalon± kontrolk± silnika. Po ok. minucie zapalił bez problemu. Obstawiam że co¶ z paliwem, ale pewny nie jestem.
merbart - 19-12-2009, 14:25
" />Witam
To ja również mogę się doł±czyć do tego tematu chociaż mam kappę 2,4 JTD. Przy próbie zapalenia silnika (ciepłego) zero reakcji. Paliwo dostaje ¶wiece się grzej± - wszystko wygl±da ok. Po dłuższym kręceniu odpalił, ale silnik kuleje nie chodzi na wszystkie cylindry. Odstawiłem wczoraj do mechanika i czekam na diagnozę. Aż się boje
pozdro
Codee - 19-12-2009, 14:47
" />ja nie umiałem odpalić, nie wiem gdzie patrzyłem, bo zapalała mi się kontrolka wody we filtrze paliwa, kręciłem autem z 10 minut po czym łapał, dzi¶ przed godzin± jestem po wymianie filtra paliwa, zobaczymy jak jutro z rana załapie, ¶wiece wymieniłem komplet przed zim±, paliwa pół baku zawsze.
Przy okazji producent zaleca wymianę filtra paliwa co 20 ty¶ km, lub co rok, u mnie kręciło ale załapać nie umiało.
brygadzista1 - 19-12-2009, 18:05
" />to samo jest mojej Stala na dworze przy 18 stopniowym mrozie pali sie kontrolka wody w filtrze paliwa. rano odpali pieknie ale jak wypali paliwo z filtra zgasnie... pieprzone mrozy rozumiem -5 ale -18? Paliwo nie powinno zamarznac tym bardziej ze tankowalem Diesel Gold na Statoilu. Mysle ze to wlasnie ta woda w filtrze zamarzla i lokuje doplyw paliwa. Pomocy bo jestem uwieziony w Poznaniu a chce wrocic do domu na swieta
Codee - 19-12-2009, 21:54
" />to jak piszę - filtr paliwa wymienić i będzie hulać - klucz 13, klucz 19, ¶rubokręt płaski.
1. odkręcasz kluczem 19 ¶rubę z góry ( z wężykiem )
2. odkręcasz mocowanie filtra kluczem 13 ( 2 ¶ruby )
3. odpi±ć kabel do zaworu EGR bo wadzi
4. od spodu filtra ¶ci±gn±ć zacisk,
5. wyci±gn±ć czujnik od spodu filtra
6. ręk± odkręcić filtr
7. odkręcić czujnik od spodu filtra
8. skręcić czujnik do nowego filtra
9. zakręcić filtr
10. podpi±ć kabel do czujnika
11. przykręcić filtr z trzymaniem do ¶ciany grodziowej ( klucz 13)
12. przykręcić wężyk ¶rub± od góry na klucz 19
13. podpi±ć kabel do zaworu EGR
Czas operacyjny u mnie 18 minut (wymieniłem dzi¶ pod blokiem)
lucasvorenus - 19-12-2009, 22:04
" />Codee, ile Cię kosztował filtr paliwa i jakiej firmy?
Codee - 19-12-2009, 22:14
" />filtr kosztował mnie 63 pln i jest to oryginał na pierwszy montaż - sorry nie pamiętam firmy ale jak co mogę jutro zajrzeć co pisze
lucasvorenus - 19-12-2009, 22:17
" />Spoko, nie trzeba. Dzięki wielkie.
ozim - 20-12-2009, 20:37
" />Wymiana filtra pomogła. Dobrze że miałem stary, jutro zakupię ¶wieży. Zdjęty filtr po wylaniu z niego paliwa jest ciężki jak kamień - założony 16000 km temu. Trzeba będzie wymieniać co 10000 km i zmienić stację .
Dziękuję za rady.
Wesołych i bezawaryjnych ¶wi±t
ozim - 20-12-2009, 20:43
" />Jak znajdę jutro chwilkę czasu wezmę boszkę i zobaczę co siedzi w ¶rodku starego filtra
brzoznik - 24-03-2010, 21:43
" />
">to jak piszę - filtr paliwa wymienić i będzie hulać - klucz 13, klucz 19, ¶rubokręt płaski.
1. odkręcasz kluczem 19 ¶rubę z góry ( z wężykiem )
2. odkręcasz mocowanie filtra kluczem 13 ( 2 ¶ruby )
3. odpi±ć kabel do zaworu EGR bo wadzi
4. od spodu filtra ¶ci±gn±ć zacisk,
5. wyci±gn±ć czujnik od spodu filtra
6. ręk± odkręcić filtr
7. odkręcić czujnik od spodu filtra
8. skręcić czujnik do nowego filtra
9. zakręcić filtr
10. podpi±ć kabel do czujnika
11. przykręcić filtr z trzymaniem do ¶ciany grodziowej ( klucz 13)
12. przykręcić wężyk ¶rub± od góry na klucz 19
13. podpi±ć kabel do zaworu EGR
Czas operacyjny u mnie 18 minut (wymieniłem dzi¶ pod blokiem)
ja jeszcze dodałbym punkt 3a dla takich lajkoników jak ja;)
3a. kabel egr to te czarne co¶ przypięte do ¶ciany grodziowej nad filtrem z prawej strony, następnie obracamy filtr ruchem przeciwnym do wskazówek zegara tak żeby mieć swobodny dostęp do spodu filtra (przez co wykonanie kolejnych punktów stanie się dziecinnie proste)
może to komu¶ pomoże zaoszczędzić te 15 min które mi zeszły na próbach ¶ci±gnięcia zacisku pod filtrem jedn± ręk± w komorze silnika;)
p.s. filtr bosch 40 zł