Lybra 1.9 JTD 115 km - gwizd w silniku



allprint - 09-06-2010, 22:34
" />Witam,
dzi¶ wracaj±c z pracy us³ysza³em delikatny gwizd pod maska. Zaczyna go s³ychaæ od ok 2800-3000 obr i im wy¿ej tym gwizd staje siê g³o¶niejszy. Co to mo¿e byæ? Czy¿by turbo pada³o? Auto ma 111.000 km przebiegu. Wczoraj wymieni³em olej na MOTUL 8100 5W40 i filtr oleju, czy to mo¿e mieæ jaki¶ wp³yw na ten gwizd? Macie jakie¶ sugestie?




brygadzista1 - 09-06-2010, 22:47
" />Turbine slychac juz od 2 tys obr i raczej trudno pomylic ten swist z czyms innym. Moim zdaniem moze pompa od wspomagania robic halas ja tak mialem, albo cokolwiek co napedza pasek od silnika.



allprint - 09-06-2010, 23:04
" />
">Turbine slychac juz od 2 tys obr i raczej trudno pomylic ten swist z czyms innym. Moim zdaniem moze pompa od wspomagania robic halas ja tak mialem, albo cokolwiek co napedza pasek od silnika.
Jutro bêdê u mechaniora na wymianê reszty filtrów to poproszê ¿eby spojrza³ od spodu. Mo¿e to jaka¶ nieszczelno¶æ w dolocie.



Pingvin - 09-06-2010, 23:13
" />Przepraszam z góry za offtop, ale je¶li to nie tajemnica, to chêtnie dowiedzia³bym siê wiêcej szczegó³ów na temat tego mechanika (o ile jest to w Warszawie).




mrkura - 09-06-2010, 23:19
" />Ja mia³em podobne objawy, ¶wist praktycznie tak jak za³±cza siê turbina, i w miarê wzrostu obrotów ¶wist narasta³.
Przyczyna: dziurawy przewód dolotowy, bezpo¶rednio przy przepustnicy. U mnie to taka gumowa "S'ka", wiem ¿e w pó¼niejszych modelach jest inny kszta³t.



allprint - 10-06-2010, 10:43
" />
">Przepraszam z góry za offtop, ale je¶li to nie tajemnica, to chêtnie dowiedzia³bym siê wiêcej szczegó³ów na temat tego mechanika (o ile jest to w Warszawie).
Akurat ten do którego jade to znajomy który sobie dorabia u siebie w gara¿u, natomiast je¶li chodzi o dobry warsztat to mogê poleciæ Jacka Ziomka na Arkuszowej 2, g³ównie zajmuj± siê Alf±, ale moja Lybra te¿ siê zajêli.



allprint - 10-06-2010, 10:44
" />
">Ja mia³em podobne objawy, ¶wist praktycznie tak jak za³±cza siê turbina, i w miarê wzrostu obrotów ¶wist narasta³.
Przyczyna: dziurawy przewód dolotowy, bezpo¶rednio przy przepustnicy. U mnie to taka gumowa "S'ka", wiem ¿e w pó¼niejszych modelach jest inny kszta³t.

Dziêki za podpowiedz, poproszê dzi¶ mechaniora ¿eby rzuci³ okiem na to.



allprint - 10-06-2010, 21:20
" />Po wizycie u mechaniora. Wszystkie przewody szczelne, ten gwizd to turbina i tak ma byæ, je¿eli nie bierze oleju to jest ok, a u mnie jest "sucho".
Temat uwa¿am za zamkniêty.



gfu - 10-06-2010, 23:27
" />
">Po wizycie u mechaniora. Wszystkie przewody szczelne, ten gwizd to turbina i tak ma byæ, je¿eli nie bierze oleju to jest ok, a u mnie jest "sucho".
Temat uwa¿am za zamkniêty.

Niekoniecznie, a raczej chwilowo, bo wcale nie ma tak byæ. W Lybrach sprawn± turbinê ledwo co mo¿na us³yszeæ i trzeba naprawdê wytê¿aæ ucho. Ten gwizd je¶li jest wyra¼nie s³yszalny, nie wró¿y d³ugiego ¿ywota turbiny, niestety
Co do serwisu na Arkuszowej to mimo wszystko zalecam pewn± ostro¿no¶æ, mimo ¿e najchêtniej zajmuj± siê Alfami to ja swojej w ich mocarne ³apy bym nie odda³. Mo¿e na bezrybiu i rak ryba...ale z czystym sumieniem polecaæ nie potrafiê.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \