declamer - 30-10-2010, 22:48
" />Witam
Mam na oku Lyberke SW w wersji 1.8 VVT.
Wszystko w porz±dku ale odg³osy silnika s± bli¿sze dieselowi ni¿ benzyniakowi.
Czytaj±c forum i poszukuj±c tematów odno¶nie wariatorów domy¶lam siê ¿e to mo¿e byæ przyczyn±. Inni za¶ pisz±, ¿e to taki urok tych silników.
Mo¿e kto¶ obeznany w tych silnikach odpowie mi na pytanka:
- czy to mo¿e byæ wariator
- czy oprócz klekotu s± jakie¶ inne objawy koñcz±cego sie wariatora (ze spadkiem mocy nie jestem w stanie siê wypowiedzieæ poniewa¿ moje autka to dotychczas do 80KM mia³y:) i po prostu nie wiem jak powinna je¼dziæ taka 130konna bestyjka:)
- co sie stanie jak sie nie wymieni wadliwego wariata?
Z góry dzieki za odpowiedzi bo po prostu jestem "napalony" na t± sztukê i wreszcie chcê przyst±piæ do LKP:)
dodam, ¿e autko na liczniku ma 230tys - wygl±da na to ¿e jest prawdziwy
Jutro mam zamiar pos³uchaæ tego samego silnika w stilo - czy tak samo "ha³asuje". Mam nadzieje ¿e to jest ten sam silnik.
Pozdrawiam
Fiorino - 31-10-2010, 09:48
" />mia³em punciaka z tym motorem, a masz takie wra¿enie ¿e czasami jak go szybko wkrecasz na obroty to w pewnym momencie sie dusi,przycina przy ok.3000 rpm?
jezeli odg³os diesla to raczej wariator
Heathen - 31-10-2010, 10:00
" />Padniêty wariator strasznie klekocze/terkocze ale chwile po odpaleniu...potem cichnie z tego co wiem nie ma wp³ywu na osi±gi , bo tak naprawdê to czê¶æ mechaniczna która dzia³a, ale wydaje nieprzyjemne d¼wiêki:)
Jako u¿ytkownik 1,8 powiem ci...szukaj 2,0!
Ta 1,8 sprawd¼ dobrze ile oleju bierze (te silniczki lubi± go wypiæ, prze gazuj, sprawd¼ czy przy odpaleniu na zimno nie ma chmurki, radzi³bym sprawdziæ mimo wszystko kompresjê na cylindrach)
Skoro pad³ wariator to znaczy ze smarowania nie by³o, skoro smarowania nie by³o znaczy ¿e kto¶ nie dopilnowa³ oleju.
Przy wariacie trzeba pilnowaæ stanu w po³owie bagnetu, a najlepiej na 3/4. Pó³ biedy jak pije 0,1l/1000 gorzej jak ci wci±gnie 0,5:)
Ja swoj± tak¿e kupi³em i chodzi³a jak diesel:)
Fiorino z tym duszeniem to raczej kwestia VIS:)
Fiorino - 31-10-2010, 10:10
" />te¿ odradzam ten motor, mo¿e w Punto gdzie rozpêdza³ go od 0-100 w 8.5sek to wart by³ tej paliwo¿erno¶ci, dbania chuchania ale w Lybrze gdzie i tak nie odczujesz tej mocy lepiej zainwestuj w diesla albo w 1.6 który chyba jeszcze jest najmniej problematycznym i najoszczedniejszym silnikiem, a w dodatku jak przesiadasz sie z 80KM bravo to ró¿nicy w mocy nie odczujesz
PS.w punciaku mialem na bagnecie oleju na max,czasami nawet minimalnie wiecej a i tak wariator by³ s³yszalny po 15 tys.
NIKI - 31-10-2010, 13:15
" />Dok³adnie tak. W tych silnikach jak i w Twin Spark-ach Alfy Romeo, to normalna usterka. Niestety nic na to siê nie poradzi. Nawet jak siê pilnuje oleju i tak kwestia czasu jak poleci. Polecam forum Alfy, du¿o mo¿na siê na ten temat dowiedzieæ
Boorek - 31-10-2010, 18:44
" />a ja mam taki silnik w alfie... faktycznie lubi sobie poci±gn±æ oleju (jak ka¿dy w³och) ale jak na 1.8 je¼dzi bardzo fajnie, je¶li klekocze to na pewno wariator (zmieniacz faz rozrz±du) i nie ma znaczenia czy by³ olej czy nie, tak siê po prostu dzieje... s± do niego zestawy naprawcze kosztuj±ce klika z³otych (w ASO) ale du¿o roboty z wyjêciem tej czê¶ci wiêc raczej wymienia siê na now± . Je¶li problemem jest tylko wariator to warto kupiæ to auto, rozrz±d i tak trzeba robiæ i mo¿na wymieniæ go wtedy, tylko kwestia ceny.... Pozdrawiam
P.S. w ekstremalnym przypadku wariator mo¿e siê zablokowaæ i zerwaæ pasek rozrz±du...
declamer - 31-10-2010, 21:41
" />dziêki za odpowiedzi na pytania w tym po¶cie
dzi¶ odmówi³em sprzedaj±cemu transakcjê - jednak z racji apetytu na paliwo i niechêci do zagazowywania auta bêdê szuka³ jakiego¶ JTD:)
je¶li jednak ten silnik nie przeszkadza komus w Lybrze to mogê przes³aæ swoje spostrze¿enia dotycz±ce tego egzemplarza przez mail lub priv. A jest nim Lybra kombi z miejscowo¶ci Czernica nieopodal Raciborza. Jego og³oszenie jest zamieszczone na otomoto. Piszê o tym bo wydaje mi siê ¿e jest ona bardzo zadbana (ale mo¿e mi siê tylko tak wydaje:)