Lybra - 1.8 sw zamulona



malinowy - 05-06-2009, 11:20
" />Witam, kto ma lybre 1.8? Wydaje mi sie, ze moja jest jakas zamulona, ale nie mam zabardzo do czego porownac. Mialem escorta kombi 1.6 8v 105km, byl bardziej zwawy. Nie wiem jak powinna jezdzic lybra 1.8? Wasza idzie jak strzala czy sie niechetnie rozpedza jak moja?




kubi2 - 06-06-2009, 12:14
" />Moja tez ostatnio cos niedomaga Mam wrazenia jakby po zimie stracila mocy i werwy. Na razie zbyt sie tym nie przejmuje, ale za jakis czas mam zamiar pojechac na hamownie (ale najpierw za jakies 8000 wymiana rozrzadu i potem bede sprawdzal)



malinowy - 06-06-2009, 22:01
" />Przy wymianie rozrzadu nie zapomnij o wariatorze, znam dobrego mechaniora, wymienil mi rozrzad i wariator w 3h z przerwa na piwo



kubi2 - 06-06-2009, 22:21
" />Nie nie, spoko nauczony juz doswiadczeniem bede wymienial wszystko - wariator, pasek i rolki




Honza - 07-06-2009, 01:44
" />
">Nie nie, spoko nauczony juz doswiadczeniem bede wymienial wszystko - wariator, pasek i rolki
Ups! Wymienia³em rozrz±d ale o wariatorze nie wspomnia³em i z tego co widzê na fakturze, to mi tego nie robili. Mo¿ecie mi powiedzieæ co mi teraz grozi? Czy jest sens jeszcze raz odstawiæ auto i wymieniaæ ten wariator? Na pracê silnika nie mogê narzekaæ, ale wolê dmuchaæ na zimne. Bêdê wdziêczny za wszelkie rady.
(oczywi¶cie mam Lubrê 1,8)



Go¶æ - 07-06-2009, 08:14
" />Ups! Wymienia³em rozrz±d ale o wariatorze nie wspomnia³em i z tego co widzê na fakturze, to mi tego nie robili. Mo¿ecie mi powiedzieæ co mi teraz grozi? Czy jest sens jeszcze raz odstawiæ auto i wymieniaæ ten wariator? Na pracê silnika nie mogê narzekaæ, ale wolê dmuchaæ na zimne. Bêdê wdziêczny za wszelkie rady.
(oczywi¶cie mam Lubrê 1,8)[/quote]

W niczym to nie przeszkadza ,jednym z objawów zu¿ycia wariatora jest jego g³o¶niejsza praca przy wkrêcaniu na obroty,z up³ywem czasu zaczyna mocniej podci±gaæ integrator sondy w kierunku bogatej lub ubogiej mieszanki/ale na to wp³yw ma i wiele innych czynników a tak¿e stan poszczegónych elementów elktroniki/.Nie musisz siê tak¿e obawiaæ ,ze pasek rozrz±du pêknie,poniewa¿ konstrukcja wariatora jest taka ,¿e w przypadku skrajnego zu¿ycia przestaje on regulowaæ /przestawiaæ pocz±tek otwarcia ss±cych. Ja wymieniam je¿eli zachodzi podejrzenie ¿e cosik z nim nie tak ,natomiast jak jest okey to po co.


">Przy wymianie rozrzadu nie zapomnij o wariatorze, znam dobrego mechaniora,
wymienil mi rozrzad i wariator w 3h z przerwa na piwo


U mnie w warsztacie panuje podstawowa zasada jak jest picie to zamykamy warzstat,i nie ma pracy,jak jest robota to nie ma picia->To jest podstawa



jaro1959 - 07-06-2009, 08:26
" />Jak pisze jan123456, wariator zawsze daje znaæ o sobie wra¿eniami d¼wiêkowymi. Przyczyn zamulenia mo¿e byæ wiele. Podam mo¿e skrajn± ale kto¶ mo¿e trafiæ podobnie. Opel zacz±³ mi s³abn±æ stopniowo i ma³o zauwa¿alnie a¿ nie chcia³ jechaæ wiêcej ni¿ 120. Nagrzeba³em siê trochê i nie mog³em znale¼æ przyczyny. Okaza³o siê ¿e wymieniany dwa miesi±ce wcze¶niej t³umik by³ felerny. Rozszed³ siê w ¶rodku i blokowa³ przep³yw spalin.



Go¶æ - 07-06-2009, 08:35
" />
">Witam, kto ma lybre 1.8? Wydaje mi sie, ze moja jest jakas zamulona, ale nie mam zabardzo do czego porownac. Mialem escorta kombi 1.6 8v 105km, byl bardziej zwawy. Nie wiem jak powinna jezdzic lybra 1.8? Wasza idzie jak strzala czy sie niechetnie rozpedza jak moja?

pierwsza zasada ,przy zmuleniach podpiêcie pod tester i analiza parametrów podczas jazdy nie na postoju,nie zaszkodzi przedtem powymieniaæ wszystkie filtry/paliwa,powietrza/potem sprawdzamy organoleptycznie stan wszystkich po³±czeñ uk³adu dolotowego,ka¿da powtarzam kazda nieszczelno¶æ uk³adu dolotowego powoduj± rozjechanie siê parametrów podczas pracy i wtedy albo sonda oszukuje albo integrator nie radzi sobie,powoduj±c wyd³u¿enie lub skrócenie czasu wtrysku a co za tym idzie nie prawid³owym zachowaniem siê pojazdu podczas eksploatacji.



malinowy - 07-06-2009, 10:44
" />Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma



Go¶æ - 07-06-2009, 11:23
" />
">Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszê nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prêdko¶ci obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko bêdzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,¿e max moc jest dostepna pomiêdzy 3500-4500 obr/min.natomiast najwiêkszy moment jest dostêpny przy 6500obr/min



malinowy - 07-06-2009, 11:41
" />
">Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszê nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prêdko¶ci obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko bêdzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,¿e max moc jest dostepna pomiêdzy 3500-4500 obr/min.natomiast najwiêkszy moment jest dostêpny przy 6500obr/min
A gdzie, za przeproszeniem znajde taki wykres?



Go¶æ - 07-06-2009, 11:45
" />W programie do lancii lybry ->Krzywe charakterystyczne dla sillników.S± tam wykresy dla ka¿dego silnika od 1,6 po 2,4.Tu masz pogl±dowo:
>http://images.google.com/imgres?imgurl= ... DG%26um%3D
Nie dotyczy lanci jednak¿e ma zastosowanie,warte uwagi i poczytania



kubi2 - 07-06-2009, 13:58
" />
">...Okaza³o siê ¿e wymieniany dwa miesi±ce wcze¶niej t³umik by³ felerny. Rozszed³ siê w ¶rodku i blokowa³ przep³yw spalin.

O prosze. A ja wlasnie wymienilem tlumik koncowy (na nieoryginalny) i czy moze to byc powod zamulenia???



jaro1959 - 07-06-2009, 14:09
" />
">...Okaza³o siê ¿e wymieniany dwa miesi±ce wcze¶niej t³umik by³ felerny. Rozszed³ siê w ¶rodku i blokowa³ przep³yw spalin.

O prosze. A ja wlasnie wymienilem tlumik koncowy (na nieoryginalny) i czy moze to byc powod zamulenia???
Poda³em przypadek ekstremalny,przy monta¿u nieoryginalnego t³umika trzeba by by³o powa¿nie przeholowaæ z nieodpowiednim doborem (np. za³o¿yæ t³umik z litrówki do dwu czy trzylitrowego silnika). Poza tym zazwyczaj wraz z pojemno¶ci± silnika ro¶nie ¶rednica rur uk³adu wydechowego.



matias21 - 07-06-2009, 16:16
" />
">Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszê nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prêdko¶ci obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko bêdzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,¿e max moc jest dostepna pomiêdzy 3500-4500 obr/min.natomiast najwiêkszy moment jest dostêpny przy 6500obr/min

maxymalny moment jest od 3500, a nie moc jak kolega napisa³, natomiast moc max jest przy 6500
wiêc kopa powiniene¶ czuæ przy 3,5 ty¶, a spadek mocy po 6500 obr.



Go¶æ - 07-06-2009, 17:03
" />
">Panie Janie, uzytkownicy silnikow 2.0 pisza, ze miedzy 3 a 4tys obrotow czuja przyrost mocy. Czy to powinno tez wystepowac w 1.8? Bo u mnie tego nie ma
Proszê nie panuj mi tu.Co do przyrostu zobacz na wykres momentu w funkcji prêdko¶ci obrotowe dla Twojego silnika ,a wszystko bêdzie jasne.Z wykresu dla twojego silnika wychodzi ,¿e max moc jest dostepna pomiêdzy 3500-4500 obr/min.natomiast najwiêkszy moment jest dostêpny przy 6500obr/min

maxymalny moment jest od 3500, a nie moc jak kolega napisa³, natomiast moc max jest przy 6500
wiêc kopa powiniene¶ czuæ przy 3,5 ty¶, a spadek mocy po 6500 obr.

kol.matias masz racjê pomyli³em siê ,przepraszam wszystkich za pomy³kê powinno byæ tak jak piszesz.Dobrze ¿e s± w¶ród nas tacy co czytaj± ze zrozumieniem.Jeszcze raz przepraszam wszystkich za pomy³kê



malinowy - 07-06-2009, 19:55
" />Nie szkodzi, zakumalem, ze chodzi o moment miedzy 3500 a 4500, bo przyspieszenie nie zalezy od mocy ale od momentu obr. Jednak nie czuje jakiegos kopniaka w tym zakresie obrotow

-- 08 Cze 2009, 12:13 --


">Witam, kto ma lybre 1.8? Wydaje mi sie, ze moja jest jakas zamulona, ale nie mam zabardzo do czego porownac. Mialem escorta kombi 1.6 8v 105km, byl bardziej zwawy. Nie wiem jak powinna jezdzic lybra 1.8? Wasza idzie jak strzala czy sie niechetnie rozpedza jak moja?

pierwsza zasada ,przy zmuleniach podpiêcie pod tester i analiza parametrów podczas jazdy nie na postoju,nie zaszkodzi przedtem powymieniaæ wszystkie filtry/paliwa,powietrza/potem sprawdzamy organoleptycznie stan wszystkich po³±czeñ uk³adu dolotowego,ka¿da powtarzam kazda nieszczelno¶æ uk³adu dolotowego powoduj± rozjechanie siê parametrów podczas pracy i wtedy albo sonda oszukuje albo integrator nie radzi sobie,powoduj±c wyd³u¿enie lub skrócenie czasu wtrysku a co za tym idzie nie prawid³owym zachowaniem siê pojazdu podczas eksploatacji.
Wczoraj sprawdzalem dolot, nie wymienialem jeszcze filtra powietrza, ale zauwazylem, ze jest jakby nieorginalny, za dlugi- byl pognieciony w obudowie, po odkreceniu dekla wylazi z obudowy jakies 3cm, wiec jak sie wszystko sklada do kupy, to go ten dekielek zgniata z gory



Bonk - 22-06-2009, 15:39
" />U mnie od 3000 obrotow zaczyna zyc dopiero Lyberka.

Wlasnie zbieram sie do wymiany rozrzadu, z tego co sie zorientowalem nie ma jakiegos specjalnego kompletu, trzeba zebrac z czesci wszystko. Zaproponowana mi z katalogu 3 paski, rolki, napinacze (teoretycznie po numerze VIN wyszukane, wiec powinno byc pasujace) i pompe wody. Czy to calosc rozrzadu? Wariator mi nie halasuje, a 440zl chca za niego, wiec chyba nie musze sie pchac w dodatkowe koszty?



malinowy - 22-06-2009, 20:05
" />pasek rozrzadu, pasek balansu, napinacz paska rozrzadu, rolka, napinacz paska balansu, pompa. A co jesli wariator padnie ci np 30000km po wymianie rozrz? Ja do 1.8 kupilem za 320zl oryginalny, co najdziwniejsze to wariator do lybry 2.0 jest na oko identyczny jak w 1.8, a sprzedaja po 150zl



Bonk - 23-06-2009, 14:06
" />Doczytalem i juz nie jestem pewny czy moj wariator jest sprawny. Czy jak podepne Lybre pod kompa to mam szanse dowiedziec sie czy jest sprawny wariator?



malinowy - 23-06-2009, 18:17
" />
">Doczytalem i juz nie jestem pewny czy moj wariator jest sprawny. Czy jak podepne Lybre pod kompa to mam szanse dowiedziec sie czy jest sprawny wariator?
Ja nie wiem, wariator nie jest nigdzie podlaczony, to mechaniczny element. Ale zapytaj Jana123456, on bedzie wiedzial



Bonk - 23-06-2009, 23:13
" />
">Doczytalem i juz nie jestem pewny czy moj wariator jest sprawny. Czy jak podepne Lybre pod kompa to mam szanse dowiedziec sie czy jest sprawny wariator?
Ja nie wiem, wariator nie jest nigdzie podlaczony, to mechaniczny element. Ale zapytaj Jana123456, on bedzie wiedzial

Ktos na forum pisal ze to czesc elektryczna/eletroniczna, wiec chyba komp powinnien cos pokazac



malinowy - 24-06-2009, 12:47
" />To nie jest czesc elektryczna! Nie jest nigdzie podpiety, siedzi na walku ssacym



kubi2 - 27-06-2009, 22:29
" />Komp nie wykaze uszkodzonego wariata. Jedynie bede zle wskazania spalania, co moze sugerowac uszkodzenie (tak mi powiedzieli w ASO)



jaro1959 - 28-06-2009, 07:12
" />Niedawno mia³em okazjê pos³uchaæ pracê silnika w Punto 1,8 z koñcz±cym siê wariatorem. Po odpaleniu, z odleg³o¶ci kilkunastu metrów d¼wiêk silnika przypomina³ do z³udzenia pracê mojego JTD
Komputer równie¿ nie wykazywa³ jeszcze b³êdu.



Go¶æ - 28-06-2009, 21:58
" />tester wyka¿e niesprawno¶c regulatora faz rozrz±du/czyt.elektrozawór/ .Jak to sprawdziæ najpro¶ciej wyj±æ wtyczkê od elektrozaworu faz rozrzadu na pracuj±cym silniku obroty silnia powinny najpierw spa¶æ potem wzrosn±æ/powinnismy us³yszeæ zmianê obrotów/Je¿eli tak siê nie dzieje to:
1.Sprawdzamy zasilanie i masê na elektrozaworze,rezystancjê samego zaworu->ok pkt2
2.odg³os pracy ,jesli nie taki to sprawdzamy manometrem ci¶nienie oleju po zaworze->ok pkt3
3.Sprawdzamy poprawno¶æ faz rozrz±du/ustawienie nie na znaki tylko przyrz±dy dla pocz±tkuj±cych/->jesli ok pkt4
4.wymiana wariatora
to tyle co tyczy siê samego wariatora i jego sterowania,proszê nie myliæ zmiennej geometrii dolotu

!!!!!!!!!!!!!!Wazne nie mylic ze zmiennym dolotem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zanim zaczniemy podejrzewac wariator nale¿y sprawdzic poprawno¶æ parametrów przep³ywomierza ,a co za tym idzie szczelno¶æ dolotu.Od tego powinn¶my zacz±æ to tak w wielkim skrócie

szukam mechanika ,który naprawi mi lybrê/2,4jtd 180KM,2000/-najlepiej za free z woeczn± gwarancj±



kubi2 - 07-09-2009, 21:04
" />Jan Ad. 1 czy taki lajkonik jak ja moze to samemu zrobic? Jezeli tak to moglbys opisac w jaki sposob? Bo reszte mam dobra (nowy wariator, nowy rozrzad i ustawione na przyrzadach)

-- 16 Wrz 2009, 20:41 --

Oki juz po naprawie. U mnie powodem zamulenia byla przepalona rura (byla dziurka) przy sondzie lambda. Po zaspawaniu jest OK.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \