Petrus - 01-01-2007, 11:12
" />Nie mam teraz instalacji LPG w LYBRZE i by³oby to dobre rozwi±zanie gdyby nie koszty. Zacz±³em rozwa¿aæ za³o¿enie LPG. W poprzednim aucie (AUDI B4) mia³em instalkê II generacji z mikserem. Teraz zacz±³em my¶leæ nad za³o¿eniem BLOS'a. Czytam, czytam i czytam po ró¿nych forach. Zastanawiam siê jednak, czy nie za³o¿yæ I generacji + BLOS. Wiêkszo¶æ, która opisuje za³o¿enie BLOS'a, mia³a ju¿ za³o¿on± instalacjê z mikserem. Demontuj± mikser, a co za tym idzie i elektronikê. Je¿eli ja zaczynam od pocz±tku budowaæ tak± instalacjê, to chyba mogê tylko podstawowe elementy. Pomijam tutaj problem przegl±dów. Co na ten temat s±dzicie? Z jakich elementów powinna sk³adaæ siê taka instalacja z BLOS'em?
Blash - 01-01-2007, 11:32
" />ja nie na temat , album pierwsza klasa wzór do na¶ladowania dla wielu, gratuluje
£ukasz - 01-01-2007, 11:37
" />U siebie mam instalke IV genracji. Przejechalelem na gazie juz 45 000km i wydaje mi sie, ze to jednyne dobre rozwiazanie. Silnik 1.8 w lybrze jest sam w sobie zdechlakiem a do tego jak dolozysz mu lpg to przytyje o kolejne kg(a z 50 kg bedzie) i bedzie dziadostwo. Stracisz cenne Nm na instalacji I czy II generacji. Jak podkrecisz wieksza dawke paliwa na instalce to wypali ci zawory, bo glowica w tym silniku jest jak by to delikatnie powiedziec "wrazliwa".
Jak bys mial pytania wal smialo ale teraz ide wytrzezwiec bo mimo 25lat zycia wczoraj zbyt rozsadnie sie nie obchodzilem z kieliszkiem
Acha przeprawy z bolsem to zdaje sie lary mial w kappie
Petrus - 01-01-2007, 11:58
" />Bardzo dziêkujê za opiniê o galerii, jak te¿ i za odpowied¼ na temat.
Przy moim 20 tys. km. na rok instalacja sekwencyjna zwraca siê, wg moich obliczeñ, po ok. 2,5 roku. Nie jestem pewien, czy tak d³ugo bêdê posiada³ to auto. St±d zacz±³em poszukiwaæ tañszych rozwi±zañ.
Mo¿e jeszcze kto¶ siê wypowie?
Lewutek - 01-01-2007, 22:13
" />
">...Wiêkszo¶æ, która opisuje za³o¿enie BLOS'a, mia³a ju¿ za³o¿on± instalacjê z mikserem. Demontuj± mikser, a co za tym idzie i elektronikê ... Pomijam tutaj problem przegl±dów...
CZE...
Wymiana miksera na BLOS-a w instalacji II-generacji nie powoduje wymiany lub demonta¿u elektroniki...no jedynie zaworka z silnikiem krokowym odpowiedzialnego za dawkowanie LPG ... reszta instalacji II-generacji typu: elektrozawory, komputer LPG, komputer emulator sondy Lambda zostaje.
Je¶li idzie o przegl±dy techniczne to te¿ nie ma problemu je¿eli spaliny maj± odpowiedni sk³ad (g³ównie CO i HC)... z moich do¶wiadczeñ wiem, ¿e dla instalatorów gazu "patent BLOS" jest czym¶ niepojêtym, a i diagno¶ci te¿ nie s± kumaci...
RÓ¯NICA W JE¯DZIE NA BLOSIE W STOSUNKU DO MIKSERA JEST OGROMNA :!:
Pozdrawiam
makek - 01-01-2007, 22:25
" />Nasze prawo nie dopuszcza instalacji I generacji w autach wyposa¿onych w sondê, ale pewnie nie jest to problem. Przy blosie rzeczywi¶cie nie jest potrzebny komputer LPG, jego rola w takim uk³adzie to jedynie prze³±czenie zasilania na gaz i odwrotnie.
Mog± pojawiæ siê problemy z ECU - brak emulacji sondy, odciêcie wtryskiwaczy.
Petrus - 02-01-2007, 15:28
" />Zosta³em przekonany do sekwencyjnego wtrysku gazu. Szukam teraz jak najtañszej oferty. Znalaz³em na allegro kilka interesuj±cych ofert w cenie:
SEKWENCYJNY SYSTEM WTRYSKU DIEGO KME - 2400 z³. ;
reduktor Tomasetto Alaska (prod. W³ochy), listwa wtryskowa Valtek (prod. W³ochy), centrala steruj±ca z okablowaniem STAG-200-4 - 2000 z³.
Nie znam siê na instalacjach tego typu. Co s±dzicie o tych ofertach?
larry123 - 02-01-2007, 15:59
" />ja dodam moje skrone trzy grosze
instlacja sekwencyjna nie jest rownoznaczna z brakem problemów zwiazanych z LPG.
LPG to alternetywne paliwo. Instlacja ingeruje w elektronike silnika. Polecam odwiedzic EGP lub wybrac sie na wycieczke monta¿ow± do Bia³egostoku do producenta STAGA 200-300.
www.ac.com.pl
lub www.egp.com.pl
Petrus - 02-01-2007, 16:09
" />
">Polecam odwiedzic EGP lub wybrac sie na wycieczke monta¿ow± do Bia³egostoku do producenta STAGA 200-300.Dziêkujê za namiary. Nietety mieszkam po przek±tnej Polski od Bia³egostoku.
wujek - 05-01-2007, 22:49
" />Witam,
Z moich do¶wiadczeñ wynika, ¿e KME ma dobr± elektronikê i wsparcie techniczne.
A jak± instalacjê zamontowaæ?
Je¿eli roczne przebiegi na poziomie 15-20kkm i zu¿ycie benzyny (jazda miejska) w pobli¿u 10l/100km to nie montowaæ ¿adnej, gdy¿ nigdy siê nie zwróci. Zysk z ró¿nicy cen "zjedz±" przegl±dy, drobne awarie (oby nie by³o grubszych), problemy z uszczelnieniem uk³adu ch³odzenia itp. pogorszenia warunków pracy silnika.
Pozdrawiam
Petrus - 16-01-2007, 15:34
" />Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalacjê LPG II generacji. Napisa³ mi, ¿e bardzo dobrze siê sprawdza, gdy¿ silnik ten posiada osobne cewki do ka¿dej ¶wiecy. Brak kabli zredukowa³o wystrza³y. Nie ma wiêc sensu wydawanie pieniêdzy na sekwencjê. Co Wy na to?
Lewutek - 16-01-2007, 22:33
" />
">Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalacjê LPG II generacji. Napisa³ mi, ¿e bardzo dobrze siê sprawdza, gdy¿ silnik ten posiada osobne cewki do ka¿dej ¶wiecy. Brak kabli zredukowa³o wystrza³y. Nie ma wiêc sensu wydawanie pieniêdzy na sekwencjê. Co Wy na to?
CZE...to ja na to tak...
Jak zawsze jest to dylemat techniczno-pieniê¿ny...Jedni chc±/wol± mieæ sekwencjê (niby lepsz±) i zap³aciæ wiêcej a inni "ubo¿sz±" instalacjê (niby gorsz±) i zap³aciæ mniej...
Ja z w³asnych do¶wiadczeñ wiem ¿e nie za³o¿y³bym sekwencji tylko z powodów finansowych tzn. znacz±ca pocz±tkowa warto¶æ instalacji sekwencyjnej w stosunku do II-generacji z BLOSEM ... a i pó¼niejsze przegl±dy i regulacje te¿ dro¿sze (np. dodatkowy koszt za filtr fazy lotnej, pó¼niejsze prze³anczanie z Pb na LPG, strojenia na hamowni itp.)
Co do osi±gów nie bêdzie znacznych rozbie¿no¶ci...przewaga sekwencji bêdzie niewidoczna i w normalnych warunkach drogowych tego nie zauwa¿y siê bo zad³oczone trasy, kiepskie drogi korki itp. nie pozwol± je¼dziæ z zawrotnymi prêdko¶ciami...
Co do sprawno¶ci dzia³ania/awaryjno¶ci to wszystko zale¿y od staranno¶ci monta¿u instalacji...prawda stara jak stare s± instalacje LPG : nerwus :
Uwa¿am ¿e tam gdzie siê da i jest to technicznie uzasadnione nale¿y montowaæ instalkê II-generacji + BLOS + bardzo wydajny parownik...a nie wydawaæ "drugie tyle" na sekwencjê...to "drugie tyle" mo¿na wydaæ na szczytny cel np. :pifko2: + dobra RoSryfka ...
Co siê tyczy wymogów ustawowych to : nonieee : : nonieee : :62: :62:
I pewnie zdañ w tym temacie mo¿e byæ wiele...jak wielu jest ludzi którzy za swoje pieni±¿ki chc± dla siebie jak najlepiej...i nie ma co siê temu dziwiæ.
DOBRA ...tyle ode mnie :!:
sloneczna - 17-01-2007, 11:12
" />W przysz³ym tygodniu jestem umówiony na zagazowanie fc20v .
Postanowi³em za³o¿yæ instalacjê zwyk³± ca³o¶æ koszt 2400z³ .
Mo¿na taniej ale Gazownik powiedzia³ ,¿e potrzebne s± jakie¶ pierdo³y
do tych silników dodatkowe.
Samochód bêdzie ¶miga³ tylko na kródkich dystansach (miasto).
Go¶æ od gazu powiedzia³ ¿e nie ma sêsu pchaæ sekwencyjnej (porz±dna kosztuje oko³o 4-5tys).
Wiem ¿e jest kilka Kapp w klubie z tak± instalacj± i oni najmniej marudzili na ten rodzaj instalacji.
_________________
Petrus - 18-01-2007, 16:12
" />Zacz±³em rozmowy w sparawie instalacji z blos'em. Wychodzi, ¿e z butl± w kole, to koszt ok. 1000 z³ + 350 z³ za blos.
Czy kto¶ ma ju¿ blos'a w takim samym silniku lub podobnym?
tomek - 18-01-2007, 16:16
" />
">Wychodzi, ¿e z butl± w kole, to koszt ok. 1000 z³ + 350 z³ za blos.
Nie oszczedzaj. Zaloz klapy antywybuchowe tak jak potrzeba, zaloz odpwiednia elektronike!
Generanie zasada powinna byc taka, instalowana jest normalna instalka II generacji + BLOSa Oczywiscie jes mozliwe, ze gosc odliczy ci koszty czesci ktorych nie zamontuje, ale to sa grosze.
Patryklancia - 18-01-2007, 16:42
" />
">Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalacjê LPG II generacji. Napisa³ mi, ¿e bardzo dobrze siê sprawdza, gdy¿ silnik ten posiada osobne cewki do ka¿dej ¶wiecy. Brak kabli zredukowa³o wystrza³y. Nie ma wiêc sensu wydawanie pieniêdzy na sekwencjê. Co Wy na to?
Ma³a poprawka bo ze mn± rozmawia³e¶ niemam lybry a dedre ale silnki ten sam tylko bez wariatora reszta konstrukcji to samo u mnie 2 generacja chodzi jak powinna i s±dze ze niema sensu wydawac na sekwencje reszta tak jak ci powiedzialem sa cewki niema kabli wiec i spadkow napiecia zbednych niema , co do blosa niemam z tym doswiadczen ale chetnie bym cos wiecej o tym uslyszal od osob ktore maja
Petrus - 18-01-2007, 20:54
" />
">Wychodzi, ¿e z butl± w kole, to koszt ok. 1000 z³ + 350 z³ za blos.
Nie oszczedzaj. Zaloz klapy antywybuchowe tak jak potrzeba, zaloz odpwiednia elektronike!
Generanie zasada powinna byc taka, instalowana jest normalna instalka II generacji + BLOSa Oczywiscie jes mozliwe, ze gosc odliczy ci koszty czesci ktorych nie zamontuje, ale to sa grosze.Pisa³em ju¿ wczesniej, ¿e najczê¶ciej ludzie maj± instalkê II generacji (ok. 1800-2000 z³.), w któr± to wstawiaj± blosa. Wychodzi mi na to, ¿e jezeli robie tak± instalacjê od podstaw, to odpada sterowanie kompem i mikser. Nie wiem tylko w jaki sposób zrobiæ odciêcie wtrysków. To sprawa gazownika. Chcia³bym jednak wiedzieæ jakie urz±dzenie jest za to odpowiedzialne.
Qba - 18-01-2007, 22:47
" />Podpinasz emulator wtryskiwaczy i po klopocie
larry123 - 19-01-2007, 09:13
" />tutaj jest cos o blosie
http://www.czakram.pl/katalog1.php?name=blos
Petrus - 19-01-2007, 13:49
" />
">tutaj jest cos o blosie
http://www.czakram.pl/katalog1.php?name=blosBardzo dziêkujê za ten link. Na temat blos'a jestem ju¿ oczytany. Teraz czas na praktykê. Z ró¿nych wypowiedzi na forach wynika, ¿e problemy mog± sie pojawiæ i z tego powodu szukam kogo¶, kto ma ju¿ za³o¿ony blos w podobnym silniku.
mike_p - 20-01-2007, 16:27
" />WItam
Ja juz mam zabawy z blosem za soba:) Otoz sprawa nie jest tak trudna jak moze sie wydawac.
Blosa zawsze ustawialem na podstawiem wskazan AFR, ktory jest odczytywany z sondy lambda. Przyznam ze dosc ciezko jest ustawic odpowiedni sklad na tzw "czuja".
Jednak ustawiony blos sprawuje sie znakomicie, duzo lepiej niz zwyk³y silniczek sterowany elektronika. I przede wszystkim jest to urzadzenie niezawodne.
I jedna uwaga, warto zainwestowac w mocniejszy o ok 30% parownik, ni¿ jego wydajno¶æ teoretyczna dostosowana do danego silnika, w innym przypadku mo¿e brakowaæ gazu w wyzszych partiach obrotów. Czyli np gdy potrzeba parownik do silnika 120KM, zamontowaæ parownik do silników 150KM
Pytaj o konkrety w razie co
Petrus - 20-01-2007, 18:53
" />
">Pytaj o konkrety w razie coBardzo Ci dziêkujê za wskazówki i z ca³± peno¶ci± odezwê siê, gdy zajdzie taka potrzeba.
Lewutek - 20-01-2007, 22:30
" />CZE...
S±dzê ¿e aby wbiæ LPG w dowód rejestracyjny oraz aby na pó¼niejszych przegl±dach rejestracyjnych nie mieæ problemów musisz za³o¿yæ to co jest niezbêdne do instalki II-generacji, czyli: komputer do sterowania LPG (on miêdzy innymi wy³±cza wtryski, prze³±cza z Pb na LPG ... mo¿e wy³±czaæ pompê paliwa jak je¼dzisz na LPG aby zbêdnie nie chodzi³a...) oraz emulator sondy Lambda i stosowne zawory/zawór przy parowniku.
Ten komputer oraz emulator sondy lambda jako ¿e jest widoczny w komorze silnika "mówi" diagno¶cie ¿e do silnika z wtryskiem masz za³o¿on± "odpowiedni±" instalacjê. Napisa³em w ""(cudzys³owie) bo to g³ównie diagno¶ci mniej wiêcej wiedz± co do jakiego auta/silnika ma byæ.
Nie piszê o podstawowych sprawach jakimi s± zbiornik i zawór na zbiorniku ... bo tam diagnosta nie zagl±da ...no chyba ¿e jest nawiedzony JONASZ... parownik te¿ rozumie siê samo przez siê ...
No i rzecz najwa¿niejsza ...kto¶ musi ci BLOS-a wyregulowaæ ...a z w³asnego do¶wiadczenia wiem ¿e instalatorzy LPG s± ... JONASZAMI... nie do koñca douczonymi i chc±cymi dalej siê kszta³ciæ ... oni to tylko wstawiæ jak im powiedziano/nauczono na kursie i ju¿... klient niech siê martwi.
Parownik do BLOS-a zdecydowanie o wiêkszej wydajno¶ci... klapê p.wybuchow± te¿ mo¿esz za³o¿yæ na wszelki wypadek ale roztocz j± maksymalnie aby ¶wiat³o przelotu by³o jak najmniej zawê¿one :!:
Tyle dalszego ci±gu uwag...
Pozdro...
Lewutek
Petrus - 21-01-2007, 07:07
" />Przyznam sie teraz do czego¶. W firmie gazowniczej, gdzie zak³adaj± BRC powiedzieli mi, ¿e nie za³o¿± mi II generacji, gdy¿ mam plastikowy kolektor. Oni nie chc± odpowiadaæ za ew. zniszczenie kolektora i dlatego tylko sekwencja (3 tys. z³.). Znalaz³em gazownika w innej firmie. Wiem, ¿e zak³ada³ du¿o instalacji. Gdy spyta³em siê, czy za³o¿y mi instalkê z blos'em odpowiedzia³ mniej wiêcej tak: "Niestety o blos'ie tylko s³ysza³em i nigdy nawet w rêku go nie mia³em. Proszê przynie¶æ literaturê, ja te¿ poszukam w sieci co¶ na ten temat, poradzê siê innych. Poczytamy i jak dojdê do wniosku, ¿e bêdzie to bezpieczne i odpowiednie do tego silnika, to za³o¿ymy. Proszê siê martwiæ tylko o przegl±dy". W³a¶nie ta wypowied¼ spowodowa³a, ¿e nie szukam szczê¶cia gdzie indziej. Prawdê pisz±c nie mam w mojej miejscowo¶ci wielkiego wyboru. Facet nie "¶ciemnia³", ¿e on to wielki fachowiec. Jestem przekonany, ¿e mogê powierzyæ mu moje auto. Taka sytuacja spowodowa³a te¿, ¿e zacz±³em siê Was wypytywaæ dok³adniej o blos'a. Oczywiscie powiadomie Was o postêpie prac lub ich zaprzestaniu.
sloneczna - 21-01-2007, 16:06
" />Ju¿ widzê ¿e to co oferowa³ gazownik budzi moje w±tpliwo¶ci , po zobaczeniu miksera nie bêdzie to dobrze funkcjonowaæ .
¦rednica mixa jest bardzo ma³a w stosunku do przepustnicy.5 garów potrzebuj± trochê powietrza a tam przelot jak w 126.
Zastanawiam czy taka zwê¿ka nie bêdzie mia³a wp³ywu na przep³yw powietrza i powodowaæ niepo¿±danych zawirowañ i znacz±cego spadku mocy. Wa³kuje teraz temat blosa bo to chyba jedyne dobre rozwi±zanie.
Lub inne rozwi±zanie mixa. Kiedys by³ taki artykó³ na forum o jakim¶ innym mixie.
I narazie chyba rezygnujê z II generacji.Mo¿e i ona siê nadaje ale do jednopunktów.
Petrus - 21-01-2007, 18:46
" />
">I narazie chyba rezygnujê z II generacji.Mo¿e i ona siê nadaje ale do jednopunktów.Mia³em w AUDI B4 instalkê II generacji i by³o bardzo dobrze. Oczywi¶cie mia³êm silnik z wielopunktem (ABK).
Poniewa¿ równie¿ ¶ledzê sprawê blosa i mam pozapisywanych kilka rzeczy z forum Forda na ten temat, to mogê Ci przes³aæ to na priv.
Lewutek - 21-01-2007, 22:27
" />
">Przyznam sie teraz do czego¶. W firmie gazowniczej, gdzie zak³adaj± BRC powiedzieli mi, ¿e nie za³o¿± mi II generacji, gdy¿ mam plastikowy kolektor. Oni nie chc± odpowiadaæ za ew. zniszczenie kolektora i dlatego tylko sekwencja (3 tys. z³.)
CZE ...
Szkoda ¿e masz plastikowy kolektor ... niestety potwierdza siê to ¿e wiêkszo¶æ rzeczy w tym auta zostaj± "odchudzone"/oszczêdniej budowane. To dotyczy prze³omu roku 2000.
Gdybym mia³ plastikowy kolektor to i tak bym za³o¿y³ BLOS-a z zabezpieczeniami dla kolektora ... a tak na marginesie to jaka¶ tania ta sekwencja 8O
Pozdrowienia
Petrus - 22-01-2007, 05:00
" />
"> ... a tak na marginesie to jaka¶ tania ta sekwencja 8OBRC w sieci Czakram.
Lewutek - 22-01-2007, 16:41
" />CZE...
Je¶li to tak... to wygl±da na porz±dn±/nie najgorsz± ... zreszt± BLOS jest patentem firmy BRC ... tak wiêc je¶li koszt monta¿u takiej sekwencji jest do prze³kniêcia (przy za³o¿eniu ¿e nie jest jako¶ zubo¿ona, nazbyt uproszczona) ... to nic innego jak tylko montowaæ i cieszyæ siê ni¿szymi paliwowymi kosztami eksploatacji.
A z innej beczki ... na przegl±dzie technicznym na BLOS-ie ³adnie widaæ nadlew/napis "BRC BLOS PATENTED" ... rozumie siê samo przez siê ¿e jest to znana marka instalacji co powoduje ¿e diagnosta jest "wewnêtrznie" uspokojony :smiech3: :smiech3: :smiech3: :smiech3: : gafa :
Pozdro...
Petrus - 22-01-2007, 20:48
" />
">A z innej beczki ... na przegl±dzie technicznym na BLOS-ie ³adnie widaæ nadlew/napis "BRC BLOS PATENTED" ... rozumie siê samo przez siê ¿e jest to znana marka instalacji co powoduje ¿e diagnosta jest "wewnêtrznie" uspokojony :smiech3: :smiech3: :smiech3: :smiech3: : gafa :
Pozdro... : ok2 : Dziêki za info.
Co do sekwencji. Oczywi¶cie, ¿e jest to tanio jak na sekwencjê, ale jezeli moze byc taniej na blos'ie, to robiê to.
Lewutek - 23-01-2007, 10:14
" />A ponadto zawsze na w±¿ id±cy od parownika do BLOS-a mo¿na za³o¿yæ "wyd³ubany"/ przelotowy zawór taki jak jest wymagany dla instalki II-generacji oczywi¶cie z "symulacj±" pod³±czenia kabli do niego ... tak aby diagnosta by³ ju¿ na 100% uspokojony i radosny. Niemnniej jednak musisz mieæ kogo¶ kto wyreguluje ci BLOS-a pod k±tem prawid³owego sk³adu spalin (chodzi o CO i HC).
Szkoda ¿e masz plastik a nie metal na kolektorze i widzê ¿e dla Ciebie te 3 ty¶. za sekwencjê to du¿o :cry:
Petrus - 23-01-2007, 10:30
" />
">Szkoda ¿e masz plastik a nie metal na kolektorze i widzê ¿e dla Ciebie te 3 ty¶. za sekwencjê to du¿o :cry:Przeliczam po jakim czasie bêdê na zero przy instalce za 3 ty s z³ i za 1,5 tys z³. Lybra kosztowa³a 16 tys z³, teraz naprawy podstawowe ok. 1,5 z³, to jako¶ juz mi szkoda tych 3 tys z³. Przy je¼dzie 20 000 km rocznie mo¿e taka instalka siê nie zwróciæ.
Petrus - 06-02-2007, 16:17
" />Czy silnik 1.8 16V mia³ kiedy¶ montowany kolektor ss±cy aluminiowy? Co¶ mi siê wydaje, ¿e taki znalaz³em. Mo¿e jednak tylko mi siê wydaje? :hmmm:
Patryklancia - 06-02-2007, 17:26
" />Tak w dedrze ja mam taki w³a¶nie ale silnik 1.8 16 v bez wariata :lol: czytaj wariatora : yesyes : i powiem ci poszukaj sobie taki w u¿ywce i zamieñ ten plastikowy w lybrze takim w³a¶nei wszystko pasuje
Petrus - 21-02-2007, 16:54
" />Mam problem. Pomocy!
W LYBRZE 1.8 mam ju¿ za³o¿onego BLOS'a. Niestety jeszcze tego nie widzi³em, gdyz dopiero jutro dotre do warsztatu. Rozmawia³em z mechanikiem/gazownikiem przez tel. Powiedzia³ co nastêpuje: na gazie autko pracuje idealnie. Niestety nie chce pracowaæ dobrze na benzynie do ok. 3 tys. obrotów. Wg niego przep³ywomierz nieprawid³owo odczytuje prêdko¶æ przep³ywu powietrza, gdy blos jest zamkniêty. Gdy sie otworzy (lub zdejmie wogóle), to dzia³a.
Petrus - 21-02-2007, 19:50
" />Dalszy ci±g problemu z moim silnikiem + BLOS Tutaj.
o-w-c-a - 27-08-2007, 22:19
" />Witam.
Ja wlasnie przymierzam sie do kupienia wszystkiego co mi jest potrzebne do zalozenia instalacji I generacji w kappie, ale niewiem dokonca co mam kupic - bo BLOSa chce zalozyc napewno. Niedawno kupilem auto i narazie mam same koszty wiec inwestowanie w LPG sekwencja nie na moj budrzet, a jazda na benzynie tez lipa, wiec chce zrobic po kosztach na maxa...
Cos mozecie doradzic jesli chodzi o czesci jakie na bank beda mi potrzbne (jakies emulatory sondy, wtryskiwaczy, cetralki itp gadzety) i jak to wszystko do kupy poskladac zeby gadalo (bo juz regulacje to logiczne ze u kogos)...
Moze ktos z krakowa samemu montowal taki wynalazek i moglby mi pomoc, albo doradzic - bo kanal i cierpliwosc mam ale tez lekkie obway zeby w mojej miejscowosci nie powstal nowy krater
Petrus - 27-08-2007, 22:56
" />Napisz jaki masz silnik.
Do instalki z BLOS'em potrzebujesz:
1. Butli i przewodów;
2. Parownika do silnika wiêkszego o ok. 30% ni¿ masz;
3. BLOS'a;
4. Emulatora wtryskiwaczy;
5. Prze³±cznika kabinowego.
Nie potrzebujesz komputera, który steruje instak±, gdy¿ BLOS nie jest elektroniczny. Wa¿ne: BLOS musi byæ pomiêdzy przep³ywomierzem, a przepustnic±.
viruskill - 27-08-2007, 23:18
" />Ja chcê za³o¿yæ do mojego maleñstwa ale mam turbo.
o-w-c-a - 28-08-2007, 09:19
" />Mam 2.0 20V 146KM.
Czyli rozumiem, ¿e emulator za³atwia sprawê z oszukiwaniem silnika...? Nie trzeba nic, co bêdzie emulowa³o/sterowa³o s±d± lambda? Prze³±cznik kabinowy mo¿e byæ od poloneza albo jakiejkolwiek najprostszej instalacji gazowej (czyli tylko steruje za³o¿eniem elektrozaworu gazowego, albo benzynowego)?
Parownik 140kW bêdzie potrzeba w takim razie rozumiem.
Jeszcze pytanie - jak siê zagniata te "grzybki" na koñcach rurek - czy one ju¿ takie co ¶ maj± zagniecone a siê jako¶ ³±czy ze sob± dwa koñce jak±¶ przej¶ciówk±?
BLOS 70 mm mo¿e byæ rozumiem, czy s± inne ¶rednice bardziej pasuj±ce?
Poza-tym umie kto¶ to z³o¿yæ do kupy w Krakowie, albo chocia¿ jak ja to przywalczê bêdzie mial mi kto wyregulowaæ ¿eby chcia³o siê toczyæ?
Petrus - 28-08-2007, 11:30
" />Ten cz³owiekbardzo mi pomóg³ w ca³ej sprawie. Sprzeda³ mi BLOS'a. Potem przez miesi±c przez telefon i GG cierpliwie odpowiada³ i podpowiada³. W moim aucie nie wysz³o, gdy¿ mia³em przepustnicê i przep³ywomierz w jednym, a BLOS powinien byæ pomiêdzy nimi. Facet ma zak³ad auto-gaz i s±dzê, ¿e gdyby mieszka³ bli¿ej, to pojecha³bym do niego. Jego podpowiedzi by³y trafne. Na jego stronie znajdziesz telefony, GG i adresy.
o-w-c-a - 09-09-2007, 16:42
" />Dzis wlasnie zaczalem skladac do kupy to co mi przyszlo co do gazu z tym BLOSem. Zalozylem butle, reduktor i wlewke. Gosc ktory liczyl mi te metry ile czego bedzie trzeba chyba zle zalozyl ze bede mial wlewke w zdezaku i braklo mi rurki fi 8mm :/ .
Mozna zastosowac rurke stosowana w chlodnictwie albo w cieplownictwie (sprezarki lodowek itp) bo te sa o wiele latwiej dostepne zamiast tej ktora gosc mi przyslal? Roznia sie jakimis srednicami czy wytrzymalosciami? Jezeli tak to zna ktos namiary na jakis sklep z rurkami do gazu w krakowie (przeciez nie bede zamawial na allegro 2m rurki).
Pozatym mam przelacznik kabinowy do aut z wtryskiem - wedlug schematu mam podlaczyc ta centralke pod cewke - tylko ktora? Da sie to jakos obejsc bo przeciez jak podlacze tylko pod jedna tu musialbym silnik wkrecic na 15000 rpm zeby uklad uznal ze ma 3000 rpm i przelaczyl na gaz .
Pozatym ile bedzie trzeba miedzi pod auto bo zaczalem sie martwic ze tutaj tez braknie :/ ?
makek - 09-09-2007, 16:56
" />
">
Pozatym mam przelacznik kabinowy do aut z wtryskiem - wedlug schematu mam podlaczyc ta centralke pod cewke - tylko ktora? Da sie to jakos obejsc bo przeciez jak podlacze tylko pod jedna tu musialbym silnik wkrecic na 15000 rpm zeby uklad uznal ze ma 3000 rpm i przelaczyl na gaz .
Ustawienie w programie np.
1. Jedna cewka na cztery cylindry,
2. Dwie cewki na cztery cylindry ...itp
o-w-c-a - 09-09-2007, 18:03
" />No tak tylko ja nie mam komputera tylko z racji ze mam BLOSa mam tylko ten przelacznik ktorego glowna funkcjonalnoscia jest poprostu zalaczyc elektrozawory gazu rozlaczyc pompe paliwa - a nie podejzewam zeby w tym przelaczniku byl jakis program .
Pozatym zapomnialem napisac poprzednio - ja chce wlozyc BLOSa w miejsce tego tlumnika ssania (przynajmniej wydaje mi sie ze to pelni taka funkcje [to czarne pomiedzy przepustnica a przeplywomierzem]) - czy to bedzie jakis problem? Auto bedzie mi wiele glosniej "sapalo"?
Aha - a gdzie wlozyc klapke antywybuchowa...? - najlepiej przed przeplywomierzem na kolanku za tym tlumnikiem ssania?
Znacie te jakies punkty w krakowie gdzie mozna kupic rurke LPG czy mozna uzyc takiej do lodowek?
makek - 09-09-2007, 18:23
" />OK, nie masz komputera. Po co wiêc martwisz siê obrotami? Prze³±czy siê wtedy , gdy naci¶niesz przycisk (prze³±cznik). Ale je¶li to jest "prze³±cznik" pod centralkê LPG to obci±¿alno¶æ pr±dowa takiego mikro prze³±cznika jest bardzo ma³a i nawet jeden elektrozawór go stopi.
Co do "sapania" to chyba w tym miejscu w kappie by³a power rura, wiec g³o¶niej nie powinno byæ, raczej osi±gi zw³aszcza od niskich obrotów nieco siê pogorsz±. Chyba , ¿e siê mylê i jest to faktycznie t³umik szmerów ssania.
o-w-c-a - 09-09-2007, 18:38
" />To jest cos takiego:
http://www.allegro.pl/item230768476_centralka_przelacznik_wtrysk_stag2_w_fra_vat.html
Mam sie martwic faktycznie o zywotnosc tego i stosowac przekazniki czy raczej powinno "przezyc".
A zadalem pytanie co do tych obrotow bo jedno z wyprowadzen z tej centralki mam podpiac do cewki. Z tego co wiem takie centralki przelaczaja na gaz w chwili jak zakrece go powyzej 3000 obrotow a domyslnie zapala na benzynie (coprawda w aucie w ktorym cos takiego mialem, mialem taki maly przycisk z biala litera G - ale w instrukcji tego pisali o podpinaniu pod cewke...) - czyli jednym slowem nigdzie tego nie podpinam?
makek - 09-09-2007, 21:41
" />Nie wiedzia³em o jakim prze³±czniku piszesz. Stag2-w od tego jest i da radê, wg producenta obci±¿alno¶æ wyj¶æ (elektrozawory LPG, emulator wtryskiwaczy/elektrozawór pompy paliwa) to 5A, wiêc OK.
Obroty - powinien z boku byæ potencjometr do regulacji warto¶ci obrotów przy których nast±pi prze³±czenie (chyba 1000-3000 1/min).
Czy zamierzasz wykorzystaæ wy¶cie na elektrozawór Pb?
Co zrobisz z emulacj± sondy? Bez emulatora ECU zacznie ³apaæ b³êdy i o ile jazda na LPG prawie siê nie zmieni, to na benzynie bêdzie ¼le.
o-w-c-a - 09-09-2007, 22:01
" />Potencjometr moze jest - musze obadac . Wyjscia na elektrozawor PB niechce wykozystac za to bede odcinal pompe paliwa.
Co do emulacji to kupilem emulator wtryskiwaczy z wbudowanym odcinaniem pompy i z emulatorem sondy - wiec wszystko do tego jednego wynalazku podlacze..., tyle ze narazie niewiem jak ta sonde emulowac (bo niewiem ilu jest kablowa i pod ktory kabel sie wpiac [jakies sugestie albo ktora to kostka za silnikiem? ])...
Zreszta - na benzynie i tak do dupy jezdzi - jak go krece powyzej 3500 obrotow to po jakims czasie zaczyna slabnac coraz bardziej buczec i w koncu zgasnac... :/
o-w-c-a - 22-09-2007, 09:21
" />Witam.
Zalozylem u siebie instalacje z BLOSem i o dziwo poszlo od strzala - dziala elegancko (pomijajac minimalna won gazu po odkreceniu gazu na wielozaworze [jak zawor byl zakrecony bylo ok - butla uzwana z wielozaworem]).
Chcialem sie tylko dowiedziec jak to ustrojstwo wyregulowac bo jak narazie zrobilem zgodnie z instrukcja blosa tzn to wieksze kolko pod spodek wkrecilem i odkrecilewm pozniej o 2,5 obrotu a to mniejsze najpierw wkrecilem a pozniej odkrecilem o 1,5 obrotu.
Prawde powiedziawszy zrobilem jak w instrukcji sugerowali ale niewiem czy to jest optymalnie i niewiem czy teraz nie bedzie palil z 15l (mam 2.0 20V) gazu na setke. Reduktor jak pisali rozkrecilem o chyba 3 obroty i generalnie nie wyczuwam zadnej dziury w gazie jadac na gazie a krecilem go pod 7000rpm dla testow jadac.
Jezeli chodzi o zmniejszenie dawki gazu w razie czego robi sie ta wieksza czy mniejsza sruba i czy konieczne jest stosowanie analizatora spalin (bo jakos przyroda i emisja CO2 sie nie przejmuje) - interesuje mnie raczej tylko spalanie.
Pozatym wzrost ryzyka strzalu wystepuje jak bede zubozal mieszanke czy jak odkrece zeby podawal wiecej (z tego co mi sie wydaje po zubozeniu bo jak nie zapali to ma podwojna dawke pozniej i strzela)? Prosze mnie poprawic ewentualnie.
Z gory dzieki za pomocne info
makek - 22-09-2007, 09:59
" />Witam.
Strzela gdy mieszanka jest uboga.
Du¿a ¶ruba jest do regulacji sk³adu mieszanki w ca³ym zakresie, ma³a ¶ruba (w du¿ej) s³u¿y do korekcji sk³adu na wolnych obrotach.
Regulacjê mo¿na zrobiæ na sondê, chocia¿ najlepiej by³oby na hamowni.
Wiadomo¶ci na temat regulacji blosa jest do¶æ du¿o, na naszym forum te¿ co¶ mo¿na znale¼æ.