qfon - 10-10-2010, 21:02
" />Elektromagnes przy rozruszniku ma 3 z³±cza.
Ma kto¶ schemat jak to jest pod³±czone?
Id± tam 3 przewody do niego.
Jeden bardzo gruby, czerwony. Drugi równie¿ czerwony, cieñszy i ostatni najcieñszy. Ma niebieski pasek wzd³u¿ os³ony kabla.
Tej najgrubszy to g³ówny plus, który jest podawany przy zwarciu do rozrusznika.
Ten najcieñszy to impuls od stacyjki. Za¶ do czego idzie ten ostatni przewód, czerwony.
Jest on przykrêcony na tej ¶rubie do której przykrêcony jest kabel do rozrusznika.
Czyli pojawia siê tam napiêcie przy zwarciu elektromagnesu.
O co chodzi? Co to za przewód?
Ma kto¶ mo¿e schemat?
Dopowiem tyle, ¿e... wymienia³em bendiks. Ok to siê uda³o. Przy skrêcaniu przewodów do elektromagnesu obróci³o mi ca³ym ty plastikiem przy elektromagnesie. Niestety BOSCH wymy¶li³ to dosyæ kretyñsko i ... jak tym ca³ym plastikiem siê obróci to "¶cina" przewody id±ce do cewki.
Wywali³em to znowu na stó³. Rozebra³em cewkê metod± lekkiej destrukcji obudowy, która i tak ju¿ wiedzia³em, ¿e bêdzie do wymiany. Rozebra³em cewkê. Po bojach zlutowa³em przewody id±ce do cewki. Na krótko cewka ³apa³a. Rozrusznik równie¿ chodzi na krótko spiêty.
Zak³adam do auta... przekrêcam kluczyk i dyskoteka. Cewka daje impuls, odpuszcza, daje i tak w kó³ko. Odkrêci³em rozrusznik na spiêtych przewodach i bendiks wyskakuje, chowa siê i tak w kó³ko. Przewody by³y dokrêcone. Ok wzi±³em na kark tego, ¿e mo¿e cewka ju¿ siad³a do koñca. Choæ dziwne, ¿e na krótko spiêta trzyma³a ok.
Znajomy jeszcze wszed³ pod auto i chcia³ na krótko przy w³±czonym zap³onie podaæ impuls na elektromagnes. W koñcu to nie wypali³o i dali¶my sobie spokój. Ja mu odradza³em, ale sam siê wyrwa³.
Musia³em wyjechaæ z miejsca gdzie sta³em. Autko na hol i odpali³em silnik. W ty momencie zauwa¿y³em, ¿e brak jest napiêcia... NOSZ KU...WA.
Pó³ roku temu wymienia³em regulator ze szczotkami na orygina³!
Co my¶licie? Co mog³o siê staæ? Przez spiêcie tego na krótko mog³o spowodowaæ, ¿e regulator pad³? Z drugiej my¶lê, ¿e jak ju¿ nie ma napiêcia to on pad³.
Jutro jadê po now± cewkê. Jeszcze siê umówiê na wyjêcie altka i jego diagnozê (ach... pech za pechem).
Kto¶ mo¿e dopowie co z tym przewodem id±cym od cewki (tym na wyj¶ciu do rozrusznika, gdy cewka zewrze styki)?
qfon - 14-10-2010, 09:22
" />Trzeba by³o sobie samemu poradziæ.
Uszkodzony by³ elektromagnes. A dok³adniej koñczy³ swój ¿ywot.
Nowy rozwi±za³ sprawê. Za¶ co do kabli obydwa te grube id± na jedn± ¶rubê.