arkashka - 15-08-2008, 07:37
" />Wczoraj by³ Wielki Dzieñ: Kappa dosta³a drugie ¿ycie, a w³a¶ciwie drugi oddech. O godzinie 8 rano :evil: zameldowa³em siê w £odzi i ju¿ o 16 by³o po bólu. Chip-tunning zosta³ przetestowany w drodze powrotnej : yesyes :
Samochód sta³ siê jeszcze bardziej elastyczny, podkrêcenie na 2 biegu powoduje liczne z³amania krêgos³upa; na trójce jedynie zwichniêcie karku :lol:
Przyspieszenie 80-160 - chwilunia (kto by to mierzy³ i przerywa³ sobie przyjemno¶æ z jazdy?). Brak turbo-dziury. "Kozacz±ce" Audi z diodkami pod przednimi reflektorami (nie wiem co to za model) nie da³o rady uciec na katowickiej - w koñcu mu odpu¶ci³em Swoje zadowolenie oceniam na 10/10.
Przy okazji poprosi³em fachowców o poje¿d¿enie moim autem i dok³adne sprawdzenie. Usuniêto drobne luzy w zawieszeniu, wymieniono ko³o pasowe i ³o¿ysko w sprê¿arce klimatyzacji. Wiêkszo¶æ na koszt LanciaTeam w ramach gwarancji (zg³asza³em ju¿ wcze¶niej problemy). Resztê policzono "po bo¿emu", wiêc jeszcze nie zbankrutowa³em :wink:
Kilka osób zachwyca³o siê jak cicho moje auto pracuje - zapraszam teraz. Okazuje siê, ¿e silnik wy³ i klekota³. Teraz dopiero jest cicho
Reasumuj±c: z klekota zrobiono ducha sportowego :wink:
Taz - 15-08-2008, 07:51
" />Jakie s± nowe parametry silnika?
arkashka - 15-08-2008, 07:54
" />
">Jakie s± nowe parametry silnika?
Nie by³y mierzone, ale celem by³o nie skracanie zbyt mocno ¿ywotno¶ci elementów przeniesienia napêdu. Poprawa jest odczuwalna.
grzole - 15-08-2008, 12:03
" />Zg³aszam sie na jazdê testow± po poprawie osi±gów. Do tej pory by³o fajnie a teraz pewnie jest ¶wietnie.
P.S. Czy¿ nie mo¿na byæ zadowolonym na miejscu kolegi gdy wykryte usterki naprawia rzetelny sprzedawca.
Przemo - 15-08-2008, 12:25
" />Moim zdaniem to nie tuning tylko partactwo skoro nie wiadomo ile auto mia³o przed a ile ma teraz. To tak samo jakby¶ sobie kupi³ ro¿ne wynalazki co na allegro sprzedaj± i niby zwiêkszaj± moc.
Mo¿e poprawa osi±gów jest tylko w Twojej g³owie bo chcesz ¿eby auto lepiej jecha³o a w rzeczywisto¶ci jest tak samo. Ka¿dy silnik mo¿na spokojnie podkrêciæ o jakie¶ 25-30KM i dodaæ mu oko³o 50-70 Nm bez skracania ¿ywotno¶ci elementów.
arkashka - 15-08-2008, 12:40
" />Przemo ja ju¿ dawno wyros³em z wy¶cigów i chwalenia siê moc±. BMW sprzeda³em w roku 1994
Przy za³±czonej klimatyzacji brakowa³o czasem mocy i denerwowa³a mnie turbodziura. Powy¿sze wady ust±pi³y i bardzo wyra¼nie poprawi³y siê osi±gi, a o to w³a¶nie chodzi³o.
Nikt mi nie zabroni³ pojechaæ na hamowniê. Gdyby co¶ nie pasowa³o, mogê bezp³atnie ju¿ poprawiæ parametry wedle ¿yczenia. Nie uwa¿am tego za partactwo, wszystko wykonano zgodnie z moimi potrzebami.
Przemo - 15-08-2008, 12:45
" />Ale nikt tu nie mówi o wy¶cigach. Moim zdaniem mocniejsze auto to bezpieczniejsze. W firmie takiej jak V-tech daj± Ci gwarancje na to co zrobi± o ile mo¿na z Twoim autem co¶ robiæ bo mo¿e siê np okazaæ ¿e silnik jest u koñca swojego ¿ywota... Ja nigdy bym czego¶ takiego nie zrobi³. Przez tak tuning mo¿esz sobie zniszczyæ auto. To jest tak samo jakby¶ poszed³ do rybnego sklepu kupiæ miêso. Ale Twój samochód Twoje pieni±dze i ¿yczê powodzenia. Nie ma to jak "profesjonalnie wykonany tuning"
A co Ty my¶lisz ¿e ja maj±c auto co ma 258 KM to spod ka¿dych ¶wiate³ palê gumê i z ka¿dym jednym siê wy¶ciguje??? Niestety jeste¶ w b³êdzie.
arkashka - 15-08-2008, 12:48
" />Je¶li chodzi o Lancie, bardziej ufam LanciaTeam ni¿ komukolwiek innemu. Czy s³usznie? Czas poka¿e.
Przemo - 15-08-2008, 12:50
" />
">Je¶li chodzi o Lancie, bardziej ufam LanciaTeam ni¿ komukolwiek innemu. Czy s³usznie? Czas poka¿e.
Spoko je¶li chodzi o serwis masz ku temu podstawy natomiast co do tuningu nie bardzo i to potêpiam a nie kwestie warsztatowe.
arkashka - 15-08-2008, 13:11
" />Nie wiem, czy siê orientujesz co potêpiasz?
Pokrótce opiszê ile zrozumia³em z ca³ego procesu:
1. Sczytanie parametrów z komputera samochodowego.
2. Poprawienie ich indywidualnie dla tego w³a¶nie pojazdu.
3. Wgranie poprawionego programu do komputera auta.
Porównanie tego do power-boxów z Allegro jest co najmniej nie na miejscu.
Gwarancjê dosta³em.
Z mojej strony to wszystko, miejscem na tego typu dyskusje jest dzia³ Tuning & CarAudio.
Przemo - 15-08-2008, 14:00
" />Ostatni mój post. W jaki sposób mo¿na poprawiaæ parametry silnika nie maj±c wykres tzn nie wiedz±c jak przebiega krzywa mocy i momentu obrotowego??
skyblu - 15-08-2008, 15:18
" />
">Je¶li chodzi o Lancie, bardziej ufam LanciaTeam ni¿ komukolwiek innemu. Czy s³usznie? Czas poka¿e.
dobra, dobra chwalipiêta, przyjadê to mi wszystko wy¶piewasz
to co by³o w Twoim autku jest w moim i te¿ bym rad co¶ z nim zrobiæ, z wyj±tkiem podbijania mocy, wiêksza bêdzie jak bêdzie thesis z JTD
pozdro do do zobaczenia w tygodniu
/a swoj± drog± odpu¶ci³e¶ ³a³di, bo K nie da³a rady.......tak pomy¶la³ jej kierownik :wink: / szkoda :evil:
Cossi86 - 15-08-2008, 19:28
" />A ³a³di wiedzia³ ¿e siê ¶ciga ??
Sorcia musia³em :x
arkashka - 15-08-2008, 19:32
" />
">A ³a³di wiedzia³ ¿e siê ¶ciga ??
Sorcia musia³em :x
Ej, ja te¿ siê nie ¶ciga³em. Po prostu co¶ mrygnê³o lewym pasem, to pojecha³em kawa³ek za "zaj±cem" - bardzo przydatn± instytucj± w d³u¿szej trasie. Ucieszy³o mnie, ¿e bez problemu dotrzymywa³em kroku.
Cossi86 - 15-08-2008, 19:36
" />A to co innego.
Dobrze ¿e w koñcu kto¶ z chipowa³ JTD GRATULUJÊ !!
P.S Ciekawe jak wygl±da to w kwesti TDSa ??
arkashka - 15-08-2008, 19:37
" />TDS nie ma sensu. Du¿o roboty, wiêc i koszty wysokie, a efekt do d...
LanciaTeam odradza.
Cossi86 - 15-08-2008, 19:50
" />Tak te¿ my¶la³em.
Có¿ trzeba szukaæ 2.0 T : yesyes :
arkashka - 15-08-2008, 19:52
" />
">Có¿ trzeba szukaæ 2.0 T : yesyes :
Sixt sprzedaje... :wink:
[size=9px](sorki Sixt, nie mog³em siê powstrzymaæ)[/size]
Cossi86 - 15-08-2008, 19:57
" />S³ysza³em
grzole - 15-08-2008, 22:00
" />Dzi¶ po po³udniu mia³em okazjê byæ zarówno kierowc± jak i pasa¿erem JTD. Poprawa osi±gów zauwa¿alna go³ym okiem. Jazda przebiega zupe³nie jak benzynowcem: wkrêcanie na obroty szybsze, brak turbodziury oraz odczuwalny wzrost mocy. Mo¿na tylko pochwaliæ te zmiany.
Co do firm typu V-tech to us³ugi i zawart± w niej oprawê maj± nastawiona pod klienta: pokaz wycia silnika na hamowni uzasadnia cenê us³ugi - co¶ pod fanów Fiata Coupe, Hondy Civic, Seata Ibiza czy BMW serii 3 którzy "jaraj± siê" wywaleniem kata i wstawienie fallicznie zadartej do góry koñcówki wydechu (jaki to daje kolosalny wzrost mocy) a wa¿ny jest dla nich ka¿dy wzrost mocy zawarty po przecinku. Znam pewn± firmê tuningow± w której ju¿ nie raz poprawiano auta po V-techu a nie chwal± siê tym jako¶ specjalnie.
Przemo - 15-08-2008, 22:07
" />Skoro mówisz o wyciu silnika to wiesz jak odbywa siê hamowanie samochodu na hamowni???Bo widzê ¿e chyba nie bardzo. Skoro mówisz o cenach to wiesz ile taka us³uga kosztuje?? Ciekawe ile zap³aci³ za to Arkashka....
pawcio1 - 15-08-2008, 22:11
" />A mo¿na wiedzieæ jaka to firma? Skoro s± konkurencj± dla V-tech to chêtnie skorzysta³bym z ich us³ug :wink: (zapewne s± tañsi?!)
arkashka - 16-08-2008, 08:10
" />
">Skoro mówisz o cenach to wiesz ile taka us³uga kosztuje?? Ciekawe ile zap³aci³ za to Arkashka....
1/3 normalnej ceny. LT ma bardzo mi³y program lojalno¶ciowy : yesyes :
grzole - 16-08-2008, 10:53
" />
">A mo¿na wiedzieæ jaka to firma? Skoro s± konkurencj± dla V-tech to chêtnie skorzysta³bym z ich us³ug :wink: (zapewne s± tañsi?!)Pod Warszawê mia³ by¶ nieco za daleko a poza tym nie znaj± siê w³a¶ciwie wcale na "w³oszczy¼nie" i nie kryj± tego - japoñce to ich demena. Pochwa³e dosta³a u nich k (na moim egzemplarzu) za porz±dnie opracowany uk³ad dolotowy i wylotowy silnika.
">Skoro mówisz o wyciu silnika to wiesz jak odbywa siê hamowanie samochodu na hamowni???Bo widzê ¿e chyba nie bardzo Hamownie widzia³em zarówno samych silników (Politechnika Warszawska oraz PIMot), takie popularne rolkowe, jak i kompaktowe zak³adane na ko³a.
Sixt - 16-08-2008, 11:37
" />
">Có¿ trzeba szukaæ 2.0 T : yesyes :
Sixt sprzedaje... :wink:
[size=9px](sorki Sixt, nie mog³em siê powstrzymaæ)[/size]
: rotfl :
Jak wstawiê motor to mam w planach poje¼dziæ jeszcze trochê i dopiero sprzedaæ
Taz - 16-08-2008, 12:37
" />
">Skoro mówisz o wyciu silnika to wiesz jak odbywa siê hamowanie samochodu na hamowni???Bo widzê ¿e chyba nie bardzo. Skoro mówisz o cenach to wiesz ile taka us³uga kosztuje?? Ciekawe ile zap³aci³ za to Arkashka....
Podwoziowa - silnik wyje i syczy
Silnikowa - silnik wyje
Taz - 16-08-2008, 12:40
" />Silnikowa 2 - wyje
Taz - 16-08-2008, 12:55
" />Podwoziowa - nie wyje
Przemo - 16-08-2008, 15:09
" />gdyby¶cie nie wiedzieli a widzê ¿e nie wiecie to krêci siê auto do odciêcia na 4 biegu i tak wygl±da proces hamowania samochodu A tuning bez wykresu to nie tuning bo mo¿e siê okazaæ ¿e w pewnym zakresie obrotów jest lepiej a w drugim gorzej ni¿ by³o.
Fugaz - 16-08-2008, 15:41
" />
">gdyby¶cie nie wiedzieli a widzê ¿e nie wiecie to krêci siê auto do odciêcia na 4 biegu i tak wygl±da proces hamowania samochodu A tuning bez wykresu to nie tuning bo mo¿e siê okazaæ ¿e w pewnym zakresie obrotów jest lepiej a w drugim gorzej ni¿ by³o.
Tu siê z tob± nie zgodzê. Jak kto¶ robi tylko te same silniki, a jedyna ró¿n ica polega na turbinie która ma lub nie ma zmiennej geometrii skrzyde³ek, to doskonale wie jak przebiega krzywa dla takiego silnika. Jak rozmawia³em kupuj±c auto w LT z Damianem i pytaj±c go o cenê to tuningu to i tak du¿o bardziej op³aca mi siê tam pojechaæ ni¿ szukaæ czego¶ na miejscu. Tak naprawdê to cudów nie ma i niezale¿nie gdzie pojedzie siê robi±c co¶ z softem to niestety prawie ka¿dy zrobi co¶ bardzo podobnie. Jak czyta³em spêdzi³e¶ tam ca³y dzieñ wiêc to nie by³o tylko wczytanie programu jak my¶le, tylko napisanie softu pod ten samochód i potrzeby kierowcy, a czy mocy ma teraz 150 czy 155 czy 140 to jak kierowca który odczuwa ró¿nicê i jest zadowolony to jest najwa¿niejsze, po co przep³acaæ jak tylko dla tego ¿eby mieæ przebieg mocy i momentu na kartce to ja podziêkujê a zaoszczêdzon± kaskê przeznaczê na ma³y przegl±d auta.
Arkashka mam pytanko jak ju¿ siê nacieszym nowym autem to napisz czy zmiana softu odbi³a siê na zu¿yciu ropy, powinno Ci spalanie spa¶æ pod warunkiem, ¿e nie bêdziesz goni³ kierowców
Ja te¿ siê zastanawiam nad wycieczk± ale to na wiosne po zimie.
Przemo - 16-08-2008, 15:46
" />Wybacz ale siê nie zgodze. Z tego co siê orientuje Arkashka ma samochód u¿ywany. A ka¿dy samochód u¿ywany ma raczej inna krzyw± bo wynika to miêdzy innymi z przebiegu i tego w jaki sposób by³ eksploatowany silnik. Zale¿y co rozumiesz pod s³owem przep³acaæ w V tech tuning kosztuje 1490 z³ i robi± program dla Ciebie. Jak bêdziesz chcia³ to z silnika 136Km zrobi± oko³o 175Km i dalej bêdziesz mia³ gwarancje ¿e wszytko jest ok.
I prawdê powiedziawszy gdybym mia³ kupic auto po takim tuningu to bym go nie wzi±³. Moim zdaniem to tak samo jakby auto mia³o za³o¿onego jakiego¶ niby chipa z allegro.
A tak z ciekawo¶ci jak je¼dzicie swoimi klekotami tzn przy jakich obrotach zmieniacie biegi je¿eli chceci szybko i dynamicznie pojechac?
Fugaz - 16-08-2008, 15:57
" />Mój kolega z pracy zna kilka osób które siê zajmuj± wymian± softu, jeden z nich ma z 1.9 tdi 90KM zrobione 200KM, fakt oprócz softu dosz³o sporo modernizacji. Dla mnie podnoszenie mocy sam± wymiana oprogramowania dla kogo¶ kto robi³ to bardzo wiele razy i do tego podnosi tê moc w granicach rozs±dku, hamownia mija siê z celem. Jakbym chcia³ podnie¶æ moc o 80-100% to wtedy na pewno robi³bym to z wykresami, ale podniesienie mocy o 20-30% to dla takiego go¶cia dzieñ powszedni a hamowania tylko podnosi cenê za tak± us³ugê. Napisa³e¶, ¿e V-co¶ tam robi to za 1490PLN za 800PLN znajdê go¶cia na ¦l±sku który zrobi prawie to samo co fachowcy z tej firmy, a jedyna róznic± bêdzie brak wykresu. Napisze program specjalnie pod moje wymagania w granicach rozs±dku. Róznica jest spora, wiêc po co przep³acaæ.
Przemo - 16-08-2008, 16:06
" />Ka¿dy ma inne podej¶cie do tej sprawy. Ja wolê zap³aciæ wiêcej i mieæ pewno¶æ ¿e wszytko jest OK ¿e mam gwarancjê i mam wykresy, które sie przydadz± np jak bêdê chcia³ sprzedaæ auto. Znajomy ma BMW na chipie z V-techu od nowo¶ci. Samochód ma 370 tys km i dalej je¼dzi a ze 193 KM zrobili 220KM.
Fugaz - 16-08-2008, 16:14
" />Znajomy ma pasata z 90KM ma zrobione oko³o 130 KM przy przebiegu 270 tys. teraz na pocz±tku roku przeskoczy³ 500 tys. i z silnikiem nic siê nie dziejê. Soft napisa³ kole¶ który kasuje sporo mniej ni¿ V-tech ma swój warsztat i hamownie kosztuje sporo mniej i te¿ daje gwarancjê. Zawsze znajdzie kto¶ kto za podobn± us³ugê zap³aci sporo wiêcej, jak by mnie by³o staæ te¿ pewnie bym tak zrobi³, dlatego ja kupowa³em auto w LT a nie sprowadza³em z zachodu szkoda mojego czasu na zajmowanie siê pierdo³ami zwi±zanymi z importem, wola³em zap³aciæ dro¿ej i nie traciæ czasu. W³±czy³em siê w dyskusjê chc±c pokazaæ, ¿e nie zawsze trzeba z góry negatywnie oceniaæ pracê kogo¶ kto byæ mo¿e robi co¶ du¿o lepiej ni¿ jaka¶ renowana firma, pozatym jak mówi przys³owie jak co¶ jest do wszystkiego to jest do d...y dlatego jak kto¶ robi tylko silniki fiata, mo¿e robiæ to lepiej ni¿ kto¶ kto robi wszystkie silniki jakie mu tylko wpadn± w ³apki.
Przemo - 16-08-2008, 16:18
" />To z Twojego postu wynika ¿e LT jest do d... bo robi wszystko. Zaczynaj±c od sprowadzania aut poprzez ich serwisowanie a koñcz±c na instalacjach car audio i chiptuningu
darkobo - 16-08-2008, 16:25
" />Oj, Przemo, widzê, ¿e dawny uraz wci±¿ daje znaæ o sobie.
Tak, LT jest od wszystkiego co zwi±zane z Lanci± i Alf±, co gorsza, kiedy¶ nawet jak±¶ Toyotê sprzedawali :roll:
Przemo - 16-08-2008, 16:27
" />
">Oj, Przemo, widzê, ¿e dawny uraz wci±¿ daje znaæ o sobie.
Tak, LT jest od wszystkiego co zwi±zane z Lanci± i Alf±, co gorsza, kiedy¶ nawet jak±¶ Toyotê sprzedawali :roll:
Wybacz nie ja przytacza³em to przys³owie. Co do urazu to go nie mam tylko logicznie my¶lê. Tuning bez hamowni to tak jakby¶ pojecha³ do wulkanizatora i nie mia³ maszyny do wywa¿ania kó³
darkobo - 16-08-2008, 16:34
" />Z regu³y w dyskusje na niedotycz±ce mnie tematy siê nie w³±czam, ale tym razem zareagowa³em, bo wyci±gn±³e¶ z kontekstu kawa³ek wypowiedzi i przekszta³ci³e¶ je po swojemu
">jak mówi przys³owie jak co¶ jest do wszystkiego to jest do d...y dlatego jak kto¶ robi tylko silniki fiata, mo¿e robiæ to lepiej ni¿ kto¶ kto robi wszystkie silniki jakie mu tylko wpadn± w ³apki.
Przecie¿ jednoznacznie jest napisane, ¿e chodzi o specjalizacjê w jednej marce, a Ty przekszta³ci³e¶ to na ró¿ne formy dzia³ania dotycz±ce jednak w dalszym ci±gu jednej marki.
Fugaz - 16-08-2008, 18:00
" />
">To z Twojego postu wynika ¿e LT jest do d... bo robi wszystko. Zaczynaj±c od sprowadzania aut poprzez ich serwisowanie a koñcz±c na instalacjach car audio i chiptuningu
W³a¶nie ¼le rozumiesz, chodzi mi o to ¿e ch³opaki z LT bawi± siê w Lancie lub Alfê wiêc s± w moim rozumieniu w±sko wyspecjalizowni w przeciwieñstwie do firmy V-tech czy tam jako¶ tako¶ gdzie z tego co czyta³em to robi± wszystko. Jakby¶ mia³ wybór chipowaæ swój silnik nie sugeruj±c siê nazw± firmy i mia³by¶ do wyboru jedn± X która specjalizuje siê silnikami samochodu marki którym je¼dzisz a firmê Y która robi wszystko co ma 4 ko³a to któr± firmê by¶ wybra³?
Przemo - 16-08-2008, 20:57
" />
">To z Twojego postu wynika ¿e LT jest do d... bo robi wszystko. Zaczynaj±c od sprowadzania aut poprzez ich serwisowanie a koñcz±c na instalacjach car audio i chiptuningu
W³a¶nie ¼le rozumiesz, chodzi mi o to ¿e ch³opaki z LT bawi± siê w Lancie lub Alfê wiêc s± w moim rozumieniu w±sko wyspecjalizowni w przeciwieñstwie do firmy V-tech czy tam jako¶ tako¶ gdzie z tego co czyta³em to robi± wszystko. Jakby¶ mia³ wybór chipowaæ swój silnik nie sugeruj±c siê nazw± firmy i mia³by¶ do wyboru jedn± X która specjalizuje siê silnikami samochodu marki którym je¼dzisz a firmê Y która robi wszystko co ma 4 ko³a to któr± firmê by¶ wybra³?
Gdybym mia³ dokonaæ wyboru wybra³bym firmê X. I teraz pewnie mi powiesz ¿e nagle zmieni³em zdanie ale tak nie jest. Wybra³bym firmê X gdyby tylko zajmowa³a siê silnikami natomiast gdyby ta firma X oprócz modyfikacji silnika robi³a te¿ wszelkiego rodzaju naprawy to bym jej nie wybra³.
Pozdrawiam
Taz - 17-08-2008, 08:30
" />Przemo, czyli mp3 playera masz oczywi¶cie iRivera (lub tym podobne) a nie "wszystko produkuj±cego" Creative, Sony, Samsung itp... A s³uchawki na pewno Sennheiser (których akurat ja mam dwie pary i bardzo polecam).
Przemo - 17-08-2008, 10:46
" />
">Przemo, czyli mp3 playera masz oczywi¶cie iRivera (lub tym podobne) a nie "wszystko produkuj±cego" Creative, Sony, Samsung itp... A s³uchawki na pewno Sennheiser (których akurat ja mam dwie pary i bardzo polecam).,
Skoro nie widzisz ró¿nicy to szkoda.....
Widzê ¿e masz kompleksy i zazdro¶cisz mi ¿e mam jedno auto zrobione w V-tech i drugie te¿ tam bêdzie zrobione....
Taz - 17-08-2008, 11:09
" />Szczerze to nie wiedzia³em ¿e twoje auto by³o robione w V-tech. Nie mam kompleksów i jestem szczê¶liwym cz³owiekiem. Nikomu niczego nie zazdroszczê - cieszê siê z tego co mam. Nie atakujê V-techa, nie broniê LT - ty jednak atakujesz LT i bronisz V-techa. Ja natomiast bêdê broni³ prawa wszystkich firm do prowadzenia swojej dzia³alno¶ci i prawa konsumentów do wybierania firm, jakie im siê podobaj±.
I proszê Ciê - zachowaj siê honorowo i nie atakuj osób, tylko argumenty - to odno¶nie s³ów ¿e niby mam kompleksy i zazdroszczê czego¶. :?
Aras - 17-08-2008, 11:25
" />
">Przemo, czyli mp3 playera masz oczywi¶cie iRivera (lub tym podobne) a nie "wszystko produkuj±cego" Creative, Sony, Samsung itp... A s³uchawki na pewno Sennheiser (których akurat ja mam dwie pary i bardzo polecam).,
Skoro nie widzisz ró¿nicy to szkoda.....
Widzê ¿e masz kompleksy i zazdro¶cisz mi ¿e mam jedno auto zrobione w V-tech i drugie te¿ tam bêdzie zrobione....
no to zalecia³o dziecinad±
AndrzejS - 20-10-2008, 21:01
" />To ja siê pochwalê i polecê p / firmê Godula z Krakowa.
http://images36.fotosik.pl/22/09823c0eaecf16d4m.jpg[/img]
pozdrawiam,
dexus - 21-10-2008, 08:09
" />
">To ja siê pochwalê i polecê p / firmê Godula z Krakowa.
http://images36.fotosik.pl/22/09823c0eaecf16d4m.jpg[/img]
pozdrawiam,
Je¶li mo¿na to ile taka przyjemno¶æ?
Mi powiedzieli co¶ ko³o 1600z³, ale to temat na wiosne.
larry123 - 21-10-2008, 11:19
" />jako stary i g³upi u¿ytkownik malucha, uno lancii i innych pojazdów mogê siê zgodziæ z Przemasem.
Kiedy¶ interesowa³em siê tuningiem, mechanicznym i elektronicznym niestety zak³ad który chipuje bez hamowni jest zwyk³ym zal±¿kiem druciarstwa i jako to mój kolega Jacek Chojnacki mówi³ - weso³a twórczo¶æ polskich rzemie¶lników.
Chojnacki testowa³ auta z za³o¿onym sto¿kiem, który móg³ zabraæ nawet ok 2 % mocy na krzywej, KM i Nm, ale po zadaniu pytania w³a¶cicielowi - idzie lepiej, o tak idzie lepiej, ale wykresy twierdzi³y inaczej.
Wiele razy mi opowiada³ o sto¿kach i magnetyzerach, które obna¿a³y moc i moment obrotowy, niestety efekt placebo dzia³a i to nawet nie zauwa¿alnie.
Tak¿e chip tuning bez hamowni mija siê z celem,
Na jakiej stwierdzasz ¿e jest lepiej, chocia¿ zrobi³e¶ 10 pomiarów przyspieszenia od 0-100 przed i po "tuningu"
PS. Przemo nie daj siê trzymam z tob±.
Fugaz - 21-10-2008, 13:11
" />Wiesz magnetyzery i inne cuda techniki zwiêkszaj±ce moc to nie to samo, co zmiana oprogramowania. Ka¿dy kto jaki¶ czas je¼dzi swoim samochodem, mniej lub bardziej ekstremalnie nie odczuje róznicy 2% czy to plus czy minus, ale róznicê rzêdu 20% to raczej da siê odczuæ i to bez hamowni. Ja nie robi³em nic ze swoim silnikiem i my¶lê, mo¿e i ¼le, ale przyrównam to do komputera mogê sobie pozmieniaæ ustawienia pamiêci, trochê podnie¶æ napiêcie i mo¿e odczuje mo¿e nie odczuje ró¿nicy. Natomiast jak bêdê chcia³ ekstremalnie podkrêciæ komputer to wtedy bez kilku programów nie dam rady bo mogê co¶ popsuæ. Dlatego uwa¿am, ¿e jak kto¶ chce ekstremalnie podkrêciæ swoje auto to niech korzysta z hamowni, ale jak kto¶ chce podnie¶æ swoj± moc i moment w granicy 15-20% to po co ma p³aciæ wiêcej za hamownie ni¿ za nowy soft.
Hamownia to ponad po³owa kosztu nowego oprogramowania.
Pepto - 22-10-2008, 23:03
" />Wszem i wobec oznajmiam ze udzielam reprymendy Szanownym koleg± za tak ja³owa i szybuj±c± na niskim poziomie dyskusje na tak zacnym forum jak Nasze... (¿art to oczywi¶cie do serca nie braæ winni¶cie)
Ale do rzeczy przejd¼my pierwszych, jako ze gdzie¶, kiedy¶ od jednego ziomka us³ysza³em po trosze, to wam o tuningu opowiem...
Zastanówmy siê najpierw w jaki sposób ¶linika naszego moc zwiêkszyæ mo¿emy:
-podniesienie prêdko¶ci obrotowej
-zwiêkszenie ci¶nienia do³adowania
-zmiana objêto¶ci skokowej
Jako ¿e podstawowe sprawy te znamy zastanówmy siê co mo¿emy zrobiæ, naszym cudownym i modnym chip-tuningiem, a mo¿emy niewiele.
-zmieniæ mapê wtrysków
-zmieniæ sposób sterownia zaworem egr
-zmieniæ katy ustawienia kierownicy turbiny (je¶li takow± posiadamy)
(tutaj przesta³o mi siê chcieæ pisaæ dziwna staro-mow±, i dalej jedziemy normalnie)
Dlatego te¿ podnoszenie mocy "czipem" sprowadza siê do zmiany ustawienia zaworu EGR i proporcjonalnych zmian w mapie. Co owocuje wypadniêciem sinika z jakichkolwiek nowocze¶niejszych norm dotycz±cych emisji spalin (czynnik ograniczaj±cy producentów przy pisaniu firmowych wsadów) oraz niewielkim zwiêkszeniem obci±¿eñ cieplnych turbiny.
A po co ja to wszytko piszê a no dlatego ¿eby u¶wiadomiæ wam ze firmy 'tuningowe" w wiêkszo¶ci przypadków korzystaj± z gotowych Firmwar-ów (no bo po co wywa¿aæ otwarte drzwi), i je¶li przyje¿d¿a siê do nich z w miarê popularnym sinikiem (np: 2.4jtd, czy Fordowska V6) to z odrobina samozaparcia znajdziemy taki program w przepastnym internecie.
Dlatego absolutnie nie ma potrzeby stosowania hamowni (w szczególno¶ci bardzo niedok³adnej hamowni podwoziowej) wystarczy przejrzeæ sinik (kompresja, ci¶nienie do³adowania, wtryski etc.) wgraæ program, lub zamontowaæ ¶winkê i jazda. Hamownia podwoziowa s³u¿y raczej do dostrajania, niektórych elementów pracy sinika podczas symulowanych warunków trakcyjnych i oprócz tego ¿e wypluwa nam piêkne kolorowe wykresy ma sens, je¶li oprócz programu zmieniamy co¶ jeszcze (dolot, wydech, etc.)
A je¶li jaka¶ firma twierdzi ze napisze specjalnie dla ciebie nowy program, bez wymontowania sinika z pojazdu i umieszczania go w hamowni silnikowej (co dla seryjnego sinika jest totalnym bez sensem) to tylko pogratulowaæ takim "wspania³ym fachowcom" za zdolno¶ci godne MacGayvera.
dunin - 22-10-2008, 23:11
" />Pepto, dobrze mówisz. jedna rzecz wgranie gotowego softu a druga to strojenie po wiêkszych przeróbkach. w pierwszym wypadku hamownia da nam tylko ³adny wykresik, którym mo¿na siê na forum pochwaliæ.
larry123 - 23-10-2008, 08:07
" />czyli reasumuj±c nasz± dyskusje mo¿na kupiæ takie co¶ do kappy.
http://allegro.pl/item459451219_chip_al ... kazja.html
AndrzejS - 23-10-2008, 08:31
" />
">Pepto, dobrze mówisz. jedna rzecz wgranie gotowego softu a druga to strojenie po wiêkszych przeróbkach. w pierwszym wypadku hamownia da nam tylko ³adny wykresik, którym mo¿na siê na forum pochwaliæ.
Proponujê poczytaæ jak modyfikuje w³a¶nie Godula np. program indywidualny, jak równie¿ ich odwiedziæ a potem wyci±gaæ jakiekolwiek wnioski......
pozdrawiam,
arkashka - 23-10-2008, 08:35
" />
">Pepto, dobrze mówisz. jedna rzecz wgranie gotowego softu a druga to strojenie po wiêkszych przeróbkach. w pierwszym wypadku hamownia da nam tylko ³adny wykresik, którym mo¿na siê na forum pochwaliæ.
Proponujê poczytaæ jak modyfikuje w³a¶nie Godula np. program indywidualny, jak równie¿ ich odwiedziæ a potem wyci±gaæ jakiekolwiek wnioski......
pozdrawiam,
: ok2 :
Na wgranie gotowca nie czeka siê pó³ dnia, wszystkie parametry dobierane s± indywidualnie.
AndrzejS - 23-10-2008, 08:40
" />
">
: ok2 :
Na wgranie gotowca nie czeka siê pó³ dnia, wszystkie parametry dobierane s± indywidualnie.
Niestety i tak zaraz siê rozpêta burza mózgów ¿e nic to nie daje i najlepiej wymieniæ silnik na 3.0 .......
pozdrawiam.
Maryjan - 23-10-2008, 10:17
" />mia³em okazjê pojechaæ kapp± chipowan± z lancia team arkashki i jest poprawa na korzy¶æ .Mam równie¿ jtd kappê (drug±)zbiera siê super jednak u arkashki jest jeszcze lepiej i o to chodzi Zadne placebo!Natomiast w³a¶ciciel mondeo chyba ma upusty w V-techu ¿e tak ich popiera.V-tech jest za drogi .1500Z£ to dzisiaj za drogo.Moi przedmówcy wyrazili opiniê o wk³adzie jaki wnosi firma chipuj±ca silnik.Jest to ¿erowanie na klientach.pozdrowienia.
AndrzejS - 23-10-2008, 10:58
" />
">mia³em okazjê pojechaæ kapp± chipowan± z lancia team arkashki i jest poprawa na korzy¶æ .Mam równie¿ jtd kappê (drug±)zbiera siê super jednak u arkashki jest jeszcze lepiej i o to chodzi Zadne placebo!Natomiast w³a¶ciciel mondeo chyba ma upusty w V-techu ¿e tak ich popiera.V-tech jest za drogi .1500Z£ to dzisiaj za drogo.Moi przedmówcy wyrazili opiniê o wk³adzie jaki wnosi firma chipuj±ca silnik.Jest to ¿erowanie na klientach.pozdrowienia.
Naprawdê szkoda czasu na takie dylematy!!!
S± firmy ,, kogucik '' jak i powa¿ne firmy, które przed przyst±pieniem do modyfikacji sprawdzaj± stan techniczny samochodu, i dysponuj± nie tylko hamowni± ale równie¿ urz±dzeniami do pomiarów zadymienia....
Czy 1500 to za du¿o - to zale¿y kto i jak robi ( Tobie polecam chip z allegro za 650 z³ - pewnie odczujesz ró¿nicê i bêdziesz bardzo zadowolony )
pozdrawiam,
Fugaz - 23-10-2008, 11:12
" />Ale siê temat rozwi±za³. Widzê, ¿e ilu u¿ytkowników tyle opinii. Ale mo¿na wyci±gn±æ wnioski, reasumuj±c;
-zmieniasz soft - hamownia nie potrzebna
-zmieniasz soft+troche czê¶ci - hamownia potrzebna
-nie masz kasy - kupujesz placebo na allegro
Pozdrawiam wszystkich szczê¶liwców, którzy maj± przerobione samochody i s± zadowoleni zarówno tych z kolorowymi wykresami jak i tych bez wykresów
lancia1969 - 23-10-2008, 11:26
" />Moje skromne 3 grosze :wink:
Uwa¿am ¿e ca³a ta "burza w szklance" wody rozpêtuje siê z powodu mylnego interpretowania s³owa ''tuning" .
Tuning z definicji to kilkana¶cie czynno¶ci ( a nie jedna) maj±ce na celu zindywidualizowanie parametrów samochodu na granicy mo¿liwo¶ci technicznych poszczególnych podzespo³ów zarówno mechanicznych jak i optycznych.
Ka¿dy samochód opuszczaj±cy fabrykê niezale¿nie od marki ( pomijamy serie limitowane i jednostkowe) jest tak skonfigurowany aby przeciêtny Kowalski móg³ bez problemu przejechaæ okres gwarancyjny.
Z technicznego punktu widzenia mo¿liwo¶ci eskspoatacyjne s± mocno ( oko³o 30 % ) zani¿one - z kilku powodów - 1 koszty, 2 mo¿liwo¶æ w bardzo krótkim czasie wprowadzenia modelu z innym parametrem ( przyk³ad seria silników 1,9 u VW) 3 rozbierzno¶æ parametrów poszczególnych podzespo³ów w trakcie ich monta¿u .
W zwi±zku z tym poprawienie programu w granicach 15-20 % ( pozosta³e % to modyfikacje mechaniczne ) w ¿aden sposób nie mo¿na nazywaæ tuningiem tylko dostrojeniem. W przypadku samochodów seryjnych opartych o te same podzespo³y ( ecu , wtryski , system sond,) wgrywanie sprawdzonego programu podkre¶lam sprawdzonego z wiadomego ¿ród³a nie jest ¿adnym b³edem w sztuce a wrecz jedn± z najrozs±dniejszych metod doprowadzenia samochodu do bardziej bezpiecznej , ekonomicznej oraz zadawalaj±cej eksploatacji - z zachowaniem rozs±dnego wspólczynika cena - czas - osiagi.
Nikt kto zajmuje siê przerabianiem wsadów.... a tak przy okazji: w czasach kiedy nie by³o ecu tylko ga¿nik i aparat takie strojenie robi³o siê w czasie wymiany ¶wiec na tzw OT1 w ka¿dym Polmozbycie przez Pana Jasia czy Stasia który u¿ywa³ lub nie lampy stroboskopowej , analizatora i wiedzia³ w któr± strone przekrêciæ aparat lub zmieniæ regulacje w ga¼niku aby auto o¿y³o nikt po takim zabiegu nie lata³ po miescie i przy wódce nie chwa³i³ siê ¿e ma auto po tuningu :lol: wracaj±c do wsadów , nikt nie pisze programu czysto indywidualnego poniewa¿ nie ma to najmniejszego sensu - programy napisane przez producentów s± na tyle doskona³e ¿e modyfikacja w poszczególnych komórkach przynosi bardzo przyzwoite rezultaty a takie dzia³anie mo¿na dok³adnie porównaæ do przestawienia aparatu lub te¿ zmiany dysz w ga¼niku wykonywanej co 10 000 km w samochodach lat 80 -tych.
O Tuningu mo¿emy mówiæ kiedy seryjne ECU i system zasilania mówi do¶æ bo przeróbki mechanicze silnika s± na tyle zaawansowane ¿e uk³ad w zaden sposób nie jest w stanie zagwarantowaæ ekspoatacji bez uszkodznia silnika - wtedy piszemy program - hamujemy , badamy AFR- , i wszystkie inne czynniki gwarantuj±ce cieszenie siê z wy³o¿onych pieniedzy na modyfikacje naszego pseudo samochodu.
I te¿ w tym przypadku program nie jest pisany od zera tylko ka¿dy producent ³atwiej programowalnego ECU ( ka¿de jest programowalne) proponuje tzw zestaw startowy który jest baz± do dalszych uzupe³nieñ.
Wgrywanie gotowych map regulacyjnych (przyrost nie wiekszy ni¿ 15 %) taka jak wspomnia³em jest dopuszczalne i nie jest karygodnym b³edem w sztuce ale warunkami musz± byæ :
-pewne zród³o
-kontakt z firm± która wykonywa³a us³ugê,
-mo¿liwo¶æ powrócenia lub korekty wgranego programu,
-minimum wiedzy ze strony u¿ytkownika a szczególnie umiejêtno¶æ ¶ledzenia zmian jakie nast±pi³y po wgraniu programu i bezw³oczne usuniêcie ewentualnych anomalii.
Je¿eli bedzie siê przestragaæ tych zaleceñ ka¿da ze stron nie powinna mieæ do siebie zastrze¿eñ.
Ale siê rozpisa³em :wink:
Fugaz - 23-10-2008, 11:44
" />Piêkny opis normalnie jestem pod wra¿eniem
Przemo - 23-10-2008, 12:35
" />
">mia³em okazjê pojechaæ kapp± chipowan± z lancia team arkashki i jest poprawa na korzy¶æ .Mam równie¿ jtd kappê (drug±)zbiera siê super jednak u arkashki jest jeszcze lepiej i o to chodzi Zadne placebo!Natomiast w³a¶ciciel mondeo chyba ma upusty w V-techu ¿e tak ich popiera.V-tech jest za drogi .1500Z£ to dzisiaj za drogo.Moi przedmówcy wyrazili opiniê o wk³adzie jaki wnosi firma chipuj±ca silnik.Jest to ¿erowanie na klientach.pozdrowienia.
Naprawdê szkoda czasu na takie dylematy!!!
S± firmy ,, kogucik '' jak i powa¿ne firmy, które przed przyst±pieniem do modyfikacji sprawdzaj± stan techniczny samochodu, i dysponuj± nie tylko hamowni± ale równie¿ urz±dzeniami do pomiarów zadymienia....
Czy 1500 to za du¿o - to zale¿y kto i jak robi ( Tobie polecam chip z allegro za 650 z³ - pewnie odczujesz ró¿nicê i bêdziesz bardzo zadowolony )
Dobrze piszesz, za jako¶c siê p³aci. W tym przypadku moim zdaniem warto zap³acic wiêcej a my¶lê ¿e kwota 1500 z³ ne jest astronomiczn± suma a masz program pod siebie i jak sie co¶ stanie z tytu³u chipowania auta to ca³± odpowiedzialno¶c ponosi V-tech.
A jak zrobisz u Pana Mietka w gara¿u to ciekawe czy siê przyzna do ewentaulnego b³êdu..
Wa¿na uwaga dla kolegi Peptus w V-tech wszystkie programy osobi¶cie poprawia za³ozyciel firmy Pan Tomasz Pirowski- serdeczenie pozdrawiam ale niestety tego forum eni czyta, jest natomiast na forum Ford Club Polska Programy w V-tech to nie s± gotowce z neta czy z innego ¼ród³a!!!!
bufi - 25-10-2008, 21:20
" />Stawiam pierwsze kroki , po zakupie Lybry 1,9 JTD 115KM ( nawiasem mówi±c forum lanciaclub jest ¶wietne ) . My¶lê te¿ o delikatnym chiptuningu lucynki , no powiedzmy do max 130KM . Wasza dyskusja w tym temacie jest bardzo ciekawa no i jak dla takiego ¿ó³todzioba jak ja , mocno opinitwórcza .Doszed³em do nastêpuj±cego wniosku : zbieram kaske , w przysz³ym tygodniu dzwoniê do LT . Chcê siê umówiæ na ca³odniow± imprezê czyli : sprawdzenie silnika , ewentualnie poprawki lub czyszczenie tego i owego no i "tuning" . Pognam do nich z Olkusza wiêc ciekawe czy da rade u nich tak w ci±gu jednego dnia ? . Wiêc je¶li w tej dyskusji pojawia siê marketing z jednej i drugiej strony , jak dla mnie wygra³a LT . No i fajnie ¿e poczyta³em przed snem bo mam fajnego plana :lol:
m4riusz123 - 26-10-2008, 01:49
" />
">Stawiam pierwsze kroki , po zakupie Lybry 1,9 JTD 115KM ( nawiasem mówi±c forum lanciaclub jest ¶wietne ) . My¶lê te¿ o delikatnym chiptuningu lucynki , no powiedzmy do max 130KM . Wasza dyskusja w tym temacie jest bardzo ciekawa no i jak dla takiego ¿ó³todzioba jak ja , mocno opinitwórcza .Doszed³em do nastêpuj±cego wniosku : zbieram kaske , w przysz³ym tygodniu dzwoniê do LT . Chcê siê umówiæ na ca³odniow± imprezê czyli : sprawdzenie silnika , ewentualnie poprawki lub czyszczenie tego i owego no i "tuning" . Pognam do nich z Olkusza wiêc ciekawe czy da rade u nich tak w ci±gu jednego dnia ? . Wiêc je¶li w tej dyskusji pojawia siê marketing z jednej i drugiej strony , jak dla mnie wygra³a LT . No i fajnie ¿e poczyta³em przed snem bo mam fajnego plana :lol:
Witam serdecznie ;]
Kolego Bufi
jestem dos³ownie w takiej samej sytuacji jak ty ;]
powiedz mi mniej wiêcej kiedy planujesz dokonaæ tego zabiegu w swojej lybrze . I co sie dowiedzia³e¶ w LT na ten temat chcia³bym ¶ledziæ twoje poczynania abym mia³ za jaki¶ czas wiedze czego i jak sie z³apaæ gdy ja bêdê chcia³ dokonaæ tych zmian ;]
pozdrawiam serdecznie ;]
kartonik - 26-10-2008, 09:36
" />Chiptuning bez hamowni??? Litosci.
Proponuje wskoczyc tutaj.
Na forum jest czlowiek o nicku Rogalotti z Wawy. Specjalizuje sie w chiptuningu silnikow jtd. W roznych watkach wypowiadaja sie ludzie, ktorzy chipowali jtd, ale glownie 2.4. Jest nawet watek o Alfie 156 z tym silnikiem (140 KM) z wykresami przebiegow mocy i momentu (wyszlo chyba 170-180 KM). Chlopaczek celowal w 200 KM. Troche z nim korespondowalem, ale nie wiem jak sie historia skonczyla.
1
2
3
rzeczona alfa 156
pozdro
kartonik - 03-12-2008, 10:04
" />Jakby ktos byl zainteresowany.
JTD 115 KM
Fugaz - 03-12-2008, 12:04
" />Tylko po co Ci hamowania jak tylko wymieniasz oprogramowanie? Rozumiem sprzeg³o, turbinê doloty to wtedy trzeba wsio zestroiæ, dla mnie zbyteczny luksus ¿eby przy tak prostej rzeczy anga¿owaæ ¶rodki w hamownie. Dla mnie to tak jakbym przy wymianie kó³ na zimowe od razu jecha³ ustawiaæ zbie¿no¶æ, gdy auto je¼dzi prosto. No ale to moja uwaga tylko, mogê siê nie znaæ na tym, ale za zaoszczêdzon± kaske mo¿na na co¶ po¿ytniejszego wydaæ.
kartonik - 03-12-2008, 13:08
" />Ja bym powiedzial inaczej:
Po co sprawdzac w warsztacie wywazenie kola i cisnienie? Przeciez opona zalozona! Hamownia jest po to, zebys wiedzial za co placisz :wink:
Wiadomo, ze chip to zbytek i fantazja uzytkownika. Nikt nie rozpatruje go w kategoriach "pozyteczny"
Fugaz - 03-12-2008, 13:18
" />No tak, w t± stronê te¿ mo¿na patrzeæ, ale dla mnie to oko³o 200 PLN tylko po to ¿eby mieæ kolorowy wydruk z przebiegiem mocy i momentu obrotowego, który mogê pokazaæ innym. Kiedy¶ jecha³em z samochodem do magika na ¶l±sku który podobno jest bardzo w te klocki i grzeba³ w oprogramowaniu peugota 206 mojego wujka, powiem tak jecha³ nim w obie strony i ka¿dy niech mówi co chce ale róznica w elastyczno¶ci to by³a przepa¶æ. Trudno powiedzieæ jaki by³ przyrost mocy ale skoro odczuwa siê to w osi±gach to po co p³aciæ za hamownie. Pozatym je¶li siê jedzie i wymienia samo oprogramowanie to raczej jest to standartowy zabieg bo pewnie wiêkszo¶æ ludzi na tym poprzestaje wiêc taki mechanik nie ma za bardzo pola do popisu i przyrost mocy bêdzie zale¿ny od stanu naszego silnika. Natomiast wymiana kilku czê¶ci mechanicznych na pewno spowoduje, ¿e bez hamowni to bym nawet do takiego szpeca nie jecha³. No ale to moja opinia i ka¿dy robi to na co go staæ.
Przemo - 03-12-2008, 15:26
" />Hamowania decyduje o tym czy mo¿na zrobic chipa czy nie, wykres przed modyfikacjami daje bardzo wiele waznych informacji. Dopiero wtedy je¶li silnik jest w dobrej kondycji to mo¿na chipowac Jako ciekawostkê powiem wam, ¿e mój znajomy kupi³ Audi RS4 black edition. Auto ma pó³ roku, pojecha³ na chipa do V-techu do Krakowa i z seryjnych 420KM wysz³o zaledwie 351KM!!!! I co wy na to panowie?? Auto praktycznie nowe dziêki temu ¿e by³ na hamowni bêdzie siê k³uci³ z Audi o wymianê samochodu bad¼ przywrócenie tych 420KM których nigdy nie by³o. :!: Po to kupowa³ RS4 ¿eby miec 420KM bo wczesniej mia³ zwyk³e S4 co mia³o tylko 344KM.
Inny znajomy ma Mondeo MkIV 2.0 Tdci i ze 140 Km obecnie ma 180KM i 410 Nm a bêdzie jeszcze wiêcej i to wszytko na seryjnych podzespo³ach
mirek0p - 05-12-2008, 21:08
" />Przemo po wypowiedziach wnioskujê, ¿e jeste¶ "naganiaczem" v-techu ,powiedz bo nie mogê zrozumieæ co znaczy "stan techniczny silnika" i jak postêpuje V tech je¿eli silnik ma np.8 % mniej mocy od nomina³u i czy dla nich ka¿de JTD wyje¿dza z fabryki z jednakowa nominaln± moc± i momentem .
arkashka - 05-12-2008, 21:21
" />Po och³oniêcu i d³u¿szej je¼dzie w ró¿nych warunkach: samochód nie sprawia ju¿ wra¿enia rakiety, jak na pocz±tku - zapewne przywyk³em. Bardzo ³atwo wchodzi na obroty, lekko przyspiesza. Wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemno¶æ i zero stresu.
Jak mia³o byæ tak jest
Przemo - 05-12-2008, 22:57
" />
">Przemo po wypowiedziach wnioskujê, ¿e jeste¶ "naganiaczem" v-techu ,powiedz bo nie mogê zrozumieæ co znaczy "stan techniczny silnika" i jak postêpuje V tech je¿eli silnik ma np.8 % mniej mocy od nomina³u i czy dla nich ka¿de JTD wyje¿dza z fabryki z jednakowa nominaln± moc± i momentem .
Wypobraz sobie ze nie jestem naganiaczem Mam po prostu do¶wiadczenie z t± firma. Stan techniczny np to jak± ma moc jaki moment przy jakich obrotach itd. Wiadomo ¿e ka¿de auto ma inn± moc i tym w³a¶nie siê V-tech ró¿ni od wielu innych firm ¿e do ka¿dego auta oddzielenie nanosz± poprawki do programu tak ¿eby by³o jak najlepiej.
1410 - 08-12-2008, 21:38
" />Przemo - twoja niechec i bezwzgledna krytyka LT jest powrzechnie znana i troche juz nudna :-)
Co do chamowni to na to na tym co maja w V-tech czyli hamownia inercyjna to moga tylko orientacyjne dane zebrac a przy silnikach turbo takie dane znacznie odbiegaja od tego co sie dzieje na drodze.
V-tech proponuje tez tuning u klienta czy to znaczy ze serwisant ma ze soba hamownie?? - nie wydaje mi sie.
a co do 420KM w RS4 to raz hamownia dwa poponuje sie dowiedziec gdzie byla mierzona moc podawana przez producenta? chyba nie ma kolach tylko samego silnika.
i to by bylo na tyle
Killer - 30-12-2008, 02:28
" />Hamownia inercyjna wystarczy na tzw "polskie warunki". Auta z moca do 500ps spokojnie mozna mierzyc i sa to wlasciwe wyniki. Co innego strojenie na takowej, bo w warunkach drogowych doladowanie zazwyczaj jest odrobine wyzsze a i temp powietrza nie bedzie nigdy "laboratorynja". Jednym slowem co do RS4 to mozna by sie skusic na pomiar w innej hamowni ale nalezy tez brac pod uwage skrzynie biegow. Automaty itp ciezko zmierzyc, poniewaz pomiar zazwyczaj wykonuje sie na 3-cim biegu Ja hamowalem kilkakrotnie swoje auta i jako ze wspolpracuje z firma www.StrefaTuningu.pl czesto biore udzial w projektach i hamowaniach. Wyniki?? rozne, ale 3 hamownie w trojmiescie maja podobne wykresy tych samych aut, choc tolerancja bledu w pomiarze to nawet 5%
Orsya - 30-12-2008, 12:13
" />co do RS4 i S4 to niestety jest prawda - mam kontakt z lud¼mi z wroc³awskiego Jetronika i Przemo ma racjê - ¿adne z hamowanych przez nich RS4 nie przekroczy³o mocy 400KM, a oni maj± hamowniê obci±¿eniow± Maha mog±c± mierzyæ auta do 1200KM
to samo tyczy siê S4 lub nowego S5 - trudno osi±gn±æ deklarowane przez producenta 354KM
Quaki - 27-01-2009, 14:06
" />Tak jak napisal killer hamownia innercyjna spokojnie wsytarcza do pomiarow aut z moca do 500kM (czyli duzo wieksza niz wikszoc z nas bedzie miala kiedykolwiek) pozatym nalezy pamietac ze dane ktore podaje producent wcale nie sa danymi naszego auta tylko danymi z auta testowego i moga sie znacznie roznic od tych z naszego auta pozatym jaka moc podaje producent moc silnika a jaka mierzy hamownia moc na kolach a ta bedzie duzo mniejsza niz moc silnika (jeszcze przy zwyklych skrzyniach mozna wyliczyc opory od napedu ale przy skomplikowanym automacie w jaki jest wyposazony audi rs to jest praktycznie niemozwlie )
Teraz do meritum sprawy czyli czipowania (akurat tutaj na przykladzie 16vt )z hamownia lub bez niej sprawa jest prosta mozna zrobic program nawet bardzo dobry bez hamowni ale trzeba miec do teg taki oto sprzet:
http://img388.imageshack.us/img388/8135/1343453imglo4.th.jpg[/img]
-sonda szerokopasmowa (niezbedna bez tego nawet sie za to niebierz)
-emulator (mozna sie obyc ale duzo czasu zajmuje nagrywanie kosci sprawdzanie i tak w kolko)
-programator (niezbedny zeby przeniesc program na kosc,ja juz mam inny ten ze zdjecia niestety byl troche za slaby)
-datalogger (no chyba ze bedziesz logowal sie na sofcie z sondy ale to troszke za malo zeby zrobic dobry program)
-software do edycji map (mzona to niby zrobic nawet w hex edytorze ale raczej nie polecam)
-no i laptop
Hamownia jest o tyle potrzebna ze wystepuja na niej w miare porownywalne wyniki i mozna odniesc sie do tego co bylo przed mapowanie i jesli ktos chce komus robic programy to zdecydowanie powinien miec hamownie lub testowac auto na odcinku testowym (jakis kawalek drogi zawsze ten sam i stoper to najprostszy test wprwadzie daleko mu do testow na hamowni podwoziwej ale zawsze jest to jakis test) bo jesli nie ma pomiarow to moze dosjc do sytuacji ze ktos nic nie zmieni w sterowniku a kase wezmie
Pozdrawiam
Watazka - 27-01-2009, 14:59
" />Quaki brak miejscowo¶ci w profilu-popraw.
Pepto - 27-01-2009, 15:14
" />Sympatycznie ze kto¶ odkopa³ temat, bo mam pytanie:
Mam 2.0 16v tyle ze wolnoss±cy (komputerek 4Q3.P8), i hipotetycznie je¶li chcia³o by siê co¶ zmieniæ w sofcie,to trzeba otworzyæ ta aluminiow± skrzyneczkê, znale¼æ kostkê z Flashem (która np: jest w obudowie DIL) w³o¿yæ j± do programatora i zapisaæ nowy program tak?
I jeszcze czy np. taka warto¶æ jak rev. jest zapisana po prostu gdzie¶ pod jakim¶ adresem i jej zimna spowoduje ze sinik bêdzie krêci³ siê "dalej" oczywi¶cie zak³adaj±c ze mapa jest poszerzona o wy¿szy zakres obrotów. Jak to jest w IAW?
Pytam bo wg. Guya Crofta 2.0 16v na seryjnych gratach spokojnie mo¿e krêciæ siê do 7K (oczywi¶cie je¶li jest siê pewnym swojego paska rozrz±du) bez obawy o sprawy bezw³adno¶ciowe (i tu zarówno kontakt zawór-t³ok jak i wytrzyma³o¶æ do³u).
Quaki - 27-01-2009, 15:41
" />Watazka przepraszam niedopatrzenie juz poprawilem
Pepto dokladnie tak z tym ze w twoim kompie nie bedzie siedzial flash a zwykly eprom i bedzie to dil 28 wiec nie da sie go wlozyc ponownie do programatora bo jest jednokroktego zapisu (lub ewentualnie wyczyscic go mozna przy uzyciu kasownika UV)
Ogolnie to tak wartosc odcinki jest gdzies zapisana (ale knkretnie gdzie to nie wiem) ale mapy masz tylko do tej wartosci wiec jesli ja przesuniesz poza ta wartosc to mapy ci sie nie zmienia i podawane bedzie tylko tyle paliwa jak w ostatniej komorce o najwyzszej wartosci no chyba ze umiesz sobie poszezyc mapy
A i jeszcze jedna sprawa dobrze jest wiedziec na jakim dutycycle pracuja twoje wtryski bo przekraczanie 80% nie robi im dobrze
Pozdrawiam