lukasz22i - 16-08-2008, 14:29
" />Witam, pytanie do wla¶cicieli lucynek z LPI, mam takow± instalacjê w Kappie, g³upie pytanie ale lepiej pytaæ ni¿ b³±dziæ, wymienia siê tam filtr gazu? jaki jest koszt i czy kto¶ siê orientuje czy we Wroc³awiu to zrobiê?
Dziadek - 16-08-2008, 15:44
" />Co 10-15 tys. Cena filterka 8z³ wymiana 25 tak jest w ¯ninie
lukasz22i - 20-08-2008, 08:54
" />Za ch*lere nie moge znale¼æ serwisu ktory by serwisowal Vialle LPI we Wroc³awiu, posz³o pare emaili do wiekszych serwisów LPG ale odpowiedzi brzmi±: nie serwisujemy LPI VIalle.
dziadostwo
tomas - 22-08-2008, 00:32
" />Dziadostwo LPI, czy dziadostwo ¿e nie serwisuj±.
Je¶li chodzi o instalacjê LPI to znale¼enie filtra gazu graniczy z cudem, chyba ¿e masz kogo¶ w holandii.
Prostszym sposobem jest poszukanie warsztatu który dysponuje wann± ultrad¼wiêkow± do czyszczenia filtrów. Po takim zabiegu filierek jest jak nówka.
Najprostszym sposobem jest umycie go w benzynie ekstrakcyjnej kilkakrotnie i przedmuchanie sprê¿onym powietrzem. Ja tak robiê i nic niepokoj±cego siê nie dzieje z instalacj±.
Jakiego typu masz instalacjê z filtrem na zewn±trz butli, czy mo¿e razem z pomp± w butli?
Pozdrawiam
lukasz22i - 22-08-2008, 09:41
" />
">Dziadostwo LPI, czy dziadostwo ¿e nie serwisuj±.
Je¶li chodzi o instalacjê LPI to znale¼enie filtra gazu graniczy z cudem, chyba ¿e masz kogo¶ w holandii.
Prostszym sposobem jest poszukanie warsztatu który dysponuje wann± ultrad¼wiêkow± do czyszczenia filtrów. Po takim zabiegu filierek jest jak nówka.
Najprostszym sposobem jest umycie go w benzynie ekstrakcyjnej kilkakrotnie i przedmuchanie sprê¿onym powietrzem. Ja tak robiê i nic niepokoj±cego siê nie dzieje z instalacj±.
Jakiego typu masz instalacjê z filtrem na zewn±trz butli, czy mo¿e razem z pomp± w butli?
Pozdrawiam
Dzieki za odpowied¼, sam nie wiem gdzie jest filtr szczerze mówi±c, butle mam ok 80l, wygl±da podobnie do tej tylko wiêksza:
www.ImageShack.us">
Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!
Chcia³bym zrobiæ porzadek z tym filtrem i jeszcze z zapachem gazu ktory daje siê wyraznie odczuæ je¿d¿±c po mie¶cie, kto¶ mi kiedy¶ podpowiedzia³ ¿e to moze byc wina nieszczelno¶ci na wtryskiwacza i wymiana simeringu moze pomóc, wola³bym to jednak dokladnie sprawidzc.
tomas - 22-08-2008, 13:17
" />Cze¶æ
Mam tak± sam± butlê 85l.
Jak odkrêcisz aluminiow± pokrywê na butli znajdziesz tam na przewodzie gazowym ma³y mosiê¿ny cylindryczny filtr. Trzeba rozszczelniæ instalacjê odkrêcaj±c przewód gazowy z jednej b±d¼ z drugiej strony filtra (poluzowaæ i poczekaæ jak zejdzie ci¶nienie z przewodów). Mo¿na wtedy ca³kiem go wymontowaæ , rozkrêciæ po p³askiej stronie, w ¶rodku znajduje siê filtr z uszczelk± i sprê¿yn±. Zapamiêtaj jak jest z³o¿ony bo jak zawalisz wtryski to bêdzie gorzej.
Kilkakrotne p³ukanie i szczotkowanie np. szczoteczk± do zêbów i na koniec przedmuchanie sprê¿onym powietrzem z powodzeniem za³atwi sprawê. Po z³o¿eniu przelej filtr benzyn± ekstrakcyjn± w tym samym kierunku w którym przyp³ywa przez niego gaz i te¿ przedmuchaj.
Zamontuj na butli i gotowe, przejed¼ siê, prze³±cz na gaz i sprawd¼ szczelno¶æ czy nie uchodzi na filtrze i przewodach które odkrêca³e¶. (tylko nie zapalniczk±)
Je¶li chodzi o zapach gazu sprawa jest banalnie prosta.
Macha do góry, i przy regulatorze ci¶nienia od instalacji luzujesz jeden z przewodów gazowych.
Czekasz jak ci¶nienie gazu zejdzie i zaczynasz rozbieraæ wszystko po kolei.
¦ci±gasz wtryskiwacze s± na spinkach wsuwanych od boku w gniazdo wtryskiwacza, odpinasz wszystkie przewody elektryczne i gazowe od nich. Gazowe s± mocowane tak± aluminiow± klamr± z ¶rubk±, która trzyma dwa przewody na raz. Jak ju¿ masz wszystko na stole to w gniazdach gdzie wchodz± przewody gazowe s± taki maleñkie oringi (10szt. po dwa na wtryskiwacz) – trzeba je wymieniæ, kupisz w sklepie z akcesoriami hydraulicznymi. Na silniku w gnie¼dzie wtryskiwacza te¿ jest du¿y oring te¿ do wymiany 5szt. W ¶rodku gniazda wystaje taka maleñka rureczka która te¿ jest uszczelniona oringiem tylko ¿e te, gorzej je kupiæ. W³a¶nie te maleñkie oringi mo¿na zgubiæ przy rozbieraniu lub myciu, mog± one zostaæ albo na tej rurce w gnie¼dzie lub na wtryskiwaczu.
Raczej niema potrzeby ich wymiany no chyba ¿e s± uszkodzone. Wtryskiwacze, przewody myjesz benzyn± ekstrakcyjn±, nowo kupione oringi moczysz w benzynie minimum dwie godziny w s³oiczku (puchn±, przez co robi± siê szczelniejsze). Jak ju¿ masz wszystko umyte i wysuszone sk³adasz wszystko na stole. Przewody z nowymi oringami wk³adasz w wtryskiwacz zapinasz klamr±. Wszystkie wtryskiwacze maja byæ z³o¿one na stole tak jak by³y w aucie. Ca³o¶æ tej pajêczyny zanosisz do auta, w gniazdach na silniku wymieniasz te wiêksze oringi, i sk³adasz wszystko do kupy.
Wtryskiwacz do gniazda, spinka, i kolejny, i kolejny zaczynaj±c od lewej strony. Podpinasz elektrykê do wtrysków przykrêcasz przewody do regulatora i robota gotowa.
Mo¿esz mieæ pozorne wra¿enie ¿e przewody we wtryskach s± lu¼ne. Jest to jak najbardziej prawid³owe, poniewa¿ wtryskiwacz jest tak skonstruowany ¿e sam siê uszczelnia, dopiero pod ci¶nieniem gazu (9-12bar). Mo¿e byæ tak ¿e jak ju¿ wszystko z³o¿ysz to po prze³±czeniu na gaz który¶ z wtryskiwaczy nie z³apie tej szczelno¶ci. Nale¿y odpi±æ przewody wyczy¶ciæ ich gniazda i spróbowaæ jeszcze raz, a¿ do skutku.
My¶lê ¿e napisa³em w miarê jasno.
Jak masz jakie¶ pytania to wal ¶mia³o w temacie LPI.
Pozdrawiam
P.s.
Znalaz³em jak±¶ fotkê z filtrem, to ten malutki walec mosiê¿ny.
http://img395.imageshack.us/img395/2880/dsci3712sd8.jpg[/img]
lukasz22i - 22-08-2008, 14:46
" />Dziêki wielkie za pomoc, takie co¶ to mi siê podoba;) mam nadzieje ze sobie z tym poradze...wa¿ne by znale¼æ trochê czasu w tygodniu by sie tym zaj±æ.
p.s. czy jest mo¿liwo¶æ odpalenia samochodu na LPG? awaryjnie gdyby zabrak³o benzyny? tak z ciekawosci pytam
tomas - 23-08-2008, 00:35
" />
">
p.s. czy jest mo¿liwo¶æ odpalenia samochodu na LPG? awaryjnie gdyby zabrak³o benzyny? tak z ciekawosci pytam
Z tego co wiem to nie ma takiej mo¿liwo¶ci.
Jak u Ciebie wygl±da prze³±czenie na gaz.
Ja mam co¶ skopane poniewa¿ gdy zgaszê auto na gazie to kolejny rozruch jest oczywi¶cie z Pb ale tylko 2-3 sekundy i od razu prze³±cza siê na gaz i ga¶nie.
Mogê prze³±czaæ tylko w czasie jazdy, przez moment auto toczy siê si³± rozpêdu do czasu gdy pompa nie wytworzy odpowiedniego ci¶nienia. Generalnie mi to nie przeszkadza, ale chcia³bym wiedzieæ jak powinno byæ.
Czy u Ciebie w momencie w³±czenia zap³onu wstêpnie pompa gazowa w butli zaczyna pracowaæ?
W nowszych instalacjach Vialle tak jest.
Czy jak zgasisz auto na gazie to pó¼niej zapala na Pb i samoczynnie sie prze³±cza na gaz bez Twojej ingerencji?
Pozdrawiam
lukasz22i - 24-08-2008, 12:46
" />
">
p.s. czy jest mo¿liwo¶æ odpalenia samochodu na LPG? awaryjnie gdyby zabrak³o benzyny? tak z ciekawosci pytam
Z tego co wiem to nie ma takiej mo¿liwo¶ci.
Jak u Ciebie wygl±da prze³±czenie na gaz.
Ja mam co¶ skopane poniewa¿ gdy zgaszê auto na gazie to kolejny rozruch jest oczywi¶cie z Pb ale tylko 2-3 sekundy i od razu prze³±cza siê na gaz i ga¶nie.
Mogê prze³±czaæ tylko w czasie jazdy, przez moment auto toczy siê si³± rozpêdu do czasu gdy pompa nie wytworzy odpowiedniego ci¶nienia. Generalnie mi to nie przeszkadza, ale chcia³bym wiedzieæ jak powinno byæ.
Czy u Ciebie w momencie w³±czenia zap³onu wstêpnie pompa gazowa w butli zaczyna pracowaæ?
W nowszych instalacjach Vialle tak jest.
Czy jak zgasisz auto na gazie to pó¼niej zapala na Pb i samoczynnie sie prze³±cza na gaz bez Twojej ingerencji?
Pozdrawiam
U mnie wygl±da to tak, prze³±cznik mam w pozycji LPG ale jak wiesz odpala zawsze na Pb, po chwili z³a³±cza siê LPG i ¶migam na gazie, jak samochód zgaszê i powtórnie odpale to zapali na Pb ale po chwili sam siê za³±czy LPG bez mojej ingerencji. W czasie jazdy tez mogê prze³±czac i wybieraæ rodzaj zasilania, jak czuje ze auto slabnie na LPG (konczy sie gaz) to prze³±czam tryb na Pb i jade na benzynce. Ogólnie instalacja sama za³±cza co trzeba, ja moge tylko wybierac czy chce je¼dzic na pozycji LPG czy Pb.
mirek0p - 30-09-2008, 20:07
" />Witam
Jest tak jak pisze £ukasz.Dobijam do 400 000 km ,od nowo¶ci Lpi.Co 40 - 60 tkm trzeba pompê zalaæ nowym olejem.Moment jest zauwa¿alny bo na wolnych obrotach silnik bêdzie coraz mocniej falowa³ az do zga¶niêcia.Serwis w warszawie ceny kosmos .Budowa pompy gazowej banalnie prosta,by³em zmuszony sam robiæ.Prawid³owo po w³±czeniu zap³onu s³ychaæ pracuj±c± pompê.
tomas - 30-09-2008, 20:30
" />Witam
No to mam co¶ na pewno skopane.
Muszê poszukaæ dlaczego u mnie nie uruchamia pompy gazu.
Generalnie mi to nie przeszkadza ale lubiê jak wszystko dzia³a tak jak powinno.
Z jakich lat s± wasze autka?
Moja jest 97r i Lpi III – wersja, d³uga pod³u¿na aluminiowa pokrywa na butli, elektronika pompy w zbiorniku razem z ni±.
Pozdrawiam
mirek0p - 30-09-2008, 20:45
" />98 rok,filtr w cylindeku na butli,elektonika na pompie.
Artur G. - 30-09-2008, 20:54
" />korzystaj±c z okazji... bo czytam i widze ¿e obczajacie temat,
ja ma sekw. landi renzo - a problem taki:
odpalam na pb, jedê kilka minut (kilometrów) kiedy osi±gnie ¿±dana temp. autoamtycznie przechodzi na lpg. Po wy³±czeniu silnika odpala³ ponownie na pb, i jak gor±cy to w zasadzie szybko prze³±cza³ na lpg. tj. tak by³o ale:
1. juz ok. dwa lata temu bêd±c w górach kilka razy siê nie prze³±czy³, tzn. od³±czy³o pb i nic... silnik gas³, zero reakcji na peda³ gazu, w³acznik w kabinie (elektroniczny taki) w poz. lpg. Kiedy szybko prze³±czy³em na pb dzia³a jak nale¿y. Po tym po kilkakrotnej próbie w³±czenie rêcznie na lpg zero reakcji, by po kilku kolejnych próbach zatrybi³. Przez jaki¶ czas by³o ok, przez okres dwóch lat zdarza³y sie kilkudniowe p[rzerwy w "dostawie gazu" za nic nie chcai³ siê prze³aczyc na lpg.
By³em u gazolika/ów - wymienione wszyskie filtry, sprawdzone po³±czenia elektroniczne, cos tam jescze i nadal nic - tj. loteria kilkana¶cie dni czy nawet tygodni ok, by pó¼niej na kilka dni zastrajkowac.
2. wszystko to dzieje siê niezaleznienie od ilo¶ci butli, temp. otoczenia i silnika, cisnienia atnmosferycznego i mojego samopoczucia...
gazoli/cy nie maja oprogramowania do LandiRenzo i rozk³adaj± rêce.
3. za co siê braæ?, czemu nie prze³acza na lpg? mo¿e jaki¶ elektrozawór? (chyba tez by³ wymieniany) ja ju¿ jestem zrozpaczony bo skoro juz ta instalka siedzi to niech dzia³a
4. na pb je¼dzi znakomicie...
5. dzi¶ do Lublina i spowrotem, troche po Lublinie w sumie prawie 100 km kilkaset prób w³±czenia rêcznego lpg bez rezultatu pozytywnego, automatycznie kiedy ustawiony ¿e tak powiem fabrycznie - odpalanie na pb i samo prze³±czenia na lpg tez niue dzia³a. Wczoraj jeszcze dzia³±³o, kilka dni temu by³y przerwy
6. a ha zaobserowa³em, ¿e jak juz prze³±czy³ na lpg to co jakis czas szarpa³o silnikiem odczucie jakby na pó³ sek. przerwa³ dop³yw gazu...
7. mo¿e kierowca ***? raczej nie bo zonie dzi¶ te¿ nie dzia³a³... :twisted:
Mo¿e kto¶ sie z takim problemem spotka³, co mam podpowiedzieæ gazolikowi? gdzie szukaæ przyczyny tego satnu?
bêdê wdzieczny za wszelkie informacjê, bo nie ukrywam, ¿e planuje sprzedaæ kapciê i wola³bym ¿eby wszystko dzia³a³o
pozdrwaim Artur
kappa 2.0 96