LPG W 3.0 V6



norbiwolow - 23-12-2006, 23:08
" />co ile wymieniaæ ¶wiece w Kappie 3.0 - w ksi±zce serwisowej ( instrukcji u¿ytkownika ) jest napisane ze co 100 tys km !!!!!!!! spore zaskoczenie ¿e tak d³ugi przebieg - z regu³u - 30-40 tys i ¶wiece do wymiany a tu 100 tys.
sk±d taka róznica.
p.s. czy jak mam LPG to wymieniaæ czê¶ciej powiedzmy po 50 tys. km. ?? czy odleg³o¶c 0,7 dla gazu jest ok - wg katalogu tak ma byc . moze dla gazu lepiej ustawiæ np 0,6 ?? Kloedzy klubowicze posiadaj±cy 3.0 odezwijcie siê !!!![/url]




dellti - 24-12-2006, 01:52
" />
">co ile wymieniaæ ¶wiece w Kappie 3.0 - w ksi±zce serwisowej ( instrukcji u¿ytkownika ) jest napisane ze co 100 tys km !!!!!!!! spore zaskoczenie ¿e tak d³ugi przebieg - z regu³u - 30-40 tys i ¶wiece do wymiany a tu 100 tys.
sk±d taka róznica.
p.s. czy jak mam LPG to wymieniaæ czê¶ciej powiedzmy po 50 tys. km. ?? czy odleg³o¶c 0,7 dla gazu jest ok - wg katalogu tak ma byc . moze dla gazu lepiej ustawiæ np 0,6 ?? Kloedzy klubowicze posiadaj±cy 3.0 odezwijcie siê !!!![/url]


Nie wiem jak± mam odleg³o¶æ szczeliny miêdzy elektrodami (trzebaby zapytaæ LT, bo tam je wstawiali), ale maj±c LPG nie zamierzam wymieniaæ ¶wiec czê¶ciej ni¿ wynika³oby to z normalnej ekspoatacji. S³ysza³em opinie, ¿e na LPG nale¿y dwa razy czê¶ciej wymieniaæ ¶wiece i kable zap³onowe, ale szczerze mówi±c nie pamiêtam jaki argumant za tym by³ podawany. Moi znajomi i ja w swoim drugim samochodzie wymieniamy ¶wiece jak na benzynie i ¿adnych niepokoj±cych objawów nie zauwa¿yli¶my.
A bior±c pod uwagê trudno¶æ dostania siê do tylnych ¶wiec w Kappie V6 to wcale siê nie dziwiê, ¿e zalecana jest tak rzadka ich wymiana



norbiwolow - 24-12-2006, 12:41
" />czyli co 100 tys wymieniasz
p.s. jaki masz gaz i jakie spalanie ?



dellti - 25-12-2006, 01:22
" />
">czyli co 100 tys wymieniasz
p.s. jaki masz gaz i jakie spalanie ?

tak zamierzam.

Instalacja to wtrysk sekwencyjny firmy (chyba holenderskiej) PRINS, montowany w Energy Gas Polska. Do samej instalacji nie mam wiêkszych zastrze¿eñ - raczej nie sprawia problemów, firmê EG generalnie mogê poleciæ, choæ idea³em nie s± :/

Co do spalania to wygl±da mniej wiêcej tak:

">moje wyliczenia (wersja z manualem):

Pb, ma³o je¼dzi³em, ale to co pomierzy³em to:
- trasa bardzo spokojnie (trasa £ód¼-Wwa po ciemku, zaraz po kupnie kappy:), max 120/h) - 10,5 l/100
- ¶rednio szybki przejazd na trasie typu np. wwa-suwa³ki (wiêkszo¶æ jednopasmowa, konieczne wyprzedzanie, max 160, ¶rednio ko³o 120) - 12,5-13l
- miasto - za ma³o danych ¿eby wyliczaæ dok³adnie, my¶lê ¿e oko³o 17l/100

LPG:
- trasa spokojnie równo 115-120km/h, dwupasmówka, ¿adnego wyprzedzania, itp (np. wyjazd na spot do bronis³awowa) - 11,5l/100
- trasa normalnie (z regu³y nie wiêcej ni¿ 160km/h, najczê¶ciej oko³o 120-140) - ~14l/100, jak szybciej to ponad 15/100
- autostrada, 170-190 km/h - 26 litrów/100 (!)
- miasto 18-19 l/100 i jakbym siê nie stara³ nie chce byæ ni¿ej U¶miech
w mie¶cie je¼d¿ê raczej delikatnie, do 4000ty¶ obrotów, ale si³± rzeczy s± to dosyæ krótkie odcinki (do 12-15km).


Poza wyj±tkami typu micha³_kappa wydaje mi siê, ¿e pozosta³e V6 na k±ciku zuzywa³y podobnie.




darkobo - 25-12-2006, 02:31
" />
">S³ysza³em opinie, ¿e na LPG nale¿y dwa razy czê¶ciej wymieniaæ ¶wiece i kable zap³onowe, ale szczerze mówi±c nie pamiêtam jaki argumant za tym by³ podawany. Z tego co pamiêtam, gaz ma wiêksze wymagania co do energii iskry (przynajmniej w starszych generacjach instalacji). Tak wiêc czêstsza wymiana zalecana jest ze wzglêdu na zapewnienie pewno¶ci dzia³ania. Oszczêdzanie na ¶wiecach mog³o zakoñczyæ siê rozerwaniem obudowy filtra powietrza. Byæ mo¿e w nowszych generacjach tego problemu ju¿ niema.



mario09 - 25-12-2006, 09:57
" />
">Z tego co pamiêtam, gaz ma wiêksze wymagania co do energii iskry (przynajmniej w starszych generacjach instalacji). Tak wiêc czêstsza wymiana zalecana jest ze wzglêdu na zapewnienie pewno¶ci dzia³ania. Oszczêdzanie na ¶wiecach mog³o zakoñczyæ siê rozerwaniem obudowy filtra powietrza. Byæ mo¿e w nowszych generacjach tego problemu ju¿ niema.
Owszem, ale w tych silnikach sa montowane swiece platynowane po bodaj 70zl/szt. wiec kazda wymiana to powazny uszczerbek dla portwela(nie mowiac o ogromie pracy przy wymianie - koniecznosc demontarzu kolektora ssacego). Poza tym w wiekszosci aut z platynowanymi swiecami producent zaleca wymiane przy ok 100kkm.



norbiwolow - 25-12-2006, 11:39
" />swiece s± po 35 za sztuke a wymiana to fakt makabra z tym kolektorem
u mnie spalanie oscyluje w trybie mieszanym ( benzyna i gaz ) w kwocie 40 z³otych na 100 km



norbiwolow - 25-12-2006, 11:47
" />jeszcze jedno pytanko - jakie powinny byæ obroty biegu ja³owego w mnie jest 1000obr/min po rozgrzaniu co¶ czasem lubi siê zatrzymaæ tak na 1200-1300 jak jade powidzmy 70 i wrzuce na luz - dopiero jak wytracam prêdko¶æ to opadaj± - czuæ te¿ lekkie falowanie +-100obr/min - silnik krokowy ju¿ p³uka³em w benzynie ekstrakcyjnej ; mo¿e jednak ¶wiece warto wymieniæ :wink:



darkobo - 25-12-2006, 14:59
" />A to falowanie to masz na gazie, benzynie, obu ?
Jak tylko na benzynie to mo¿na jeszcze pomy¶leæ o wymianie filtra paliwa - dawno byl wymieniany ? Platyna platyn±, ale je¶li ¶wiece maj± swój przebieg, to mo¿e warto jednak zainwestowaæ. Choæ faktycznie wspó³czujê ich usytuowania :?



wujek - 25-12-2006, 17:02
" />Witam,
Falowanie obrotów ja³owych - proponujê sprawdzenie sondy lambda.
Jej niesprawno¶æ ma równie¿ wp³yw na zwiêkszenie zu¿ycia paliwa.
Pozdrawiam



norbiwolow - 25-12-2006, 20:44
" />sonda nowa - filtr powietrza czysty - falowanie na benzynie i na gazie
a co z obrotami - jakie powinny byc ?
p.s. swiece maja 30 tys km



Anonymous - 31-12-2006, 00:04
" />Witam.
Interesuje mnie poruszony przez Was w±tek LPG. Moja Thema ma star± instalacjê holendersk± (nie znam nazwy), ale zastanawiam sie nad zamian± jej na now± sekwencyjn±. Na dotychczasowej instalacji zu¿ycie gazu mam na poziomie 13l/100 km w trasie, a po mie¶cie ok. 18l/100km. (bez silnika krokowego i komputera). Spodziewam siê, ¿e za jaki¶ czas powinienem wymieniæ parownik i przy okazji za³o¿yæ komputer. Dlatego zastanawiam siê nad now± instalacj± sekwencyjn± bo to juz niewiele trzeba do³o¿yæ. Problemów ze star± instalacj± nie mam po wymianie przewodów i cewki. Ale drêczy mnie pytanie jak d³ugo nie bêdzie wystrza³ów? Po lekturze forum doszed³em do wniosku, ¿e na mniejsze spalanie nie mam co liczyæ. Jedynie poprawi³bym chyba tylko ogóln± sprawno¶æ techniczn± samochodu (nie jest to obojêtne, poniewa¿ tylko jezd¿ê samochodem wiêc liczy siê dla mnie bardzo jego bezawaryjno¶æ w trasie). Proszê o podpowied¼, czy ten wniosek jest s³uszny a zatem czy jest sens zak³adaæ now± instalacjê?
Pozdrawiam



norbiwolow - 07-01-2007, 15:36
" />no i dalej nie wiem jakie powinny byæ obroty biegu ja³owego w mojej 3.0 V6 czy kto¶ z posiadaczy V-ek mo¿e mi udzieliæ info ?



Anonymous - 26-02-2007, 00:21
" />swiece w v-ce wymieniamy co 30 tys jak w kazdym innym zdziwienie 30 tysi to nawet na bezynie sporo na zwyklych swiecach ale 100 to wymieniamy jak kupimy platynki to wtedy 100tys wytrzymuja jak mamy gaz zaleca sie zmieniac zwykle swiece czesciej Ja w swojej delcie 1.8 mam gaz zmieniam co 20 tysi swiece



norbiwolow - 26-02-2007, 14:14
" />v6 to tylko platyna NGK PFR6B - 44 z³ote sztuka - juz kupione czekaja na wymiane



Anonymous - 26-02-2007, 16:52
" />
">v6 to tylko platyna NGK PFR6B - 44 z³ote sztuka - juz kupione czekaja na wymiane

bardzo dobra cena do dziela wiec



DRoszi - 27-02-2007, 18:20
" />nie wiem czy to ci pomoze ale ja mam po uruchomieniu auta na zimnym silniku tez lekkie falowanie ale ok 750- 850 tak granica nie wiecej na cieplym 750 i równo chodzi ale czasem jak ja mocno przegazuje to strasznie nierówno chodzi przez jakies 5 sekund



norbiwolow - 27-02-2007, 18:34
" />to gdzie szukac przyczyny obrotów na poziomie 1000 obr/min na rozgrzanym silniku a na zimnym 1400 czy jest mozliwo¶c ¿e jakie¶ podci¶nienie mam nieszczelne bo jak przygazuje tak ko³o 2000 obr to syczy mi cos w silniku - mo¿e przy wtryskach gazu na kolektorze co¶ siê rozszczelni³o czy jest to mo¿liwe ¿e podci¶nienie lub lewe powietrze powodowaæ takie objawy



DRoszi - 28-02-2007, 11:54
" />u mnie tez syczy ale to chyba jest zasysanego powietrza - dzwiêk wyra¼nie z kolektora chyba sam tego nie zrobisz ja bym na serwis pojechal



norbiwolow - 28-02-2007, 13:40
" />tylko na slowo "serwis" mój portwel dostaje dreszczy
zak³adam ¿e to jakas nieszczelnosc wtrysków gazu i tam zasysa lewe powietrze - moze czym¶ oblepiæ



DRoszi - 28-02-2007, 14:25
" />nie mam pojêcia

a tak z ciekawo¶ci jakie masz obroty przy 160kmh u mnie równe 4tys



norbiwolow - 28-02-2007, 15:40
" />u mnie prz 4000 jest oko³o 130 km/h



Anonymous - 02-03-2007, 00:44
" />
">to gdzie szukac przyczyny obrotów na poziomie 1000 obr/min na rozgrzanym silniku a na zimnym 1400 czy jest mozliwo¶c ¿e jakie¶ podci¶nienie mam nieszczelne bo jak przygazuje tak ko³o 2000 obr to syczy mi cos w silniku - mo¿e przy wtryskach gazu na kolektorze co¶ siê rozszczelni³o czy jest to mo¿liwe ¿e podci¶nienie lub lewe powietrze powodowaæ takie objawy

hmmm sprawdz dobrze dolot czy szczelny



DRoszi - 12-03-2007, 09:35
" />jo
wreszcie na trasie sprawdalem obroty

przy 180 km mam tylko 4000 rpm - czy to jest mozliwe
przy 100 km ma równiutkie 2000 no moze 2050
140 km - 3000- 3100 -zalezy czy z górki czy pod górke
na dwójce moge pocisn±æ do 160 lekko nawet wiêcej i wrzuca 3
chyba ze zblokuje go recnie na 2
wg. to elegancko bo silnik w p... nie dostaje

dasz rade sprawdzic w swojej - nrbiwolow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \