Nat - 11-08-2010, 11:35
" />
Genialny stylista Farina "Pinin" i jego studio - od zawsze współpracowali z Lancią.
Oto efekty:
1930 â CABRIOLET DORSAY NA PODWOZIU LANCII DILAMBDA
1932 â LANCIA DILAMBDA WERSJA 4-DRZWIOWA
1936 - KABRIOLET NA BAZIE LANCII ASTURIA ZWANY TIPO BOCCA (BOCCA=USTA)
Battista Farina stworzył też szokująco futurystyczny pojazd aerodynamiczny:
1937 â AERODYNAMICZNA FUTURYSTYCZNA BELINETTA NA PODWOZIU LANCII APRILII
1948 - LANCIA APRILIA BILUX
1951 â LANCIA AURELIA GT B20
1955 â LANCIA AURELIA SPIDER B24
1957 â LANCIA FLAMINIA COUPĂ âśFLORIDA IIâ
1961 â LANCIA FLAMINIA COUPĂ 4-MIEJSCOWE
1961 â LANCIA FLAVIA COUPĂ 2 + 2
1975 â LANCIA BETA SPIDER/MONTECARLO
1976 â LANCIA GAMMA BERLINA I BERLINA âśSCALAâ
1976 â LANCIA GAMMA COUPĂ
1982 â LANCIA GAMMA KOMBI ZWANA âśOLGIATAâ ORAZ LANCIA RALLY (NA BAZIE MODELU BETA)
1985 â LANCIA THEMA KOMBI 1° GENERACJI - 1988 â THEMA KOMBI 2° GENERACJI
1996 â LANCIA KAPPA KOMBI
1998 â STUDIALNA DWUMIEJSCOWA LANCIA HIT (HIGH ITALIAN TECHNOLOGY) COUPĂ
solarzmr - 11-08-2010, 12:49
" />No jest jeszcze tego troszkę więcej na początek Astury:
1932 Lancia Astura Coupe Pininfarina 2nd Series
1935 Lancia Astura Saloon Pininfarina 3rd Series
1935 Lancia Astura Coupe Gran Lusso Stabilimenti Farina
1935 Lancia Astura Roadster Pininfarina
1935 Lancia Astura Convertible Pininfarina
1936 Lancia Astura Saloon Pininfarina Short Wheelbase
http://www.jancia.eu/Index/Jancia/images/Lancia%20Astura/1936%20Lancia%20Astura%20PF%20Short%20Wheelbase-2.jpg
1936 Lancia Astura Coupe Victoria Pininfarina 3rd Series
1936 Lancia Astura Convertible Tipo 233C Pininfarina
1937 Lancia Astura Roadster Pininfarina
1938 Lancia Astura Coupe de Ville Pininfarina
1938 Lancia Astura Convertible Pininfarina
1938 Lancia Astura Convertible tipo Bocca Pininfarina
1939 Lancia Astura Ministeriale Convertible Pininfarina Mussolini
1940 Lancia Astura Limousine-Landaulet 6 Posti Pininfarina
1947 Lancia Astura Convertible Stabilimenti Farina
solarzmr - 11-08-2010, 13:11
" />Lancia Aurelia PF200 Convertible (Pininfarina), 1953
Lancia Aurelia PF200 (Pininfarina), 1953
Lancia Appia Coupe S2 Pininfarina 1958
Lancia Aurelia B50 Rosa d'Oro Coupe Pininfarina 1951
Lancia Aurelia B52 Coupe Pininfarina 1952
Lancia Aurelia B56 Florida I 1955
Lancia Aurelia B50 Pininfarina Cabriolet (1950)
Lancia 2000 Coupe HF (Flavia) 1971
Nat - 11-08-2010, 14:43
" />To jeszcze dodam ten oszałamiający automobil.
Załącznik:
Astura.jpg [ 42.1 KiB | Obejrzany 747 razy ]
Lancia Astura czwartej serii Kabriolet Pinin Farina 1939
solarzmr - 11-08-2010, 14:49
" />Jest jeszcze Lancia D24 z 1953 roku
Nat - 22-09-2010, 11:54
" />Nie w pełni zmieszczę się w temacie, bo broszurka niekoniecznie o Lanciach, ale poniżej znajdziecie prospekt fabryki Pininfarina...Załącznik:
Pininfarina01.jpg [ 51.74 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina03.jpg [ 433.28 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina04.jpg [ 503.54 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina05.jpg [ 516.81 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina06.jpg [ 652.5 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina07.jpg [ 808.23 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina08.jpg [ 639.27 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina09.jpg [ 705.39 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina10.jpg [ 577.28 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina11.jpg [ 633.15 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina12.jpg [ 679.17 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina13.jpg [ 770.94 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina14.jpg [ 717.19 KiB | Obejrzany 402 razy ]
Załącznik:
Pininfarina02.jpg [ 57.6 KiB | Obejrzany 402 razy ]
solarzmr - 22-09-2010, 13:43
" />
">
1951 â LANCIA AURELIA GT B20
Tak wracając do Aurelii B20 to w sumie nie jest projektem Pininfariny, tylko została odziedziczona
Zlecenie na opracowanie wersji coupe dla Aurelii dostała firma Carrozzeria Ghia, projektem zajął się Mario Felice Boano. Zaledwie w trzy tygodnie po prezentacji modelu na targach motoryzacyjnych w Turynie w kwietniu 1951 roku, nowy model Aurelii sprawił wielką sensację podczas Mille Miglia. Cztery samochody zostały przygotowane przez nowopowstały departament sportu w firmie Lancia. Jeden prowadzony przez załogę Giovanni Bracco i Umberto Maglioli przez cały rajd gonił Ferrari prowadzone przez załogę Villoresi / Cassani, mimo że tamten samochód dysponował silnikiem o pojemności 4.1 litra oraz 3 razy większą mocą. Lancia przyjechała na metę ze stratą tylko 12 minut.
Po tym sukcesie posypały się zamówienia i pierwotna umowa z Ghia która obejmowała 50 samochodów musiała ulec zmianie. Niestety Ghia nie była w stanie wyprodukować większej liczby aut i wtedy dopiero wkroczyła Pininfarina, która zaoferowała że pomoże w produkcji nowego coupe.
W wydaniu Pininfariny samochód różnił się kilkoma detalami jak inne światła przeciwmgielne. Dlatego Aurelia B20 nigdy nie nosiła znaczka Pininfariny tak jak wszystkie samochody produkowany przez tą firmę, jedynie występował on na prototypie.
Przez rok 1951 i na początku roku następnego Pininfarina wyprodukowała 500 egzemplarzy B20, w tym samym czasie Ghia wyprodukowała wspólnie z firma Viotti kolejne 98 sztuk.
W 1952 roku została wprowadzona druga seria B20 i dopiero ta była całkowicie produkowana przez Pininfarinę.