inferno_m - 11-10-2006, 00:05
" />No w koñcu mam fotki, auto jest nieposprz±tane jak pisa³em kupi³em je jaki¶ tydzieñtemu i niestety nie mam czasu na posprz±tanie. Jestem za to umówiony u blacharza i lakiernika na doprowadzenie bolidu do dobrego stanu. Poprzedni w³a¶ciciel nie dba³ o ni±. A co do mocy to ma podobno 187,6 KM, ca³kiem nie¼le
Miro - 11-10-2006, 00:21
" />a gdzie FOTKI :?
pew - 11-10-2006, 09:24
" />ciemnozielona?
bogdan - 11-10-2006, 14:03
" />8O
Pablo - 11-10-2006, 14:04
" />
">a gdzie FOTKI :?
Jak to gdzie. Matrix siê popsu³ :lol:
inferno_m - 11-10-2006, 17:14
" />
Mialem male problemy techniczne ale juz wszystko OK. Jak oceniacie?
grzole - 11-10-2006, 17:30
" />£adna Thema.
mario09 - 11-10-2006, 17:36
" />Mnie sie bardzo (ta)picerka podoba :wink: Takiej jeszcze nie widzialem, super.
Widze tu jeden wieeelki powazny blad, to nie jest 16v lecz 8v no i sila rzeczy moc mniejsza. W zaleznosci od modelu silnika 150 badz 165 KM.
M³ody - 11-10-2006, 17:45
" />£adna Niunia! :wink:
inferno_m - 11-10-2006, 17:45
" />Tylko ze te kombi byly produkowane tylko z silnikiem 16V tak wynika z opisu na jednej z angielskich stron internetowych chyba ze ktos przelozyl silnik. Nie wiem co o tym myslec. Moze ma ktos lepsze zrodlo informacji ?
grzole - 11-10-2006, 17:52
" />Mi ten silnik to wygl±da raczej na 8V a nie na 16V. Mo¿e mylê siê a mo¿e by³a jaka¶ podmianka silnika? Pytaj PrezesaJM i Wujka - to lepsi fachowcy ode mnie.
Orsya - 11-10-2006, 18:15
" />gratulacje!!!
pew - 11-10-2006, 18:57
" />Silnik wygl±da na identyczny jak mój, z wyj±tkiem bodaj¿e modu³u zap³onowego - jasna du¿a kostka miêdzy aku a reflektorem - a wiêc 8v.
Nadwozie jest w wersji II a do nich chyba do 90 czy 91 r. wsadzano te¿ silniki 8v - nawet nie wiem czy w 1989 by³ ju¿ silnik 16v turbo - albo na tej stronie jest b³êdna informacja albo kto¶ Ciê eee zmyli³ ...
Tapicerka te¿ podobna do mojej. Z tego co pamiêtam to w mk.II by³y ju¿ tylko silniki z katalizatorem wiêc 150KM ... - co nie znaczy ¿e to jest z³y motorek, co to to nie :twisted: Ma nawet w niektórych momentach przewagê nad 16v turbo ...
mario09 - 11-10-2006, 19:46
" />Tak wyglada 16v turbo
Zdjecie silnika zapozyczone z bylej Kappy Klaudka (mam nadzieje, ze sie nie pogniewa), ale ten model silnika jest wziety wlasnie z Themy.
strang - 11-10-2006, 20:08
" />
">Tylko ze te kombi byly produkowane tylko z silnikiem 16V tak wynika z opisu na jednej z angielskich stron internetowych chyba ze ktos przelozyl silnik. Nie wiem co o tym myslec. Moze ma ktos lepsze zrodlo informacji ?
By³y tak¿e produkowane z silnikiem Ferrari-limited edition
mario09 - 11-10-2006, 20:13
" />
">Tylko ze te kombi byly produkowane tylko z silnikiem 16V tak wynika z opisu na jednej z angielskich stron internetowych chyba ze ktos przelozyl silnik. Nie wiem co o tym myslec. Moze ma ktos lepsze zrodlo informacji ?
By³y tak¿e produkowane z silnikiem Ferrari-limited edition
8.32 nie bylo w wersji kombi
Torell007 - 11-10-2006, 20:28
" />
">Tylko ze te kombi byly produkowane tylko z silnikiem 16V tak wynika z opisu na jednej z angielskich stron internetowych chyba ze ktos przelozyl silnik. Nie wiem co o tym myslec. Moze ma ktos lepsze zrodlo informacji ?
By³y tak¿e produkowane z silnikiem Ferrari-limited edition
8.32 nie bylo w wersji kombi
by³a :!: jedna sztuka w kolorze srebrnym :!: zbudowana na specjalne ¿yczenie Pana Gianni Agnelli podobnie jak kilka innych wynalazków z serii Alfa Romeo/Fiat/Ferrari/Lancia
Kabar - 11-10-2006, 20:53
" />Na 100% to jest o¶miozaworówka, mo¿e przek³adka z Cromy, musia³by¶ sprawdziæ po numerze VIN jaki powiniene¶ mieæ silnik oraz jego numer seryjny.
mario09 - 11-10-2006, 20:58
" />
">Tylko ze te kombi byly produkowane tylko z silnikiem 16V tak wynika z opisu na jednej z angielskich stron internetowych chyba ze ktos przelozyl silnik. Nie wiem co o tym myslec. Moze ma ktos lepsze zrodlo informacji ?
By³y tak¿e produkowane z silnikiem Ferrari-limited edition
8.32 nie bylo w wersji kombi
by³a :!: jedna sztuka w kolorze srebrnym :!: zbudowana na specjalne ¿yczenie Pana Gianni Agnelli podobnie jak kilka innych wynalazków z serii Alfa Romeo/Fiat/Ferrari/Lancia
ops: znow wychodzi moja niewiedza.
wujek - 11-10-2006, 23:10
" />Witam,
£adne autko.
Wracaj±c do tematu silnika - to jest na 100% o¶miozaworowy motorek.
W/g mojej wiedzy (proszê o korektê, je¿eli siê mylê), Thema, do 89r. mog³a byæ wyposa¿ona w 2.0 T 8v. Silniki te mia³y moc - 165KM w wersji bez katalizatora (834C.000) oraz 150KM w wersji z katalizatorem (834C.146).
Wtryskiem sterowa³ Bosch'owski uk³ad LE2/LU-Jetronic, a zap³onem Microplex. Mo¿na zerkn±æ na nr. silnika (je¿eli czytelny) oraz na modu³y steruj±ce, aby siê upewniæ, czy nie by³o przek³adki motorów.
Pozdrawiam
pew - 12-10-2006, 09:44
" />
">W/g mojej wiedzy (proszê o korektê, je¿eli siê mylê), Thema, do 89r. mog³a byæ wyposa¿ona w 2.0 T 8v.
Z tego co ja kojarzê to czê¶æ Them jeszcze do '91 mia³a silniki 8v ...
wcale nie musi byæ wiêc przek³adka ...
wujek - 12-10-2006, 10:07
" />Witam,
Zwyk³e ósemki zak³adali d³u¿ej - w 89r. zast±pili ósemkê turbo szestnastk± turbo.
Pozdrawiam
bogdan - 12-10-2006, 11:03
" />3.0V6 kombi te¿ by³y
inferno_m - 12-10-2006, 18:37
" />:'-( ja chce moje 8 zaworow ....
No ³adnie si e prezentuje i zbiera ale niestety dzisiaj sie okazalo ze ma kiepskie nawet bardzo kiepskie cisnienie w cylindrach. 1 ma7; 2 ma 4!; 3 ma 7; 4 ma 7. Wiec czeka mnie remoncik tylko nie wiem co jeszcze bedzie do wymiany zawory czy pierscienie i uszczelniacze, moze ma ktos jakas propozycje i czy ktos wie czy na dlonym slasku sa jacys dobrzy fachmeni w tym temacie. Ale zbiera sie super tylko sa problemy z odpaleniem ( czasem).
pozdrawiam
teraz malo pisze bo mam utrudniony dostep do neta ale jak bede mial spowrotem stale lacze to sie rozkrece
mario09 - 12-10-2006, 19:07
" />
">:'-( ja chce moje 8 zaworow ....
No ³adnie si e prezentuje i zbiera ale niestety dzisiaj sie okazalo ze ma kiepskie nawet bardzo kiepskie cisnienie w cylindrach. 1 ma7; 2 ma 4!; 3 ma 7; 4 ma 7. Wiec czeka mnie remoncik tylko nie wiem co jeszcze bedzie do wymiany zawory czy pierscienie i uszczelniacze, moze ma ktos jakas propozycje i czy ktos wie czy na dlonym slasku sa jacys dobrzy fachmeni w tym temacie. Ale zbiera sie super tylko sa problemy z odpaleniem ( czasem).
pozdrawiam
teraz malo pisze bo mam utrudniony dostep do neta ale jak bede mial spowrotem stale lacze to sie rozkrece
Twoj silnik powienien miec na kazym cylindrze ok. 7,5 bara. Jak juz sciagniesz glowice to i tak bedziesz musial planowac (zawsze sie tak robi), a co za tym idzie poglebic gniazda zaworowe. Trzeba przy tym odrazu przeszlifowac przylgnie zaworow, dotrzec je i przy okazji wymienic uszczelniacze. Co do wymiany pierscieni to trzeba sprawdzic najpierw w jakim stanie sa tuleje cylindrow i tloki. Swoja droga wymien odrazu panewki bo skoro nowe pierscienie i wieksza kompresja to i panewki dostaja po "tylku".
Wnioskuje, ze sam tego nie bedziesz robil, ale moze ten link Ci cos pomoze. Co prawda to 16v, ale rozni sie od 8v tylko glowica, caly dol jest identyczny.
wujek - 13-10-2006, 10:34
" />Witam,
Dó³ 8v turbo i 16v turbo ró¿ni± siê kosmetycznie - inne t³oki.
Warto zrobiæ opisany przez mario09 zakres i ³adnie dotrzeæ motor.
Trochê materia³ów bêdzie potrzebne - komplet uszczelnieñ, pasków, trzeba sprawdziæ stan wê¿y (szczególnie przy turbinie) itd. Wskazana bêdzie regeneracja pompy olejowej. W sumie usk³ada siê parê zetów, niestety.
Wracaj±c do tematu ci¶nienia sprê¿ania - mo¿na wlac po parê kropel oleju (ok. 25g) przez otwór na ¶wiecê i pomierzyæ cisnienie ponownie - je¿eli wro¶nie i wyrówna siê na cylindrach to pier¶cienie, je¿eli nie - to zawory.
Pozdrawiam
inferno_m - 15-10-2006, 20:09
" />Na tej stronie s± podane silniki do kombi i nie wiem który jest mój, generalnie ¿aden niepasuje do mojego.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... =3376&f=be
Nie wiem czy dojdê kiedy¶ do tego co to za model jest. hmm
Pyta³em w serwisie we Wroc³awiu i mi go¶æ poweidzia³ ¿e nia ma takiego smochodu (nie by³o w komputerze) i b±d¼ tu m±dry.
wujek - 15-10-2006, 21:05
" />Witam,
Silnik w Twojej Themie to 2.0 o¶miozaworowy, wypisuj±c Thema 2.0 16v turbo piszesz o innym samochodzie (chyba, ¿e fotki silnika nie dotyczy³y Twojej Themy). Podaj pierwsze litery i 4 cyfry z numeru nadwozia (np. 834CVXXXX), mo¿e da siê ustaliæ co¶ wiêcej.
Pozdrawiam
mario09 - 15-10-2006, 21:11
" />
">Witam,
Silnik w Twojej Themie to 2.0 o¶miozaworowy, wypisuj±c Thema 2.0 16v turbo piszesz o innym samochodzie (chyba, ¿e fotki silnika nie dotyczy³y Twojej Themy). Podaj pierwsze litery i 4 cyfry z numeru nadwozia (np. 834CVXXXX), mo¿e da siê ustaliæ co¶ wiêcej.
Pozdrawiam
W numerze nadwozia nie ma takich literek, predzej w numerze silnika. Model silnika napisany jest badz w dowodzie gdzie (tak jak napisal Wujek)nr.834CVxxxx to wlasnie typ, ewentualnie na tablicze znamionowej ktora zwykle mocowana jest na prawym nadkolu nad zbiorniczkiem wyrownawczym.
Silnik jak najbardziej 8v, bez dwoch zdan.
inferno_m - 15-10-2006, 22:36
" />Numer silnika jes taki: 834C146 s± jeszcze takie numery: 834CPFV ABE D547/3
wiêc mo¿e to co¶ da.
wujek - 15-10-2006, 23:46
" />Witam,
834C.146 to silnik o¶miozaworowy, turbodo³adowany, 150KM (katalizator), dedykowany do wersji sedan.
Pozdrawiam
PS
Je¿eli chcesz, to podaj na priv nr. nadwozia, pe³ny WIN, to mo¿e da siê ustaliæ, czy fabrycznie pojazd by³ wyposa¿ony w ten silnik.
pew - 16-10-2006, 08:58
" />
">Numer silnika jes taki: 834C146 s± jeszcze takie numery: 834CPFV ABE D547/3 wiêc mo¿e to co¶ da.
eh no to stopka do poprawki :-) witaj w klubie 8v turbo :twisted:
btw to sprawd¼ w jakim stanie jest katalizator bo po tylu latach mo¿e byæ w Twoim silniku zdrowo zapchany i mocno Ciê przytykaæ ...
inferno_m - 16-10-2006, 20:48
" />No to jest problem bo mechanicy u ktorych bylem ( hmm) twierdza ze sa dwa walki rozrzadu wiec i 16 zaworow. Jeden wa³ek pod jedn± niebiesk± pokrywa drugi pod druga. Wiecie ja na sile nie szukam niewiadomo czego ale jak byscie sie nim przejechali to tez mieli byscie watpliwosci czy to przypadkiem nie ejst cos duzo mocniejszego. Gosc od ktorego kupilem ten samochod owil ze co innego jest w dowodzie rejestracyjnym a co innego pod maska. Nawet w serwisie FIATA nie mowili ze nie jest to 16V. Mowie wam to jest straszna bestia, a jezdzilem juz samochodami ktore mialy po 150-160 KM i nie chodzily tak jak to. JA te dane co mam to chyba wysle do japonskiego klubu themy, moze maja jakies info. Wkurza mnie to ze nie wiem czym jezdze.
PS mo¿liwe jest zeby mial dwa wa³ki i byl 8 zaworowy? moze wymyslam
wujek - 16-10-2006, 21:27
" />Witam,
">mo¿liwe jest zeby mial dwa wa³ki i byl 8 zaworowy? moze wymyslam
Oczywi¶cie- jest mo¿liwe, silniki te wywodz± siê z pracowni Ferrari, pierwotnie stosowane jalo usytuowane wzd³u¿nie w m.in. Mirafiori, F132, przekonstruowane w celu przystosowania do napêdu na przedni± o¶, produkowane w wersjach od (chyba) 1300ccm do 2000ccm, wolnoss±ce i do³adowane. Ca³kiem przyzwoite motorki, ¿ywe, wspó³tworzy³y legendê aut koncernu FL, wielokrotnie wygrywaj±c rajdy.
Nie przejmuj sie tym, ¿e masz o¶miozaworowe turbo - mniej zaworów do regulacji lub wymiany :wink: , a ci±gnie znakomicie, zw³aszcza po przekroczeniu 2700rpm.
Pozdrawiam
inferno_m - 16-10-2006, 21:29
" />To prawda daje rade. Ale zeby mial dwa walki i 8 zaworow, hehe. Kurde szkoda jednak ze to nie TO:) Katalizatro mu wywale a moze w przyszlym roku wjedzie chip z Niemiec:) Wiec troche nadrobi. Aha numer silnika bra³em z nadwozia z tabliczki weic nie bezposrednio z silnika. Ale cudo, dwa walki i 8 zaworow, moze ma ktos schemat jak to wyglada? Teraz trzeba przezimowac i na wiosne jakas reperacje zrobie.
pew - 17-10-2006, 09:26
" />ma³o tego ¿e 2 wa³ki i 8 zaworów to maksymalny moment obrotowy ma na 2750 rpm - prawie jak w turbodieslu i o wiele ni¿ej ni¿ w 16v turbo - mówi³em ¿e ten silniczek ma te¿ ma³e przewagi w porównaniu z 16-zaworówk± :twisted:
inferno_m - 17-10-2006, 20:32
" />Jest problem poniewa¿ i Wujek wczoraj (tak jak wcze¶niej mechanik) stwierdzi³ ¿e nie ma na necie tego modelu co mój. Dzisiaj go troche przegoni³em i ³adnie idzie. Wg danych z neta ma 168KM 2.0 8v T kombi Pinifarina. Mo¿e byæ i tyle:)
Artas - 27-10-2006, 11:04
" />Ja tez mam kombiaka w tym kolorze ,tylko moja thema jest z 1993 2,0 turbo 16V LS 148 kilowatów Pininfarina.Dodatkowo ma poduszke powietrzn± ,tapicerka tez w takim kolorze
Dizzy - 27-10-2006, 23:08
" />¶liczna : yesyes :
inferno_m - 05-12-2006, 14:00
" />Witam ponownie, wróci³em a trochê to trwa³o zanim zdecydowa³em siê na ponowne za³o¿enie sta³ego ³±cza. Ale teraz bêdê sta³ym forumowiczem. Co do mocy to w sumie jest mi wszystko jedno ( chocia¿ wy¿sza moc mo¿e usprawiedliwia³a by wy¿sze spalanie ) wa¿ne ¿e golfy i inne wynalazki dostaj± po ty³ku ( jako¶ nie trawiê samochodów dla ludu). I jeszcze te dane:
Max. output 167.3 PS (165.0 bhp) (123 kW)
@5500 rpm
Max. torque 285.0 Nm (210 lbft) (29.1 kgm)
@2750 rpm
dunin - 05-12-2006, 14:26
" />czy 8v, czy 16v, z katalizatorem czy bez - i tak piêkne autko! jak chyba ka¿da Lancia, ¼le mówiê?:)
pozdrawiam i gratulujê, dunin
inferno_m - 05-12-2006, 14:32
" />Co racja to racja:) Teraz co¶ mi siê na oczy Kappa rzuci³a i w³a¶nie szukam jakiego¶ ciekawego egzemplarza kombi A t± Theme sprzedam chyba, najlepiej komu¶ z fanów lancii z nie jakiemu¶ rze¼nikowi. Ale to pie¶ñ przysz³o¶ci.
Póki co benzyna tañsza ni¿ ON