marcineq - 21-02-2008, 22:10
" />Witam wszystkich. Interesuje mnie sposób na docieranie silnika po szlifie wa³u i wymianie panewek (g³ówne i korbowodowe). Je¶li kto¶ mia³ z tym do czynienie to proszê o odpowiedz. pozdrawiam
wega - 21-02-2008, 22:25
" />witam
Ja to aktualnie przerabiam, a dok³adnie od sze¶ciu dni. Mechanik zasugerowa³ aby:
1. Rano po odpaleniu silnika poczekaæ 1-2min, potem mo¿na ruszaæ, najlepiej bez gazu, na ssaniu. Generalnie staraæ siê nie przekraczaæ 1500obr. a¿ wskazówka temp. podniesie siê nad 50 stopni.
2. Jak wskazówka temp. podniesie siê nad 50 stopni mo¿na je¼dziæ do 2000 ty¶.
3. Po nagrzaniu silnika tzn. powy¿ej 70 stopni je¼dziæ max. 2500 obr/min.
I tak przez oko³o 500-1000 km.
Ja mam Kappê 2.0 20V.
¯yczê cierpliwo¶ci bo je¿d¿enie jak taksówkarz Takim autkiem po prostu wnerwia.
kretekpodnietek - 22-02-2008, 14:40
" />Wega ma Racje i nie ma nic do dodania, najczêsciej silnik psuje sie przez katowanie na zimnym, olej jest gêsty i nie smaruje odpowiednio wszystkich mijesc
DeviLL - 22-02-2008, 16:33
" />Hmm to silnik sie dociera po szlifie walu ? A coz tam docierac , jesli wal to hmm ...
dunin - 22-02-2008, 17:04
" />dociera siê, dociera. ale taka jazda na emeryta nie przynosi nic dobrego silnikowi poza z³ym spasowaniem czê¶ci.
mnie uczono, ¿e najpierw silnik powinien pochodziæ 4-5 razy po 15 minut po prostu, na luzie na postoju, potem przez 200-300km powinno siê nie przekraczaæ 2000obr, potem co kolejne 200-300km trzeba zwiêkszaæ maksymalne osi±gane obroty o 1000-1500 i tak do koñca skali. no i za ka¿dym razem po odpaleniu poczekaæ przed ruszeniem, a¿ siê silnik nagrzeje do tych 70st. aha, i nie deptaæ gazu w pod³ogê, tylko naciskaæ go tyle, ile silnik potrzebuje.
metoda sprawdzona na 5 silnikach, z których ka¿dy po takim docieraniu trzyma³ parametry przez nastêpne 100tkm swojego ¿ycia.
tc130 - 22-02-2008, 18:19
" />jazda do 2000 tys obraotów na dotarciu wa³u? to morderstwo przy zmianie biegu i meczeniu silnika niskimi obrotami panewki przenosza najwieksze obciazenia... powinno sie jezdzic bez gwa³townych przyspieszeñ po rannym odpaleniu zaczekac az sie troche silnik zagrzeje i dopiero jechac starac sie nie przekraczaæ 4000 obr i nie schoddzic ponizej 2000,jezdzic w miare dynamicznie a nie zadne emeryckie jazdy silnik musi miec obroty bo tylko wtedy ma prawid³owe smarowanie ktore zaczyna sie od 2000 obr ponizej tej wartosci cisnienie oleju spada ponizej 4 bar.
wega - 22-02-2008, 18:23
" />Ma³e sprostowanie. Ja wymienia³em wszystkie panewki, na korbowodzie i wa³ku g³ównym oraz pier¶cienie t³okowe.
dunin - 22-02-2008, 18:39
" />taki jest problem z docieraniem. ka¿dy ma swoj± teoriê, a która jest dobra? nikt nie potrafi tego rozs±dziæ..
Piszczyk - 23-02-2008, 19:06
" />te¿ popieram 2000 do 4000 obr/min
ka¿da nawet stara ksi±¿ka mówi: nie krêciæ wysoko ale NIE JE¬DZIÆ NA ZBYT NISKICH !!!
("Poradnik kierowcy" 1949 / "Ksi±¿ka obs³ugi Fiat 125p" 1973 / "fiat Palio/Siena" 1999 i parê innych z mojej biblioteczki ...)
i te¿ popieram rozgrzaæ silnik na postoju do ~65 st C
DeviLL - 23-02-2008, 19:45
" />Skoro pierscienie zmieniane to trza docierac , wazne jest operowanie przepustnica , bo mozna dojsc do 4-5tys ale nie na pelnym bucie :wink: Niektorzy robia tak ze pierwsze 100-200km robia lekko ,zmiana oleju i filtra i potem z 1000km krecac wyzej i zmiana oleju/filtra i potem juz normalnie