szymonkas - 12-08-2010, 01:09
" />Witam serdecznie!
Borykam siê z problemem zakupu samochodu. Obecnie je¿d¿ê Fabi± z 2005 roku i jestem bardzo zadowolony. Jednak bêdê musia³ kupiæ drugie autko, bo trzeci potomek w drodze;)
Szuka³em samochodu, który ma w drugim rzêdzie 3 pe³nowymiarowe siedzenia i przynajmniej 2 maj± mocowania ISOFIX. W baga¿niku musz± siê zmie¶ciæ 2 wózki i jeszcze inne rzeczy.
Pocz±tkowo by³em napalony na Grand Espace, ale nieco przerazi³y mnie koszty czê¶ci.
Oczekuje od zamochodu:
1. Przyzwoitych kosztów eksploatacji. Fabiê serwisujê rekularnie i od 5 lat nie zap³aci³em za przegl±d z naprawami wiêcej ni¿ 1000z³. Do Grand Espace np jedno ³o¿ysko do tylnego ko³a kosztuje ko³o 900z³.
2. Samochód musi siê trzymaæ kupy - czyli ¿adnego skrzypienia pukanie ¶wiszczenia etc...
3. Jak wspomnia³em ISOFIX przynajmniej przy tylnych 2 fotelach.
4. Przyzwoicie wyposa¿ony, szczególnie w zakresie bezpieczeñstwa.
5. Interesuje mnie tylko Diesel. Nie musi byæ dynamiczny (w Fabii mam SDI 68KM i ¿yjê), ale im bardziej oszczedny tym lepiej.
Pomó¿cie mi i podpowiedzcie jak jest z tym ISOFIXem, kosztami eksploatacji i w ogóle, czy bior±c pod uwagê moje wymagania Phedra spe³ni moje oczekiwania, czy mo¿e macie dla mnie lepsze propozycje.
Bêdê wdziêczny za wszelk± pomoc.
PS. Jakbym siê zmie¶ci³ z zakupem w 25ty¶ to by by³o piknie;)
SIWY155 - 12-08-2010, 06:58
" />Je¶li akceptujesz to,¿e auto jest de facto francuzem a nie w³ochem to bêdziesz zadowolony,chocia¿ wiedzieæ trzeba,¿e jak ka¿dego francuza trapi± francuskie problemy.Je¶li mowa o dieslu to unikaj tych z FAP (filtr cz±stek sta³ych)
szymonkas - 12-08-2010, 08:32
" />W jaki sposób jestem w stanie okre¶liæ czy dany egzemplarz ma FAP czy nie?
Marcin_D - 12-08-2010, 14:48
" />Powype³niaj wymagane pola w profilu
Naj³atwiej zajrzeæ pod auto i widaæ czy ma FAP czy nie, mo¿na po VIN'ie sprawdziæ i w sumie to jest informacja w ksi±¿ce od samochodu.
szymonkas - 13-08-2010, 00:15
" />Nie wiem jeszcze czy bêdê kupowa³ w polsce, czy sam pojadê do Niemiec np...
A na inne pytania jakie zada³em jeste¶cie mi w stanie odpowiedzieæ.
Nat - 13-08-2010, 16:14
" />
">Je¶li mowa o dieslu to unikaj tych z FAP (filtr cz±stek sta³ych)
Dlaczego tak siê wszyscy panicznie boj± tego FAP?
Przecie¿ wypalenie cz±stek sta³ych to piku¶ - wystarczy poje¼dziæ trochê d³u¿ej i trochê szybciej co jaki¶ czas. I tak siê to robi...
Chyba, ¿e w Phedrze by³ filtr bez wypalania (jednorazowy...)
szymonkas - 15-08-2010, 10:10
" />Czy na inne pytania nikt mi nie jest w stanie odpowiedzieæ?
Nat - 16-08-2010, 12:04
" />Odpowiemy, ale najpierw dostosuj siê do regu³ naszego forum i, m.in. uzupe³nij profil o miejscowo¶æ, z której piszesz.
szymonkas - 16-08-2010, 16:04
" />Przepraszam - ju¿ zrobione.
Nat - 16-08-2010, 16:32
" />A zatem, do rzeczy:
">Szuka³em samochodu, który ma w drugim rzêdzie 3 pe³nowymiarowe siedzenia i przynajmniej 2 maj± mocowania ISOFIX. W baga¿niku musz± siê zmie¶ciæ 2 wózki i jeszcze inne rzeczy.
3 pe³nowymiarowe siedzenia - s± - warunek spe³niony.
Zgodnie z forum eurovan2 isofixy s±. I tu moja w±tpliwo¶æ - po co ci a¿ dwa? Isofixy maj± sens g³ównie dla "noside³ek", dla du¿ych fotelików ich przydatno¶æ (szczególnie w stosunku do ceny) jest bardzo dyskusyjna.
2 wózki - zale¿y jakie, ale IMHO zmieszcz± siê (do potwierdzenia).
">1. Przyzwoitych kosztów eksploatacji. Fabiê serwisujê rekularnie i od 5 lat nie zap³aci³em za przegl±d z naprawami wiêcej ni¿ 1000z³. Do Grand Espace np jedno ³o¿ysko do tylnego ko³a kosztuje ko³o 900z³.
Napiszmy to otwarcie - eurovan2 (bez wzglêdu na to, jakiej marki), bêdzie Ciê kosztowa³ w eksploatacji dro¿ej ni¿ Skodovka Fabia... Ale jako, ¿e s± to auta zunifikowane (C8, P807, Ulisse czy Lancia Phedra), to mo¿liwo¶ci znalezienia zamienników s± wiêksze. Ale nie licz, ¿e ³o¿ysko bêdzie w cenie Fabii.
">2. Samochód musi siê trzymaæ kupy - czyli ¿adnego skrzypienia pukanie ¶wiszczenia etc...
To kup nowy. Albo dok³adnie (i pod tym k±tem) sprawd¼ uzywany. Szczególnie powypadkowe - zapewne odpadaj±. Sponiewierane sztuki te¿.
">3. Jak wspomnia³em ISOFIX przynajmniej przy tylnych 2 fotelach.
4. Przyzwoicie wyposa¿ony, szczególnie w zakresie bezpieczeñstwa.
To proponujê Lanciê Phedrê. To ¿adna Lancia, lecz Eurovan z topowym wyposa¿eniem, po prostu.
">5. Interesuje mnie tylko Diesel. Nie musi byæ dynamiczny (w Fabii mam SDI 68KM i ¿yjê), ale im bardziej oszczedny tym lepiej.
I co w zwi±zku?
">PS. Jakbym siê zmie¶ci³ z zakupem w 25ty¶ to by by³o piknie;)
A zatem bêdzie to auto starawe: 6-8 letnie. W dzisiejszych czasach takie pojazdy nie s± bezawaryjne, szczególnie wyeksploatowane diesle. A nikt nie kupuje Eurovana2 w dieslu, by sta³ w gara¿u.
Mo¿e jednak lepiej benzyna+gaz?
szymonkas - 16-08-2010, 22:30
" />1. Dwa Isofixy s± potrzebne do siedzonek. Wszelkie testy jakie by³y robione siedzonek samochodowych wskazuj± na to, ¿e siedzonka na mocowaniach ISOFIX s± bezpieczniejsze (przynajmniej jedna gwiazdka wiêcej przy porównaniu tego samego modelu na pasach i na ISOFIXach)
Jedno dziecko ma 12 lat, drugie 10,5 miesi±ca, a trzecie rodzi siê w marcu. Mam teraz fotelik Romera i z tego co widzê przy 2 takich fotelikach przy zwyk³ej dzielonej kanapie mamusia ju¿ by w ¶rodek nie wesz³a (mimo niewielkich rozmiarów)
W tej chwili na wyjazdy zamieniam siê z ojcem i je¼dzimy Mazd± 6 kombi. W takim sk³adzie siê mie¶cimy, ale w opcji +1 by³by problem.
2. Co do wymiarów znam Sharana i przestrzeñ baga¿ow± przy 5miejscach mia³ wystarczaj±c± wiêc my¶lê, ¿e Phedra mniejsza nie jest.
3. O mocy silnika pisa³em, bo spotka³em siê z opini±, ¿e z 2.2 HDI daæ sobie spokój, bo strasznie awaryjne i je¶li diesel to 2.0 HDI, który ma niewiele ponad 100 KM, co zdaniem niektórych jest ilo¶ci± sporo za ma³± jak na taki ciê¿ki samochód.
4. Ca³e ¿ycie je¿d¿ê dieslami i niejednokrotnie by³y to samochody starsze ni¿ 6-8 lat. Z mojej wiedzy wynika, ¿e silniki diesla s± trwalsze i mo¿na na nich bezproblemowo zrobiæ wiêksz± ilo¶æ kilometrów ni¿ dieslem, ale ekspertem w tych sprawach nie jestem, dlatego siê wspieram Wasz± wiedz±.
Jak w porównaniu z dieslem wygl±da koszt przejechania 100km na gazie? Gdzie instaluje siê butlê? Czy jazda na gazie nie wp³ywa na trwa³o¶æ silnika?
Nat - 16-08-2010, 22:47
" />
">1. Dwa Isofixy s± potrzebne do siedzonek. Wszelkie testy jakie by³y robione siedzonek samochodowych wskazuj± na to, ¿e siedzonka na mocowaniach ISOFIX s± bezpieczniejsze (przynajmniej jedna gwiazdka wiêcej przy porównaniu tego samego modelu na pasach i na ISOFIXach)
To Ty tam bêdziesz dzieci wozi³, czy gwiazdki?
Auto nie dostanie piêciu gwiazdek np. je¶li nie ha³asuje natrêtnie, kiedy pas jest niezapiêty. Wiêc wiara w gwiazdki niekoniecznie jest w pe³ni uzasadniona.
">3. O mocy silnika pisa³em, bo spotka³em siê z opini±, ¿e z 2.2 HDI daæ sobie spokój, bo strasznie awaryjne i je¶li diesel to 2.0 HDI, który ma niewiele ponad 100 KM, co zdaniem niektórych jest ilo¶ci± sporo za ma³± jak na taki ciê¿ki samochód.
Jeszcze raz podkre¶lê: Lancia Phedra to nie Lancia, lecz auto koncernu PSA, tylko z grillem i logo Lancii i najbogaciej wyposazone. Silniki HDi to silniki koncernu PSA, a nie Fiat Auto. Informacjê o silnikach HDI ³atwiej znajdziesz na forum cytrynki/puga.
">4. Ca³e ¿ycie je¿d¿ê dieslami i niejednokrotnie by³y to samochody starsze ni¿ 6-8 lat. Z mojej wiedzy wynika, ¿e silniki diesla s± trwalsze i mo¿na na nich bezproblemowo zrobiæ wiêksz± ilo¶æ kilometrów ni¿ dieslem, ale ekspertem w tych sprawach nie jestem, dlatego siê wspieram Wasz± wiedz±.
Co¶ siê zaka³apuæka³e¶ w tej wypowiedzi. Nikt nie twierdzi, ¿e diesle s± (co do zasady) ma³o trwa³e. Natomiast wiadomo, ¿e silniki diesla s± dro¿sze w zakupie i utrzymaniu. W zwi±zku z tym kupuj± je zwykle Ci, którzy du¿o je¿d¿± - ¿eby "klekot" na siebie zarobi³. Co za tym idzie - przebieg w 6-8 letnim aucie, realnie patrz±c bêdzie zapewne oscylowa³ w granicach 200-300 tys. km. Czy bêdzie to przebieg oryginalny, czy skrêcony z 600 tys km, to inna sprawa. W takim aucie ju¿ co¶ Ci mo¿e np. skrzypn±æ, a to by³ warunek dla Ciebie.
">Jak w porównaniu z dieslem wygl±da koszt przejechania 100km na gazie? Gdzie instaluje siê butlê? Czy jazda na gazie nie wp³ywa na trwa³o¶æ silnika?
Zalezy od silnika, ale plus minus wychodzi na jedno. Butlê zainstaluj± Ci tam, gdzie sobie ¿yczysz.
Trwa³o¶æ - tu s± spory, ale raczej nie ma negatywnego wp³ywu (z wyj±tkiem bardzo wyeksploatowanych silników z du¿ym nagarem).
Zreszt± mamy ca³y dzia³ LPG, tam znajdziesz info.
Jelcyn - 16-08-2010, 23:04
" />w chwili obecnej ,,gwiazdki'' dostaj± auta nie za to jak wytrzymuj± przywalenie w ¶cianê, tylko za kontrolki niezapiêtych pasów i naklejki informuj±ce o poduszkach powietrznych
szymonkas - 17-08-2010, 09:01
" />Pisa³em o gwiazdkach przy testach fotelików...
kartonik - 17-08-2010, 09:16
" />Moim skromny zdaniem, jesli:
- nie jeste¶ fanem wy¶cigów i akceptujesz w skodzie 68 KM
- chcesz cieszyæ siê du¿± przestrzeni± i BEZAWARYJNO¦CI¡
- nie pokonujesz zbyt du¿o kilometrów w ci±gu roku
- strasznie najara³e¶ siê na Phedrê
- ale by³by¶ w stanie zaakceptowaæ jej siostry
- masz troszkê wiêcej ni¿ 25 kz³
to mo¿e taki wóz by Ciê zainteresowa³;)
807
Je¶li nie chcesz mieæ problemów z dieslem, a te s± nieuniknione w 6-, 8-letnim samochodzie, kup sobie benzynowca. Jak sporo je¼dzisz, za³ó¿ gaz.
Takie moja skromna rada.
pozdro,
mp
szymonkas - 17-08-2010, 11:06
" />Nie wiem sk±d opinia o problemach z dieslem. Ja z silnikami diesla nie mam ani nie mia³em problemow. Nissan Serena, Opel Omega, WV Sharan, i teraz Fabia i Mazna 6, które maj± ponad 150ty¶ km. Z silnikami problemów nie mia³em... Chyba, e HDI s± jakie¶ szczególnie problematyczne.
A zapytam dlaczego Peugeot? Przecie¿ z tego co wiem ca³a 4rka by³a robiona w jednej fabryce, a chyba Phedra jest naj³adniej wykoñczona w ¶rodku i ma najlepsze wyposa¿enie?
Dlaczego polecasz 807 zamiast Pedry skoro to poza szczegó³ami w wygl±dzie ten sam samochód?
kartonik - 17-08-2010, 11:21
" />Nie polecam, tylko taki egzemplarz znalazlem na mobile, a skoro cala trojka jest identyczna, to Ci go zaproponowalem
szymonkas - 17-08-2010, 22:50
" />Nie ma na tym forum ¿adnych u¿ytkowników tego auta?
Lanciakrak - 23-08-2010, 23:38
" />mam w tej chwili bardzo ³adn± phedrê 2005 rok ale w cenie wyzszej znacznie. poje¼dzi³em sobie ni± po pl. niedu¿o ale co¶ ju¿ mogê powiedzieæ. silnik 2.0hdi 109KM w automacie. nie jest to F1 ale ca³kiem przyjemnie siê tym je¼dzi. jak ju¿ siê rozpêdzi to jedzie. czasami denerwuj±ca jest praca automatu. za wcze¶nie lub za pó¼no zmienia biegi. przy nag³ym przyspieszaniu niekoniecznie zredukuje bieg itp. mam te¿ c8 równie¿ 2005 ale 2,2hdi 128KM. skrzynia manualna. chodzi to du¿o lepiej (osi±gi) ale spalanie równie¿ wy¿sze. je¿eli chodzi o wyposa¿enie to rzeczywi¶cie lancia najczê¶ciej jest wyposa¿ona lepiej ale nie zawsze. moja np jest z navi itd ale nie posiada ksenonów, elektrycznie otwieranych drzwi, elektryki foteli itp które posiada moje c8.