STax - 26-09-2009, 17:34
" />Witam.
W perspektywie ok. roku zastanawiam siê nad kupnem jednego z wymienionych aut. Modele te s± w pewnym sensie podobne, ale ciekawi± mnie róznice miêdzy nimi, np w prowadzeniu, jako¶ci wykoñczenia, awaryjno¶ci, osi±gach itd i w³asnie tego chcia³bym sie dowiedzieæ.
No i które z tych aut wybraæ. Zale¿y mi na dynamice jazdy (dlatego 2,4 JTD minimum 140km) przy akceptowalnym spalaniu (dlatego wogóle JTD) no i nadwoziu sedan.
Spotka³em sie z opiniami, ¿e lancia jest mniej awaryjna i lepiej wykonana ale trochê gorzej siê prowadzi (za to bardziej komfortowo). Czy to prawda?
W porównywalnych rocznikach lancia kosztuje trochê mniej ni¿ alfa i ma lepsze wyposa¿enie, ale czy nadmiar elektroniki nie sprawia problemów?
Jak wygl±da spalanie tego silnika i osi±gi w stosunku do masy auta?
Nat - 26-09-2009, 21:19
" />Witaj,
nie jeste¶ pierwszy, który ma podobny dylemat. W archiwum znajdziesz odpowiedzi na swoje w±tpliwosci. Opcja "szukaj" pomo¿e Ci siê odnale¼æ. W dodatku Twój dylemat jest s³abo sprecyzowany - nie podales np. typu nadwozia (sedan, kombi).
Ja mia³em podobny, wybralem Lanciê i... ani przez moment nie ¿a³owa³em.
Dotyczy to szczególnie wersji kombi.
STax - 26-09-2009, 22:02
" />
"> Twój dylemat jest s³abo sprecyzowany - nie podales np. typu nadwozia (sedan, kombi).
Poda³em, przeczytaj jeszcze raz A chodzi mi o sedana.
">Zale¿y mi na dynamice jazdy (dlatego 2,4 JTD minimum 140km) przy akceptowalnym spalaniu (dlatego wogóle JTD) no i nadwoziu sedan.
-- 26 Wrz 2009, 22:07 --
Cytat z innego tematu
">Jak chcesz agresywnie je¼dziæ, to 156, z racji zawieszenia jest do tego lepiej przystosowana.
Jak trochê spokojniej- to Lybra.
Hmm, ja bym raczej siê ku agresywnej je¼dzi kierowa³, aczkolwiek liczê, ¿e w razie czego zawieszenie mo¿na nieco poprawiæ
Nat - 26-09-2009, 22:10
" />Racja
Masz w zamian dwie pierwsze z bzegu dyskusje na interesuj±cy Cie temat.
Chcesz wiecej - poszukaj
tomek - 26-09-2009, 22:12
" />Wygladowo - sedan Alfy jest ladniejszy i... to jest, moim zdaniem jego jedyna przewaga
fazi - 26-09-2009, 23:18
" />Alfa ma tê przewage ,¿e czêci i samochodów je¿d¿±cych po ulicach jest mnóstwo.Tym bardziej ,¿e jest nawo¿one angoli na czêci ,ceny elementów s± ¶miesznie tanie ,do lybry znacznie dro¿sze bo jest ich mniej,a lanci w UK nie uswiadczysz.Mia³em lancie i jest pewne ,¿e jest lepiej wykonana i wygodniejsza .AR 156 z pewno¶cia nie grzeszy dobrym wykonaniem,ale czy lybra jest tym idea³em na tym porównaniu ,na bank zdecydowanie nie .Jednak nie mam zamiaru nikomu nic doradzaæ,pisze tylko ze swojego doswiadczenia bo zamieni³em Lancie na Alfe i ju¿ widze ,¿e jest pro¶ciej o eksploatacje choæ jak ju¿ pisa³em jako¶ciowo wnêtzre jest daleko lepsze w lanci reszta dzia³a dok³adnie tak samo ,to samochody od jednego producenta.Prawda jest te¿ taka ,i¿ ostatnia dobra lancia to by³a kappa ,w dodatku dobrze kupiona i nic jej ju¿ w tej kategorii chyba nie przebije póki co.
STax - 27-09-2009, 09:38
" />
">Alfa ma tê przewage ,¿e czêci i samochodów je¿d¿±cych po ulicach jest mnóstwo.Tym bardziej ,¿e jest nawo¿one angoli na czêci ,ceny elementów s± ¶miesznie tanie ,do lybry znacznie dro¿sze bo jest ich mniej,a lanci w UK nie uswiadczysz.
Ok, no czyli czê¶ci do lancii dro¿sze, ale w takim razie pytanie co siê czê¶ciej psuje? Raczej nie ulegam stereotypom, ale nawet w¶ród samych alf 156 uchodzi za do¶æ awaryjn± z tego co s³ysza³em, natomiast lancia podobno ma znaczniej mniej problemów. Prawda to?
-- 27 Wrz 2009, 09:41 --
Co s±dzicie o tych 2:
>http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9646906
>http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9426913
Tak wogóle widzê, ¿e du¿o ³atwiej o kombi, ale mnie tak du¿ego auta nie potrzeba.
A i jak ma siê zu¿ycie do przebiegu, tzn np jaki przebieg (+/-) mo¿e oznaczaæ wytarta kierownica itd.
kaeres - 27-09-2009, 12:31
" />W pierwszym po¶cie zawar³e¶ wszelkie ró¿nice w tych samochodach i widzê siê siê ju¿ orientujesz.
Musisz wybraæ to czego od samochodu oczekujesz.
Je¿eli lepszego prowadzenia i sportowych doznañ to bierzesz AR.
Je¿eli bêdziesz siê chcia³ wygodnie woziæ nie przesadzaj±c z wgryzaniem siê w asfalt to komfortow± Lanciê.
Co do awaryjno¶ci to ciê¿ko wyczytaæ co¶ na necie bo wiêkszo¶æ to mity, a druga czê¶æ to chwali swoje
STax - 27-09-2009, 16:32
" />
">Je¿eli lepszego prowadzenia i sportowych doznañ to bierzesz AR.
Je¿eli bêdziesz siê chcia³ wygodnie woziæ nie przesadzaj±c z wgryzaniem siê w asfalt to komfortow± Lanciê.
Co do awaryjno¶ci to ciê¿ko wyczytaæ co¶ na necie bo wiêkszo¶æ to mity, a druga czê¶æ to chwali swoje
Hmm, no to generalnie ku alfie chyba bym sie sk³ania³ (chocia¿ im wiêcej zdjêæ lybry ogl±dam tym bardziej mi siê podoba), mo¿e nawet z mocniejszym, 175km JTD (chociaz ciê¿ko znale¼æ), ale w³asnie tych mitów o awaryjno¶ci siê trochê obawiam... No nic, dziêkujê za rady.
szerszen - 27-09-2009, 22:55
" />To auta o dwóch ca³kiem ró¿nych charakterach - Lybra to wóz konserwatywny, AR156 to raczej stylistyka sportowa. Do obiektywnych minusów AR156 mo¿na zaliczyæ raczej s³ab± jako¶æ wykoñczenia (choæ nie jest to tragedia) i jednak g³o¶ne wnêtrze (w stosunku do AR166 to przepa¶æ). Nie jest prawd±, ¿e zawieszenie jest s³abe, prawd± natomiast, ¿e przy motorze 2.4 jest ciê¿ej z przodu i trzeba uwa¿aæ na miskê olejow± na wszelkich garbach.
Najlepiej popro¶ kolegów z LKP i Alfaholików siê przejed¼. Od razu bêdziesz wiedzia³.
Przedstawione przez Ciebie AR156 ma silnik po drugiej modyfikacji, jeszcze 10V, ale ju¿ ca³kiem ¿wawy, star± budê i nowe wnêtrze. Cena na pierwszy rzut oka bardzo atrakcyjna, bo z op³atami i ubezpieczeniem to spokojnie wybulisz 25 ko³a (sama akcyza to 1/5 warto¶ci auta dla pojemno¶ci >2.0l)...
Plus na pewno ksi±¿ka i jeden w³a¶ciciel.