mmilon - 23-01-2007, 17:24
" />Witam, pierwszy raz na forum, auto mam tydzieñ i ju¿ pytania:), a mianowicie, jak rano odpalam silnik to po przekrêceniu stacyjki odzywa siê dwa, trzy razy sygna³ (prawie jak dzwonek do drzwi) zauwa¿y³em, ¿e sygna³ pojawia siê tylko po ca³ej nocy, byæ mo¿e ma to zwi±zek z nisk± temperatur±, w ci±gu dnia nic..., st±d pytanie co to mo¿e byæ???
Druga sprawa dotyczy kontrolki ¶wiec ¿arowych, która ga¶nie po chwii, gdy nagrzej± siê ¶wiece, ja odpalam samochód, silnik pracuje ok, a kontrolka miga jeszcze przez 10 sekund i ga¶nie, to pewnie jaki¶ sygna³, ale jak go zrozumieæ??? Proszê o odpowied¼ u¿ytkowników posiadaj±cych do¶wiadczenie w tym zakresie.
Hobbysta - 23-01-2007, 17:44
" />Je¶li chodzi o kontrolkê ¶wiec ¿arowych to mia³em identycznie. Mo¿e to swiadczyæ o uszkodzeniu której¶ swiecy lub ¶wiec. W moim wypadku okaza³o siê, ¿e jest niepewny styk ¶wiecy z przewodem (w moim autku przewody do ¶wiec ¿arowych s± zakoñczone nasadkami). Wystarczy³o te nasadki po¶ci±gaæ ze ¶wiec i na³o¿yæ z powrotem i po problemie .
Pozdrawiam!
Nat - 23-01-2007, 17:46
" />ad pyt 1 jest to ostrze¿enie, ¿e temperatura spad³a ponizej 4 stopni C i by uwa¿aæ: mo¿e byc slisko.
Poza tym Witamy na forum (przywitaj sie w stosowmnym dziale) i uzupe³nij profil o miejscowo¶æ, zgodnie z wymoami regulaminu forum.
kartonik - 24-01-2007, 09:09
" />
">Witam, pierwszy raz na forum, auto mam tydzieñ i ju¿ pytania:), a mianowicie, jak rano odpalam silnik to po przekrêceniu stacyjki odzywa siê dwa, trzy razy sygna³ (prawie jak dzwonek do drzwi) zauwa¿y³em, ¿e sygna³ pojawia siê tylko po ca³ej nocy, byæ mo¿e ma to zwi±zek z nisk± temperatur±, w ci±gu dnia nic..., st±d pytanie co to mo¿e byæ???
Druga sprawa dotyczy kontrolki ¶wiec ¿arowych, która ga¶nie po chwii, gdy nagrzej± siê ¶wiece, ja odpalam samochód, silnik pracuje ok, a kontrolka miga jeszcze przez 10 sekund i ga¶nie, to pewnie jaki¶ sygna³, ale jak go zrozumieæ??? Proszê o odpowied¼ u¿ytkowników posiadaj±cych do¶wiadczenie w tym zakresie.
Oba tematy byly poruszane - nwet bardzo szczegolowo - na forum. Uzywajmy opcji Szukaj. :!:
letnik22 - 24-01-2007, 20:50
" />
">ad pyt 1 jest to ostrze¿enie, ¿e temperatura spad³a ponizej 4 stopni C i by uwa¿aæ: mo¿e byc slisko.
dok³adnie to 3 stopnie.
i zawsze bedzie siê odzywaæ przy prej¶ciu temperatury przez punkt trzech stopni
Nat - 25-01-2007, 12:38
" />Pytanie za 10 punktów i kredki: ile to jest stopni "ponizej 4"? Warto dodaæ, ¿e krok jest co stopieñ (nie ma ulamków)
Miniol - 25-01-2007, 13:03
" />od minus nieskonczonosci do 3 przy x nalezacym do C ??
o punkty mi sie nie rozchodzi,ale te kredki.... :wink:
mmilon - 25-01-2007, 21:22
" />dziêki za now± wiedzê, widzê, ¿e po zakupie wraz z olejem i filtrami muszê jeszcze wymieniæ ¶wiece ¿arowe i kable. Szkoda tylo, ¿e poprzednik, który sprowadzi³ moj± Lybrê z Belgii i je¼dzi³ przez 7 miesiêcy, zala³ do silnika olej mineralny... , chyba zaryzykujê i zmieniê na pó³syntetyk. Z korzy¶ci które po sobie zostawi³ to wymieniony rozrz±d i akumulator.
£ukasz - 25-01-2007, 21:47
" />Dobry minera³ wymieniany czasciej (co 10 000km) bedzie tak samo dobry. Ja bym zostawil tak jak jest chyba, ze lybra bedzie Ci sluzyc dluzej niz 7 lat
mike_p - 26-01-2007, 10:09
" />Wg mnie silnikowi JTD pasowal by min polsyntetyk. Moja sugestia jest taka, zebys sprobowa³ zalaæ lancie polsyntetykiem, po tym kontrolowaæ ubytek oleju i ew wycieki na uszczelkach. Szczegolnie na zime, minera³ bedzie zbyt gêsty, poza tym turbosprêzarki szybko koncz± sie na mineralnym.
letnik22 - 26-01-2007, 10:20
" />¶mia³o lej pó³syntetyk, nic z³ego nie powinno siê staæ. Dopiero przej¶cie z mineralnego na syntetyk mog³oby wywo³aæ wycieki.
Zresztê przez 7 miesiêcy poprzedni w³a¶ciciel nie móg³ za du¿o nakrêciæ kilometrów, wiêc zmiana na pó³syntetyk jest jak najbardziej racjonalna. Mo¿esz zalaæ valvoline max life maxlife
mmilon - 02-02-2007, 14:33
" />w ¶rodê wla³em pó³syntetyk Valvoline max life 10W/40 i pierwsze wra¿enie jest takie, ¿e silnik pracuje ciszej, siedz±c w ¶rodku, na ja³owym, trudno o charakterystyczny klekot diesla, na razie jestem zadowolony co dalej zobaczymy.Do wymiany zosta³y jeszcze ¶wiece ¿arowe i oring w turbo (przepuszcza olej i przy ostrym przyspieszaniu czujê, ¿e traci ci¶nienie i nie ci±gnie). Muszê znale¼æ kogo¶ we Wroc³awiu od turbo, mechanik który zmienia³ mi olej tego nie zrobi, a i ostrzeg³ mnie przed amatorami, których ponoæ w dziedzinie turbo jest sporo, nie chcê, ¿eby uczyli siê na mojej, je¿eli kogo¶ znacie uprzejmie proszê o sugestie.
mike_p - 03-02-2007, 10:14
" />Je¿eli w turbinie puszcza uszczelnienie, mozna zauwazyc ubytek oleju, kopcenie auta na kolor siwo-niebieski, natomiast samo uszczelnienie nie ma znaczenia w wydajnosci turbiny. Jesl turbina slabnie, moze byc to spowodowane lekkim, badz wiekszym uszkodzeniem lopatek strony zimnej, badz tez goracej. Samo uszczelnienie tez z jakiegos powodu puszcza, dzieje sie tak z reguly w przypadku duzego juz luzu poprzecznego lub wzdluznego oski.
Tak czy inaczej regeneracja turbiny wiaze siê z rozebraniem obudowy, demontazem wirnika strony zimnej,wyjeciem oski, regeneracji badz wymiany calej oski w zaleznosci od stopnia wytarcia na lozyskach, regeneracji lub wymiany wirnika zlopatkami, zlozenia calosci z nowymi uszczelniaczami, wywazeniem dynamicznym ukladu wirujacego i zalozeniem obudowy.
Co tak na prawde jest do zregenerowania w turbinie, okazuje sie na miejscu, bo pewnych rzeczy po prostu nie widac i ciezko stwierdzic czy nadaja sie do dalszej eksploatacji. Z racji tego ze jest to diesel wykluczam wypalenie lopatek wirnika po stronie goracej turbiny.
Realny koszt regeneracji ok 600-700zl. Gwarancja ze bedzie bezawaryjnie funkcjonowac przez najblizsze lata, coz na moj gust ok 40%. Prawda jest ze jesli nie patrzy sie na rece ludziom zajmujacym sie naprawa turbin, sama regeneracja moze wowczas ograniczyc sie do wypiaskowania obudowy. Wszelkie reklamacje w pozniejszym czasie sa bardzo trudne do wyegzekwowania, poniewaz zawsze wg nich ew uszkodzenie spowodowane jest zlym stanem silnika/ukladu smarujacego/mechanika ktory montowal turbine po regeneracji itp.
Jesli jednak chcesz regenerowac turbo, podam Ci namiary w okolicach wroclawia gdzie siê tym zajmuj±.
Ja osobiscie probowalbym kupic nieregenerowana, uzywana chocby turbine w stanie idealnym, co jest mozliwe. Mozna zawsze probowac sie dogadac z gosciem, ze w razie gdyby sie okazalo ze w pewnym stopniu turbo niedomaga, wymienic je na inny egzemparz.
mike_p - 03-02-2007, 10:18
" />i jeszcze jedno, o czym zapomnialem. Jesli podczas przyspieszania w ok 2800-3000 obr/min czujesz ze nagle auto zaczyna slabnac proponuje sprawdzic:
- polaczenia elastyczne miedzy turbo a IC, miedzy IC a kolektorem ssacym
- przeplywomierz, jesli okaze sie ze dolot jest szczelny