Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?



berhauser80 - 02-04-2010, 12:34
" />Witam. Zastanawiam sie nad kupnem Lanci. Do tej pory jezdzilem Honda Prelude IV generacji 2.2 VTEC. Rodzina mi sie powieksza wiec planuje zakup czegos bardziej rodzinnego. Chce zjechac Polske od morza po gory a pozniej bardziej w poludnie Europy. Drodzy uzytkownicy poradzcie mi jaki bedzie lepszy silniczek ten 1.9 czy ten 2.4? Ktory jest bardziej awaryjny, na co patrzec przy zakupie i na co zwracac uwage? Poki co koszt zakupu Lybry to max 20 tys zl. Zaznaczam ze zalezy mi na auto kombi. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam




Pingvin - 02-04-2010, 12:56
" />Opinii o obu silnikach wyra¿ono ju¿ mnóstwo. Zapraszam do przeszukania forum.



brygadzista1 - 02-04-2010, 14:30
" />Uzytkownicy 2,4 powiedza ze ten silnik a uzytkownicy 1,9 ze to najlepszy motor. Oba sa bardzo udane i nie ma co sie bac. Decyduje spalanie dynamika i ewentualne wyzsze oplaty za 2,4.



berhauser80 - 02-04-2010, 20:18
" />Chyba w spalaniu nie ma takiej duzej roznicy? 2.4 silnik chyba lepiej sobie poradzic z masa auta niz 1.9? Co do spalania to sie nie boje bo chyba nic nie pali tak jak moja honda:)




bargaw3181 - 02-04-2010, 20:21
" />No to z 2.4 bêdziesz bardziej zadowolony ze wzglêdu na osi±gi



Dudi - 02-04-2010, 20:47
" />
">Chyba w spalaniu nie ma takiej duzej roznicy? 2.4 silnik chyba lepiej sobie poradzic z masa auta niz 1.9? Co do spalania to sie nie boje bo chyba nic nie pali tak jak moja honda:)

We¼ pod uwagê, ¿e 2.4 du¿o bardziej obci±¿a przód samochodu, dlatego je¶li masz zamiar du¿o je¼dziæ postawi³bym na 1.9 (zreszt± tak zrobi³em). Chodzi o zu¿ycie elementów przedniego zawieszenia (koñcówki dr±¿ków, stabilizator, ³±czniki stabilizatora, wahacze). Ja wymieniam komplet co mniej wiêcej 60-80 tys. km zale¿y jakiej jako¶ci podzespo³y zamontujesz (ja staram siê g³ównie na TRW bazowaæ, chocia¿ Vema te¿ nie jest najgorsza). To niestety standard przy je¼dzie po polskich drogach, tak¿e stawiam ¿e dla 2.4 ten przebieg mo¿e byæ krótszy o jakie¶ 10-20 tys. km. Poza tym przednie sprê¿yny (przy przebiegach rzêdu 200 tys km i powy¿ej) maj± tendencjê do pêkania. Tak¿e tu równie¿ du¿y wp³yw ma obci±¿enie przodu.
Reszta ró¿nic tak jak koledzy napisali jest ju¿ na forum. Szukaj, szukaj a znajdziesz.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \