Lancia Kappa 2.4 Benzyna - Tygrys



dj_tygrys - 25-07-2010, 21:41
" />Witam ju¿ oficjalnie wszystkich forumowiczów Lancia klubu.

Jestem Grzesiek, 24 lata przygodê z Lanci± rozpocz±³em do¶æ przypadkowo, otó¿ naby³em te autko okazyjnie z pewnych r±k, moja Lancia wyjecha³a z fabryki w marcu 2000, millenijnego roku, do 2006 roku s³u¿y³a w dolno¶l±skim urzêdzie wojewódzkim pierw dla B.Zdrojewskiego a pó¼niej dla R.Dutkiewicza, o czym z przetargu trafi³a do znajomego, ksi±¿ki serwisowe wskazuj± ostatni przegl±d przy przebiegu 197.000 obecnie posiada 269.000. Dos³ownie 1 tysi±c kilometrów temu ponownie wyjecha³a na ulice , poniewa¿ silnik zosta³ przez znajomego zatarty po czym ja odkupi³em J± od niego za bardzo niewielkie pieni±dze, postanowi³em J± wyremontowaæ i u¿ytkowaæ jako swoje autko.

Dok³adniejszy opis wklejam z portalu motoryzacyjnego.

Kod:Nowy nabytek, rz±dówczka prosto od prezydenta wroc³awia :D Obecnie trwaj± nad ni± pracê, niebawem wrzucê foteczki.

O aucie jeszcze nie mogê nic powiedzieæ poniewa¿ nawet nim nie jecha³em, kupi³em z uszkodzonym silnikiem, gdy tylko stanie na ko³a po oko³o miesi±cu - dwóch bêdzie pierwsza ocena i refleksja, powiem tylko tyle ¿e kupowa³em je z pewnymi obawami i dalej je mam bo nigdy nie mia³em w zamiarze kupowaæ w³oskie auto, szczerze to kupi³em je dlatego ¿e jest z pewnego ¼ród³a oraz za m³ody rocznik 2000 oraz za bogate wyposa¿enie:

WYPOSA¯ENIE:

- wspomaganie kierownicy
- ABS
- komputer pok³adowy, 5-jêzykowy, z detekcj± awarii
- centralny zamek
- klimatyzacja elektroniczna (Climatronic)
- elektrycznie regulowane lusterka zewnêtrzne
- elektrycznie sk³adane lusterka zewnêtrzne
- elektrycznie otwierane szyby z przodu i z ty³u
- tapicerka Alcantara
- wykoñczenie w drewnie
- felgi aluminiowe 15"
- chromowane obwódki mocowania szyb w drzwiach
- chromowane klamki zewnêtrzne
- trzecie ¶wiat³o "STOP"
- rolety na tyln± szybê
- pod³okietnik z przodu i z ty³u
- lampki w drzwiach, o¶wietlaj±ce drogê po otworzeniu ich
- lampki do czytania (z przodu oraz z ty³u)
- 8 g³o¶ników - 4 z przodu, 2 lub 4 w tylnej pó³ce
- halogeny
- lakier metalizowany
- elektrycznie regulowane fotele z pamiêciami
- podgrzewane fotele przednie
- automatycznie ¶ciemniaj±ce siê lusterko wewnêtrzne
- spryskiwacze reflektórów
- czujnik zmierzchu

EDYCJA :
Dzieñ 1.07.2010 - przejechane 500 km.

Wra¿enia z jazdy s± wspania³e, mega wygodne auto, wygodniejsze od mercedesa okulara, bmw e39, audi s8, zawieszenie jest bardzo proste w stosunku do konkurentów i jednocze¶nie du¿o bardziej miêkkie, takiego w³a¶nie auta szuka³em gdzie siê p³ynie a nie jedzie. Co do dynamiki to jak narazie nie przekraczam 3.000 obr/min wiêc nie za wiele mogê powiedzieæ, docieram te auto by s³u¿y³o d³ugo. Jest do¶æ ma³o zwrotne co mi osobi¶cie nie przeszkadza no i ciê¿ko wyczuæ odleg³o¶æ gdy siê cofa. Co do klimatronica to jest to co¶ wspania³ego mia³em do czynienia z niemieckimi autami w którym by³ klimatronic i powiem szczerze ¿e nie s± one zbyt wydajne, na te¶cie wydajno¶ci optymalna temperatura jest miedzy 4 a 8 stopni Lancia mia³a 7,4 dodam ¿e klimatyzacja pó³ roku by³a pusta bo auto sta³o dla porównania dwu letni passat mia³ 8,1 wiêc nie ma co narzekaæ do¶æ leciwa lancia ma lepsze ch³odzenie ni¿ nowy passat a to chyba dobrze ¶wiadczy. Zawsze by³em przeciwnikiem motoryzacji w³oskiej, nawet zarzeka³em siê ¿e ostatnie auto jakie kupie to w³och, tymczasem moje pogl±dy siê diametralnie zmieni³y i to w³a¶nie zas³uga mojej Lanci

Lista rzeczy zrobionych:

- Kapitalka silnika (szlif wa³u, nowe panewki, korby, pier¶cienie t³okowe, planowanie g³owicy, nowe uszczelniacze, uszczelki)
- Nabicie klimatronica
- Wymiana sworzni wahacza (FEBI)
- Wymiana paska osprzêtu
- Wymiana paska rozrz±du
- Wymiana wszystkich p³ynów eksploatacyjnych
- Termostat ( teraz po oko³o 1,5 km temperatura jest ju¿ w pionie)

Lista rzeczy do zrobienia:

- £o¿yska przód (Szumi tylko jedno ale wymienie obydwa)
- Tarcze Hamulcowe przód (Brembo)
- Klocki Hamulcowe przód (TRW)

Lista tych rzeczy do zrobienia to efekt d³ugiego postoju auta (od zimy do po³owy maja).

Wpis 21.07.2010

Wczoraj by³y pierwsze delikatne próby przekraczania 3.000 obr/min d¼wiêk silnika jest rewelacyjny, najlepiej brzmi±ce 5 cylindrów jakie kiedykolwiek s³ysza³em !. Na ma³ej trasie oko³o 100 km auto rozwija³o w bardzo krótkim czasie du¿e prêdko¶ci najpierw 160 km/h i wyprzedzanie ... po prostu bajka zero wysi³ku strza³ w peda³ gazu przy takiej prêdko¶ci powoduje ¿e za chwile mamy ju¿ 210 km/h i wypada³oby po³o¿yæ drug± rêkê na kierownicy ... nic z tego jedziemy dalej i jest ju¿ 240 km/h i trzeba niestety hamowaæ. Prêdko¶ci nie czuæ wcale, miêdzy 100 - 240 km/h nie ma ¿adnej ró¿nicy jedynie silnik s³ychaæ g³o¶niej ale im g³o¶niej go s³ychaæ tym wiêcej chce siê go s³uchaæ. Wniosek nasuwa siê jeden, jest to po prostu rewelacyjne auto bardzo zrywne zw³aszcza przy wiêkszych prêdko¶ciach, idealne na trasê. Jeszcze czekam 2 miesi±ce i je¶li bêdzie siê nadal tak sprawowaæ to jestem obiema rêkami za w³oskimi samochodami !

Zdjêcia:







Oczywi¶cie bêdê na bie¿±co dopisywa³ kolejne etapy napraw, wymian, czy ogólnych rzeczy robionych przy autku.




marceli - 25-07-2010, 21:54
" />Najpierw dawa³e¶ tylko do 3ty¶ obr a teraz juz pakowa³e¶ 210 czy 240?? Mo¿e troszke delikatniej a nie tak od razu j± na "g³êbok± wodê"??To chyba nie jest "delikatne przekraczanie 3ty¶"
Pozdrawiam i oczywi¶cie ¿yczê bezawaryjnej jazdy!



dj_tygrys - 25-07-2010, 22:00
" />Dalej staram siê nie przeci±¿aæ silnika ale gdy wpad³em na wielk± 4 pasmow± drogê po prostu skusi³em siê sprawdziæ czym je¿d¿ê, te auto dzia³a na mnie tak ¿e chce siê nim je¼dziæ, zdajê sobie sprawê ¿e troche przesadzi³em i wiêcej tego nie zrobiê, chce by to auto s³u¿y³o mi jak najd³u¿ej, nazwijmy to "ma³y skok w bok" Dziêki serdeczne, na codzieñ z tym autem obchodzê siê jak z kobiet±, 3.000 obr mi starcza rzadko kiedy przekraczam ten zakres.



marceli - 25-07-2010, 22:17
" />Bo to s± samochody a reszta to wyrób samochodopodobny-tak mawia mój kolega(te¿ ma Kappê)

Ja swoj± jecha³em tylko do 140,narazie zrobilem tylko 400km na nowym silniku, wszystko jest ok ale traktujê go z szacunkiem.Póki co zadowolony jestem.
Oby bylo tak dalej.
A co do jazdy , fakt do normalnej jazdy trzeba g³askac gaz, jak tylko g³êbiej sie wcisnie to szkoda upuszczaæ bo pomruk silnika jest przyjemny
Tylko trzeba uwazac na radary!




dj_tygrys - 25-07-2010, 22:23
" />Heheheh "wyrób samochodopodobny" - dobre

No ja ju¿ mam za sob± prawie 2,000 km, ale nawet gdy ju¿ przerobie ca³y cykl "docierania" to i tak nie zamierzam silnika nadwyrê¿aæ. Przy normalnej je¼dzie spala mi zadowalaj±ce ilo¶ci paliwa a ostatni spod ¶wiate³ nie ruszam wiêc jest OK.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \