Lancia,Fiat,Alfa - opony jakie zamienniki?



Michelin - 21-08-2006, 12:51
" />Posiadam opony 185/55 na ko³ach 15 ,chcia³bym za³ozyc cos szerszego,jakies 195,ale nie wiem na co.. na 55,50,czy moze 45? Zeby auto nie wyglada³o dziwnie na seryjnym zawieszeniu i mozna by³o nim jezdzic po naszych drogach. Bardzo ciekawi mnie jakby to wyglada³o wizualnie,wiec jesli ktos ma zdjecia auta na owych oponkach i aluskach to by³bym baaardzo wdzieczny
Pozdrawaiam Kuba





Ragnarok - 21-08-2006, 13:20
" />a po co chcesz zmieniaæ



tomek - 21-08-2006, 13:28
" />Zobacz
Zamienniki opon
Przelicz sobie, ktore mozesz uzyc, ale ja jestem za niepoprawianiem fabryki i wykorzystywaniem opon zalecanych przez producenta!



Michelin - 21-08-2006, 14:00
" />Tak,tak,ja rozumiem tez bym nic nie kombinow³,ale mam za waskie opony na moje felgi i kazdy kraweznik nawet ten najnizszy delikatnie rzecz biorac ociera mi rant felgi,wiec 185 wydaje sie byc za ma³o...




Patryklancia - 21-08-2006, 14:55
" />Ja mam ale 195/50 R16. I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe ko³a i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan

A to moje 16-tki w dedrze



tomek - 21-08-2006, 15:13
" />
"> I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe ko³a i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan
Ja mysle raczej o tym, ze jak o Kappy przewiduja 195/65/15 lub 205/60/15 to z 15" nie bralbym innych. Co innego zmiana rozmiaru felgi na 16", wtedy konieczny jest inny rozmiar, ale tez wybralby taki zalcany przez producenta.
BTW: Dlaczego w DE mozna jezdzic tylko na oponach o rozmiarach jakie sa wpisane w Briefie?



Patryklancia - 21-08-2006, 15:20
" />
"> I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe ko³a i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan
Ja mysle raczej o tym, ze jak o Kappy przewiduja 195/65/15 lub 205/60/15 to z 15" nie bralbym innych. Co innego zmiana rozmiaru felgi na 16", wtedy konieczny jest inny rozmiar, ale tez wybralby taki zalcany przez producenta.
BTW: Dlaczego w DE mozna jezdzic tylko na oponach o rozmiarach jakie sa wpisane w Briefie?

Poniewaz takie maj± przepisy , po pierwsze nie przesz³o by przegl±du czyli tuv, po drugie przy kontroli gdyby policjant stwierdzi³ niezgodno¶æ wpisu z rzeczywisto¶ci± zabra³ by dowodzik. Niemcy wszystkie zmiany w pojezdzie musz± potwierdzac wpisem w briefie a co za tym idzie tuvem. Ale jak wiadomo nie wszyscy sie do tego stosuj±



schab - 21-08-2006, 16:40
" />Ja mam pytanie innego rodzaju : czy te opony chcesz zak³adaæ do auta , które masz w podpisie ? ( Bravo ) - Bo jesli tak , to poza walorami estetycznymi ( ?) - jest to mocno bez sensu . Przy takiej mocy na suchym pod³o¿u szeroko¶æ 185 jest a¿ za du¿a , natomiast na mokrym - auto zamieni ci siê w poduszkowiec , podobnie - przy hamowaniu wiêksza powierzchnia styku opony z pod³o¿em - tylko wyd³uzy drogê hamowania .
Koszt opon niskoprofilowych te¿ ro¶nie nieproporcjonalnie ...



Anonymous - 21-08-2006, 17:01
" />
">Ja mam pytanie innego rodzaju : czy te opony chcesz zak³adaæ do auta , które masz w podpisie ? ( Bravo ) - Bo jesli tak , to poza walorami estetycznymi ( ?) - jest to mocno bez sensu . Przy takiej mocy na suchym pod³o¿u szeroko¶æ 185 jest a¿ za du¿a , natomiast na mokrym - auto zamieni ci siê w poduszkowiec , podobnie - przy hamowaniu wiêksza powierzchnia styku opony z pod³o¿em - tylko wyd³uzy drogê hamowania .
Koszt opon niskoprofilowych te¿ ro¶nie nieproporcjonalnie ...

Tak chodzi o Bravo 1,4. To co odradzasz?? Jesli sa to jakies wartosci zauwazalne to moze sie nad tym zastanowiea,le jesli droga hamowania wyd³uzy mi sie o0,5m ,a przyspiszenie do setki o 1s to ja to p : cenzura : e i wazniejsza jest dla mnie felga.



makek - 21-08-2006, 21:42
" />
">podobnie - przy hamowaniu wiêksza powierzchnia styku opony z pod³o¿em - tylko wyd³uzy drogê hamowania .

Zwiêkszenie powierzchni tarcia wyd³u¿y drogê hamowania?



sloneczna - 21-08-2006, 21:51
" />Szerokie napewno nie s± rewelacyjne podczas deszczu i w naszych koleinach .Nawet ju¿ ¶rednio zu¿yte potrafi± straciæ przyczepno¶æ i zabuksowaæ podczas normalnej jazdy.Mam w przodzie jeszcze 3mm
i trzeba szukaæ nowych .Tym razem 205 rezygnujê z 225



Orsya - 21-08-2006, 22:26
" />
">podobnie - przy hamowaniu wiêksza powierzchnia styku opony z pod³o¿em - tylko wyd³uzy drogê hamowania .

Zwiêkszenie powierzchni tarcia wyd³u¿y drogê hamowania?
zauwa¿, ¿e zwiêkszasz powierzchniê, ale si³a docisku siê zmniejsza - wiêc je¿eli w±ska opona styka siê z asfaltem na powierzchni powiedzmy 10 cm2 a du¿a na powierzchni 20cm2, to je¿eli dzia³a ta sama si³a to na ka¿dy z 20 cm2 przypada mniejsza ilo¶æ tej si³y ni¿ w przypadku wê¿szej opony



sloneczna - 21-08-2006, 22:49
" />Orsya sak±d Ci siê to wzie³o ,chyba nie z teorii wzgledno¶ci.
Co to mówi jak bedziesz sie goni³ dooko³a s³upa to siê dogonoisz a nawet
prze¶cigniesz :wink:
Trabi,2CV wed³ug Ciebie powinien mieæ dobry hampel ,bo tam by³o ogumienie jak w rowerze.



Orsya - 21-08-2006, 22:50
" />z fizyki Sloneczna, z fizyki :lol:



makek - 22-08-2006, 20:59
" />
">podobnie - przy hamowaniu wiêksza powierzchnia styku opony z pod³o¿em - tylko wyd³uzy drogê hamowania .

Zwiêkszenie powierzchni tarcia wyd³u¿y drogê hamowania?
zauwa¿, ¿e zwiêkszasz powierzchniê, ale si³a docisku siê zmniejsza - wiêc je¿eli w±ska opona styka siê z asfaltem na powierzchni powiedzmy 10 cm2 a du¿a na powierzchni 20cm2, to je¿eli dzia³a ta sama si³a to na ka¿dy z 20 cm2 przypada mniejsza ilo¶æ tej si³y ni¿ w przypadku wê¿szej opony

Mo¿e nieco ¼le siê wyrazi³em. Zwiekszenie przyczepno¶ci (przez zwiêkszenie powierzchni), a nie powierzchni tarcia, moim zdaniem zdecydowanie zmniejszy drogê hamowania. Owszem powierzchnia w sile tarcia nie ma znaczenia, jednak w hamowaniu samochodu sprawa jest do¶æ skomplikowana. Powierzchnia - odprowadzanie ciep³a - w³a¶ciwo¶ci gumy - wspó³czynnik tarcia.
Podsumowuj±c szeroka opona (dobra przyczepno¶æ, sucha nawierzchnia) - krótsza droga hamowania. Albo w przeciwnym kierunku, kiedy ³atwiej siê "pali gumê" na szerokich, czy w±skich oponach?



Orsya - 22-08-2006, 22:17
" />tylko ja odnosi³em siê do ¶liskiej nawierzchni, tj. mokrej, oblodzonej etc. zauwa¿, ¿e ka¿dy producent na zimê zaleca mniejsze rozmiary opon ni¿ na lato...
to samo jest w sporcie samochodowym - jak ogl±dniesz rajd zimowy i letni na asfalcie z pewno¶ci± zauwa¿ysz ró¿nicê w szeroko¶ci ogumienia



Anonymous - 23-08-2006, 20:17
" />sprawa z oponami jest troche bardziej skomplikowana. Istnieje pewna granica, poza ktora nie op³aca sie zak³adaæ szerszej opony poniewaz nie zyskamy przyczepnosci. Ale bardzo wazna sprawa sa opory toczenia ktore bardzo wzrastaja wraz z szerokoscia. Dla takiego auta jak bravo 1.4 mysle ze optimum to 185 a nawety moze troche za duzo. Wg moich doswiadczen jest duzo roznica w oporach toczenia miedzyy 185 a 195 jednak opone ktora bym polecil przy dybamicznej jezdzie po zakretach to 195/55/15 - mamy dosc duze opory ale na zakrecie oplaca sie to bo przyczepnosc i zdolnosc do utrzymania kierunku wzrosnie - profil 55 przy szerokosci 195 powoduje ze opona na zakretach "wychyla" sie juz dopuszczalnie a jednoczesnie jest na tyle wysoka ze bez jakis zbednych akrobacji jezdzimy po dziurach zachowujac felgi w calosci - do tego komfort jest znosny.
opona 195/50/50 minimalnie lepiej sie prowadzi (w normalnej, dynamicznej jezdzie naprawde minimalna roznica) ale komfort juz tracimy i na felgi zaczynamy uwazac mocno.
reasumujac -0 polecam 195/55/15 ale musisz liczyc z zauwazalnym pogorszeniem osiagow - wydaje mi sie ze idealna opona do Twojego auta to 185/55/15 - ale twierdzisz ze za waska.. wez tez pod uwage ze opona innej marki, nawet w tym samym rozmiarze moze ulozyc sie troche inaczej na feldze i bedzie "wystawac" poza obrys felgi.



Anonymous - 24-08-2006, 22:23
" />W Polsce ( pewnie nie tylko ) w¶ród domoros³ych majsterkowiczów pierwsz± rzecz± jak± siê poprawia, to profil i szeroko¶æ opony. Jak my¶licie, ile czasu spêdzili w Fiacie ludzie, ¿eby dobrze ten element spasowaæ i policzyæ wszystkie za i przeciw? Zawsze mnie ciekawi³o, dlaczego wszyscy udaj± m±drzejszych w tej materii od specjalistów, którym p³ac± za ich wiedzê i do¶wiadczenie maj±tek. A potem lamenty o "obskubanych felgach" b±d¼ wybitym zawieszeniu. Ka¿da zmiana seryjnych nastawów w aucie niesie wiele konsekwencji ( zw³aszcza opon i felg ). Czy zak³adanie opon 195 do auta 1.4 ma jakikolwiek sens poza zwiêkszeniem wizualnej atrakcyjno¶ci auta ( ale chyba tylko dla tych co jad± za takim autem, bo inaczej to raczej ciê¿ko to zauwa¿yæ, no chyba, ¿e kto¶ przed marketem zostawia odkrêcone na maxa w któr±¶ strone ko³a, zeby wszyscy podziwiali szeroko¶æ opony w jego aucie.Nie podejrzewam o to makaroniarzy, bo to raczej przypad³o¶æ ubranych na sportowo mi¶ków w autach z kraju, który ³±czy³ kiedy¶ wielk± rzeszê...ludzi :d ). Ja mam w swojej kappie 2,4 jtd 205-tki i przy pierwszej nadarzaj±cej siê okazji ( zu¿ycie opon ) wymieniê sobie na...195.Pozdro



sloneczna - 24-08-2006, 22:46
" />Tak tylko Ci specjali¶ci dzia³aj± w iteresie zleceniodawców a nie klijentów.
Ich zadanie to ograniczenie kosztów do minimum z zachowaniem jako takich parametrów .
Dlatego masz do dyspozycji ponad standart i za to p³acisz dodatkowo .
A w standarcie dostajesz tanie opony ,stalowe felgi i kapsle.



Anonymous - 25-08-2006, 22:42
" />Stary, czy Ty, jako specjalista od kombi i gad¿etów Pininfariny nie masz mo¿e s³ownika PWN w domu? Od tego b³êdu, to a¿ oczy bol±..



sloneczna - 26-08-2006, 16:18
" />Przykro mi kolego ,¿e dosta³e¶ przez krytykê tej cholernej listwy kompleksów .Nie chcia³em Ciê do³owaæ ops: .Rozumiê ,¿e to jaki¶ Twój czu³y punkt i dla tej listewki z logo Pini zakupi³e¶ ten ¶wietny pojazd.Opinia jest wy³±cznie moja o tym beznadziejnym rozwi±zaniu i nie musisz siê stresowaæ ,¿ê mam inne zdanie .Nie moja wina ¿e jeste¶ bezkompromisowy popracujesz nad sob± to zrozumiesz co mam na my¶li a i mo¿e ¶wiat zobaczysz w ³adniejszych barwach. :wink:
A jeszcze powracaj±c do tych twoich specjalistów to nie ma dziedziny gospodarki gdzie nie szuka siê rozwi±zañ aby wszystko by³o po minimalnych kosztach robione (niewiem w jakim ¶wiecie ¿yjesz ).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \