Gosiakoprzem - 26-01-2009, 12:29
" />Witam,
Jestem przed zakupem samochodu..
Dzisiaj rano by³em z w³a¶cicielem w warsztacie.. stwierdzono:
1. Wymiana os³ony przegubu napêdowego (w³a¶ciciel przyzna³, ¿e trzeba wymieniæ ca³e przeguby),
2. Tylni lewy hamulec awaryjny nie dzia³a ("spec" z warsztatu Hondy stwierdzi³, ¿e to kwestia przeczyszczenia linki, bo owa dzia³a dobrze ("cofa siê")),
3. Wymiana uszczelki pod misk± olejow±
Byli¶my u Fiata i u Lancii.
Co nam powiedzieli?
Przegub = ~600 z³ za sztukê (a s± dwie..) + ~250 - 500 za wymiane.
Linka = w Hondzie powiedzia³, ¿e wystarczy przyczy¶ciæ - we Fiacie i Lancii ju¿ mówili o wymianie (nie pamiêtam dok³adnie czego) i podawali kosmiczne ceny rzêdu 300 - 800 z³.
Uszczelka pod misk± olejow± koszt to oko³o 40 - 60 z³, a wymiana 230 z³.
Powiedzcie mi, jak to wygl±da w rzeczywisto¶ci?
Gdzie w GDAÑSKU mo¿na siê udaæ, ¿eby zrobiæ to tanio?
A mo¿e nie warto siê w to pchaæ?
prezesjm - 26-01-2009, 13:11
" />
">Witam,
Jestem przed zakupem samochodu..
Dzisiaj rano by³em z w³a¶cicielem w warsztacie.. stwierdzono:
1. Wymiana os³ony przegubu napêdowego (w³a¶ciciel przyzna³, ¿e trzeba wymieniæ ca³e przeguby),
2. Tylni lewy hamulec awaryjny nie dzia³a ("spec" z warsztatu Hondy stwierdzi³, ¿e to kwestia przeczyszczenia linki, bo owa dzia³a dobrze ("cofa siê")),
3. Wymiana uszczelki pod misk± olejow±
Byli¶my u Fiata i u Lancii.
Co nam powiedzieli?
Przegub = ~600 z³ za sztukê (a s± dwie..) + ~250 - 500 za wymiane.
Linka = w Hondzie powiedzia³, ¿e wystarczy przyczy¶ciæ - we Fiacie i Lancii ju¿ mówili o wymianie (nie pamiêtam dok³adnie czego) i podawali kosmiczne ceny rzêdu 300 - 800 z³.
Uszczelka pod misk± olejow± koszt to oko³o 40 - 60 z³, a wymiana 230 z³.
Powiedzcie mi, jak to wygl±da w rzeczywisto¶ci?
Gdzie w GDAÑSKU mo¿na siê udaæ, ¿eby zrobiæ to tanio?
A mo¿e nie warto siê w to pchaæ?
No takie s± niestety ceny w serwisie dlatego omijamy je dalekim ³ukiem
Przegub kupisz do 100 pln pewnie bez problemu, wymiana w zale¿no¶ci jak "idzie" to po kilkadziesi±t pln za stronê
Linkê raczej polecam wymieniæ, koszt obu powinien byæ w granicach po³owy ceny serwisowej , wymiana prosta i ³atwa wiêc te¿ kilkadziesi±t z³otych nie wiêcej
Z uszczelk± miski to ju¿ wiêcej roboty wiêc pewnie bez 100 lub dwóch siê nie obejdzie
Dok³adne ceny to dowiesz siê dzwoni±c do np. paru zaprzyja¼nionych sklepów z czê¶ciami. Patryklancia, Autosklep itp.
bichon - 26-01-2009, 13:24
" />Wymienialem to wszystko u siebie:
Przegub zewnetrzny lewy - 100zl + robocizna
linki hamulcowe - po ok. 40zl + robocizna
uszczelka miski olejowej - juz nie pamietam, ale ponizej 50zl na pewno, zrobione przy okazji wymiany oleju.
Nie sa to duze wydatki. Ceny, ktore ci powiedzieli, sa nieco za wysokie....
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 13:25
" />Mój "sprzedaj±cy" ju¿ pojecha³ do znajomego mechanika, ceny jakie mniej wiêcej wysz³y to:
Przegub = ~130 z³ (dwie sztuki 260) + wymiana ~200
Linka = prawdopodobnie przeczyszczenie = ~50 z³
Uszczelka = ~40 + 200 wymiana
prezesjm - 26-01-2009, 13:37
" />Negocjuj cenê za wymianê przegubów, wg mnie trochê za drogo chyba ¿e bêd± problemy wiêc to cena max
Nie pchaj siê w czyszczenia linek, bêdziesz musia³ i tak je wymieniæ. Jak w linkach jest ju¿ korozja to ¿adne czyszczenie im nie pomo¿e.
alan0104 - 26-01-2009, 14:39
" />
">Mój "sprzedaj±cy" ju¿ pojecha³ do znajomego mechanika, ceny jakie mniej wiêcej wysz³y to:
Przegub = ~130 z³ (dwie sztuki 260) + wymiana ~200
Linka = prawdopodobnie przeczyszczenie = ~50 z³
Uszczelka = ~40 + 200 wymiana
czyszczenie linek to tylko leczenie na krotka mete. prezesjm ma racje, jak zacznie ci blokowac kola, to stracisz sporo nerwow, a w koncu i tak linki wymienisz.
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 14:51
" />Ok.
Co do tych linek,
W hondzie mechanik powiedzia³, ¿e to nie tyle kwestia samych "linek" ile jakich¶ tam zacisków (bo linka siê cofa poprawnie).
Du¿o z tego nie rozumiem, powtarzam s³owa
karol1125 - 26-01-2009, 16:18
" />
">Ok.
Co do tych linek,
W hondzie mechanik powiedzia³, ¿e to nie tyle kwestia samych "linek" ile jakich¶ tam zacisków (bo linka siê cofa poprawnie).
Du¿o z tego nie rozumiem, powtarzam s³owa
Klocki z ty³u wymienia siê rzadziej i byæ mo¿e nadszed³ ich kres. A co do przegubów to za odkrêcenie jednej ¶ruby, zbicie ze sworznia i wyjêcia zabezpieczenia to masakra. U mnie 40-60 z³. Miska te¿ pro¶cizna, tylko du¿o ¶rub 40z³. Za wymianê uszczelki pod g³owic± mechanik skasowa³ mnie 100z³, a jest du¿o wiêcej roboty.
cwynarx - 26-01-2009, 16:30
" />Wszystkie ceny wed³ug mnie w normie do prze¿ycia,bardzo podobnie ja p³aci³em za w/w elementy- poza t± wymian± uszczelki....lekki kosmos....mój mechanik liczy³ 300 za wyci±gniêcie t³oków i wymianê pier¶cieni a robota nie porównywalna.... a i jak bêdziesz kupowa³ w/w uszczelkê to nie oszczêdzaj na niej mi wpakowali podejrzewam najtañsz± i juz siê pociæ cholera zacze³a...
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 16:48
" />Ceny s± do prze¿ycia... ale jestem "¶wie¿o przed kupnem tego wozu".
Je¿eli w³a¶ciciel zrobi to wszystko.. to go wezmê
Zastanawiam siê tylko, czy ten samochód mnie nie bêdzie "za du¿o kosztowa³"
Zamierzam nim poje¼dziæ z dwa, trzy lata... oczywi¶cie dbaj±c ile si³ w rêkach o swoje "cacko"
bichon - 26-01-2009, 16:53
" />
">Zastanawiam siê tylko, czy ten samochód mnie nie bêdzie "za du¿o kosztowa³"
Zamierzam nim poje¼dziæ z dwa, trzy lata... oczywi¶cie dbaj±c ile si³ w rêkach o swoje "cacko"
Ja mam Delte od 1,5 roku i wladowalem w nia jakies 70%-100% ceny zakupu (nie liczylem dokladnie). Nie licze oczywiscie napelniania baku, ale takie rzeczy jak zawieszenie, rozrzad, oleje, filtry, opony itp. - czyli eksploatacyjne. Ale ja zamierzam pojezdzic swoja Delta troche dluzej, wole tez ja doinwestowac niz pozniej sciagac autko z gdzies z trasy.
karol1125 - 26-01-2009, 16:54
" />We¼ deltê do sprawdzenia na stacji diagnostycznej(postronnej). Je¿eli bêdzie zajechana to nie kupuj, zaoszczêdzisz sobie wydatków i kasy.
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 16:58
" />By³em... go¶ciu stwierdzi³, ¿e zawieszenie jest ok a do zrobienia jest tylko to co wypisa³em wy¿ej
cwynarx - 26-01-2009, 17:07
" />to ju¿ musisz odpowiedzieæ sobie sam na to pytanie....i wzi±æ wszystkie za i przeciw.Moim zdaniem je¿eli tylko to jest do zrobienia w tej chwili i jeste¶ pewny ¿e silnik ,zawieszenie obejdzie siê przez ten okres co zamierzasz je¼dziæ bez wiêkszych napraw , to warto kupiæ to auto..wiadomo niczego nie da siê przewidzieæ....ale mo¿e czasami lepiej siê wstrzymaæ i poszukaæ naprawdê zadbanego egzeplarza....
ps. ja do swojej do³o¿y³em przez 1,5 roku oko³o 3 ty¶.....fakt przez rok siê nic nie dzia³o a potem lawina...... ale co¿ takie s± u¿ywane samochody.....a zw³aszcza jak robi sie ponad 20 ty¶ rocznie
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 17:35
" />Ja akurat je¼dziæ nie bêdê du¿o.
MAX 500km/miesi±c - a i w to w±tpiê.
Je¿eli naprawa przebiegnie pomy¶lnie - auto jest moje
Zastanawiam siê nad jeszcze jedn± rzecz±.. jako totalny laik:
W miejsce tego standardowego "kaseciaka" - da siê bezproblemowo wstawiæ jakie¶ lepsze "radio" ?
Dok³adnie to my¶lê nad PIONEER DEH-2020MP, nówka za 250 z³.
aro - 26-01-2009, 17:48
" />Ja bym jeszcze sprawdzi³ w jakim stanie jest silnik :wink:
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 17:55
" />No... tylko jak to zrobiæ
karol1125 - 26-01-2009, 18:23
" />No fakt. Poszukaj na forum to siê przekonasz ¿e o panewka przekrêconych w silnikach naszych lancii to ju¿ legendy chodz±.
A co do radia to bez problemu powinno podej¶æ, nie wiem jak jest w oryginale, ale europejskie gniazdo ISO i gra.
bichon - 26-01-2009, 18:35
" />Radio te¿ u siebie wymieni³em :-) da siê.
Tylko nie drzeæ na si³ê. Trzeba wyj±æ radio, jak nie masz oryginalnych 'kluczy' do wyjmowania radia, to chyba lepiej podjechaæ do jakiego¶ speca i poprosiæ ¿eby wyj±³. Gdyby trzeba by³o wyj±æ konsolê, to dwie ¶ruby, które j± trzymaj± s± wkrêcone od do³u w górnej czê¶ci 'dziury' po radiu.
Gosiakoprzem - 26-01-2009, 18:46
" />dziêki za info!
W ¶rodê wieczorem.... ostateczna decyzja ;]