bolger - 04-11-2008, 03:04
" />Proponuj podwiesi niniejszy temat - Bety to rzadkie auta i trzeba wzajemnie dzieli si wiedz. Oto wyniki mojego dochodzenia na temat kompatybilnoci (prosz prostowa w razie potrzeby):
Zawieszenie:
- kocwki drkw bez wspomagania - Fiat 126
- przeguby i osony - m.in. Lancia Dedra
- sworznie wahaczy - ada (moe by wymagane skrcenie o 3 mm ?)
Hamulce - tarcze nietyp, przd nietyp, tylne klocki Argenta ? Tempra ? Prisma i A112 ?
oyska k przd i ty:
SKF kit VKBA 895
IRB IR 8066
STIL DAC377 20037
Trupart TBK 197
SNR GB12807 SO3
TGB 10872 SO2
LANCIA 82289841
Zewntrzna 72 mm
Wewntrzna 37 mm
Grubo 37 mm
ALFA ROMEO
164 (164)
2.0
2.0 T.S. (164.A2C, 164.A2L)
2.0 T.S. (164.H3)
2.0 T.S. (164.A2H)
FIAT
CROMA (154)
TEMPRA S.W. (159)
2.0 i.e. 4x4 (159.AP)
TIPO (160)
1.9 TD (160.EL, 160.GL, 160.AQ, 160.EI, 160.AR)
LANCIA
DELTA I (831AB0)
2.0 HF Integrale (831AB.024S, 831AB.028)
2.0 16V HF Integrale (831AB.026)
2.0 16V HF Evo Integrale (831AB.027)
THEMA (834)
2000 i.e.
2000 i.e. (834BV)
2000 i.e (834AB)
2000 i.e. (834B)
2000 i.e. 16V (834AI)
2000 i.e. 16V (834AA)
2000 i.e.Turbo (834CV)
2000 i.e. Turbo (834C)
2000 i.e. 16V Turbo (834AL)
2000 16V Turbo (834AC)
2850 V6 i.e. (834AD, 834CD, 834BD)
2850 V6 i.e. (834F)
2500 Turbo D (834D)
2500 Turbo DS (834AE)
2500 Turbo DS (834AM)
THEMA SW (834)
2000 i.e. 16V (834AI)
2000 i.e. 16V (834AA)
2000 Turbo
2000 i.e. 16V Turbo (834AL)
2000 i.e. 16V Turbo (834AC)
2500 Turbo DS (834D)
2500 Turbo DS (834AE)
2500 Turbo DS (834AM)
Do tego nietypowe piercienie, niestety. Do zdejmowania piercieni suy specjalne narzdzie, ktre mog poyczy.
Silnik - Fiat 131, 132, Argenta - pasuje wikszo elementw prcz tych, ktre s zwizane z geometri silnika w nadwoziu, jak pompa wody, pompa oleju, miska, mocowania i poduszki silnika, ganik, NAPINACZ, niektre gowiczki wydechowe i aparaty zaponowe. Nieco inny ksztat ma termostat (zewntrzny).
Sprzgo - j.w. prcz obudowy oyska wyciskowego.
skyblu - 04-11-2008, 05:22
" />: brawa :
marco - 04-11-2008, 08:52
" />...dodam ,e sprzgo kpl .- Tempra 2,0 .
Tuleje ty wahacz - Kappa i BMW. !
kappa96 - 04-11-2008, 19:28
" />Super strona dla zainteresowanych Beciami ale te dla mionikw piknych i wiecznie modych Woszek
"foto klik"
eby dugo nie szuka: Lancia Beta Parts Catalogue
"foto klik"
lancia1969 - 04-11-2008, 23:46
" />Pomys rewelacyjny - poprosimy Modw o podwiesznie ( i tak nie bdzie atwo znale ) ja niebawem odbieram swoja Lady od "Kowala i Matejki" i zabieram sie za mechanike - oczywicie chtnie si wiedza podziel -:)
Stiker - 05-11-2008, 23:55
" />Automat rozrusznika – ada 2103
przednie wiata – Fiat 125 ,polonez (Borewicz)
Pokrywa filtra powietrza w wersji ganikowej – Tavria ZaZ
ganik ‼prawie” pasuje z Yugo Koral . Weber co prawda nie jest dokadnie taki sam ale mocowanie jest identyczne naley tylko przeoy cz grn (ssanie jest w becie ustawiane przez temperatur pynu chodniczego a Yugo elektrycznie ) i dysze z oryginau ale przy braku sprawnego fabrycznego ten nie wymaga praktycznie adnych przerbek mocowanie ,podcinienia ,linka itp pozostaje bez zmian (podejrzewaem usterk-pknicie ganika i dla testu zastosowaem jugosowiaski produkt dziaa identycznie jak fabryczny ) A co najwaniejsze w miar atwo znale go mona na szrocie czy na alledrogo i to za mae pienidze czego nie mona powiedzie o oryginale
A kto wie z czego pasuje modu zaponowy (aparat zaponowy bezstykowy w bloku silnika) zwyka cewka zamontowana na prawym nadkolu na aluminiowej ebrowanej podstawie a pod ni may modu 2 przewody wchodz do niego i 2 wychodz ) Bardzo bd wdziczny za podpowied
maciek_czer - 06-11-2008, 00:10
" />Modu zaponowy pochodzi z Fiat 132 2000, wczesnych Fiatw Argenta (bez DIGIPLEXA) spotykaem te moduy take w Fiatch Ritmo/Regata a nawet w starej Delcie 1.3/1.5. Generalnie modu ten jest identyczny z tym co montowali w polonezach tylko w PN jest bardzo duy i nie by poczony z cewk, ale awaryjnie da si podczy. Co do moduu gdzie mi si walay po warsztacie dwi dobre sztuki - poszukam. Aparat zaponowy (w bloku) jest identyczny z Fiatem 132/Argenta (przynajmniej takie widziaem MagnetiMarelli, poza jednym Boscha wtedy od Fiata 131 2.0). Kiedy jest w gowiczce wtedy jest identyczny jak w Argencie 2.0ie, chocia widziaem tylko jedn Bet z aparatem wystajcym do gry z gowiczki wakw wydechowych. Jeli jest na przedueniu waka rozrzdu wtedy jest identyczny z aparatem od Lanci Delty/Prisma 1600 do 1986 roku.
maciek_czer - 06-11-2008, 00:13
" />Aha generalnie to raczej problemu nie ma z czsciami tylko brak wytrwaoci bd wiedzy, jakby co to dajcie zna poszukam.
Stiker - 06-11-2008, 01:21
" />Mog mie prob chtnie bym odkupi taki modu lub poprosz o ma instrukcj jak podczy awaryjnie taki modu z poloneza . Bardzo lubi mie moliwo naprawy auta ‼na drodze” , jak do tej pory (blisko 16lat) jedziem rnymi wynalazkami ,ale zawsze utrzymywaem je w stanie technicznie bdb i jeszcze nigdy nie wracaem na ‼lince” do domu , a czsto na co dzie aby nie niszczy normalnych aut jedc w ubraniu roboczym do hurtowni mam cuda pod warsztatem w stylu may fiacik za 200z. Lancia Beta dla mnie jest ‼oczkiem w gowie” zabawk na wycieczki i zloty i bardzo bym nie chcia eby kiedykolwiek zrobia mi niespodziank . Komplet kluczy ,motek,drut,pompka paliwowa,kopuka itp w trasy w zapasie jest do tego troszk wiedzy od czego mog pasowa czci i praktycznie mam pewno e nie zrobi mi jakiego psikusa na drodze i e potrafi j na ulicy reanimowa i dojecha do domu gdyby nie ten modu (boj si e jadc gdzie w dalsz drog ulegnie uszkodzeniu w drugim kracu Polski a e na szybko go nie kupi w adnym sklepie to bdzie spory kopot .
bolger - 06-11-2008, 07:03
" />Modu, o ktrym piszesz to najbardziej typowy zestaw Magneti Marelli ( byy zapony Boscha - cakiem inne !). W mojej Becie VX radiator jest troch mniejszy i cewka siedzi osobno. Generalnie modu waciwy mona wymontowa i atwo podmieni, jeeli nie znajdziesz w PL/nie odezwie si kto znajcy temat, to mog ci przywie z USA taki nowy (czarna kostka), koszt okoo 70 z. W Argencie 2.0 I.E. z tego co wiem byy rozdzielacze zaponu, oglnie rzecz ujmujc wygldajce na niskie.
maciek_czer - 06-11-2008, 10:24
" />W argencie 2.0 ie byy dwa rodzaje aparatw, jeden z cewk impulsow i kopuk , popularnie na dwie rubki, wysoka brzowa i ten aparat pasuje do BETY kiedy siedzi w gowiczce do gry (jak pisaem rzadki widok) drugi typ aparatu (te w gowiczce) by niski nie posiada w sobie nic poza palcem rozdzielacza i kopuka bya na trzy rubki do cika i wsppracowaa z Digiplexem. Tego aparatu nie widziaem w Betach ani na ywo ani na zdjciach, jako e widziaem tylko jedn Bet z aparatem w gowiczce.
Stiker - 06-11-2008, 22:40
" />Dzisiaj zastosowaem modu z Poloneza dziaa wietnie dziki za podpowied wczeniej nie wpadem na to e cakiem inna wielko i pasuje , do tego Polonezowski modu ma 5 wej (tylko nie pomylaem e jeden pin ma po prostu 2 kocwki) a orygina z bety 4 a ciekawostka oto orygina Magneti Marelli tylko dlaczego jest tam napis GM ?! Cao czyli cewka przykrcona do aluminiowego radiatora i schowanego pod nim widocznego na zdjciu moduu wygldaa na nigdy nie demontowan z auta http://images44.fotosik.pl/27/0907d653f41f37cfm.jpg[/img]
maciek_czer - 07-11-2008, 01:05
" />Moliwe e by te produkowany przez GM ale w jakich modelach nie mam pojcia moe jakie amerykace taki maj.
bolger - 09-11-2008, 21:24
" />Hej, Doc, to jak z tym podwieszeniem ?
Taz - 09-11-2008, 21:54
" />Przykleiem.