SORIAN - 24-05-2009, 14:45
" />Jak w temacie. Mam chwilowe problemy finansowe i nie stać mnie na założenie sekwencji. Kolega ma do sprzedania zwykłą instalacje za grosze która była wyjęta z lancii 2.4 Vis i w niej śmigała. Do tego musiałbym zmienić kolektor ponieważ u mnie jest plastikowy. Co radzicie? Będzie to chodzić? Lancia nie ma przewodów wysokiego napiecia sa cewki wiec chyba nie powinno kichać...
Krzys - 24-05-2009, 15:49
" />Jeśli będzie dobrze ustawiona i serwisowana to nie powinno być problemu. I oczywiście dobre świece. Jednak jak strzeli to będziesz miał przepływomierz do wymiany.
topcio1 - 24-05-2009, 16:28
" />
">Jeśli będzie dobrze ustawiona i serwisowana to nie powinno być problemu. I oczywiście dobre świece. Jednak jak strzeli to będziesz miał przepływomierz do wymiany.
w K jest przepływanka z drutem oporowym więc co w niej ulegnie uszkodzeniu przy strzale?
SORIAN - 24-05-2009, 18:30
" />Ja już mam za sobą wymianę przepływki... widocznie nie jest aż tak nie zniszczalna...
topcio1 - 24-05-2009, 18:50
" />ale chyba nie od strzału?
Boorek - 24-05-2009, 19:03
" />
">ale chyba nie od strzału?
ja też mam za sobą.... od strzału pogiely sie blaszki w środku, jedna się ułamała. Te przepływomierze są raczej delikatne..
topcio1 - 24-05-2009, 19:11
" />
">ale chyba nie od strzału?
ja też mam za sobą.... od strzału pogiely sie blaszki w środku, jedna się ułamała. Te przepływomierze są raczej delikatne..
ale nie sądziłem, że aż tak bardzo
Krzys - 24-05-2009, 19:36
" />To tak jakby zamiast w cylindrze mieszanka zapaliła się w kolektorze dolotowym. Skutki mogą być różne:
- pogięta przepustnica
- rozsadzona obudowa filtru powietrza
- uszkodzony przepływomierz
Często klapka anty wybuchowa nic nie pomaga. Wszystko zależy od auta, kiedyś jeździłem Peugeotem 309 przez kilka lat na gazie i ani razu nie strzelił.
Boorek - 24-05-2009, 19:41
" />
">To tak jakby zamiast w cylindrze mieszanka zapaliła się w kolektorze dolotowym. Skutki mogą być różne:
- pogięta przepustnica
- rozsadzona obudowa filtru powietrza
- uszkodzony przepływomierz
Często klapka anty wybuchowa nic nie pomaga. Wszystko zależy od auta, kiedyś jeździłem Peugeotem 309 przez kilka lat na gazie i ani razu nie strzelił. w mojej kappie tylko jeden wystrzał przez 2 lata, tak jak mówisz klapka nic nie pomogła. Ja mam instalacje jeszcze na śrubę...
P.S. a czy to jest odpowiedni dział dla takich dywagacji?
SORIAN - 28-05-2009, 17:54
" />A moze by tak zwykła instalka i blos... co sądzicie?
topcio1 - 28-05-2009, 18:08
" />Blos to podobno bardzo fajny wynalazek, znam dwie osoby użytkujące i obie zadowolone
sloneczna - 28-05-2009, 23:44
" />Przemas w Kappie 2,4 ma ciekawe rozwiązanie na strzały LPG IIgen.
Ja przez 10Tkm w 20v ani jednego strzału nie miałem .
IIgen ,śruba,filtr stożek.
SORIAN - 29-05-2009, 02:42
" />A co z plastikowym kolektorem? Moja Lancia jest z 1999 roku i niestety posiada plastikowy kolektor. Nie wiem czy wchodzi w gre zmiana na metalowy ze starszego modelu bo z tego co wiem to układ dolotowy był zmieniony po 1999 roku i nie wiem czy mozna tak poprostu założyć metalowy np od kappy 1997 rok.
Ozarek - 29-05-2009, 21:40
" />
"> Lancia nie ma przewodów wysokiego napiecia sa cewki wiec chyba nie powinno kichać...
Zakładanie II gen do silnika innego niż SPI to kastracja i pozorne cięcie kosztów...
Pomijam fakt, że zakładanie instalki zdemontowanej rozmija się z prawem, ale nie zmienia to barbarzyństwa technicznego całego dolotu.
Strzały w IIgen nie zależą tylko od tego czy masz klasyczne cewki i kable WN, to wypadkowa wielu składowych, od stanu świec, mocy iskry, odpowiedniej mieszanki aż po czystość f.pow - w stosunku do stanu w jakim był przy reg. instalacji. Wystarczy ze Lambda zacznie Ci świrować i możesz spodziewać się strzału.
O ile przy nowej instalce ktoś bierze to na swoją odpowiedzialność, choć zapewne w zakładzie zamontowaliby to na odp klienta, tak przy używce bierzesz to na swój kark.
Zastanów się czy to nie będzie pozorna oszczędność...