dj_tygrys - 27-04-2010, 09:33
" />Witam po udanym zakupie kappy już niemal przesądzone jest kupno thesisa, najprawdopodobniej będzie to benzynka 3.2 w gruncie rzeczy chce mieć ciut ponad 200 koni, widziałem wersje z solar dachem.
Prosze mi powiedzieć do czego solar dach dokładnie służy jakie są zalety lub gdy ewentualnie zakończy swój żywot co się stanie, chciałbym przeczytac także opinie kogoś kto ma taką lancie jak się tym jeździ jak wybiera dziury, jak zawieszenie pracuje, czy są jakieś mankamenty które się wam nie podobają, albo na co zwrócić uwagę przy zakupie.
O spalanie nie pytam bo to zależy od jazdy a zdaję sobie sprawę że przy takim silniku może i pociągnąć 2 z przodu .
Czy orientujecie się jakie są koszty jeżeli chodzi o serwisowanie, ja na samochodach się znam przy kappie nie ma problemu mogę sobie zrobić czy olej czy filtry ale trochę mi się sytuacja materialna zmieniła i za bardzo nie będzie mi się chciało przy thesis grzebać, może i dlatego że bym się bał.
Pytanko jeszcze o klimatyzację jak się sprawuje i przede wszystkim jak nagrzewa autko w zimie, kappa chłodzi świetnie natomiast nagrzewa ciut za słabo, ja ciepłolubny wraz z narzeczoną więc jeśli odpowiedź na powyższe pytania będzie satysfakcjonująca, zamiast topornego niemca będzie subtelny włoch
Nat - 27-04-2010, 11:23
" />Dach z ogniwami fotowoltanicznymi to póki co gadżet. Ale jak wiadomo to m.in. własnie gadżetami róznią się futurystyczne projekty aut luksusowych od banalnych jeździdełek.
Dach słoneczny produkuje akurat tyle energii, by wychłodzic wnętrze pojazdu wtedy, kiedy stoi on na słońcu. Bez włączania silnika.
Jak się zepsuje i nie zostanie naprawiony, to ta funkcja nie będzie działać.
co do serwisowania - problemem są nawet nie koszty, ale umiejętności mechaników. Zorientuj się, czy we Wrocku są mechanicy, którzy znają to auto.
Pan Gienek - z pewnością prędzej je zepsuje niż naprawi. Potrzebny jest tez specjalistyczny sprzęt do wielu napraw (komputer).
Polecam kontakt z klubowiczem Maryjan. Jest ekspertem w kwestiach związanych z zakupem Thesis.
Lub z Argenta 67.
marboy - 27-04-2010, 18:41
" />furkę o której myślisz zakupil wlaśnie edym pewnie powie ci coś o solar dachu itp.
argenta67 - 27-04-2010, 18:55
" />
">Witam po udanym zakupie kappy już niemal przesądzone jest kupno thesisa, najprawdopodobniej będzie to benzynka 3.2 w gruncie rzeczy chce mieć ciut ponad 200 koni, widziałem wersje z solar dachem.
Prosze mi powiedzieć do czego solar dach dokładnie służy jakie są zalety lub gdy ewentualnie zakończy swój żywot co się stanie, chciałbym przeczytac także opinie kogoś kto ma taką lancie jak się tym jeździ jak wybiera dziury, jak zawieszenie pracuje, czy są jakieś mankamenty które się wam nie podobają, albo na co zwrócić uwagę przy zakupie.
O spalanie nie pytam bo to zależy od jazdy a zdaję sobie sprawę że przy takim silniku może i pociągnąć 2 z przodu .
Czy orientujecie się jakie są koszty jeżeli chodzi o serwisowanie, ja na samochodach się znam przy kappie nie ma problemu mogę sobie zrobić czy olej czy filtry ale trochę mi się sytuacja materialna zmieniła i za bardzo nie będzie mi się chciało przy thesis grzebać, może i dlatego że bym się bał.
Pytanko jeszcze o klimatyzację jak się sprawuje i przede wszystkim jak nagrzewa autko w zimie, kappa chłodzi świetnie natomiast nagrzewa ciut za słabo, ja ciepłolubny wraz z narzeczoną więc jeśli odpowiedź na powyższe pytania będzie satysfakcjonująca, zamiast topornego niemca będzie subtelny włoch
No to kolego jak się szykujesz na serwis to kolega "Kojak" bodajże opisywał ile zostawia. Dla osób z "głową" naprawa nie sprawia problemu a serwis idzie po całości. Solar, Nat opisał ok ale jest też wersja z webasto dla zmarzlaków.
LUKI82 - 27-04-2010, 19:51
" />Solar w Thesis jak pisze Nat służy do chłodzenia wnętrza lecz trzeba wiedzieć że on nie uruchamia ukł klimatyzacji a tylko jej wentylator. Ponoć ( z obserwacji jednego z Thesis-owiczów ) potrafi podładować akumulator gdy pojazd jest długo nieużytkowany.
dj_tygrys - 28-04-2010, 14:39
" />Ok co do solar dachy to juz chyba wiem wszystko.
Ale czy może ktoś kto posiada ten samochód podzielić się opinią jak z komfortem jazdy, jak zawieszenie spisuje się na naszych drogach, co to jest ten amortyzator sky hook, no i czy robiliscie jakieś naprawy w nim jeśli tak to jakie koszta i co to było.
Zanim kupię ten model chcę wiedzieć o nim wszystko, jeśli jest komfort taki jak w kappa to auta nie zmieniam bo kappą wygodnie mi się jeździ, jesli jest lepszy to jak najbardziej tak.
Kiedyś fascynowałem się chryslerem, zwłaszcza 300m concorde oraz 300c, i owszem w 300m i concorde zawieszenie pływało ale już 300c kicha okropna i było to auto 2 letnie za które nawet bym nie dał 20.000 wiec chcę wiedzieć jak ta sprawa się ma w lancii czy jest to tylko odmłodzona kappa czy charakteryzuje się również czymś więcej np. lepszym komfortem czy wyciszeniem, nie żebym na kappe narzekał ale kwestia taka że jak mam sprzedać swoją kappe 2000 rok zadbaną itp i wejśc na jakąs minę jedynie dla tego ze ma solar dach czy tam jakis bajerek.
argenta67 - 28-04-2010, 18:17
" />
">Ok co do solar dachy to juz chyba wiem wszystko.
Ale czy może ktoś kto posiada ten samochód podzielić się opinią jak z komfortem jazdy, jak zawieszenie spisuje się na naszych drogach, co to jest ten amortyzator sky hook, no i czy robiliscie jakieś naprawy w nim jeśli tak to jakie koszta i co to było.
Zanim kupię ten model chcę wiedzieć o nim wszystko, jeśli jest komfort taki jak w kappa to auta nie zmieniam bo kappą wygodnie mi się jeździ, jesli jest lepszy to jak najbardziej tak.
Kiedyś fascynowałem się chryslerem, zwłaszcza 300m concorde oraz 300c, i owszem w 300m i concorde zawieszenie pływało ale już 300c kicha okropna i było to auto 2 letnie za które nawet bym nie dał 20.000 wiec chcę wiedzieć jak ta sprawa się ma w lancii czy jest to tylko odmłodzona kappa czy charakteryzuje się również czymś więcej np. lepszym komfortem czy wyciszeniem, nie żebym na kappe narzekał ale kwestia taka że jak mam sprzedać swoją kappe 2000 rok zadbaną itp i wejśc na jakąs minę jedynie dla tego ze ma solar dach czy tam jakis bajerek.
Jak masz jakieś wątpliwości to nie kupuj bo kupowanie tak dla szpanu to zbytek łaski.
dj_tygrys - 28-04-2010, 18:47
" />-_- ... ok dzięki za wyczerpującą odpowiedź, w sumie w obecnych czasach może slr albo veyron to szpan, nigdy nie kupowałem auta dla szpanu ale dla własnej wygody i komfortu, poczytałem opinie i jak na razie nie kupuję thesis, jeżdżę tym co mam.
argenta67 - 28-04-2010, 18:54
" />
">-_- ... ok dzięki za wyczerpującą odpowiedź, w sumie w obecnych czasach może slr albo veyron to szpan, nigdy nie kupowałem auta dla szpanu ale dla własnej wygody i komfortu, poczytałem opinie i jak na razie nie kupuję thesis, jeżdżę tym co mam.
gratulacje za odważne decyzje.
Taki samochód trzeba chcieć mieć
dj_tygrys - 01-05-2010, 10:36
" />Hmmm
Powiem ci że poznałem kilku ludzi którzy też ją mają, podzwoniłem do włascicieli i wiem że utrzymanie tego samochodu dużo kosztuje, eksploatacja, paliwo, itp
Kilka osób twierdziło że jest to bardzo wygodne auto itp ale z kolei inni mówili że zawieszenie niestety średnio a nawet mizernie znosi nasze drogi, wyciągnęłem wspólny mianownik z kazdej opinii i wyszło mi by nie kupować bo tak naprawdę w swojej kappie mam wszystko to samo co w thesis może oprócz innowacyjnego wnętrza i oryginalnej karoserii ... aha no i solar dachu i sky hook`a.
Mniejsza o dodatki, bo na pewno thesis ma ich dużo więcej ale w gruncie rzeczy są to dodatki z których ja osobiście bym nie korzystał, długi czas jeździłem autami bez klimatyzacji i nie narzekałem teraz niby mam klimatroniki itp ale nie dla tego kupowałem ten samochód zależało mi na odmłodzeniu i skoczyłem o 8 lat w przód dodatkowo w wygodną furkę a teraz jakbym miał się przesiąść o 3-4 lata do przodu dodatkowo w dużo wyższe koszty eksploatacji tylko po to by na mieście trochę ludzi popatrzyło na ten samochód to raczej nie ma sensu. Jeden kolega napisał że przez 70.000km przebiegu włożył 17.000zł w naprawy nie licząc paliwa i olejów to tak w sumie raz na rok wydatek 2.000 zł więc sądzę że to nie błachostki padają.
Każde auto się psuje i ja się z tym liczę, jednakże wydając spora sumkę na auto bo 30-40 tysięcy to wg mnie jest dużo pieniędzy w tych pieniądzach można mieć wiele różnych samochodów z różnych segmentów nowszych/starszych jakich się chce, człowiek chce "nie wkładać" przynajmiej przez jakiś okres np rok 2 lata w samochód. Być może mam złe podejście, ale już miałem kilka samochodów i znam doskonale branżę motoryzacyjną, i wiem że różnie bywa znajomy kupił S klasę a jeździł A klasą bo tamten na warsztacie ciągle stał, inny za 50 tys kupił i30 nówke i śmiga i nic go nie interesuje więc z samochodami różnie bywa i wiem że jak ktoś ma dobre auto to go nie sprzedaje
szerszen - 09-06-2010, 08:37
" />Nie wiem, czy wciąż się rozglądasz, ale...
z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że Thesis nie lubi mrozu i nadmiaru wody, ze względu na ilość elektroniki. Nawet na ten moment system radarowy czy solardach w aucie to kosmos dla większości mechaników. A Thesis była opracowywana 10 lat temu!
Wychodząc z tego założenia - bezwypadkowość i książka serwisowa to chyba mus. Nie ma siły, żeby po wypadku poskładali ją dobrze w pierwszym lepszym serwisie (o Zdzichach w stodole nawet nie wspominam). Zawieszenie (w ogólnym zaryzie) raczej nie odbiega konstrukcyjnie od większości współczesnych aut, a silniki to moim zdaniem majstersztyki (na szczęście nie wrzucali tu TSów) - chyba każdy znajdzie dla siebie jednostkę. Problem z ciągłymi usterkami to chyba przypadłość osobnicza (trefny egzemplarz?) niż reguła.
Ale prowadzenie tego cuda rekompensuje wszystko... doznania są wręcz cudowne! Jest dokładnie taka, jak się spodziewałem.
Pierwsze, co uderza, to potęga (w sensie masy) i poczucie siły. Zawsze jeździłem dużymi autami, głównie AR166, ale tu jest prawie jak w czołgu - takie było pierwsze odczucie po przesiadce ze 166. Mimo tego auto prowadzi się doskonale i precyzyjnie - nawet moja żona, która na codzień ją użytkuje, nie ma problemu, a jest raczej drobną kobietką. No, może oprócz parkowania, z którym też czasem sam mam problem, bo ciężko znaleźć miejsce odpowiednio długie i szerokie (w garażu mi się nie mieści).
Podsumowując - auto absolutnie wyjątkowe, wyprzedzające epokę, niezrozumiane i niedocenione (chyba na szczęście) przez rynek...
Codee - 09-06-2010, 10:02
" />Podepnę się trochę pod temat bo Thesis to jest inspiracja.
Wiem że ma gość z Krakowa wystawioną tą 3.2 V6 za 33 tyś.pln, nawet myślałem nad nią, ale 4000 km miesięcznie mogłoby spowodować, że przez paliwo nie byłoby mnie stać na to, żeby była utrzymana na bardzo dobrym poziomie technicznym. Ja nie umie jeździć autem w którym coś puka, stuka, czy jest nie sprawne.
Mam pytanie z innej beczki! Jak wygląda z gazem do w/w silnika? Koszt instalacji?
kacprus82 - 09-06-2010, 11:12
" />Witam
Zgadzam się z kolegą szerszeniem , to auto jest naprawde wspaniałe jak się nie psuje . Zawsze chciałem mieć bmw ale gdy zobaczyłem thesiskę odrazu się zakochałem ten albo żaden . Mimo dużych kosztów utrzymania nie zrezygnuje z tak wspaniałego luksusu
Pozdrawiam
Sharuga - 09-06-2010, 11:22
" />
">Ok co do solar dachy to juz chyba wiem wszystko.
Ale czy może ktoś kto posiada ten samochód podzielić się opinią jak z komfortem jazdy, jak zawieszenie spisuje się na naszych drogach, co to jest ten amortyzator sky hook, no i czy robiliscie jakieś naprawy w nim jeśli tak to jakie koszta i co to było.
Zanim kupię ten model chcę wiedzieć o nim wszystko, ...
Nie pytaj o pierdoły - kieruj się sercem
To chyba jedyna recepta aby stać się posiadaczem tak wyjątkowego auta...
szerszen - 09-06-2010, 11:39
" />Hehe, temat się rozwija...
Ale uczciwie przyznam, że nie tylko Thesis jest dla mnie wyjątkowym autem - na pewno w kolejce czekają Rover 75, Honda Legend i Maserati Quattroporte, a docelowo Thesis Protecta. Niestety dwa ostatnie przypadki wymagają większej gotówki więc ponawiam promocyjną ofertę na Loudlinki ))
Artur G. - 09-06-2010, 11:51
" />
"> w kolejce czekają Rover 75, Honda Legend i Maserati Quattroporte,
Jaguar S-type, X-type, Saab 9-3, 9-5, wspomniany Rover ale tylko V6 2,5 lub MG - jest kilka alternatyw.
Jak wspomniał sharuga kieruj się sercem, ale serce podpowiada Thesis a rozsądek mówi kup Poloneza będzie najtaniej
Ja od dłuższego czasu jestem leczony z Thesis chociaż to mój zdecydowany faworyt, ale ostateczna decyzja jak zwykle będzie zaskakująca.
Sharuga - 09-06-2010, 12:43
" />
">a rozsądek mówi kup Poloneza będzie najtaniej
Hmmm... dyskusyjne. Jeździłem Felicją, więc kupiłem Lybrę aby było taniej Poważnie
Artur G. - 09-06-2010, 13:17
" />
">a rozsądek mówi kup Poloneza będzie najtaniej
Hmmm... dyskusyjne. Jeździłem Felicją, więc kupiłem Lybrę aby było taniej Poważnie
Jasne, masz zdecydowaną rację, ja swoje dodałem humorystycznie, moja kappa 5 lat w moich rekach i poza normalnymi kosztami eksploatacji i pierdołkami nic się nie dzieje. A Poloneza w tym czasie kilka razy bym reanimował przy przebiegu 350 kkm.
Michael G - 10-06-2010, 01:48
" />
">Hehe, temat się rozwija...
Ale uczciwie przyznam, że nie tylko Thesis jest dla mnie wyjątkowym autem - na pewno w kolejce czekają Rover 75, Honda Legend i Maserati Quattroporte, a docelowo Thesis Protecta. Niestety dwa ostatnie przypadki wymagają większej gotówki więc ponawiam promocyjną ofertę na Loudlinki ))
Rover 75 Spoko
Honda Legend OK
Ale Maserati spowoduje ,że zaczniesz kraść. Utrzymanie tego auta to masakra. Części z Niemiec bo najbliżej. A koszt taki że Thesis przy tym jest dla ubogich. Zasadniczo musisz do niego szukać części z miesięcznym wyprzedzeniem. Inaczej częściej będziesz stał niż jeździł.
Thesis Protecta Hmm czy to dlatego ?
http://www.youtube.com/watch?v=L7SzUeMZHVg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak nie dlatego to odpuść i weź zwykłą. Zabijesz się tym autem. No chyba,że masz kurs poruszania się tego typu pojazdami . Jak nie to popytaj.
szerszen - 10-06-2010, 12:51
" />
">Zabijesz się tym autem.
Wypluj to słowo!