Pablo - 18-04-2006, 09:11
" />Wiem,
by³o ju¿ kilka razy ale w±tki s± do¶æ stare wiêc prosi³bym o sugestie co do kosztów jakie dotknê³y Was i ewentualnie co polecacie przy gazowaniu tak klasycznego silnika :wink:
Lewutek - 18-04-2006, 09:21
" />Moja sugestia ... zwyk³a II-generacja + BLOS ale potrzebny "chêtny" instalator i na przegl±dach trzeba umieæ siê "sprzedaæ" ... koszt rzêdu ~2000 z³ PLN ... to chyba najtañszy wariant ... jak ma siê wiêcej $ ... to wtrysk sekwencyjny ...
Za darmo nic nie ma ... nawet ¿eby w ryj dostaæ, to te¿ trzeba na tak± przyjemno¶æ zarobiæ ... :lol:
Przemo - 18-04-2006, 09:56
" />W Krakowie u go¶cia u którego ja zak³adam dostaniesz Prinsa do swojego silnika za oko³o 4400 z³ (sekwencja) mo¿e co¶ taniej
_ADAM_ - 18-04-2006, 13:37
" />
">Moja sugestia ... zwyk³a II-generacja + BLOS ale potrzebny "chêtny" instalator i na przegl±dach trzeba umieæ siê "sprzedaæ" ... koszt rzêdu ~2000 z³ PLN ... to chyba najtañszy wariant ... jak ma siê wiêcej $ ... to wtrysk sekwencyjny ...
Za darmo nic nie ma ... nawet ¿eby w ryj dostaæ, to te¿ trzeba na tak± przyjemno¶æ zarobiæ ... :lol:
Skoro masz juz blosa, to mo¿e jakie¶ wra¿enia? Czy tak jak ja pi³owa³e¶ slita? Mam nadziejê, ¿e nie jeste¶ zawiedziony, bo to m.in ja go zachwala³em
Lewutek - 19-04-2006, 06:56
" />
"> ... Skoro masz juz blosa, to mo¿e jakie¶ wra¿enia? Czy tak jak ja pi³owa³e¶ slita? Mam nadziejê, ¿e nie jeste¶ zawiedziony, bo to m.in ja go zachwala³em
Jeszcze nie mogê zbyt wiele opisaæ ... poza tym, ¿e jestem na etapie testów i dostosowywañ ... no ale mogê napisaæ tyle, ¿e jeszcze je¿d¿ê na oryginalnym "nierze¼bionym" slicie (dyszy) ... ¿e w dole obrotów (wolne obroty) nie uda³o siê ustawiæ prawid³owego sk³adu mieszanki na analizatorze spalin (zawarto¶æ CO i HC przekroczona wiêc przegl±d techniczny trzeba umieæ "rozegraæ" je¶li trafi siê nadgorliwy "Jonasz" : nieee : ) ... ¿e auto jest do ~4000 obr/min zdecydowanie ¿ywsze ni¿ na 29 mm mikserze ... i nie mam "do³ków" z obrotami przy gwa³townym przy¶pieszaniu tak jak TY ... a kto wie co bêdzie po "rze¼biarstwie" : zdziwiony : ... ¿e odmê mam wpiêt± normalnie ... ¿e jeszcze siê bojê i mam za³o¿on± roztoczon± do maximum (~55mm) klapê wybuchow± i byæ mo¿e j± zdejmê bo mieszanka jest bardzo stabilna ... ¿e obroty stoj± jak DRUT ... ¿e spalanie LPG mi spad³o ... i tak w lecie z klim± pali³a (w cyklach mieszanych z przewag± trasy) ~12,5 litra a obecnie ale bez klimy ~11,5 litra ... to po za³o¿eniu BLOS-a i bez klimy ju¿ dwa razy powtórzy³ siê wynik ~10,5 litra ... ciekawe jak spalanie bêdzie siê kszta³towa³o podczas jazdy z klim± a jak przy bardzo rekreacyjnej spokojnej je¼dzie :?: ... oczywi¶cie podzielê siê spostrze¿eniami w swoim czasie ...
... "rze¼biarstwo" napewno mnie czeka i wstêpnie z instalatorem jestem umówiony na te zabiegi w maju bo od ~4000 obr/min wzwy¿ czujê ¿e brakuje LPG ... i mam nadziejê ¿e parownik wydoli : coto : ... ¿e nie mam cyfrówki : niee : ... i trzeba pytaæ jak co¶ mi umknê³o ... to napiszê ...
Lewutek - 24-10-2006, 23:00
" />CZE ...
Tak czytam archiwalne w±tki, ¿e postanowi³em co¶ jeszcze dopisaæ : rotfl :
W dalszym ci±gu je¿d¿ê na oryginalnej dyszy ... instalacjê da siê wyregulowaæ tak aby emisja spalin by³a na odpowiednim poziomie (HC i CO) i aby na przegl±dzie technicznym nikt siê nie czepi³ ¿e spaliny s± "niedobre" ... spalanie LPG w stosunku do miksera ni¿sze o ok.1-1,5 litra/100km (wynik powtarzalny wielokrotnie - 6 miesiêcy obserwacji - tak wiêc zwrot kosztów zakupu BLOSA na samym paliwie LPG zwraca siê po ~20.000 km) ... wolne obroty silnika bardzo stabilne ... w porównaniu do miksera bardzo dobra (szybka) reakcja na peda³ przy¶pieszenia (auto zdecydowanie lepiej siê zbiera bo od ok 2000 obr/min "rwie" jak opêtane) ... powy¿ej 4500-4700 obr/min uwidacznia siê stopniowo odczuwalny brak LPG na III-V biegu (auto ju¿ tak dobrze "nie idzie" jak do tych 4500-4700 obr/min) ... i mój gazownik mówi ¿e nie bêdzie to wina standartowej szczeliny (nie ma potrzeby jej rozpi³owywaæ) a jedynie ma³o wydajnego parownika który mam za³o¿ony (zamontowanego zreszt± przez tego "mojego" gazownika ops: ) ... jedyn± rad± w tej sytuacji jest zaje¼dziæ obecny parownik i nastêpny wzi±æ o du¿ej wydajno¶ci (wiêkszej jak mam obecnie) i sprawdziæ czy rzeczywi¶cie to wina parownika czy szczeliny w slicie ...
WNIOSEK: W instalacji II-generacji op³aca siê zainstalowaæ BLOSA z powodów ekonomicznych, technicznych, ogólnej rado¶ci z u¿ytkowania auta i frajdy z jazdy na tym patencie ...
Chyba tyle pó³rocznych do¶wiadczeñ i obserwacji ...