broker24 - 08-11-2007, 22:22
" />witam
a wiec kupilem lybre 1.9 jtd i mam problem otoz przekraczajac okolo 1700 obr.a potem 2500obr odczuwam szarpanie (tak jakby przychamowywanie lewego kola) i po przekroczeniu okolo 120 km/h wlacza lampka awarii systemu kontroli silnika EOBD po zmniejszeniu predkosci lampka gasnie. wielokrotna diagnostyka wykazuje bład cisnienia doladowania i przeplywomierza powietrza wymienilem czujnik cisniena doladowania(bezwzglednego), filtr powietrza i przeplywomierz powietrza i mimo tych wymian nic nie wyelimnowalo tej usterki probowalem odlaczyc abs nie pomoglo przy odłaczeniu elektroniki przepywomierza powietrza szarapnie zanika jednakze po przekroczeniu 120 wlacza sie lampka EOBD (awaria....) prosze o pomoc
trigo - 08-11-2007, 22:40
" />1. profil :!:
Windforce - 08-11-2007, 23:36
" />Czemu nie podepniesz auta pod komputer w jakims dobrym warsztacie?
broker24 - 09-11-2007, 00:56
" />tak jak napisalem wczesniej podpinalem juz z 6 razy w roznych warsztatach serwisie fiatai diagnostyka dalej wykazuje ten sam blad a mainowicie blad cisnienia doladowania i przeplywomierzu powietrza.......
lancia1969 - 09-11-2007, 01:04
" />
">tak jak napisalem wczesniej podpinalem juz z 6 razy w roznych warsztatach serwisie fiatai diagnostyka dalej wykazuje ten sam blad a mainowicie blad cisnienia doladowania i przeplywomierzu powietrza.......
Jak masz taki bład doładowania popatrz na zawór WG w turbinie ( może byc zatarty lub uchylony )ale może to byc również bład przepływomierza , doładowanie sprawdzisz prostym zwykłym manometrem w skali do 2 bar ( np od pomki do pompowania kół) wpinasz do kolekora ssącego i jazda,patrzysz co się dzieje z ciśnieniem , jeżeli jest ok , musisz rozglądnąc sie za nowym przepływomierzem.
P.S. nie rozumiem tylko wątku z lewym kołem :roll: - sciąga Cię na lewo w momencie szarpania? :?
broker24 - 09-11-2007, 02:58
" />sprawdze ten zawor w turbinie jak mowisz ale przeplywmoierz juz wymienilem i nic nie dalo a co do tego kola to sam sie dziwie ale gdy jest powyzej 1700 obr to szarpie i slysze jakby to kolo mi ocieralo i hamowalo wylaczylem abs ale nic nie dalo wiec juz sam nie wiem dzieki jeszcze raz sparawdze ten zawor w turbinie
broker24 - 09-11-2007, 18:33
" />a ten zawor WG steruje łapatkami turbiny?? czy moze sie myle??
spoker - 11-11-2007, 19:31
" />
">a ten zawor WG steruje łapatkami turbiny?? czy moze sie myle??
tak, pod warunkiem ze to turbina ze zmienna geometrią
w zwyklej turbinie steruje uchyleniem klapki.
sprawdzales cisnienie doladowania?
celek - 11-11-2007, 19:36
" />jedz podpiąsc pod kompa który ma laptopa i w czasie jezdy niech zobaczy.
broker24 - 12-11-2007, 00:26
" />juz tak robilem:/
alf - 13-11-2007, 20:27
" />Wypowiem się tylko co do koła.Powyżej pewnej prędkości niewyważone koło da takie objawy.Obejrzyj również oponę przy tym kole,guzy itp.Nie łącz usterki silnika z przyhamowywaniem jak to napisałeś i szarpaniem przy kole.To są oddzielne dwie usterki.
mmilon - 13-11-2007, 22:13
" />w kwestii koła: sprawdź końcówkę drążka i tarcze, u mnie pomogła wymiana tych elementów. pozdrawiam
Gawlick - 14-11-2007, 12:58
" />Wczoraj zapaliła mi się kontrolka awarii systemu kontroli silnika EOBD i świeci cały czas. Co moze być przyczyną tego? Filtr paliwa moze?