w_adam - 11 gru 2008, o 07:36
" />Re: KKKN
nowe zadanie dla kapitana
prosze omówiæ rozgrywkê szlemika kierowego po ataku pikowym
ADx----W9x
A109xx-KD
ADWx--xx
x------ AKxxxx
na 9pik po³ozono króla
w_adam - 11 gru 2008, o 07:38
" />Mietek przenios³em twój problem jako nowy w±tek. Pozwolê sobie nie odpowiadaæ od razu, gdy¿ gra³em to rozdanie - poczekajmy najpierw na propozycjê innych. A z innej beczki - podaj zakoñczenie historii poprzedniego problemu (co robimy z kontr± na 3S).
Pozdr
Adam
Grzegorz_R - 11 gru 2008, o 19:57
" />Kapitan mobilizuje mnie do odzywania sie na forum - có¿ trzeba wyj¶æ z matecznika... Zadanie jest powa¿ne, bo na obydwu sto³ach szlemik zosta³ przegrany... Có¿ wydaje siê, ¿e praktyk gra³by prosto - je¶li na dziewi±tkê pik zosta³ pod³o¿ony KRÓL, to bijemy asem, gramy kiera do DAMY i zgrywamy KRÓLA. Teraz s± ró¿ne mo¿liwo¶ci, ale najbardziej prawdopodobn± (i chyba najlepsz±??) jest impas KARO. Je¶li wziêlismy lewê, to ekstra. Próbujemy ASKA ATU - podzieli³y siê? Je¶li tak, to koniec wojny. No ale impas KARO móg³ sie nam nie udaæ Obroñca co¶ musi zagraæ. Je¶li zagra PIKA, a drugi obroñca przebije, to znów koniec wojny Ale je¶li nie przebije, to bierzemy ASEM w rêce i znów próbujemy ASA ATU - podzieli³y siê - claim, bo na drugiego trefla wyrzucamy karo... No ale jak to w zadaniu, istniej± jeszcze inne mozliwo¶ci, np próba po³aczenia szansy wyrobienia treli bez impasu KARO... ale na podzia³ trefli jest mniejsza szansa niz na impas KARO, o czym pisa³ juz Jan Wieczorkiewicz w "Bezpiecznej rozgrywce"
w_adam - 12 gru 2008, o 07:19
" />Poczekam jeszcze chwilê na propozycje innych. Mam nadziejê, ¿e ujawni sie nasza zdolna lokalna m³odzie¿ (podobno net to szczególnie ich domena): RReggi, Mac75, bydmario, Misiek, AAAlicja i inne Górale. Czekam zatem na propozycje, wtedy skomentujê. Macie szansê siê dowarto¶ciowaæ, bo w sparingu dwóch dru¿yn II-ligowych (SIC!) jeden przegra³ bez 1, a drugi bez 2 (ja niestety jako obroñca by³em sprawc± puszczenia lewki, gdy¿ na moim stole te¿ powinno byæ bez 2 i arcymistrzowski remis). Nie szukajcie na si³ê podstêpu w rozdaniu - kiery siê nie dziel± do zera (a mo¿e nawet bardziej przyjemnie). Aha, na marginesie Grzegorz_R z taka form± mo¿esz siê szykowaæ na zjazd, nie przewidujê szlemikowych rolad w twoim wykonaniu.
Adam
rreggi - 12 gru 2008, o 11:05
" />po wziêciu króla pik zagra³ bym do asa trefl
nastêpnie ma³ego trefla nale¿y przebiæ
gramy teraz dwa razy atu i przechodzimy pikiem do rêki ¶ci±gamy Asa
je¿eli siê podzieli³y to przechodzimy do sto³u pikiem i sprawdzamy podzia³ trefli je¿eli siê nie podzieli³y to na asa trefl wyzbywamy siê kara i gramy kara (bezpieczny impas bo mamy jeszcze jednego atuta)
je¿eli kiery siê nie podzieli³y to musimy teraz oddaæ lewê na waleta (mamy trzymania w ka¿dym kolorze) i gramy pika do sto³u na podzia³ trefli je¿eli siê nie dziel± nadal mamy szansê impasu karo (drugi król w impasie)
nie wiem na ile ta rozgrywka jest ró¿na szansownie od propozycji Grzesia ale pewnie tak bym zagra³
pozdro
mike72 - 12 gru 2008, o 11:28
" />Osobi¶cie zagra³bym jak proponuje Grzegorz. Rozgrywka ma co¶ oko³o 70%. Zagranie przez trefle, szczególnie niepoprzedzone dwukrotnym atutowaniem, mo¿e doprowadziæ do wpadki przy treflach 4-2, niestoj±cym impasie karo i drugim walecie kier.
w_adam - 12 gru 2008, o 12:53
" />Pojawi³y siê nowe propozycje, brawo - czekam z komentarzem innych m³odych wilków. Zanim podam swoj± propozycjê, dodam, ¿e oprócz Grzesia, Regi i Misiek te¿ wygraliby tego szlemika.
Pozdr
Adam
metek - 12 gru 2008, o 19:36
" />a jak w tym rozdaniu , graliby¶cie 6 karo
po tym samym wi¶cie
To pytanie do graczy KKKNu
mietek - 12 gru 2008, o 19:43
" />wiadomo¶æ dla kapitana
4kier sz³o 3pik nie ( chcia³ wygrac to -2 )
Go¶æ - 19 gru 2008, o 11:40
" />A mo¿e, kier do króla AKtrefl (wyrzutka kara) i trefl bity 9 kier, podzieli³y siê trefle nie ma co dalej graæ( kier do damy, pikiem do rêki, ¶ci±gniêcie kierów ewentualnie oddanie kiera i pokazanie kart), nie podzieli³y siê to kier do damy i impas karo, je¶li wyszed³ to cacy dalej as kier - jak siê kiery podzieli³y to z g³owy jak nie to pikiem w stól i impas karo - 12 lew je¶li tylko podzia³y nie s± jakies kosmiczne to powinno siê t± 6 uci±gn±æ.
Granie tylko na impas karo jest s³abe bo nawet nie spróbowali¶my szansy treflowej ( impas nie stoi a trefle po 3 jak wtedy zanie¶æ kontrolkê z takim wynikiem )
w_adam - 19 gru 2008, o 12:12
" />Szkoda, ¿e go¶æ sie nie podpisa³ (mo¿e jeszcze to zrobi). Osobi¶cie wybra³bym trochê inn± droge rozgrywki, gdy¿ w opisanej tutaj czycha zbyt du¿o niebezpieczeñstw (przebitka pika, nadbitka trefla itd). Czekam na nastepne propozycje (za kilka dni prze¶lê sowj± propozycjê). Co prawda przegra³o to dwóch rogrywaj±cych poczynaj±cych sobie w II lidze ale w mojej ocenie poniewa¿ grane to by³o w necie a nie na "¿ywo" czêsto sposób percepcji przed monitorem jest znacznie mniejszy.
Pozdrawiam
Adam Wujków
Go¶æ - 19 gru 2008, o 12:38
" />
">Szkoda, ¿e go¶æ sie nie podpisa³ (mo¿e jeszcze to zrobi). Osobi¶cie wybra³bym trochê inn± droge rozgrywki, gdy¿ w opisanej tutaj czycha zbyt du¿o niebezpieczeñstw (przebitka pika, nadbitka trefla itd). Czekam na nastepne propozycje (za kilka dni prze¶lê sowj± propozycjê). Co prawda przegra³o to dwóch rogrywaj±cych poczynaj±cych sobie w II lidze ale w mojej ocenie poniewa¿ grane to by³o w necie a nie na "¿ywo" czêsto sposób percepcji przed monitorem jest znacznie mniejszy.
Pozdrawiam
Adam Wujków
Pragnê zauwa¿yæ ¿e przebitka jest zrobiona 9 kier wiêc ew. nadbitka waletem chyba nie stanowi wiêkszego problemu. Niestety nie znam licytacji dlatego ciê¿ko oceniæ prawopodobieñstwo ew. przebitki. Po drugie klase broni±cego, kartê wistu itp. Uwa¿am, ¿e taki sposób rozgrywania kontrktu pozwala po³±czyæ wiele szans w rozgrywce. Nie wspominam tutaj o dalszym postêpowaniu w rozgrywace zak³adaj±c, ¿e rozgrywaj±cy poradzi sobie w elementarnych pozycjach rozgrywkowych. Po drugie ciêzko sobie przebitkê pik jako¶ wyobraziæ, wistuj±cy musia³by pój¶æ z 6 plotek zamiast (za³o¿enie) z dubla trefl gdzie patrz±c na 9 kart w kierach i karach rozgrywaj±cego mo¿na za³o¿yæ ¿e uk³ad ten uda³o mu siê zalicytowaæ. Zak³adaj±c przebitkê pik równie¿ niebezpieczeñstwem jest zagranie na impas karo bo po ewentualnym nie powodzeniu mo¿na dostaæ przebitkê karo ale z takimi zodaniami to pewnie nie poradz± mistrzowie ¶wiata. Nie znaj±c liytacji i nie maj±c ¿adnych innych przes³anek trzeba zagraæ na statystyczny uk³ad i wygraæ szlemika
Reggi - 19 gru 2008, o 12:48
" />by unikn±æ nadbitki trefl nale¿y przebiæ ju¿ drug± rundê tego koloru pozostawiaj±c w stole figurê.
Go¶æ - 19 gru 2008, o 12:58
" />Tylko po to ¿eby wej¶æ kierem w stó³ i sprawdziæ podzia³ trefli, no chyba ¿e siê nie podziel± to dostaniemy przebitkê, przeciwnik odejdzie w pika i teraz to ju¿ nic nam nie pomo¿e w wygraniu nawet jak król karo bêdzie w impasie. Dlatego uwa¿am, ¿e nale¿y zagraæ AK trefl.
Pozdrawiam
Reggi - 19 gru 2008, o 13:15
" />po zagraniu As trefl trefl przebity w rêku faktycznie przechodzimy do dto³u kierem ale nie po to by zagraæ trefla tylko po to by zgraæ atuty, czyli Król Dama kier przej¶cie do reki pikiem i as kier je¿eli kiery siê nie podzieli³y nale¿y szybko oddaæ lewê kierow±. teraz nawet je¿eli trefle siê nie dziel± z to je¿eli 4 trefle znajduj± siê u zawodnika z Królem karo to:
rêka rozgrywaj±cego
x
---
ADWx
---
Dziadek
W
---
x
Kxx
teraz po odegraniu pika zawodnik z 4 treflami musi wysinglowaæ króla karo
Go¶æ - 19 gru 2008, o 13:37
" />Tylko je¶li wróg po lewej ma uk³ad 10xxx, Wxxx, Kx, Dxx to przegramy czapê tak± ¿e hej. Je¶li nie chcemy sprawdziæ podzia³u trefli to po pierwsze po co przebijali¶my trefla ?? Jak tak mia³bym graæ to ju¿ gra³bym tak jak napisa³ Grzegorz Rojewski.
Go¶æ - 19 gru 2008, o 13:56
" />
">Tylko je¶li wróg po lewej ma uk³ad 10xxx, Wxxx, Kx, Dxx to przegramy czapê tak± ¿e hej. Je¶li nie chcemy sprawdziæ podzia³u trefli to po pierwsze po co przebijali¶my trefla ?? Jak tak mia³bym graæ to ju¿ gra³bym tak jak napisa³ Grzegorz Rojewski.
Pomy³ka w blotkach rêka: 10xxx, Wxxx, x, Dxxx albo taka 10xx, Wxxx, xx, Dxxx, przegraliby¶my czapê bo po srpawdzeniu niepodzia³u trefli bêdzie tyle doj¶æ do sto³u ¿eby zaimpasowaæ 2 razy karo ( d kier i pó¼niej pikiem) Pozdrawiam
mietek - 20 gru 2008, o 10:51
" />Czytam i widzê ¿e wiêkszo¶æ rozgrywaj±cych chce koniecznie wzi±¶æ 13 lew a przecie¿ gramy szlemika !
Przecie¿ kluczow± spraw± jest walet kier ! je¶li odpada to nie musimy niczego wyrabiac bo mamy 12 lew z góry !
Jesli kto¶ chce wyrabiaæ trefle musi równie¿ zak³adaæ podzia³ trefli i kierów
3-3 lub kierów 4-2 zz odpadaj±cym waletem , bo je¶li tego nie zastanie to katastrofa .
Pod³ozenie króla pik wskazuje ¿e wist by³ dany z d³ugo¶ci , je¶li impas króla karo nie stoi to pik moze za chwilê zostaæ przebity
na pewno rozgrywkê zacz±³bym od zgrania KD kier , by nie blokowaæ siê w stole , impas karo , jesli sta³ , gramy kiery .......( przy odpadaj±cym walecie trzeba zagraæ karo do asa! i sci±gn±æ atu )
je¶li W wzi±³ lewe królem i zagra z³o¶liwie trefla to musimy
TRAFIÆ ! czym zej¶æ do reki , bo przecie¿ dalej nie bêdziemy wiedzieæ , który kolor u obroñców siê dzieli
skalek - 20 gru 2008, o 17:02
" />Cpt wzywa³ m³odych graczy- wiêc prosze bardzo:)
gram 2 razy kiera i A trefl , trefl bity 9 kier , A kier , teraz po stwierdzeniu podzia³u 4-2 gram D pik i oddaje kiera , dodatkowa szansa jak N bedzie mia³ 2 piki i 2 trefle wygram przy kierach 4-2 i K karo za impasem
Pozdrawiam
AS
w_adam - 25 gru 2008, o 15:45
" />Panowie (i panie) pozwólcie, ¿e podsumujê dyskusjê. Byæ mo¿e post ten bêdzie trochê nudny ale bêdzie mia³ chocia¿by drobne podstawy teoretyczne - nie bêdê siê rozpisywa³ szczegó³owo, bo brak na to miejsca - moje szacunki bêd± zatem przybli¿one (nale¿a³oby w niektórych przypadkach przedstawiaæ wyliczenia prawdopodobieñstwa warunkowego ze szczegó³owym ich opisem, co pominê).
1. Rozwa¿my rozgrywkê, któr± zaproponowa³em (podobna do przedstawionej przez Grzesia i Mietka), a zatem po wziêciu pika gramy 2 razy kiera, a nastêpnie karo na impas. Wygramy gdy impas karo stoi (kara nie dziel± siê do zera, a kiery nie dziel± siê gorzej ni¿ 5-1 zatem w przybli¿eniu w 48%). Je¿eli impas karo nie stoi, to wygramy gdy kiery dziel± siê 3-3, 4-2 z drugim waletem kier (tak¿e przy 5-1 z singlowym) oko³o 54% z pozosta³ych 52 (100-48) - czyli 28%, a podzia³y pozosta³ych kolorów bêd± nie gorsze ni¿ piki 5-2, kara 5-2, trefle 5-1, a zatem zostaje nam oko³o 24% co daje ³±cznie oko³o 72% szans na wygran±.
2. Rozwa¿my rozgrywkê drug±, a mianowicie po wziêciu pika gramy raz kiera, a nastêpnie 3 razy trefle z przebitk± w rêce. Wygramy gdy trefle s± 3-3 (36%), a tak¿e gdy kiery bêd± nie gorzej ni¿ 4-2 a piki 5-2 co pozostaje nam ok. 30%.
Zanim jednak rozwa¿ymy pozosta³e 70% w których mo¿emy odnie¶æ sukces musimy te 70% pozosta³ych przypadków pomniejszyæ - gdy¿ rozgrywka taka niesie dodatkowe niebezpieczeñstwa przegranej bez mo¿liwo¶ci sprawdzenia pozosta³ych warunków. Przegramy przy podziale
trefli 5-1, a tak¿e 4-2 (dubel po lewej) gdy przy dublu trefl bêdzie walet kier, a tak¿e w wiêkszo¶ci przypadków podzia³u kierów 5-1 - mamy na to oko³o 20%. Zatem pozosta³e 70% rozwa¿anych procent musimy pomniejszyæ o te 20.
Gdy trefle dziel± siê 4-2 i nie do¶wiadczymy nadbitki waletem kier, gramy kiera do sto³u i impas karo. Wygramy gdy stoi impas karo (oprócz tego kiery 4-2, kara nie do zera,) zatem w oko³o 44% z 50 czyli w 22%.
Gdy impas karo nie stanie musz± siê dzieliæ kiery 3-3 (lub 4-2 z drugim waletem, a tak¿e przy za³o¿eniu, ¿e przy podziale kierów 4-2 przy królu karo nie ma 4-tego trefla), musza siê dzieliæ tak¿e piki 5-2 i kara 5-2 co nam daje. Mamy na to oko³o 40% z pozosta³ych 28% co daje dodatkowe ok. 12%.
£±cznie daje nam to oko³o 62%.
Nie analizowa³em rozgrywki Olka, gdy¿ mamy tu wykluczaj±ce siê opcje - gdy kiery 4-2 i po prawej 4-ty walet i zagraj± nam w karo musimy wybraæ czy trefle s± po 3-3 czy karo stoi. Po za tym uwa¿am, ¿e rozgrywka ta jest na trochê mniejsz± szansê niz nr 1.
Byc mo¿e moje wyliczenia nie s± dok³adne ale na plus minus 3%
Zatem wynika z tego, ¿e rozgrywka nr 1 ma wiêksze szanse sukcesu.
W autentycznym meczy obydwaj gracze zagrali kiera do sto³u i zaimpasowali nieudanie karo. Nast±pi³ odwrót pikowy, wziêty w rêku po czym kier do sto³u, próba powrotu do rêki karem - nieocekiwana przebitka, po czym kolejna przebitka pika. Kara dzieli³y siê w rozdaniu 6-1 z singlowym królem za impasem, piki 5-2 (drugi król), kiery 3-3, trefle 4-2. E mia³ 2362.
Mam nadziejê, ¿e kto¶ doczyta³ do koñca
Pozdrawiam
Adam Wujków
mietek - 26 gru 2008, o 08:06
" />Ja Tak !
Zawsze uwa¿nie czytam uwagi Pana Kaiptana !
Proszê o wpis do dzienniczka.