Drag - 27-07-2010, 17:19
" />Witam przymierzam się do kupna Lybry i mam parę pytań;
1.Poszukuje auta mocnego czyli interesują mnie silniki 2.0B lub 2.4JTD,który lepszy i tańszy w eksploatacji ?
2.Jak wygląda sprawa korozji w tym autku?
3.Jakie koszty napraw bieżących auta, czyli np.tarcze hamulcowe, klocki, kompletny rozrząd, elementy zawieszenia?
4.Jak wygląda naprawa zawieszenia czyli czy można wymienić same sworznie czy elementy metalowo gumowe czy jest to element dostępny tylko z wahaczem?
5.Jak wygląda mityczna sprawa częstych napraw elektroniki w pojeździe?
6.Ile to autko pali z tymi silnikami?
Wiem że na pewno są na forum odpowiedzi na te pytania ale chciał bym mieć wszystko w jednym wątku,liczę na fachową pomoc.
matias21 - 27-07-2010, 17:42
" />1. Oba podobne, raczej niezawodne, choć czasem padają jak 2.0 ma być tańszy w użytkowaniu to tylko z gazem, a ten musi być dobrej jakości czyli min. 3000 zł.
2. Ocynk pełny, jak bezwypadkowe to niemożliwe żeby rdza była jak widać to lepiej uciekać.
3. Takie jak w Fiacie Marea czyli dosyć przystepne np. wymiana rozrządu w jtd to ok 700zł z częsciami z 2.0 troche drożej.
4. Nie wiem wydaje mi sie, że całość sie wymienia.
5. tak jak wszędzie nie jest źle moim zdaniem to troche mit o włoskich autach, sam mam stare włoskie padło i z elektryką nic sie nie dzieje poważniejszego.
6. 2.4 Jtd po mieście ok 8-9, w trasie 6 benzynka 2.0 po mieście 12-14, na trasie z 8 z gazem pewnie troche więcej.
a teraz przydało by sie przywiotac na forum i wpisać miejscowość, a w ogÓle to wpisz w szukajc ebo takich tematów jest mnóstwo, a w cenie lybry nic lepszego nie dostaniesz wiem bo wujas kupił v40 i straszne padło, a komfort jazdy to jak w mojej 15 letniej delcie
Drag - 27-07-2010, 18:05
" />Dzięki wielkie o taką odpowiedź mi chodziło.Utwierdziło mnie w zakupie Lybry i raczej będę szukał 2.4JTD w kombi.Przywitałem się już na forum a miejscowość dopiero teraz uzupełniłem.Mam nadzieję że będę mógł liczyć na pomoc w oględzinach potencjalnego autka dla mnie kolegów lub koleżanek z 3city.Z chęcią poczytam kolejne wypowiedzi w tym temacie.
matias21 - 27-07-2010, 21:30
" />z chęcią pomogę dysponuje miernikeim lakieru jak coś
FXX - 28-07-2010, 11:52
" />
">2. Ocynk pełny, jak bezwypadkowe to niemożliwe żeby rdza była jak widać to lepiej uciekać.
Możliwe, możliwe. W Lybrze nie ma żadnych chlapaczy i cały syf z pod kół uderza w podwozie i rant progu. Po dłuższym czasie kamienie odbiją lakier w kilku miejscach i zaczyna wychodzić ruda (oczywiście tylko w malutkich miejscach i raczej niegroźnie).
">3. Takie jak w Fiacie Marea czyli dosyć przystepne np. wymiana rozrządu w jtd to ok 700zł z częsciami z 2.0 troche drożej.
Tylko czy 700zł to cena do 5-garowego JTD? Ja tyle płaciłem ale do 1,9JTD gdzie wymiana jest prostsza. Do 2.0 benzyna niestety koszt wymiany rozrządu to wydatek rzędu 1300 - 1400zł o ile dobrze kojarzę, z racji tego, że trzeba wyciągać silnik (oczywiście są ludzie którzy to robią bez wyciągania silnika, ale czy ktoś takie kombinacje popiera i się na nie zgodzi to już sprawa osobista).
">4.Jak wygląda naprawa zawieszenia czyli czy można wymienić same sworznie czy elementy metalowo gumowe czy jest to element dostępny tylko z wahaczem?
Elementy gumowo-metalowe na wahaczu można wymienić oddzielnie, niestety sworzeń jest niewymienny i zostaje kupno całego wahacza.
Nat - 28-07-2010, 13:20
" />Dodam, że bardzo niewiele części nie ma zamienników we Fiacie lub Alfie, jednym z nich jest tłumik końcowy.
matias21 - 28-07-2010, 13:57
" />koszt części do rozrządu 2.4 JTD 300zł
koszt wymiany 250zł
pompa wody 150zł
to daje razem 700 zł