ďťż
Kappa - zdemontowanie skrzyni biegów



kulu - 13-04-2007, 20:25
" />Witam
Zanosi się na to że sam będę musiał zdiąć skrzynię biegów w moim kapiszonie i założyć nowe sprzęgło. W związku z tym mam proźbę czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi tak łopatologicznie jak to zrobić i czy przy ponownym montarzu skrzynię i sprzęgło jakoś się centruje?
Moje auto to Kappa 1995r ze skrzynią Power Drive.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam




volf - 13-04-2007, 22:32
" />Solo chcesz to robić? Będzie ciężko, skrzynia waży 50kg. Bez podnośnika kolumnowego trudno będzie wykonać robotę. Pozdrawiam.



viruskill - 13-04-2007, 22:43
" />ja to przerabialem w dedrze integrale sam i mialem jedynie zwykly podnosnik hydrauliczny za pierwszym razem jest ciezko znalesc wszystkie sroby malo miejsca i przeszkadzal most ze szpera, ale u ciebie niebedzie problemu a skrzyni niemusisz wydzierac calkiem ja odsunolem ja max w prawo i wystarczylo miejsca na to zeby wlozyc tam reke zalozyc nowe sprzeglo i wycentrowac tarcze sprzeglowa. Bez walka sie nieobejdzie ja go utoczylem z drewna na tokarce wkaldasz centrujesz i skrzynie wsowasz potrzebujesz drogiej pary rak samemu niedasz rady chyba ze jestes stragmenem przy wkaldaniu sie nameczysz zdrowo i jak troche wsuniesz lap srobami dookola i dociagaj nimi ruszajac przegubem tak zeby walek atakujacy sie obracal jak poczujesz opor to skrecaj ja meczylem sie dobra godz zanim wlozylem ale za drogim razem zajelo mi to 20 min i skrzynia byla na miejscu, a daltego drogim razem bo okazalo sie ze lozysko niezaskoczylo jest wycigowe. I po lozysko zaklada sie na walek i lapki skrzyni skreca sie i udezajac w przeciwna strone niz przy wysprzeglaniu lozysko wskakuje w sloneczko a ja tego niezrobilem i zsunelo sie z lapek



lancia1969 - 13-04-2007, 22:57
" />Proponuje mierzyc siły na zamiary :? Wbrew pozorom wymiana sprzegła to nie jest taka prosta sprawa .a szczególnie kiedy to robisz po raz pierwszy :roll:
1 odkręcenie nakretek od przegubów
2 rozmontowanie wahaczy
3 wyjęcie półosi
4 zamontowanie sprzegła i kontrola simeringu oraz łożyska tulejki i weryfikacja np tulejek wysprzeglika
5 poprawny montaż itd i odpowiednie momenty na poszczególnych srubach.
6 Zestaw narzędzi patrz p1 :wink:

Wszystko fajnie wyglada w instrukcji ale wymaga pewnego warsztatowego doświadczenia ( zacznij od mniejszych rzeczy ) bo inaczej jest szansa że unieruchomisz samochód a oszczedności przejdą w kwadrat strat .




Anonymous - 15-04-2007, 11:52
" />bez podnosnika kolumnowego na kanale nawet nie zaczynaj bo sie zarżniesz. tak jak koles napisal trzeba rozczepic sworzen wachacza odkrecic polos, odciagnac kolumne mahperson( ja jeszcze dla wygody opuszczalem po stronie skrzyni biegow lawe. proponuje wymienic zimeringi na polosiach to jest moja podpowiedz..
bedziesz jeszcze mial pytania to dzwon 601 224 426



viruskill - 15-04-2007, 12:34
" />niestraszcie niejest taka sztuka zmiana tego sprzegla ja sobie poradzilem tylko trzeba cierpliwosci dobrze poogladac przemyslec co i jak i da sie zrobic a jeszcze napisaliscie co pokolei trzeba poodkrecac :d dasz sobie rade



kulu - 15-04-2007, 18:03
" />dzięki za wszystkie rady, są bardzo pomocne i też myślę że dam radę
Pozdro



kulu - 20-04-2007, 18:27
" />WYMIENIŁEM!!!!!!!!!!!!! : yesyes :
Wszystko chodzi jak należy. Niebyło to aż takie straszne jak myślałem.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady - przydały się.




lancia1969 - 20-04-2007, 19:01
" />
">WYMIENIŁEM!!!!!!!!!!!!! : yesyes :
Wszystko chodzi jak należy. Niebyło to aż takie straszne jak myślałem.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady - przydały się.


Gratuluje : brawa : : brawa : : brawa : oby jak najmniej takich niespodzianek - powodzenia :wink:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \