szogun - 03-02-2009, 15:59
" />witam mam problem z silnikiem mnianowicie stuki w nim s± takie jakby zawory mia³y luzy ale to chyba niemo¿liwe bo sa samoreguluj±ce siê wiêc co to mo¿e byæ czy to samoreguletor a byc mo¿e panewki jak kto¶ siê orientuje niech odpisze ile mog± kosztowaæ panewki do 2.0 20v i czy przy okazjj dobrze wymienic i pier¶cienie stuki s± regularne takie tykanie i napewno to nie wtryskiwacze do gazu
delta1996 - 03-02-2009, 16:05
" />ja mam delte 1.6 16v i stukaj± mi samoregulatory. i z tego co wiem sporo osób narzeka ¿e po wymianie i tek z biegiem czasu zaczynaj± stukaæ a nieraz od razu.wiec trzeba przemy¶leæ to czy warto wydawaæ kasê. pozdro
szogun - 03-02-2009, 16:28
" />tzn przypomnia³a mi siê rzecz która mo¿e mniec du¿e znaczenie w tej sprawie mnianowicie silnik jest po wymianie jest z 98 r niby vis ale nieby³o jak go pod³±czyæ bo sterowanie silnika by³o od starego silnika i co by³em przy pierwszym rozruchu silnika odpali³ odrazu i by³o s³ychaæ niemi³osierne stuki mechanik by³ zdziwiony i zacz±³ go gazowaæ po jakim¶ czasie ucich³o ale nieszybko powiedzia³ ¿e to nic takiego ¿e olej musia³ sie rozej¶æ po silniki ¿e to kielich jest taki g³o¶ny pu¿niej by ³o jó¿ dobrze ale teraz jak jest zimno jest coraz go¿ej
wega - 03-02-2009, 16:44
" />
">witam mam problem z silnikiem mnianowicie stuki w nim s± takie jakby zawory mia³y luzy ale to chyba niemo¿liwe bo sa samoreguluj±ce siê wiêc co to mo¿e byæ czy to samoreguletor a byc mo¿e panewki jak kto¶ siê orientuje niech odpisze ile mog± kosztowaæ panewki do 2.0 20v i czy przy okazjj dobrze wymienic i pier¶cienie stuki s± regularne takie tykanie i napewno to nie wtryskiwacze do gazu
Temat panewek by³ przerabiany wielokrotnie, nawet mnie to dopad³o. Poszukaj na forum.
ps. klik
szogun - 03-02-2009, 22:55
" />wiedzia³em ¿e ktos wcze¶niej czy pu¿niej co¶ takiego napisze wiesz co czyta³em to wcze¶niej ale jak to cz³owiek ma nadzieje ¿e to jego niedotyczy jadnak spodziewa³em sie troche innej odpowiedzi mnianowicie jak juz wczesniej pisa³em jast to silnik po wymianie ten poprzedni te¿ robi³ taki dziwny odglos i wsumie nic mu nieby³o oleju niebra³ i takie tam a zatarlem go przez w³asn± g³upotê bo mo¿e niektó¿y wiedz± a mo¿e i nie to w kappach s± dwa rodzeje skrzyni :comfortdriwe
i powerdriwe: ja mam powerdriwe ma mniejsze prze³o¿enia biegów i max na 4 to 160k/h mia³em ponad 180 na 5 i zredukowa³em na 4 mo¿na siê domy¶leæ co siê sta³o korbowód siê oberwa³ i wyszed³ bokiem niszcz±c wszystko dooko³a
czemu to piszê bo mo¿e wina g³o¶nego silnika wcale nie le¿y po stronie panewek czy wyeksploatowaniu silnika mo¿e poprostu jó¿ tak te kappy maj± mimo wszystko ¿e tyle siê czyta dobrego na ich temat to silnik nie jest jakas rewelka bo chyba nikt nie zaprzeczy ¿e jest ma³o wyg³uszony i na wyrzszych obrotach poprostu wyje i na wiêksze prêdko¶ci siê nienadaje :roll:
Boorek - 03-02-2009, 23:01
" />
">wiedzia³em ¿e ktos wcze¶niej czy pu¿niej co¶ takiego napisze wiesz co czyta³em to wcze¶niej ale jak to cz³owiek ma nadzieje ¿e to jego niedotyczy jadnak spodziewa³em sie troche innej odpowiedzi mnianowicie jak juz wczesniej pisa³em jast to silnik po wymianie ten poprzedni terz robi³ taki dziwny odglos i wsumie nic mu nieby³o oleju niebra³ i takie tam a zatarlem go przez w³asn± g³upotê bo mo¿e niektu¿y wiedz± a mo¿e i nie to w kappach s± dwa rodzeje skrzyni comfortdriwe i powerdriwe ja mam powerdriwe ma mniejsze prze³o¿enia biegów i max na 4 to 160k/h ja mia³em ponad 180 na 5 i zredukowa³em na 4 mo¿na siê domy¶leæ co siê sta³o korbowód siê oberwa³ i wyszed³ bokiem niszcz±c wszystko dooko³a
czemu to piszê bo mo¿e wina g³o¶nego silnika wcale niele¿y po stronie panewek czy wyeksploatowaniu silnika mo¿e poprostu jó¿ tak te kappy maj± mimo wszystko ¿e tyle siê czyta dobrego na ich temat to silnik to niejest jakas rewelka bo chyba nikt niezaprzeczy ¿e jest ma³o wyg³uszony i na wyrzszych obrotach poprostu wyje i na wiêksze prêdko¶ci siê nienadaje :roll:heheh a czego siê spodziewaæ po dwulitrówce w aucie co wa¿y ponad pó³torej tony? wg mnie wyciszony jest bardzo dobrze bo do 3-3,5 tys obrotów s³ychaæ niewiele (u mnie to jest jakie¶ 130 licznikowe) jakim autem z najs³abszym silnikiem :!: je¼dzi³e¶ z tak± prêdko¶ci± i obrotami? Je¶li potrzebujesz szybko i cicho jest wersja 3 litrowa która przy 100 ma nieca³e 2000 jak dobrze pamietam.... Fakt smarowanie mog³o by byæ lepsze :?
szogun - 03-02-2009, 23:13
" />130 licznikowe czyli co a pozatym to wkoñcu w teori 145 km wiêc niepowinno przy takiej prêdko¶ci robiæ problemów a pozatym dla twojej wiadomo¶ci je¿dzilem z tak± prêdkoscia jó¿ nieraz i to owiele mniejszymi silnikami i wszystko bylo ok jak dlamnie wporównaniu do innych wozow tej klasy powinien byc lepiej wyciszony bo co to jest 3-3,5 tys obr to ledwie 90-100km/h
Boorek - 03-02-2009, 23:24
" />
">130 licznikowe czyli co a pozatym to wkoñcu w teori 145 km wiêc niepowinno przy takiej prêdko¶ci robiæ problemów a pozatym dla twojej wiadomo¶ci je¿dzilem z tak± prêdkoscia jó¿ nieraz i to owiele mniejszymi silnikami i wszystko bylo ok jak dlamnie wporównaniu do innych wozow tej klasy powinien byc lepiej wyciszony bo co to jest 3-3,5 tys obr to ledwie 90-100km/h czy mo¿esz podaæ przyk³ad? 146 koni to nie tak du¿o jak siê wydaje Kappa jest do¶æ ciê¿ka, taki silnik jest te¿ np. w brawo, nawet 10 koni mocniejszy bo z Visem. Tak jak pisa³em u mnie przy 3.500 jest 130 (czyli my¶lê ¿e 120 na prawdê) i pó¼niej prêdko¶ciomierz przesuwa siê razem z obrotomierzem Pozdrawiam
szogun - 03-02-2009, 23:31
" />no w³a¶nie u Ciebie przy 3.5 130 a umnie troszkê ponad 100 nie bêdê porównywal czym jê¿dzilem na przyk³dzie dizla bo wiadomo , ale np; citroen xantia 2.0 turbo 136 km 96 r którego jest posiadaczem mój tata nie robi problemów przy tej predko¶ci i praca silnika jest owiele cichsza i chocia¿by te¿ citroen ale C4 1.6 te¿ radzi sobie bardzo fajnie i ma tylko 110 km na letki te¿ nie wygl±da ale to 2005 r
Boorek - 03-02-2009, 23:39
" />
">no w³a¶nie u ciebie przy 3.5 130 a umnie troszkê ponad 100 niebêdê porownywal czym jê¿dzilem na przyk³dzie dizla bo wiadomo ale np citroen xantia 2.0 turbo 136 km 96 r kturego jest posiadaczem muj tata nierobi problemów przy tej predko¶ci i praca silnika jest owiele cichsza i chociarzbyterz citroen ale C4 1.6 terz radzi sobie bardzo fajnie i ma tylko 110 km na letki terz niewygl±da ale to 2005 r Oj kolego gdyby¶ móg³ poprawiæ ortografiê by³o by fajnie :wink: ja pisa³em o najs³abszym silniku w xanti by³ chyba 1.6, Kappa Turbo te¿ nie robi ¿adnych problemów nawet przy wy¿szych prêdko¶ciach ( ma 220Km albo 205) a Citroen nie do¶æ ¿e sporo mniejszy to wa¿y 300 kilo mniej. Zreszt± nie wa¿ne dla mnie Kappiszon jest dobrze wyciszony i tak pozostanie : yesyes : Pozdrawiam i ¿ycze szybkiego powrotu autka do pe³ni si³
prezesjm - 03-02-2009, 23:41
" />Szogun ! Nie zani¿aj poziomu forum. Pisz po polsku bo te byki a¿ szczypi± po oczach. Ja zwyczajnie nie mam ochoty nawet odpowiadaæ jak co¶ takiego widzê. Zalecam tak¿e pomy¶leæ nad zmian± avatara, jako¶ nie licuje z powag± forum.
szogun - 03-02-2009, 23:43
" />widaæ ¿e zago¿a³y twardziel i mi³o¶nik kapucyna dla mnie po tylu przygodach i pustym portwelu jest to tylko zwyk³y kapiszon
szogun - 03-02-2009, 23:48
" />
">widaæ ¿e zago¿a³y twardziel i mi³o¶nik kapucyna dla mnie po tylu przygodach i pustym portwelu jest to tylko zwyk³y kapiszon
no tak jak cz³owiek napisze prawde to ka¿dy sie go zaraz czepia powa¿nie byæ niemia³o a ortografia to z po¶iechu pisania nieprzywi±zuje do tego wagi byle szybciej magistra nierobie
Boorek - 03-02-2009, 23:51
" />
">widaæ ¿e zago¿a³y twardziel i mi³o¶nik kapucyna dla mnie po tylu przygodach i pustym portwelu jest to tylko zwyk³y kapiszon widocznie masz pecha ja moie auto kupi³em za czapkê gruszek a je¼dzi ju¿ ze mn± 2 lata bez problemów. Kappa nie jest idealna (panewki choæby) ale niewiele jej brakuje do niego (komfort) Pozdrawiam i czekamy na nowy avatar :wink:
szogun - 04-02-2009, 00:12
" />i jak pass mo¿e byæ
szogun - 04-02-2009, 00:15
" />
">Szogun ! Nie zani¿aj poziomu forum. Pisz po polsku bo te byki a¿ szczypi± po oczach. Ja zwyczajnie nie mam ochoty nawet odpowiadaæ jak co¶ takiego widzê. Zalecam tak¿e pomy¶leæ nad zmian± avatara, jako¶ nie licuje z powag± forum.
jak widaæ kole¶ ja na tym forum nikomu nieubli¿am wiêco mo¿e czasem warto ugry¶c w jêzyk zanim palnie siê co¶ takiego
szogun - 04-02-2009, 00:17
" />
">widaæ ¿e zago¿a³y twardziel i mi³o¶nik kapucyna dla mnie po tylu przygodach i pustym portwelu jest to tylko zwyk³y kapiszon widocznie masz pecha ja moie auto kupi³em za czapkê gruszek a je¼dzi ju¿ ze mn± 2 lata bez problemów. Kappa nie jest idealna (panewki choæby) ale niewiele jej brakuje do niego (komfort) Pozdrawiam i czekamy na nowy avatar :wink:
te¿ kolego nie ¶wiecisz przyk³adem z avatarem
szogun - 04-02-2009, 00:20
" />
wega - 04-02-2009, 05:52
" />Ojjj, szykuje siê banik. :?
bialy-murzyn - 04-02-2009, 07:35
" />dziuwne z tym szumem silnika
bo ja przed napraw± czê¶ci rury wydechowej i przed wsadzeniem nowego t³umika mia³em tak, ¿e w³a¶nie od 3000 obrotów i dalej by³ na prawde g³o¶ny
ale po naprawie zrobi³o sie tak, ¿e na rownych 3000 jest glosny
ale od 3500-5000 cichy jak przy 2500
sam w to niewierze jak przy 160/h jest cichy jak przy 80/h
i nie rozumiem tego jak wiekszosc pisze, ze sie upaja dzwiekiem silnika, bo jak go prawie nie slychac to nie wiem jak mozna przezywac ledwo slyszalny dzwiek : >
prezesjm - 04-02-2009, 09:11
" />
">Szogun ! Nie zani¿aj poziomu forum. Pisz po polsku bo te byki a¿ szczypi± po oczach. Ja zwyczajnie nie mam ochoty nawet odpowiadaæ jak co¶ takiego widzê. Zalecam tak¿e pomy¶leæ nad zmian± avatara, jako¶ nie licuje z powag± forum.
jak widaæ kole¶ ja na tym forum nikomu nieubli¿am wiêco mo¿e czasem warto ugry¶c w jêzyk zanim palnie siê co¶ takiego
Nie zamierzam siê przed tob± t³umaczyæ. Nie jest dobrym pomys³em pouczanie adminów i moderatorów forum. Pisa³e¶ ¿e od d³u¿szego czasu przegl±dasz forum wiêc mia³e¶ czas by przyswoiæ sobie pewne zasady. Pisz sk³adniej, nie kalecz jêzyka, stosuj siê do regulaminu forum, wykonuj polecenia moderatorów a bêdziemy siê wszyscy lubiæ.
Nie jestem ¿adnym kolesiem :evil:
mirek0p - 04-02-2009, 12:04
" />Koledzy nie dajcie siê podpuszczaæ.
Te wpisy Szoguna to tylko dzieciak mo¿e robiæ i po koleji
1.Citroen 2.0 Turbo Tct(ci±g³y moment obrotowy) ma 150 kM a nie jak pisze 136 kM mam takiego w rodzinie i od czasu do czasu je¿dzê nim
2.Kto w aucie seryjnie produkowanym z 5 biegow± skrzyni±(kappa jest jednym z najmocniejszych-citroen z turbo ma mniejsz± moc) redukuje przy 180 km/h z 5 na 4 bieg i w jakim celu.
szogun - 04-02-2009, 13:16
" />w takim celu ¿e prêdko¶æ maxymalna w wiêkszo¶ci aut osi±gana jest w³a¶nie na 4 biegu a 5 jest nadbiegiem do utrzymania prêdko¶ci
mirek0p - 04-02-2009, 13:21
" />
">w takim celu ¿e prêdko¶æ maxymalna w wiêkszo¶ci aut osi±gana jest w³a¶nie na 4 biegu a 5 jest nadbiegiem do utrzymania prêdko¶ci
Naczyta³e¶ siê gdzie¶ g³upot,sprawd¼ dane tech. dla skrzyni power drive.a wszystko bêdziesz mia³ jasne a przy okazji jak t³oki w citroenie.
szogun - 04-02-2009, 13:23
" />
">Koledzy nie dajcie siê podpuszczaæ.
Te wpisy Szoguna to tylko dzieciak mo¿e robiæ i po koleji
1.Citroen 2.0 Turbo Tct(ci±g³y moment obrotowy) ma 150 kM a nie jak pisze 136 kM mam takiego w rodzinie i od czasu do czasu je¿dzê nim
2.Kto w aucie seryjnie produkowanym z 5 biegow± skrzyni±(kappa jest jednym z najmocniejszych-citroen z turbo ma mniejsz± moc) redukuje przy 180 km/h z 5 na 4 bieg i w jakim celu.
przepraszam mój b³±d 150 km
mirek0p - 04-02-2009, 13:28
" />Ta cytryna to niez³a sprawa kto¶ w Piasecznie zawirusowa³ na ponad 190 kM
mo¿e w tym kierunku powinne¶ i¶æ.
szogun - 04-02-2009, 13:31
" />
">Szogun ! Nie zani¿aj poziomu forum. Pisz po polsku bo te byki a¿ szczypi± po oczach. Ja zwyczajnie nie mam ochoty nawet odpowiadaæ jak co¶ takiego widzê. Zalecam tak¿e pomy¶leæ nad zmian± avatara, jako¶ nie licuje z powag± forum.
jak widaæ kole¶ ja na tym forum nikomu nieubli¿am wiêco mo¿e czasem warto ugry¶c w jêzyk zanim palnie siê co¶ takiego
Nie zamierzam siê przed tob± t³umaczyæ. Nie jest dobrym pomys³em pouczanie adminów i moderatorów forum. Pisa³e¶ ¿e od d³u¿szego czasu przegl±dasz forum wiêc mia³e¶ czas by przyswoiæ sobie pewne zasady. Pisz sk³adniej, nie kalecz jêzyka, stosuj siê do regulaminu forum, wykonuj polecenia moderatorów a bêdziemy siê wszyscy lubiæ.
Nie jestem ¿adnym kolesiem :evil:
ojj widzê ¿e kolega pokaza³ swoj± prawdziw± twarz
proponujê nie k³ociæ siê wkoñcu to forum ma inny cel czy nie???????
na obrazê my¶lê ¿e te¿ tu nie ma miejsca
wszystkich których urazi³em przepraszam :!:
szogun - 04-02-2009, 13:42
" />
">w takim celu ¿e prêdko¶æ maxymalna w wiêkszo¶ci aut osi±gana jest w³a¶nie na 4 biegu a 5 jest nadbiegiem do utrzymania prêdko¶ci
Naczyta³e¶ siê gdzie¶ g³upot,sprawd¼ dane tech. dla skrzyni power drive.a wszystko bêdziesz mia³ jasne a przy okazji jak t³oki w citroenie.
nie no spoko teraz wiem ¿e power drive ma na 4 tylko 160 km/h ja tylko mówiê tu o innych markach samochodów
KGB - 04-02-2009, 15:26
" />
">no w³a¶nie u Ciebie przy 3.5 130 a umnie troszkê ponad 100
to moze wrzuc V i bedziesz mial wtedy 3000rpm
kappa jest bardzo dobrze wyciszona ,a silnik zaczyna byc slyszalny przy ponad 3500rpm
przy czym dzwiek jest bardzo przyjemny - moze nie tak dobry jak R6 ,ale lepszy niz wiekszosc R4
a jesli komus mocno przeszkadzaja wysokie obroty ,to powinien sie obejzec za wersja comfortdrive ,ktora ma dluzsze przelozenia niz 2.4 i takie same jak 2.0 turbo - podpowiadam skad wziasc skrzynie biegow
Marcin_D - 04-02-2009, 16:35
" />Kurde ja mam 2,4 20v i jako¶ nie mogênarzekac na g³o¶no¶æ silnika. Owszem s³ychaægo, ale dopiero jak siê przekroczy 3500 obr. A jak piêknie brzmi jak go siê pci±gnie do 5500.
Naj³adniej jednak brzmi jak ma oberwany tylny wydech :twisted: - przy 1000 bulgoce jak V8, a powy¿ej 2500 wyje jak WRC.
Wiem bo jak mi rura miêdzy ¶rodkiem, a koñcem pêk³a to mia³em prze¿yci akustyczne jak z rajdówki, a przejaz miêdzy blokami owocowa³ w³±czeniem wszystkich mo¿liwych alarmów.
bialy-murzyn - 04-02-2009, 17:56
" />no to nie wiem
ja tam wole jak u siebie, czyli zupe³na cisza od 3500-5000 obrotów
dopiero pozniej, gdzies ponad 160/h zaczyna sie cos tam odzywac, ale i tak niezle zdziwko
kamyk - 02-04-2009, 00:53
" />nie chcia³em zak³adaæ nowego tematu ale u mnie te¿ dziejê siê co¶ niepokoj±cego.
W niskich zakresach obrotów co¶ jakby brzêcza³o-klekota³o w silniku potem ustaje.
A wydaje mi siê ¿e szczególnie nasila siê przy koñczeniu manewru skrêtu
co to mo¿e byæ ?