Anonymous - 16-03-2007, 00:06
" />Zatarlo krzywki walka rozrzadu na wydechu. Na 3
CYLINDRZE ZJECHALO KRZYWKE DO ZERA, A NA 1-2-4
zatarlo troszke. Stalo się to przy agresywnej jezdzie na autostradzie
przy prędkościach 150-200 km\h, temp. oleju wynosila 105 stopni câ
zaznaczam ze krzywki zatopione były w oleju wiec nie sadze żeby nie było
dostatecznej ilości oleju do smarowania krzywek, walek ssacy nie zostal
ani troche przytartyâŚ. Jezdze na oleju Stell helix ultra 5w-40âŚ
szukam przyczyny zatarcia walka..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!oczywiscie musze kupic walek!!!!!!!!!!!!!!
tel. 601 224 426 e-mail; >mtysek@wp.pl
lancia1969 - 16-03-2007, 00:13
" />Przyczyną mogą być nieoryginalne płytki regulujące - większa twardość niź twardość wałka .
Zadzwoń do Świątka w Bydgoszczy i zrób przy okazji upgrade wałków na 240 KM - w sumie niewielkie koszty a radość bardzo duża :wink:
sloneczna - 16-03-2007, 00:22
" />Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
wujek - 16-03-2007, 00:50
" />Witam,
No to jest sporo do zrobienia - wymiana uszczelniaczy zaworowych, prowadnic, prawdopodobnie zaworów (będą podpalone). I, jak zdejmiesz głowicę, to obejrzyj denka tłoków - mogą być nadtopione.
Prawdopodobną przyczyną były niewłaściwe luzy zaworowe, może zwiększone ładowanie (reg. na turbinie).
To trochę horror, ale w doładowanych benzynkach ustawienie zaworów może sporo namieszać.
Pozdrawiam
Oli - 16-03-2007, 13:40
" />może zamiast kupować wałek (nowy lub używany) spróbuj swój stary oddać do napawania i utwardzenia do firmy Świątek Tuning w Bydgoszczy. Zajmują się takimi rzeczami a nawet robią sportowe wałki.
Jak kiedys rozmawialem z Nimi to twierdzili, ze słabe są krzywki w tych wałkach tzn. utwardzone powierzchniowo i jak beda źle ustawione luzy to krzywka zostanie "zjechana".
mariusz76 - 16-03-2007, 13:46
" />Wałki od Świątka są tak "dobrej" jakości że czasami wytrzymują całe 40.000km, a o oleju z efektem metalic to już nie wspomnę.
Przemo - 16-03-2007, 14:37
" />
">Nie wiem czy to ważne ,ale u mnie temperatura oleju w 20v FC(bo tam jest termometr dochodzi max do 80-90st (przy piłowaniu do odcięcia,a nie cackam się z nim wogóle) .Olej mam jedyny słuszny.
Możliwe ,że to wina cylinderków (ale nie występują chyba zamienniki )
Który olej nazywasz "jedyny słuszny"?
Kosiarz - 16-03-2007, 15:48
" />Motul zgadlem ??
Ja w swoim scierwie mam takowy :-)
Anonymous - 18-03-2007, 21:34
" />jutro wysyłam wałek do świątka!!! zobaczymy jak założe to odpisze jak sie spisał swiatek!!! po weryfikacji i przemysleniu i dzieki waszym podpowiedzom stwierdzam ze przyczyna byly niewlasciwe luzy zaworowe. potwierdza to fakt ze jakies 15000 km temu regenerowalem cala głowice wymiana kilku gniazd, frezowanie szlifowanie i docieranie wlacznie z nowymi zaworami, prowadnicami, no wiadomo potem regulacja luzów i jazda...
.A bład był taki ze po remoncie glowicy po przejechaniu kilku tys kilosów powinienem zdjac dekiel i wyregulowac zawory bo napewno luzy musiały sie zmniejszyc,,, nie ma siły....A JA TEGO NIE ZROBIŁEM.. i o to taki finał mnie spotkał!!!!! ze zjechałem aż 6 krzywek a dwie ocalały.... :roll: [/b]
sloneczna - 18-03-2007, 22:28
" />Jak mozna wyrególować zawory w 20v tam są tłoczki .Niema podkładek jak w silnikach 8v
Ale w instrukcji jest że powinny mieć 0,45 a 2,0T- 0,85.
wujek - 18-03-2007, 22:47
" />Witam,
2.0 16v turbo (a takiej dotyczy zatarcie) ma regulację płytkami. Jak 2.0 16v w Themie.
Pozdrawiam
sloneczna - 18-03-2007, 22:52
" />Sorki nie doczytałem .
Byłem w błedzie ,bo nie tak dawno kupowałem u Dedra4wd tłoczki do Alfy
2,0 16v i są identyczne jak w Kappie 20v.
Wujek- czyli to są te same silniki 16vT Thema-Kappa.
wujek - 18-03-2007, 23:09
" />Witam,
Podobne, kolektor dolotowy jest chyba inny. Ale, jak by się uparł, to resztę by chyba podmienił.
Pozdrawiam
PS
Jak w swojej byłej wyjąłem kolektor z VIS'em do regeneracji, to jeździłem na kolektorze od K 2.0 16 T.