jarecki82 - 15-09-2009, 10:21
" />witam
mam kappe z silnikem 2.4 z gazem sek.
ale ostatnio marzy mi sie cos mocniejszego,
i tak myslalem o silniku 2.0 z turbo
moje pytanie to co bardziej sie oplaca, kupic silnik i wymienic czy kupic nowe autko z takim silnikiem,
dodam ze juz troche porobilem w tym autku,
i praktycznie nic juz sie tam nie dzieje, wiec szkoda by bylo mi go sprzedawac,
zwlaszcza ze troche kasy wsadzilem.
ostatnio jezdze sporadycznie wiec turbo bym nie gazowal...
i jeszcze takie pytanie:
ile kosztuje taki silnik turbo gdybym go chcial kupic
i ile moglbym dostac za 2.4 z ilstalacja dodam ze niedawno zrobilem rozrzad i przejechalem niecaly 1kkm na nim
z gory dzieki za odpowiedz
Nat - 15-09-2009, 10:44
" />
">ostatnio jezdze sporadycznie wiec turbo bym nie gazowal...
Hihi uspokajaj swoje sumienie, uspokajaj
To se ne da, to raz, a po drugie, to po co ci turbo by wtedy by³o ?
jarecki82 - 15-09-2009, 11:10
" />sporadycznie tzn na weekendy, lub tak zawne wozonko
oczywiscie dla wiekszej mocy
te 170 KM to jakos juz za malo dla mnie
a takie turbo ma okolo 205,
2.4 da sie do takiej mocy zrobic ale to koszta rzedu 3000 do 4000 zl
wujekp - 15-09-2009, 18:32
" />
">witam
mam kappe z silnikem 2.4 z gazem sek.
ale ostatnio marzy mi sie cos mocniejszego,
i tak myslalem o silniku 2.0 z turbo
moje pytanie to co bardziej sie oplaca, kupic silnik i wymienic czy kupic nowe autko z takim silnikiem,
Kilka miesiêcy temu by³a dyskusja na podobny temat. Poszukaj w archiwum to mo¿e znajdziesz. Generalnie - je¿eli chcesz turbo to raczej szukaj po prostu Kappy turbo.
topcio1 - 15-09-2009, 19:27
" />je¶li chodzi o zmianê na 205KM , silnik, skrzynia, komp, elektryka silnika, uk³ad zasilania, spr. klimy i jeszcze kilka drobiazgów. Dobre 2,4 nie jest z³e-ale je¶li bardzo chcesz to moim zdaniem sprzeda¿ i kupno auta
KGB - 16-09-2009, 12:20
" />
">a takie turbo ma okolo 205,
2.4 da sie do takiej mocy zrobic ale to koszta rzedu 3000 do 4000 zl
a zalozenie innego silnika z turbina to ile myslisz bedzie kosztowalo ?
moc chipem tez mozna podnosci ,ale nie w tym silniku
nie wierze za grosz w mozliwosc ich krecenia na wysokich obrotach - pogubisz panewki i po zabawie,
najlepiej byloby dolozyc dmuchawe do tego silnika - znalezc od 2.0 20vT ,albo zlecic komus uspawanie kolektora i wydechu,
bez IC ,bez odprezania silnika ,tak by dmuchawa dawala 0.2bara,
lepsze to niz chip ,w 2kpln sie zamknie i bedzie ~210KM i ~280Nm ,
gaz musi zostac - zaleznie jaka to sekwencja ,to pozwoli zestroic paliwko i dzieki wysokiej liczbie oktanowej LPG nieodprezac silnika
jarecki82 - 17-09-2009, 13:59
" />KGB
jakbys mogl napisac dokladnie jakich dokladnie potrzebuje czesci,
i co dokladnie musialbym zmienic w silniku 2,4
sprawe przemysle, bo szykuje mi sie wyjazd do francji, wiec chyba wezme sie za to po powrocie,
albo zmienie autko
z gory dzieki
KGB - 17-09-2009, 18:39
" />potrzebujesz turbosprezarki ,kolektora wydechowego ,pierwszej rury wydechowej ,nakladki na filtr oleju ,zeby zrobic smarowanie turbiny i paru przewodow gumowych ,kolanek - duzej srednicy do dolotu i malej do splywu oleju ze sprezarki,
w misce olejowej trzeba wywiercic otwor do zrobienia splywu,
w obudowie filtra powietrza trzeba zrobic otwor i doprowadzic odme,
po zalozeniu wszystkich gratow trzeba zestroic gaz ,bo z benzyna duzo nie da sie zrobic - wlasciwie przy niskim doladowaniu to benzyna sama powinna zlapac adaptacje ,bo przeplywomierz zmierzy nowa ilosc powietrza ,cis. wtrysku wzrosnie ,sonda skoryguje ,wiec nowe czasy powinny sie zmiescic w odchylkach adaptacji
jarecki82 - 18-09-2009, 10:31
" />a sonda nie bedzie mi po tym wszystkim wariowala??
bo nawet teraz zdaza sie ze jak jezdze na gazie to pokazuje mi blad sterowania silnikiem...
KGB - 18-09-2009, 11:58
" />jak sie dobrze gaz ustawi to nie bedzie wariowala,
jaki masz gaz ?
jarecki82 - 18-09-2009, 15:55
" />mam sek.
na skrzyneczce jest ZAVOLI alisei (czy jakos tak)
na wtryskiwaczach sa takie oznaczenia:
PATENT PENDING PLANIjet
i kolejno cyferki na nich
1 3 2 4 2 (nie wiem czy tu przypadniem na ostatniej nie powinna byc 5, nie wiem czy to ma znaczenie, nie znam sie)
typ S1
67 r (i jakis tam cyferki)
class 2a
i to by bylo tyle
kapsle na wtryskiwaczach sa czarne
KGB - 18-09-2009, 19:14
" />to chya we wloszech zakladana ta instalka,
nie slyszalem ,zeby w Polsce ktos zavoli zakladal,
nie wiem czy znajdziesz kogos kto ustawi ten sterownik
FXX - 19-09-2009, 00:50
" />Dlaczego mia³aby byæ we W³oszech zak³adana??
W Polsce równie¿ montuj± instalacje Zavoli. W Espero te¿ mam instalkê firmy Zavoli, zak³adan± nieopodal mojego miejsca zamieszkania.
KGB - 19-09-2009, 02:00
" />jest roznica czy to sekwencja zavoli czy IIgen zavoli,
ta druga jest zdecydowanie bardziej popularna
jarecki82 - 19-09-2009, 10:18
" />ten samochod nalezal wczesniej do gazownika,
instalacja byla zakladana w lublinie wlasnie przez niego...
wiec jak myslicie moze byc problem z ta instalacja??
KGB - 19-09-2009, 13:49
" />malo popularna ta ZAVOLI alisei ,ale jak pogoglasz to moze i program do niej sciagniesz ,
jakbys nie znalaz gazownika co ogarnia ten komuter to najwyzej na forum lpg sie zarejestrujesz i tam wspolnymi silami u¿ytkowników to opanujemy
jarecki82 - 21-09-2009, 09:12
" />aha
no dobra, poszukam, zobaczymy co znajde w sieci..
jakby co to bede sie odzywal na forum...
i mam takie pytanko jeszcze,
gdzie w lublinie jest jakis dobry zaklad serwis jakas persona ktora potrafi podpiac kappe
pod kompa i znalesc bledy zwiazane z nierowna praca raz na gazie raz na lpg
bede bardzo wdzieczny o odpowiedz na ten temat