bialy-murzyn - 23-04-2009, 09:25
" />Witam.
Czytałem juz o tym, ale nie idzie tego znaleźć, za duzo tematów : >
Otóż jadę, hamuję a następnie po chwili słychać świst od tylnego koła, oczywiście nie zawsze ale generalnie, czasami wiekszy czasami mniejszy.
Prawdopodobnie zaciski nie odbijają ? no ale ja nie wiem, bo jestem w tym zielony : >
Mam odkręcić koło i polać jakimś płynem żeby coś tam lepiej odbijało te klocki ?
pozdrawiam
jaro1959 - 23-04-2009, 09:32
" />Jeśli to zaciski, to samo polanie nic nie da. Trzeba by zdjąć klocki i zaciski i dopiero wtedy przeczyścić i ewentualnie przesmarować tłoczki w zaciskach.
bialy-murzyn - 23-04-2009, 09:40
" />rozumiem
jeszcze pytanie: czy dużo będzie to rozkręcania czy lepiej dać na warsztat
i po czym poznam też że to to koło, bo źródło dźwięku jest ciężko dokładniej zlokalizować
Krzys - 23-04-2009, 09:42
" />Kup zestaw naprawczy cylinderka hamulcowego. Samo czyszczenie może nic nie dać. Koszt na stronę to kilkanaście złotych.
timi - 23-04-2009, 10:05
" />Jak zacznie Ci "świszczeć" koło, puść go na luz w czasie jazdy po płaskim, w zależności od tego czy mocno zwalnia, im słabiej tym później się zatrzymaj, sprawdz które koło na danej osi jest cieplejsze, gorące, jak mocno trzyma to śmierdzi. powody jeśli to przód są dwa: cylinderek lub bardziej prawdopodobne, tulejki na których porusza się zacisk; tył jeszcze może być linka ręcznego. jeśli masz małe pojęcie o mechanice po weryfikacji które koło polecam warsztat, nie powinni skasować więcej jak 30 zł. samemu, smar sylikonowy w łapki i po zdjęciu zacisku napchać pod uszczelki tulejek a w zacisk płyn hamulcowy: DOT3 lub DOT4. Jeśli któraś z gumek uszkodzona wymienić. Jesli tył to nie zaciągać ręcznego bo cylinderek jest wkręcany i bez specjalnej nażynki jak się wysunie nie da rady wkręcić i nie założysz zacsisku. Linke ręcznego najlepiej wymienić.
bialy-murzyn - 23-04-2009, 10:28
" />Ok, to jutro lub pojutrze spróbuję u siebie lub w warsztacie na przeciwko zbadać co to dokładnie jest.
dzięki za informacje
Dziadek - 23-04-2009, 17:19
" />Możesz mieć zdarte klocki hamulcowe lub tarcz .Podnieś auto do góry i kręć kołami.Potem zdejm to koło które obracało się z oporem sprawdz grubość klocków i tarczy jeśli ok.spróbuj odpowietrzyć.
Leny - 23-04-2009, 17:31
" />U siebie też miałem taki problem, zdjąłem koło, przesmarowałem cylinderki i wszystko działa.
Z tym że po tej operacji zupełnie nie mam hamulca z przodu z lewej strony, przewód hamulcowy w ogóle nie puszcza płynu. Przewód już zamówiony jutro zawioze mechanikowi niech odrazu to zrobi
Vico - 10-02-2010, 13:49
" />Odkryłem, ze mam podobny problem z hamulcami z tyłu. Podejrzewam, że zaciski hamulcowe padły. Z rana jak zimne wszystko ok, ale jak chwilę pojeżdżę to trzymają dość mocno no i niestety charakterystyczny swąd palonych klocków czuć... Zaraz zrobie rozeznanie ile kosztuje regeneracja lub zakup jakichś zestawów naprawczych i dam znać.
Ok, mam info. W sklepie do kupienia są z reguły gumki do zacisków w cenie około 40zł oraz zestaw gumki + tłoczki za 70zł szt. (tylne), bo sam koszt całych zacisków to niestety już spore pieniądze
majstermgr - 10-02-2010, 19:03
" />Witam mam pytanie odnosnie tylnych hamulćów
Czy dolna prowadnica jarzma tez powinno sie ruszac tak jak górna czy sluzy tylko jako regulacja??
Vico - 15-02-2010, 14:21
" />Nie udało mi się neistety znaleźć nikogo, kto byłby w stanie zregenerować moje stare zaciski... Mogę za to kupić używane od Kappy 2.4beznyna kombi. Ktoś wie czy będą pasowały?
PS - nie wiem dlaczego nie wyświetla się mój podpis w którym jest podane jakie mam auto
Kappa 1995 2.0 bez turbo i bez VIS sedan.
wega - 15-02-2010, 14:35
" />
">Nie udało mi się neistety znaleźć nikogo, kto byłby w stanie zregenerować moje stare zaciski... Mogę za to kupić używane od Kappy 2.4beznyna kombi. Ktoś wie czy będą pasowały?
PS - nie wiem dlaczego nie wyświetla się mój podpis w którym jest podane jakie mam auto
Kappa 1995 2.0 bez turbo i bez VIS sedan.
Jeżeli chodzi o tył to w każdym modelu Kappa miała identyczny zacisk. Zestaw naprawczy kosztuje ok.30-35zł na jeden zacisk. Roboty z czyszczeniem, myciem i wymianą ok. 1godz. na stronę.
Vico - 15-02-2010, 14:54
" />Super. Dzieki za konkretne info. Już dowiadywałem się ile kosztują te zestawiki, ale niestety znaleźć kogokolwiek u mnie w mieścinie kto podjąłby się naprawy graniczy z cudem... kupie dziś ze szrotu własnie te z kappy kombi po 80zł... nie mam wyboru, bo z tymi na których aktualnie jeżdzę, to tak jakbym jechał z zaciągniętym ręcznym cały czas, a dziś na sniegu to już w ogóle kaplica...
wega - 15-02-2010, 15:01
" />
">Super. Dzieki za konkretne info. Już dowiadywałem się ile kosztują te zestawiki, ale niestety znaleźć kogokolwiek u mnie w mieścinie kto podjąłby się naprawy graniczy z cudem... kupie dziś ze szrotu własnie te z kappy kombi po 80zł... nie mam wyboru, bo z tymi na których aktualnie jeżdzę, to tak jakbym jechał z zaciągniętym ręcznym cały czas, a dziś na sniegu to już w ogóle kaplica...
1. Ja bym zaczął od wymiany płynu hamulcowego. Jakby to nie pomogło
2. Zdjął bym je i "rozruszał" ręcznie.
Nigdy nie wiesz co kupisz!!!
Vico - 15-02-2010, 15:06
" />Płyn hamulcowy z tego co pamiętam był niedawno wymieniany... a co do zdjęcia ich to nie bardzo mam na to czas i miejsce. Zdany jestem jedynie na mojego mechanika a jego diagnoza i rada jest jedna - wymienić. Nie zawiodłem się jeszcze na nim więc i tym razem skorzystam z jego rady. Na część dostane miesięczną gwarancję - niby niewiele, ale zawsze coś, mam nadzieję, że strasznego chłamu mi tam nie wmontuje...
misiekk - 16-02-2010, 14:56
" />Też miałem taki przypadek, że tylne prawe koło "miałem ciepłe" bo w zacisk nawłaziło syfu i zaczął nie odbijać. Rozkręcenie, wyczyszczenie i śmiga