Krechu - 19-07-2010, 20:01
" />Witam ponownie kappowiczów
Jestem w miarê ¶wie¿ym kierowcem kappiszona wiêc moje pytania mog± siê wydawaæ trochê naiwne alem nieobeznany jeszcze z t± kosmiczn± technologi±.
Moje problemy z przeka¼nikiem do II biegu wentylatora (patrz kappa wentylator siê nie wy³±cza) rozwi±za³y siê jedynie na ok 30 h bo problem znów powraca i czasem mi cu¶ tam za¶wiergota. Chyba trzeba bêdzie po prostu kupiæ now± skrzynkê bezpiecznikow± (mam nadziejê, ¿e jest dostêpna na rynku) i podmieniæ bo ta jest niestety nierozbieralna i nijak siê do z³±czeñ nie mogê dobraæ.
Przy okazji przyjrza³em siê dok³adniej ciekawemu wynalazkowi pt voltomierz (mia³em taki w maluchu). Zauwa¿y³em, ¿e przy zdjêciu nogi z gazu, zmianie biegu czy hamowaniu silnikiem wskazówka ¶wiruje. Moje pytanie jest czy to jest normalne bo zauwa¿y³em, ¿e przy ostrzejszych wahniêciach mryga te¿ pod¶wietlenie deski i infocentera. Wydawa³o mi siê dotychczas, ¿e takie rzeczy to w³a¶nie w rzeczonym maluchu by³y a przy alternatorze raczej nie powinny mieæ miejsca i ³adowanie powinno byæ równiutkie. Pytanko wiêc czy tak ma byæ czy jednak moje zabawy z instalacj± elektryczn± muszê kontynuowaæ do ca³kowitego wyeliminowania wahniêæ. Nie znam siê mo¿e alternator te¿ "zmienia biegi" ostatnio siê dowiedzia³em, ¿e alternator ma sprzêg³o wiêc st±d moja dziwna sugestia.
Jakby kto¶ zerkn±³ na voltomierz w trakcie jazdy i powiedzia³ jak ta wskazówka ma siê zachowywaæ.
Pozdrawiam
goldixll - 19-07-2010, 21:34
" />
">Witam ponownie kappowiczów
Jestem w miarê ¶wie¿ym kierowcem kappiszona wiêc moje pytania mog± siê wydawaæ trochê naiwne alem nieobeznany jeszcze z t± kosmiczn± technologi±.
Moje problemy z przeka¼nikiem do II biegu wentylatora (patrz kappa wentylator siê nie wy³±cza) rozwi±za³y siê jedynie na ok 30 h bo problem znów powraca i czasem mi cu¶ tam za¶wiergota. Chyba trzeba bêdzie po prostu kupiæ now± skrzynkê bezpiecznikow± (mam nadziejê, ¿e jest dostêpna na rynku) i podmieniæ bo ta jest niestety nierozbieralna i nijak siê do z³±czeñ nie mogê dobraæ.
Przy okazji przyjrza³em siê dok³adniej ciekawemu wynalazkowi pt voltomierz (mia³em taki w maluchu). Zauwa¿y³em, ¿e przy zdjêciu nogi z gazu, zmianie biegu czy hamowaniu silnikiem wskazówka ¶wiruje. Moje pytanie jest czy to jest normalne bo zauwa¿y³em, ¿e przy ostrzejszych wahniêciach mryga te¿ pod¶wietlenie deski i infocentera. Wydawa³o mi siê dotychczas, ¿e takie rzeczy to w³a¶nie w rzeczonym maluchu by³y a przy alternatorze raczej nie powinny mieæ miejsca i ³adowanie powinno byæ równiutkie. Pytanko wiêc czy tak ma byæ czy jednak moje zabawy z instalacj± elektryczn± muszê kontynuowaæ do ca³kowitego wyeliminowania wahniêæ. Nie znam siê mo¿e alternator te¿ "zmienia biegi" ostatnio siê dowiedzia³em, ¿e alternator ma sprzêg³o wiêc st±d moja dziwna sugestia.
Jakby kto¶ zerkn±³ na voltomierz w trakcie jazdy i powiedzia³ jak ta wskazówka ma siê zachowywaæ.
Pozdrawiam
U mnie nie wariuje tj podczas jazdy wskazówka jest w okolicach 13:00 14:00 a przy w³±czonych wiatrakach ch³odnicy spada na godz 12:00. Podczas odpalania spada na godz 10:00
zrobek - 19-07-2010, 22:03
" />
">Witam ponownie kappowiczów
zauwa¿y³em, ¿e przy ostrzejszych wahniêciach mryga te¿ pod¶wietlenie deski i infocentera.
u mnie te¿ przygasa³ infocenter, gdy wentylator ch³odnicy w³±cza³ siê od razu na II biegu. Mia³em poluzowan± wtyczkê na rezystorze II biegu wentylatora
Krechu - 19-07-2010, 22:20
" />Czyli jednak gdzie¶ co¶ zwiera i wariuje. Nic to czeka mnie ³ikend z metexem. Pierwszym krokiem bêdzie zdecydowanie wymiana skrzynki na nadkolu, co¶ mi mówi, ¿e tam nie kuka. Mam nadziejê, ¿e jeszcze produkuj± takie wynalazki. Przejadê siê jutro bez przeka¼ników do went - Pogoda w Ma³opolsce póki co sprzyja. Jak bêdzie ok tzn, ¿e tylko to do wymiany.
Niestety poprzedni w³a¶ciciel to poczciwy ch³opina ale ale raczej powinien sobie auta z salonu kupowaæ
PS powtarza mi siê historia z alfuni± gdzie pierwszy krokiem by³o kompleksowe czyszczenie elektryki. Lampy ju¿ w kapiszonie zrobi³em bo co chwilê która¶ ¿arówka gas³a teraz kolej na wy¿sze pr±dy.
Przymierzam siê do nauki fiatecuskana ale na dzisiaj nie mam o tym zielonego pojêcia. Wydedukowa³em tylko, ¿e potrzebny jest laptok, jaki¶ kabel i program (ju¿ mam) i zacznie siê nowa zabawa.
Ech szkoda, ¿e na gara¿ kaski zabrak³o
Pzdr
bassman - 19-07-2010, 23:12
" />Podjed¼ na stacjê benzynow±, wyci±gnij wszystkie bezpieczniki i przeka¼niki ze skrzynki bezpiecznikowej. Przywlecz przewód z kompresora do pompowania kó³ i porz±dnie przedmuchaj t± skrzynkê. Pó¼niej wtry¶nij w ¶rodek przez otwory takiego ustrojstwa jak WD40. Daj jej noc na ca³kowite wyschniêcie. Je¶li to nie pomo¿e to dopiero siê bierz za przeszczepianie skrzynki bezpiecznikowej.
Pozdrawiam.
marceli - 20-07-2010, 02:20
" />Zamiast WD 40 lepiej chyba zapsikac jakim¶ kontakt-spreyem.Typowo do styków.
Marcin_D - 20-07-2010, 15:42
" />Nowa mo¿e byæ problematyczna w dostaniu i wed³ug Eper'a kosztuje oko³o 700pln.
Spróbuj j± przedmuchaæ jak radz± powy¿ej - jakby nic to nie da³o to ja mam w gratach i mogêj± sprzedaæ.
Krechu - 20-07-2010, 19:11
" />Na razie auto pojecha³o do elektryka na "konserwacjê instalacji elektrycznej". Jak siê przyjrzeli¶my bli¿ej to mi rêce opad³y, zrobi³o mi siê wstyd jak cholera i zacz±³em siê usprawiedliwiaæ, ¿e ja to auto niedawno kupi³em.
Wszystkie styki zabrudzone i kable powi±zane jakimi¶ szmatami, z których po³owa ju¿ zgni³a. Ten kto siê tam babra³ (bo nie mo¿na tego nazwaæ nawet robot±) chyba nigdy nie s³ysza³ o spinkach i z³±czkach do kabli. Hiciorem okaza³ siê akumulator, który by³ po prostu po³o¿ony na pó³ce i nie przykrêcony bo siê siê chyba panu gazownikowi r±czka nie mie¶ci³a. Do tego lekkie poruszenie klem± "+" powoduje przerwanie obwodu i nie ma w ogóle pr±du w instalacji; klemy do wymiany bo s± zapaprane i nie da siê ich na sztywno dokrêciæ. To by³a prawdopodobnie jedna z przyczyn wariowania voltomierza. Przy hamowaniu b±d¼ ruszaniu akumulator siê rusza³, klema te¿ i przerywa³o obwód - tak mi siê wydaje, bo po prowizorycznym zamocowaniu i przeja¿d¿ce falowanie jest zdecydowanie mniejsze.
Legendarnego czerwonego czujnika do sterowania wentylatorem nie znalaz³em tylko niebieski 3 pinowy, mechanik z Saskiej stwierdzi³, ¿e takowego nie ma i za hece z II biegiem odpowiadaj± oporniki przy ch³odnicy. Opornica te¿ bêdzie teraz od¶wie¿ana bo nowa kosztuje podobno 130 zeta.
Zobaczymy w czwartek ale podtrzymuje, ¿e poprzedni w³a¶ciciel powinien nowe auta kupowaæ i oddawaæ do ASO bo ja sam mam ju¿ 6-te auto i takiego bajzlu pod mask± to jeszcze nie widzia³em. Jedyny zonk to by³ kabel od lambdy w AR 145 Bx puszczony zaraz przy kolektorze wylotowym. Te¿ dziwne, ¿e zd±¿y³em to zauwa¿yæ zanim siê przetopi³.
PS
MarcinD. Jak skoñczê konserwacjê to mo¿e siê zg³oszê po grata ale na razie wysz³o, ¿e za wahniêcia nie jest odpowiedzialny ten przeka¼nik czy te¿ jego gniazdo bo mi b³±d nie wyskakiwa³ a wahniêcia by³y. W ka¿dym razie ten idzie do przedmuchania.
No to na jutro i pojutrze trzeba bêdzie alfuniê obudziæ
Pozdrawiam
Krechu - 21-07-2010, 20:17
" />Sprawa wydaje siê za³atwiona. Zarówno z prac± wentylatora jak i z wariowaniem voltomierza.
Winowajc± okaza³ siê nie opornik, nie czujnik, nie skrzynka bezp. De ³iner is ..... przerwana wi±zka. Czarodziej gazownik zamontowa³ reduktor w takim miejscu, ¿e dociska³ wi±zkê kabli (ta z lewej strony z kablami do ABS, bezpieczników itd) z czasem przeszlifowa³ instalacjê i zacz±³ zwieraæ kabelek akurat od wentylatora (jak zaczê³y siê deszcze proces przyspieszy³). Wi±zka naprawiona, odizolowana a reduktor od do³u zablokowany kawa³kiem dêtki . Zastanawiam siê czy nie wpakowaæ pod niego jakiej¶ gustownej plastikowej os³onki ale o tym jeszcze pomy¶lê.
Wniosek taki, ¿e jak zaczyna ¶wirowaæ elektryka to trzeba mieæ du¿o czasu i szczê¶cia (ilo¶æ czasu odwrotnie proporcjonalna do ilo¶ci szczê¶cia) i po lokalizacji naprawa jest zazwyczaj banalnie prosta. No chyba, ¿e siê od razu skapnie, ze pad³ dajmy na to czujnik abo cu¶.
Kapiszon doobi³ siê przy okazji mocowania akumulatora i nowiutkich b³yszcz±cych klem.
Pozdrawiam