radek79 - 17-02-2008, 20:52
" />witam
po odpaleniu zimnego silnika obroty wzrastaj± do 3ty¶\obr. i nie opadaj± nawet przy zmianie biegów tez nie opadaj± zaczynaj± spadaæ dopiero po przejechaniu jaki¶ 2km lub po 2 minutach pracy silnika
strasznie mnie to wkurza i nie wiem co to mo¿e byæ
przemas81 - 17-02-2008, 21:06
" />tez mam z tym problemik jednak u mnie obroty wchodza na jakies 2 tys chwile silnik tak pochodzi i dopiero spadaja do 1,5 tys i tak ze trzy razy i puzniej jest oki
od czego to zalezy nie mam pojecia
Króciak - 17-02-2008, 22:28
" />Niestety tak samo mam i ja, tylko obroty u mnie trzymaja sie ok 1,5 tys i co chwila spadaja az do 600 - ale to po tych 2 minutach. Dziwny przypadek
grzole - 18-02-2008, 00:03
" />
">witam
po odpaleniu zimnego silnika obroty wzrastaj± do 3ty¶\obr. i nie opadaj± nawet przy zmianie biegów tez nie opadaj± zaczynaj± spadaæ dopiero po przejechaniu jaki¶ 2km lub po 2 minutach pracy silnika
strasznie mnie to wkurza i nie wiem co to mo¿e byæ
Wywala ci jaki¶ komunikat na infocenter? Podpina³e¶ wóz pod examiner?
Sprawdzanie zacznij od czujnika temperatury silnika. Zapewne podaje info, ¿e temperatura jest -30 st. C...
radek79 - 18-02-2008, 07:47
" />witam nie wyskakuj± mi ¿adne komunikaty ani b³êdy i czujnik temperatury jest nowy i nic dalej tak siê dzieje
zastanawia mnie jeszcze jeden czujnik nad przep³ywk± jak go wypinam i go wpinam auto chodzi bez zmian on chyba nie¿y masê zasysanego zimnego powietrza mo¿e on jest uszkodzony
sam_go - 18-02-2008, 08:44
" />3 ty¶. to trochê za du¿o, jednak przy automatycznym ssaniu to przecie¿ normalka. Gorzej, jak czujnik nie podaje, ze silnik ju¿ jest ciep³y, a samochód pali jak ruski czo³g
przemas81 - 18-02-2008, 21:17
" />
">Sprawdzanie zacznij od czujnika temperatury silnika. Zapewne podaje info, ¿e temperatura jest -30 st. C...
Grzole a gdzie ten czujnik jest??? calkiem prawdopodobne ze ja mam go ala bo mam taka przypadlosc ze jak jade w trase i silnik dlugo chodzi pali mi 12.5 gazu na setke a przy krotkich przejazdach po miescie-wiesz do pracy sklepu itd- wciaga mi nawet 25-30 litrow na takim samym ustawieniu gazu
gaz jest 2 generacji z silnikiem krokowym
radek79 - 18-02-2008, 22:29
" />przeczyta³em kilkana¶cie postów na ten temat i wygl±da na typow± przypad³o¶æ tych silników ale nikt nie napisa³ czy upora³ sie z tymi obrotami mam jeszcze jedno pytanie czy IAT sensor ma wp³yw na prace silnika i obroty i jak go sprawdziæ czy jest sprawny
grzole - 18-02-2008, 22:53
" />Opcja szukaj nie boli. W opcje szukaj wpisa³em czujnik temperatury silnika i zaznaczy³em dodatkowo opcjê Szukaj wszystkich s³ów i oto wynik.
Mi³ego czytania.
radek79 - 19-02-2008, 11:50
" />witam dzisiaj by³em u znajomego na kompie i wyskakuj± mi 2 b³edy
1. b³±d integrator sondy lambda
2. b³±d autoadaptacyjny FRA
po sprawdzeniu pracy sondy na komputerze pokazuje ¿e dzia³a poprawnie tylko niewiem co to jest ten integrator sondy
drugi b³±d po w³±czeniu parametrów pracy autoadaptacji parametry sie nie zmieniaj± podczas pracy silnika i podaj± maksymalne warto¶ci czy mo¿e kto¶ mi napisaæ gdzie szukaæ przyczyn tych b³êdów i jak je zlikwidowaæ
przemas81 - 19-02-2008, 22:28
" />
">Opcja szukaj nie boli. W opcje szukaj wpisa³em czujnik temperatury silnika i zaznaczy³em dodatkowo opcjê Szukaj wszystkich s³ów i oto wynik.
Mi³ego czytania.
i opcja szukaj nie dziala hihi
ale sie zmusze i poszukam
radek79 - 19-02-2008, 22:47
" />co tak uczepili¶cie sie tak tego czujnika temperatury jest nowy a na temat tych dwóch b³êdów nie ma nic na forum
makek - 20-02-2008, 12:03
" />Witam.
W temacie b³êdów:
1.Integrator sondy to przetwornik analogowo-cyfrowy i jest integralnym elementem ECU. Gdy siê uszkodzi wówczas ECU (mimo sprawnej sondy), nie dostaje informacji o sk³adzie spalin.
2. B³±d adaptacyjny FRA, o ile jest to b³±d, podobnej tre¶ci zapis pojawia siê wtedy gdy po resecie komputera nie jest ukoñczona autoadaptacja, tzn. nagrzewanie, jazda z ró¿nymi prêdko¶ciami itd, itp. (FRA - nie wiem co to jest)
Proponujê dok³adnie przejrzeæ szczelno¶æ po³±czeñ w obrêbie kolektora ss±cego, bo 3000 obr/min nawet na zimnym silniku to stanowczo za wysoko. Dodatkowo zawór wolnych obrotów, lub zawór krokowy, je¿eli jest taka mo¿liwo¶æ to po odpaleniu, gdy obroty s± wysokie odci±æ obej¶cie przepustnicy. Je¶li do tego jest pewno¶æ, ¿e przepustnica jest zamkniêta, a obroty nadal utrzymuj± siê wysokie to pozostaje tylko szukaæ dziury.
larry123 - 20-02-2008, 12:16
" />b³±d autoadaptacji ecu silnika najczê¶ciej jest spowodowany z³± regulacj± lpg.
radek79 - 20-02-2008, 14:43
" />witam w sprawie tego integratora sondy lambda czy da sie wymieniæ ten przetwornik i gdzie go szukaæ i jakie koszty s± tego naprawy
makek - 20-02-2008, 17:25
" />Na 99% integrator sondy lambda jest w ECU. Ale spokojnie, wcze¶niej kasowanie b³êdów lub reset sterownika, bêdzie siê powtarza³o to zaczniesz szukaæ. Oczywi¶cie najlepiej podmieniæ ECU i siê przekonaæ czy pomog³o. To ¿e akurat komputer zwróci³ takie b³êdy nie jest jednoznaczne z ich uszkodzeniem, pewne jest, ¿e nie s± one przyczyn± tak wysokich obrotów.
radek79 - 20-02-2008, 18:42
" />wielkie dziêki MAREK za te podpowiedzi jeszcze jedno pytanko czy ka¿dorazowe zdjêcie klem z akumulatora mo¿e prowadziæ do restartu ecu czy potrzebny jest na to odpowiedni czas bo zauwa¿y³em ¿e po ka¿dym zdjêciu klem nawet na 5 min auto w³a¶nie dostaje takich wysokich obrotów
makek - 20-02-2008, 22:18
" />Generalnie aby zresetowaæ ECU przez odpiêcie akumulatora nie trzeba d³ugo czekaæ, wszystko zale¿y od jako¶ci kondensatorów i od tego ile pr±du bierze ECU. Oczywi¶cie 5 min. spokojnie wystarczy.
Posprawdza³e¶ szczelno¶æ w okolicy kolektora ss±cego?