fotisk - 19-11-2009, 16:01
" />Witam,
jutro, najpóźniej pojutrze biorę się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Mam kilka pytań co do tej zabawy:
czy muszę odkręcać wszystkie cewki z pokrywy, czy wystarczy tylko odpiąć przewody?
Jak są montowane cewki na świecach: tradycyjnie na wcisk czy jakoś nakręcane?
Czy na coś szczególnego muszę zwrócić uwagę?
Pozdrawiam
Fotisk
topcio1 - 19-11-2009, 18:07
" />cewki są przykręcane na dwie śrubki, ze świecą są połączone na wcisk, lepiej zdejmij wszystkie
fotisk - 22-11-2009, 01:32
" />Witam,
melduję zakończenie akcji wymiany ww. uszczelki. Wszystko ładnie pięknie, ale... po zdjęciu pokrywy zauważyłem, że mam wklejoną na silikon metalową płytkę pod pokrywą. Znajduje się ona w tej "połówce" w której jest wlew oleju. Jest ona umieszczona równolegle do wierzchu pokrywy, na prawie całej jej szerokości - długości silnika. Czy tam takie coś być powinno? Wygląda to na oryginalną rzecz, która kiedyś, komuś odpadła. Jutro postaram się dodać zdjęcie.
Pozdrawiam
fotisk
topcio1 - 22-11-2009, 11:07
" />o ile pamiętam jest tam taka blacha (w większości samochodów jest) , ale powinna być przykręcona, jeśli silikon puści i wpadnie blacha w wałki może narobić bidy.
argenta67 - 22-11-2009, 12:39
" />Ta blaszka to osłona przed chlapaniem oleju jakby kto mądry otwierał korek na pracującym silniku
HERBINEK - 22-11-2009, 22:24
" />Ciekawe mam drugą Kappe i w żadnej nie miałem takowej blachy.
fotisk - 22-11-2009, 22:31
" />Ok, też tak myślałem, że to jakaś ochrona. Na szczęście jest solidnie przyklejona.
HERBINEK, jak odkręcę korek wlewu oleju to też jej nie widać (widzę wałek rozrządu), ale po zdjęciu pokrywy jest, U mnie tworzy ona z otworem wlewu taki jakby lejek: pokrywa jest cienka a sam wlew ma jakby ze cztery cm długości.