topcio1 - 20-08-2007, 20:35
" />wiele ju¿ napisano na temat remontu silnika 2.4 ale konkretów jast raczej ma³o np: co to znaczy "krótko wytrzyma", jestem na etapie podjêcia decyzji o remoncie (decyzja jast trudna- ¿adnych przedmuchów i 0 poboru oleju tylko panewki dzwoni±) generalnie szlif wa³u to nie taka ciê¿ka sprawa a mo¿e jestem w b³êdzie?
A przy okazji gdzie w Lublinie znale¼æ mechanika, który mnie nie ogo³oci do zera i jest rzetelny
robert199 - 21-08-2007, 09:50
" />ja mia³em wymieniane panewki u siebie, przejezdzi³em ok 15tys moze troche wiecej, ale by³y wymieniane 2 razy, pierwszy raz bylo to spartaczone, a okaza³o sie to kiedy pek³a mi uszczelka pod wymiennikiem ciep³a, wtedy przy okazji mechanik zdj±³ miskê aby sprawdzic stan panewek i by³y troche podtarte, wa³ by³ w porzadku, dokladnie zmierzony, prosty.
jak robisz remont to zwróæ uwage na pompê oleju, wlasnie dlatego te silniki maj± problem z panewkami bo pompa ma zbyt mala wydajnosc
podobno taka jak w seicento.
jedni mechanicy mó³wi± aby robiæ szlif wa³u drudzy, ze nie, ale mówj znajomy który pracowa³ w serwisie fiata, mówi³, ze po szlifie jedna lancia to tyklo za próg wyjecha³a,
je¶li ju¿ szlif to chyba jak sie nie myle do tego "azotowanie" niewiem czy tak sie to nazywa, ale chodzi o utwardzanie powierzni metalu.
wcze¶niej mechanik robi³ mi te panewki to prawdopodobnie za mocno dokrecil.
podobno to tez jest bardzo wa¿ne aby panewka byla dokrêcona dokladnie tym momentem jak w instrukcji.
wiec remont da sie zrobic dobrze.
¿ycze powodzenia
Anonymous - 21-08-2007, 10:11
" />dobrze jest zrobic to przez napawanie i szlif walu do wartosci nominalnej
jesli sie ktos podejmie(a i koszty beda wieksze bo trzeba wal wywazyc statycznie i dynamicznie)
i malo kto tak teraz robi
ale panewki wtedy tez na wymiar nominalny i calosc zachowa
swoja wytrzymalosc
warto wszystko zrobic dobrze bo silnika nie rozbiera sie
w takim stopniu co miesiac i lepiej zeby cos nie puscilo po 20 kkm
bo to podnosi koszty(oszczedny placi 2x)
przez neta moge poradzic tylko zeby przemyslec dwa razy
a placic raz
no i oczywiscie zycze powodzenia z remontem :wink:
Lucynki warte sa wszystkich pieniedzy : yesyes :
topcio1 - 21-08-2007, 19:58
" />rozchodzi siê bardziej o kupno kota w worku, jak zrobiê remont to wiem co mam- nawet je¶li siê skoñczy siê na kupnie ca³ego wa³u korbowego(mo¿e kto¶ ma taki? :wink: w okazyjnej cenie) zreszt± zawsze kupowa³em samochody tañsze i je remonrowa³em bo zazwyczaj opis sprzedaj±cego rozmija siê z prawd± a nie wszystko mo¿na sprawdziæ
robert199 - 22-08-2007, 08:23
" />moim zdaniem remontowaæ, napisz jak d³ugo stuka ci ta panewka i czy tak jezdzisz? ja tylko us³ysza³em pukanie w silniku to dojecha³em do domu na wolnych obrotach ok 1 km i pozniej to juz do mechanika na holu.
wlasnie ta szybka reakcja uratowa³a wa³.
naprawde je¶li bedzie zrobione to dobrze to troche pojedzisz.
pamiêtaj o pompie oleju. wyczy¶c dokladnie sitko i sprawd¼ jej stan.
to przez pompê s± problemy z panewkami
topcio1 - 22-08-2007, 09:10
" />panewka jako tako nie stuka, tylko przy puszczeniu gazu przy ok 3 ty¶ obrotów s³ychaæ dzwonienie, gorzej, ¿e mryga ci¶nienie oleju na wolnych obrotach. Miska ju¿ by³a zdjêta - wa³ jest mocno wytarty na panewkach g³ównych. Narazie jeszcze siê toczy bo potrzebujê auta ale pocz±tek wrze¶nia ju¿ bêdzie na kanale i je¶li nie znajdzie szwagier silnika w Anglii to chyba bêdzie szlif.
A przy okazji znalaz³em wa³ za 600pln- co o tej cenie s±dzicie?
robert199 - 22-08-2007, 11:45
" />u mnie byla walnieta panewka na korbowodzie 4 cylinder, reszta panewek by³a w przyzwoitym stanie. ale wa³ nie mia³ nawet rysy.
narazie proponuje zalaæ jaki¶ ceramizer do silnika, aby zmniejszyc prawdopodobieñstwo zatarcia. np xeramic ceramiczna ochrona silnika.
on nize zaszkodzi, nie utrudni remontu tak jak moto doktor.
tylko nie lej jakiegos motodoktora, albo innego zageszczacza oleju, bo wtedy to napewno panewki trafi, w wale sa waskie kanaliki, one mog± sie zapchac.
i jezdzic tylko na oleju pó³syntetycznym 10w40
Alexander - 24-08-2007, 10:20
" />Posz³a mi panewka i nie¼le pokiereszowa³o wa³ i znajomy mechanik powiedzia³ mi, ¿eby nie szlifowaæ wa³u bo nie widomo ile poje¼dzi i ¿eby kupiæ nowy ale musi byæ z 1997r. czy to prawda? bo nigdzie nie moge takiego znaleæ... nie moge poprostu wrzuciæ z innego rocznika z takim samym silnikiem? i ile kosztuje mniej wiêcej szlifowanie? Z Góry dziêki.
robert199 - 25-08-2007, 15:22
" />szlifowanie nie jest drogie, ale niema to wiekszego sensu, ta powierzchnia po której ¶lizgaj± sie panewki jest dodatkowo utwardzona, jak zrobisz szlif to pozbedziesz sie tej warstwy.
mariusz76 - 25-08-2007, 19:22
" />Bla, bla, bla... je¿eli jaki¶ mechanik twierdzi ¿e po szlifie wa³ nie nadaje siê do u¿ytku to lepiej zmieniæ mechanika! Przez 5 lat zrobi³em ok. 20 remontów silników, w 90% wa³y by³y szlifowane i nigdy nie by³o z nimi problemów. Bardzo wa¿ne jest aby nigdy nie robiæ szlifu tylko wed³ug katalogu bez pasowania do nowych panewek. Zawsze nale¿y zawie¶æ do szlifu wa³, blok, t³oki z korbami i nowe panewki, wtedy nie bêdzie problemów ¿e silnik szlag trafi 20.000km.
topcio1 - 25-08-2007, 20:38
" />mechanior z którym (z braku innych propozycji) wspó³pracujê mówi³, ¿e go¶æ robi±c szlif sam dobiera wszystkie panewki
mariusz76 - 25-08-2007, 21:00
" />Pewnie dobiera tañsze a ty p³acisz za dro¿sze... Dok³adnie dowiedz siê jakich firm kupuje czê¶ci, zdecydowanie odradzam firmê AE - niebieskie opakowania. Wygl±daj± TAK kicha nieprzeciêtna.
topcio1 - 25-08-2007, 21:50
" />mam takie na korbach za³o¿one kupi³em w intercars za jakie¶ psie pieni±dze ops:
Alexander - 26-08-2007, 13:29
" />Mi jeden mechanik powiedzia³, ¿e szlif kosztuje ok. 2,5ty¶ z³ 8O bo musze go 3 razy szlifowaæ 8O i ¿e tylko jedna firma w polsce robi panewki na zamówienie (w Gdyni)... no co¶ mi tu wybitnie nie pasuje czy to mo¿liwe?
mariusz76 - 26-08-2007, 16:04
" />Szlif wa³u kosztuje ok. 300z³ i niewa¿ne ile razy siê go szlifuje, wa¿ne aby otrzymaæ za³o¿ony nadwymiar. A co do panewek to dorabia je wiele nawet niedu¿ych firm, wystarczy poszukaæ, oto przyk³adowa KLIK , a tu wiele innych
Alexander - 27-08-2007, 09:28
" />Wielki dziêki za informacje teraz mam za co zj : cenzura : mechanika i go zmieniæ.
topcio1 - 14-09-2007, 13:20
" />no i klamka zapad³a- jadê wyci±gn±æ wa³. Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:
topcio1 - 21-09-2007, 20:30
" />wysz³o szyd³o z worka. Wa³ ju¿ by³ szlifowany i majster spier... robote a w dodatku nie trzyma³ osi dlatego rozbi³ panewki. Teraz jest wyrównany na II szlif ale musia³em dobieraæ panewki korbowe z DEDRY 1,9TD ( dwa komplety) teraz ma byæ cacy. W niedzielê z³o¿ê go do kupy i zobaczymy czy siê remontuje silnik w Lucynie :wink:
topcio1 - 27-09-2007, 10:26
" />wyjêty, przeszlifowany, z³o¿ony- narazie przez pierwsze 2 godziny chodzi piêknie, ci¶nienie oleju bomba ale spier... monta¿ skrzyni biegów i musia³em j± jeszcze raz wyjmowaæ. No i dodatkowy koszt ³o¿yska sprzêg³a bo siê ztuningowa³o przy wadliwym monta¿u :cry:
topcio1 - 05-10-2007, 19:28
" />po remoncie pierwsze wra¿enie bomba. Drugie-bomba. Silnik zaczo³ du¿o ciszej pracowaæ, zupa³nie inna jazda. dodatkowo rozci±gno³em sprê¿yne na zaworze pompy oleju o 3 mm. Za tydzieñ jadê do Zakopca je¶li wróci to od dzi¶ jestem dwoma rêkami Za remontem.
makek - 05-10-2007, 21:40
" />
">, ci¶nienie oleju bomba ale spier... :cry:
Mo¿na wiedzieæ jakie s± warto¶ci tych ci¶nieñ, tzn. temperatura/obroty/ci¶nienie.
I ewentualnie jaki olej.
topcio1 - 06-10-2007, 13:47
" />silnik zala³em Castrolem mineralnym, ci¶nienia jako takiego nie mierzy³em ze wzgl. na bardzo z³y dostêp, ale przed remontam przy 1000rpm kontr ci¶. siê ¶wieci³a a teraz przy 90 st.C zapala siê po ko. 2 sekundach od zgaszenia silnika a to raczej dobrze.
maciek_czer - 06-10-2007, 15:45
" />Prze¶ledzi³em ten temat i jedno mi przychodzi do g³owy... Czemu boicie siê remontów??? Czy¿by mechanicy siê bali?? Szlif wa³u wcale nie jest drogi tylko pazerno¶æ mechaników nie zna granic. Szlif wa³u nie kosztuje wiêcej ni¿ 500 z³ (czêstochowa najdro¿szy specjalista). Co innego 3.0, 2.5, 2.0 V6 (alfa lancia) tam wa³ nie jest przeznaczony do szlifu wg. producenta, ale s± specjali¶ci którzy po szlifie utwardzaj± wa³ powierzchniowo (czyli tak jak w wytwórni) i po za³o¿eniu panewek nadwymiarowych które s± dostêpne wszystko chodzi jak nowe (chyba ¿e kto¶ szlifuje wa³ nie utwardza i zak³ada panewki wtedy nie ma prawa chodziæ d³ugo taki silnik...) Panewki te¿ nie s± tragedi± nawet do bardzo starych aut. Tylko mechanior± niechce siê je¼dziæ za czê¶ciami. Jeszcze nigdy od 8 lat nie zdarzy³o mi siê nie dostaæ panewek, zaworów, prowadnic, pier¶cieni czy t³oków do jakiego¶ auta. I bynajmniej nie mówiê o oryginalnych czê¶ciach których cena przyprawia o zawa³, tylko o markowych zamiennikach takich jak: Mahle, Kolbenschmit, Goetze itd. czy tañszych: Elring, Reinz itd. Cena kapitalki (robocizna) te¿ nie jest najgorsza wg. moich danych do 700 z³ bior± warsztaty oczywi¶ci plus wszystko inne (szlify, czê¶ci, oleje, p³yny). A ogólnie chyba lepiej zrobiæ remont czy ¶redniaka ni¿ kupowaæ silnik, który glebnie po 5000 km i winnego nie widaæ, bo sprzedaj±cy mówi³ ¿e igla, emeryt je¼dzi³ itd. Prawie ka¿dy silnik jest przystosowany do naprawy g³ownej, tylko strach? nie chêæ mechaników i ich pazerno¶æ powoduje ¿e remonty silników nie s± popularn± napraw± silnika. Lepiej wymieniæ klientowi silnik, a jak glebnie to wina tego co ten silnik sprzeda³ prawda ¿e proste? A w³a¶ciciel auta siwieje i p³aci i to du¿o. Mo¿e wygl±da to na atak na mechaników, ale sam nim jestem i poprostu znam to (przynajmniej w Czêstochowie) od podszewki. Tak¿e niebaæ siê!
topcio1 - 07-10-2007, 11:11
" />Prawdê piszesz. Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjêcie wa³, w koñcu zdecydowa³em siê zrobiæ to samemu( trochê ba³em siê wagi silnika). Wyjêcie i rozbiórka zaje³a mi 12 godzin.
Koszty:
szlif wa³u -200 pln
panewki g³. FM -220pln
2 kompl panewek korbowych do Dedry 1,9TD -160 pln
simering wa³u przód -16pln
sprzêg³o kpl- 800,80 pln
silikon- 20pln
do tego oczywi¶cie olej, filtr,
Sk³adanie silnika zaje³o 3 h
w³o¿enie do samochodu 8 h
W sumie prosta robota a ile rado¶ci
bolek - 07-10-2007, 11:38
" />
">Prawdê piszesz. Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjêcie wa³
Czyli wcale nie tak wiele. Zak³adaj±c, ¿e sprawny mechanik zrobi³by t± ca³± robotê w czasie o po³owê krótszym czyli 10 godzin, czyli 70-100z³/h to niezbyt wygórowana/normalna stawka w miarê przyzwoitym warsztacie.
topcio1 - 07-10-2007, 12:52
" />te¿ pomy¶la³em, ¿e warto by by³o wydaæ te 700pln, ale odczuwam wiêkszy sentyment do wozu no i satysfakcja (jak w reklamie Warki). Nastêpna sprawa to znale¼æ mechanika, któremu mo¿na ufaæ- a ja ju¿ kilka razy siê nacio³em.
bolek - 07-10-2007, 13:03
" />
">te¿ pomy¶la³em, ¿e warto by by³o wydaæ te 700pln, ale odczuwam wiêkszy sentyment do wozu no i satysfakcja
tu siê zgadzam. satysfakcja jest murowana + wiedza któr± mo¿na siê podzieliæ na forum - bezcenne
topcio1 - 07-10-2007, 14:39
" />to fakt, przy drugim podej¶ciu wyjêcie i w³o¿enie skrzyni biegów 3h i odjazd, wiele razy podejmowany by³ temat rozrz±du- ja zrobi³em swoje znaki i posz³o bez najmniejszego problemu (jak silnik jest na wierzchu jest du¿o ³atwiej)
maciek_czer - 07-10-2007, 18:03
" />
">Mechanicy chcieli 700-1000 pln za wyjêcie wa³
Chyba muszê zrobic podwy¿kê! Za wyci±gniêcie silnika i zrobienie wa³u i panewek tyle chcieli?? Ja pisa³em o kapitalce, a nie o panewkach i wale. Chyba, ¿e w Czêstochowie jest tak tanio! U nas ko³o 400 by wziêli (sam bym tyle wzi±³). Z drugiej jednak strony Czestochowa to dziwne miasto, a mechaników jest tu jak przys³owiowych psów. Mo¿e to czyni ceny tak niskimi, choæ wiem, ¿e wielu mechaników by siê za to nie zabra³o. Nie wiem jak u Was ale u nas mechanik bierze jeszcze 15 - 20% ceny czê¶ci jak sam kupuje. Zni¿ki w sklepach maj± w³a¶nie taki poziom, a mechanik sprzedaje je w tzw. detalu. Prosty rachunek skoro czêsci do kapitalki wyjd± 4000 z³. to mechanik 800 bierze w kieszeñ plus robocizna. Nie wiem, ale tak to wygl±da w Czêstochowie, choc s± i tacy co mar¿y na czêsci dolicz± 100% zw³aszcza jak widza Alfê czy Lanciê. Tak¿e trzeba uwa¿aæ, a swoj± drog± interesuje mnie bardzo jak to wygl±da w innych regionach Polski.
topcio1 - 07-10-2007, 19:00
" />Z mechanikami to mia³em szopkê: u tego co chcia³ 700 wcze¶niej robi³em uszczelnienie miski oleju, wymiennika ciep³a przy filtrze oleju i wymiana simeringu na wa³ku rozrz. zap³aci³em 250 lub 300 juz nie pamiêtam a przy okazji pêk³a mu pokrywa wa³ków i poklei³ j± poxilin±. Kêpa centrum 1000 na pocz±tek jak bêd± problemy to wiêcej (oczywi¶æie sama robota) trzeci stwierdzi³ ¿e siê dogadamy ale jego pracownik szepce mi na boku ¿ebym da³ sobie spokój bo maj± tylko dwa komplety p³askich kluczy i ¿adnych wiêcej narzêdzi bo tak w sumie to oni zajmuj± siê pomoc± drogow±(zajebista firma) tym systemem moje lenistwo posz³o na bok i wzio³em siê sam.
maciek_czer - 07-10-2007, 20:51
" />A jak wygl±da z czê¶ciami, czy wyszczegulniaj± przy p³aceniu? Czy poprostu 300 za wszystko i po sprawie? U nas jest zwyczaj wyszczególniania cen czê¶ci i robocizny, poza tym rzadko podwy¿sza siê cenê bo by³o ciê¿ko, chyba ¿e wyjdzie co¶ do zrobienia i dojd± nowe czê¶ci.
topcio1 - 08-10-2007, 08:33
" />nie stary to sama robota + czê¶ci, a zwy¿ka chyba jest wtedy kiedy widzi pierwszy raz takie auto na oczy i zostawia sobie furtkê-nie wiem
tomektcs - 30-08-2009, 14:42
" />Witam, troszkê szuka³em ale nie znalaz³em jednoznacznych wskazówek wiêc proszê o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wa³u korbowego i tu chcia³bym siê poradziæ bo czyta³em ró¿ne opinie np. ¿e po szlifie d³ugo nie polata bo nie bêdzie mia³ tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyj±æ silnik ¿eby zdemontowaæ wa³ (je¶li tak to jak najpro¶ciej, gór± czy do³em) czy mo¿e da radê wyj±æ skrzynie biegów i jako¶ t± drog± spróbowaæ. I je¶li chodzi o szlif wa³u to pad³ mi wa³ na drugim cylindrze (obróci³o panewkê) i nie wiem czy szlifowaæ ca³o¶æ czy mo¿e tylko ten cylinder?
topcio1 - 30-08-2009, 15:25
" />
">Witam, troszkê szuka³em ale nie znalaz³em jednoznacznych wskazówek wiêc proszê o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wa³u korbowego i tu chcia³bym siê poradziæ bo czyta³em ró¿ne opinie np. ¿e po szlifie d³ugo nie polata bo nie bêdzie mia³ tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyj±æ silnik ¿eby zdemontowaæ wa³ (je¶li tak to jak najpro¶ciej, gór± czy do³em) czy mo¿e da radê wyj±æ skrzynie biegów i jako¶ t± drog± spróbowaæ. I je¶li chodzi o szlif wa³u to pad³ mi wa³ na drugim cylindrze (obróci³o panewkê) i nie wiem czy szlifowaæ ca³o¶æ czy mo¿e tylko ten cylinder?
Pod³±czy³em Cie do tego tematu, poniewa¿ jest do¶æ wyczerpuj±cy.
-najlepiej jest wyj±æ silnik w górê, ale zawsze mo¿esz próbowaæ odsun±æ skrzyniê i wyj±æ sam wa³ w dó³
-szlifowaæ musisz wszystkie korbowodowe, g³ówne zobaczysz w jakim s± stanie
KGB - 30-08-2009, 17:30
" />szlif calego walu kosztowal 150pln + 30pln za prostowanie ,
walu nie wyjmiesz bez rozebrania silnika ,wiec bez wyciagniecia silnika sie nie obejdzie
tomektcs - 30-08-2009, 22:03
" />A z t± skrzyni± jest du¿o roboty? Planuje jeszcze wymieniæ pier¶cienie na t³okach, próbowa³ kto¶ mo¿e zrobiæ to do³em przy zdjêtym wale
topcio1 - 30-08-2009, 22:12
" />Wymieniæ pier¶cionki od do³u nie da rady (stopki panewek wystaj± i nie da siê opu¶ciæ t³oka). Czy du¿o roboty z wyjêciem skrzyni? Rzecz wzglêdna- ja samemu wyjmuje bez kana³u w trzy godziny. Je¶li planujesz wymianê pier¶cieni to po zdjêciu g³owicy ju¿ ma³o zostaje do wyjêcia a zawsze ³atwiej za³o¿yæ wa³ "na stole" ni¿ nad g³ow±.
KGB - 31-08-2009, 12:45
" />powiem wiecej - prawdopodobnie korbowod moze byc do wymiany ,wiec glowice trzeba zdjac ,zeby wyjac korbowod,
ale to w sumie zalezy czy korbowod jest zjechany - silnik u brata jeszcze sie sporo pokrecil bez panewki i wal sie minimalnie zdarl (wal na I szlif poszedl) ,a korbowod sie zjechal ostro,
jezeli silnik wylaczony odrazu po walnieciu panewki ,to pewnie korbowod bedzie dobry
tomektcs - 31-08-2009, 18:46
" />Korbowód na szczê¶cie ca³y, to jest moja druga naprawa wcze¶niej na 2 cyl. obróci³a siê panewka i musia³em wymieniæ korbowód, jednak nie da³em wa³u do szlifu tylko wymieni³em wszystkie panewki na org. i niestety d³ugo nie wytrzyma³o dlatego teraz zrobiê wszystko jak nale¿y. Wie kto¶ mo¿e jakiej grubo¶ci panewki powinienem kupiæ, bo chce kupiæ orgina³y a tam maj± wiêkszy wybór po rozmiarach ni¿ w IC tam mówi± tylko na pierwszy lub drugi szlif dodatkowo wymienie jeszcze pier¶cienie na nomina³y goetza bo co¶ mi olej znika³ i po wymianie uszczelniaczy dalej by³o to samo wiêc to chyba pier¶cienie, chocia¿ jak pola³em naft± to trzymaj±
topcio1 - 31-08-2009, 20:00
" />
">. Wie kto¶ mo¿e jakiej grubo¶ci panewki powinienem kupiæ, bo chce kupiæ orgina³y a tam maj± wiêkszy wybór po rozmiarach ni¿ w IC tam mówi± tylko na pierwszy lub drugi szlif
Bo tak siê nazywa, nadwymiar 0,1 to pierwszy szlif itd. najpierw daj wa³ do szlifierza niech zmierzy, na który szlif wyjdzie
tomektcs - 01-09-2009, 17:08
" />No i ju¿ wszystko jasne , stuka³a panewka na 1 cyl. a ta na 2 wytrzyma³a no i panewki g³ówne w kiepskim stanie, podejrzewam, ¿e byæ mo¿e pompa olejowa daje za ma³e ci¶nienie co o tym s±dzicie? Mam jeszcze pytanie, mianowicie mam tak± pompê olejow± ale od 2,4 tds wygl±da identycznie tylko czy mogê jej u¿yæ ? czy czym¶ sie jednak ró¿ni³y?
-- 01 Wrz 2009, 19:36 --
Aha jeszcze jedno, w jak± stronê odkrêca siê ¶uba na wale?
topcio1 - 02-09-2009, 14:07
" />w lewo - na ¶rubie jest napisane
tomektcs - 02-09-2009, 14:29
" />Dziêki, a czy pompa oleju od 2,4 tds bêdzie pasowaæ do 2,0 20v? bo z wygl±du s± identyczne ró¿ni± siê tylko tym, ¿e od tds-a ma wyprowadzenie na ch³odniczkê oleju a od 2,0 ma na wymiennik ciep³a ale wygl±da na to ¿e mo¿na to prze³o¿yæ, tylko czy parametrami lub jeszcze czym¶ innym nie bêd± siê ró¿niæ?
topcio1 - 02-09-2009, 18:07
" /> nie mam pojêcia
tomektcs - 02-09-2009, 18:18
" />Hmm , tak siê zastanawiam skoro te pompy wygl±daj± identycznie, to je¶li by mia³y siê rózniæ, to na pewno ci¶nieniem roboczym, a w dieslu chyba to ci¶nienie powinno byæ wiêksze ni¿ w benzynie, czyli taka pompa od tds'a nie powinna zaszkodziæ. To tylko takie moje przemy¶lenia, jutro sprawdzê obie pompy i mo¿e bêdê móg³ co¶ wiêcej powiedzieæ
-- 02 Wrz 2009, 19:28 --
Takie pytanie pomocnicze zbyt ma³o wydajna pompa oleju bêdzie dawa³a jakie¶ objawy z kontrolk± ci¶nienia oleju? czy je¶li kontrolka ga¶nie normalnie to nie ma sensu sprawdzaæ pompy?
premek - 05-09-2009, 13:58
" />Witam,
Mam pro¶bê o pomoc w diagnozie. W³a¶nie ogl±da³em ¶wietnie utrzyman± Kappê 2,4 w naprawdê fajnej cenie. Auto ma jednak feler - stuki w silniku. W³a¶ciciel podejrzewa³ panewki i po opowie¶ciach te¿ tak my¶la³em, jednak stuki wystêpuj± tylko na dobrze nagrzanym silniku a ci¶nienie oleju nie spada, co zasia³o we mnie w±tpliwo¶æ. Poczyta³em forum i wiem, ¿e stuki wydaje tez zu¿yta pompa oleju, ale czemu w tej sytuacji ci¶nienie jest ok?
Drugie pytanie - je¶li to panewki to jaka jest szansa sprawdziæ to bez wyjmowania motoru z auta? W niektórych samochodach udawa³o siê zajrzeæ do panewek korbowodowych po zdjêciu miski - jak jest w Kapiszonach?
Bêdê wdziêczny za podpowiedzi. Auto chyba i tak kupiê, bo nadwozie jest bliskie idea³u (i to nie jak na 14 lat, bo wygl±da na mniej zmêczone ni¿ moja 3 letnia s³u¿bówka) ale chcia³bym wiedzieæ z jakimi kosztami mam siê liczyæ pó¼niej.
topcio1 - 05-09-2009, 14:10
" />
">Witam,
Mam pro¶bê o pomoc w diagnozie. W³a¶nie ogl±da³em ¶wietnie utrzyman± Kappê 2,4 w naprawdê fajnej cenie. Auto ma jednak feler - stuki w silniku. W³a¶ciciel podejrzewa³ panewki i po opowie¶ciach te¿ tak my¶la³em, jednak stuki wystêpuj± tylko na dobrze nagrzanym silniku a ci¶nienie oleju nie spada, co zasia³o we mnie w±tpliwo¶æ. Poczyta³em forum i wiem, ¿e stuki wydaje tez zu¿yta pompa oleju, ale czemu w tej sytuacji ci¶nienie jest ok?
Drugie pytanie - je¶li to panewki to jaka jest szansa sprawdziæ to bez wyjmowania motoru z auta? W niektórych samochodach udawa³o siê zajrzeæ do panewek korbowodowych po zdjêciu miski - jak jest w Kapiszonach?
Bêdê wdziêczny za podpowiedzi. Auto chyba i tak kupiê, bo nadwozie jest bliskie idea³u (i to nie jak na 14 lat, bo wygl±da na mniej zmêczone ni¿ moja 3 letnia s³u¿bówka) ale chcia³bym wiedzieæ z jakimi kosztami mam siê liczyæ pó¼niej.
przenios³em Ciê do tego tematu. Tu ju¿ chyba wszystko powiedziano na temat panewek, ich wymiany i kosztów z tym zwi±zanych
premek - 05-09-2009, 14:32
" />Dziêki.
Nie mam wiêc pytañ co do tego, czy mo¿na zajrzeæ bez wyjmowania itd.
Pytanie czy stuki tylko na ciep³ym silniku znacz± panewkê? Zdj±æ miski przed zakupem chyb a nie da rady
KGB - 05-09-2009, 14:47
" />jezeli znalazles idealna bude w dobrej cenie to bierz,
co by sie z silnikiem nie dzialo to do 2kpln mozna go zrobic
topcio1 - 05-09-2009, 14:49
" />hym, w sumie ju¿ nie pamiêtam jak to by³o w 2,4 ale z pocz±tku na zimno chyba nie t³uk³y. Tak przez internet to nie da siê zdiagnozowaæ. T³ucze na dole czy na górze, mo¿e to szklanki popychaczy?
-- 05 Wrz 2009, 14:50 --
">jezeli znalazles idealna bude w dobrej cenie to bierz,
co by sie z silnikiem nie dzialo to do 2kpln mozna go zrobic
to fakt, je¶li reszta idealna a silnik tylko stuka to siê zrobi
premek - 05-09-2009, 14:54
" />Za dwa dni jadê na d³u¿sze oglêdziny. Panewki dot±d wykoñczy³em raz, ale t³uk³y na zimno i ciep³o, przy czym dzia³o siê to pod obci±¿eniem.
Wa¿ne, ¿e po przeczytaniu tego w±tku dochodzê do wniosku, ¿e chyba warto tak czy inaczej. Auto mia³o malowany jeden b³otnik, ale reszta wydaje siê byæ bez zastrze¿eñ, wiêc jak tylko pozytywnie przejdzie próbê na drodze (dzisiaj nie poje¼dzi³em, bo "mê¿a nie by³o") to j± zabieram.
Wiem, ¿e mo¿na kupiæ ca³y motor za przyzwoite pieni±dze, ale Kappa bêdzie musia³a ze mn± zostaæ 2-3 lata i nie mam mowy o ponownych naprawach silnika, wiêc wolê zrobiæ to porz±dnie.
tomektcs - 07-09-2009, 17:02
" />mam pytanie odno¶nie uszczelniacza wa³u od strony skrzyni, czy wystêpuje on wraz z t± blach±? czy jest wyjmowany? ewentualnie jakie koszta tego uszczelniacza. Druga sprawa to czy wymieniaæ pier¶cienie na nowe? Zala³em t³oki p³ynem petrygo bo taki akurat mia³em pod rêk± i przez noc nie wyciek³o wiec chyba s± dobre, tylko czy jak wyj±³em t³oki to mogê znowu w³o¿yæ te same pier¶cienie?
topcio1 - 07-09-2009, 21:11
" /> petrygo? No ale nic, je¶li nie wyciek³o to git, ale po co wyjmowa³e¶ t³oki?
KGB - 07-09-2009, 21:39
" />uszczelniacz jest z "ta blacha" i kosztuje ~160pln
tomektcs - 08-09-2009, 09:43
" />T³oki wyjmowa³em bo chcia³em spr. pier¶cienie, a auto bra³o olej ok 1l NA 600 KM, i po sprawdzeniu wysz³o ¿e pier¶cienie na 2 t³oku by³y nie od tego modelu tzn. by³y nieco cieñsze 1,19mm grubo¶ci a powinny byæ 1,5 i prawdopodobnie przez to znika³ olej i z tego t³oku w³a¶nie znika³o petrygo Zastanawia mnie jeszcze sprawa pompy oleju, ale bardziej prawdopodobny wydaje siê zbyt niski poziom oleju i to uszkodzi³o panewkê na 1 cyl.
topcio1 - 08-09-2009, 10:03
" />
">mam pytanie odno¶nie uszczelniacza wa³u od strony skrzyni, czy wystêpuje on wraz z t± blach±?
je¶li nic nie zmieni³o siê przez dwa lata (wtedy w³a¶nie robi³em remont mojej 2,4) to uszczelniacz kupuje siê razem z blach±, tylko w serwisie za ok 150 pln.
tomektcs - 08-09-2009, 17:03
" />Sprawdzi³em uszczelniacz jest razem z blach± i cena te¿ troszkê za wysoka jak za uszczelniacz 120 zl ale chyba jednak wymieniê bo stary daæ to zawsze ryzyko. Mam pytanie odno¶nie wa³ka wywa¿aj±cego wie kto¶ mo¿e jak go ustawiæ, wiem ¿e s± znaczki na pompie ale wzglêdem wa³u korbowego ?
topcio1 - 08-09-2009, 18:28
" />mogê siê myliæ, ale jest tylko jedna mo¿liwo¶æ ustawienia
tomektcs - 08-09-2009, 18:57
" />na samej pompie tak jest znaczek ale chodzi mi o pompê wzglêdem wa³u korbowego tam s± 4 mo¿liwo¶ci bo wa³ jest w kwadracie, ale zak³adam ¿e pierwszy cylinder na GMP.
KGB - 08-09-2009, 21:23
" />przelozenie jest 1:1 ,wiec jest tylko jedna mozliwosc zlapania za walek
OT
a mi dzis zdechl jeden cylinder - podmiana swiecy ,podmiana cewek , i lipa ,jutro bede walczyl
tomektcs - 09-09-2009, 08:47
" />Na wa³ek wywarzaj±cy tak jest jedna mo¿liwo¶æ, ale na wa³ korbowy ju¿ s± 4 mo¿liwo¶ci gdy¿ jest on w kwadracie, i zak³adaj±, ¿e pomp[ê ustawiamy tak jak powinna byæ i wa³ek wywarzaj±cy to wa³ mo¿emy ustawiaæ o 90 stopni
KGB - 09-09-2009, 15:10
" />na pompie jest znak ,a na wale pewnie bedzie w GMP - zwroce uwage przy rozbieraniu drugiego ,bo ta bladzina chyba zgubila pierscien zgarniajacy ,bo swiece ciagle zalewa ,
co za shit ,fiat wogole sinikow nie potrafi robic duzych ,wszystkopowyzej 1.2 go przerasta,
to juz jak nie potrafia to mogli zrobic 2.4 V8 o mocy 150KM ,ale by przynajmniej jezdzil qwa,
jeszcze troche i pojdzie na zlom ,a kupie bmw - niedojze ze silniki tansze ,to latwiej wyciagnac i mniej awaryjne
tomektcs - 09-09-2009, 18:45
" />Wie kto¶ mo¿e z jak± si³a nale¿y dokrêciæ korbowody i mostki na wale korbowym? dokrêci³em je¶li dobrze pamiêtam 25NM i 100 st. tak jak podawali w autodacie, ca³y wa³ by³ robiony na 2 szlif, ale wydaje mi siê ¿e s± dokrêcone za mocno gdy¿ wa³em ciê¿ko obróciæ. Jak siê to dokrêca w tym silniku? mocno ale z wyczuciem czy na maxa ?
KGB - 09-09-2009, 20:59
" />a swiece masz wykrecone ?
jak ciezko obrocic walem ?
jak da sie reka za zamach to tak bedzie dopóki sie panewki nie dotr±
tomektcs - 10-09-2009, 08:40
" />¶wiec jeszcze nie wkrêci³em, wszystko przesmarowane olejem i jak podoci±gam to ciê¿ko wa³em obróciæ. mam nadzieje, ¿e siê dotr±i bêdzie ok.
-- 11 Wrz 2009, 19:36 --
Silnik posk³adany, wszystko jak nale¿y. Niestety nie chce zapaliæ, problem w braku iskry lub nieregularnej iskrze je¶li mo¿na to tak nazwaæ. Pod³±czy³em lampê stroboskopow± to mia³em wra¿enie ¿e impuls za ¿adko pada i ¶± za d³ugie przerwy, poza tym raz by³ a po chwili znowu nie by³o. Teraz w³a¶nie g³ówkuje gdzie mog³em co¶ schrzaniæ, bêdê wdziêczny za jakie¶ sugestie ewentualnie odpowiedz od czego s± takie dwie kostki poni¿ej czujnika po³o¿enia przepustnicy - wtyczki bia³a i czarna a kostki czarna i bordowa bo do czujnika przepustnicy podpi±³em szar±. Ostatnio mia³em z nimi problem jak robi³em g³owicê ale pozamienia³em odpowiednio i iskra sie pojawi³a.
-- 12 Wrz 2009, 10:46 --
czy przestawienie paska rozrz±du mo¿e spowodowaæ taki efek, ¿e iskra jest ale na chwile, auto chce zagadaæ ale nie mo¿e, na lampie stroboskopowej pojawiaj± siê 3 impulsy chwila przerwy i znowu 3 impulsy, i wtedy auto probuje zagadaæ. tylko wcze¶niej to ta lampa miga³a jak g³upia jak by³o dobrze a teraz tylko 3 b³yski :/