Vito87 - 16-11-2008, 22:20
" />W tym tygodniu czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorow w kappie (sedan 2000r) Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs i tulejka 80zl. Mechanik twierdzil ze moga byc problemy z wybiciem tej dlugiej sruby w dolnym mocowaniu wachacza, macie na to jakis patent?
Vito87 - 16-11-2008, 22:22
" />Chodzilo mi o ta dluga srobe w dolnym mocowaniu amortyzatora:)
Lewutek - 17-11-2008, 10:59
" />CZE...
¦rodek penetruj±cy ³±cza gwintowe (mo¿e byæ ON) ... oraz udarowy klucz pneumatyczny (taki jak jest w autoryzowanych serwisach)...a jak ju¿ pu¶ci to siê i odkrêci/zakrêci i wybije bez problemu ... sk³adaj±c w odwrotnej kolejno¶ci oczy¶ciæ dok³adnie ¶rubê oraz nasmarowaæ du¿± ilo¶ci± smaru
Aras - 17-11-2008, 11:52
" />no z t±srub± to tak ³atwo nie jest nawet w serwisie , moje siê ukrêci³y w ¶rodku tulei , nowe serwis mi ¶ci±gn±³ na drugi dzieñ po 50 za sztuke:|
jc406 - 19-11-2008, 01:05
" />
">Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs
Zdradzisz ¼róde³ko? Bo na razie znalaz³em Kayaby po 317PLN.
Lewutek - 19-11-2008, 08:03
" />
">no z t±srub± to tak ³atwo nie jest nawet w serwisie , moje siê ukrêci³y w ¶rodku tulei , nowe serwis mi ¶ci±gn±³ na drugi dzieñ po 50 za sztuke:|
...no to masz pecha ...ale swoj± drog± ukrêciæ tak± ¶rubê to wyzwanie dla si³acza GOLIATA (no minimum PUDZIAN-a )... ¶rednica tej ¶ruby to co¶ blisko 30mm ... i to na dodatek w ¶rodku
">Amortyzatory i tulejka tylnego wachacza juz kupiony, amortyzatory po 275zl sztuka Sachs
Zdradzisz ¼róde³ko? Bo na razie znalaz³em Kayaby po 317PLN.
... kup KaYaB-y ... takie moje osobiste odczucie o "lepszo¶ci" nad Saschami
prezesjm - 19-11-2008, 08:49
" />
">¶rednica tej ¶ruby to co¶ blisko 30mm ... i to na dodatek w ¶rodku
No chyba troszku przesadzi³e¶ z t± ¶rednic±
W Kappie jest troszku lepiej ni¿ np. w Themie bo ¶rednica ¶ruby jest wiêksza. Nie ma regu³y, wszystko zale¿y jak dawno kolumna by³a rozkrêcana. Czasem wychodzi w miarê ³atwo, czasem bez pneumatyka i nowej ¶ruby nie ma co podchodziæ.
Artur G. - 19-11-2008, 11:19
" />w lipcu wymienia³em tylne amorki na Sasch (250 za sztukê ale bez zarobku mechaniora, by³a to dla niego cena z hurtowni), je¶li chodzi o ¶ruby dó³, to ta z prawej wysz³a ³adnie, lekkim wybijakiem i m³otkiem 1 kg. druga za nic. fakt ¿e by³a jaka¶ kombinowana, dotaczana. Pomog³o podgrzanie palnikiem i zosta³a wybita. W jej miejsce kupili¶my druga w sklepie ¿elaznym, tak± wzmocniona ze stosownymi oznaczeniami - cos oko³o 5 z³. W³a¶ciciel OSKP i jednocze¶nie warsztatu wiedzia³ co kupiæ : yesyes :
A tak czasowo to informujê ¿e trzech pracowników (w tym dwóch uczniów) ale do¶æ gramotnych wymienia³o ok. 4-5 godz. trzeba wyrzucuæ tyln± kanapê, obudowy g³osników i tam odkrêcaæ od góry. Poza tym reszta posz³a idealnie. W domowych warunkach nawet z kana³em ciê¿ko by by³o je wymieniæ. Dwóch innych uczniaków pod nadzorem wymienia³o klocki hamul. kpl. i koñcówki z przodu.
mi³o popatrzeæ przez szybê z biura przy kawie z szefem jak piêciu ludzi reanimuje kappê : yesyes : ale w³asciciel to wielbiciel Alf i ogólnie w³oszczyzny.
tak dla rozli¼nienia - jeden z uczniaków sta³ i patrzy³ z rêkami w kieszeni a szefo do niego z doz± humoru - przy takim samochodzie nie trzyma sie r± k w kieszeni, traktuj go jak swoja dziewczynê :wink:
ps. przedmiotowa ¶ruba to jak dobrze pamietam ¶r. 18 mm przy d³. ok. 26 cm.
Kojot - 19-11-2008, 15:38
" />Taj jak wy¿ej napisano:
* klucz pneumatyczny
* porz±dny m³otek
Wymienia³em kilka razy i powiem, ze nie trafi³o mi siê jeszcze tak ³atwo - g³adko.
Ja tam podchodzi³em z drug± osob±.
Jedna krêci kluczem pneumatycznym a z druga wali m³otkiem w ¶rube od drugiej strony.
Tylko trzeba j± pierw ruszyæ - polecam Pianke Penetruj±c± - BREAK-AWAY (taka ¿ó³ta)
Moim zdaniem bedziesz mia³ wielki problem z w³o¿eniem potem tej ¶ruby.
Nie wiem w jakich warunkach bedziesz robi³, ale najlepiej podtsawiæ koby³ke pod wahacz i opuszczaæ podno¶nik
p.s pamiêtaj, ¿e czeka Ciê jeszcze rozbieranie kilku elementów w ¶rodku samochopdu
Sixt - 20-11-2008, 23:24
" />z do¶wiadczenia jeden amortyzator :
Udaj siê do osoby znaj±cej temat Kappy.
Wymiana w Feuvert'cie ------ 7 godzin , 15 minut (oko³o) :¶miech3:
Wymiana u Rafa³a -------- hmm....20 minut ?
Lewutek - 21-11-2008, 11:36
" />
">¶rednica tej ¶ruby to co¶ blisko 30mm ... i to na dodatek w ¶rodku
"> ...No chyba troszku przesadzi³e¶ z t± ¶rednic±
... wczoraj zmienia³em "kó³ka na zimowe" i poniewa¿ zafrapowa³ mnie w±tek ¶rednicy tej ¶ruby, to zmierzy³em suwmiark± czê¶æ gwintowan± wystaj±c± poza nakrêtkê ... i siê mocno zdziwi³em, do zamiast blisko 30mm wysz³o 12mm :wink: ... mogê powiedzieæ ¿e BLISKO siê pomyli³em ... takie odczucie mi pozosta³o z wymiany amorków tylnych ¿e ta ¶ruba jest du¿a i d³uga i "uros³a" ... dla zasady zwracam honor którego i tak nie nadszarpn±³em
przemas81 - 21-11-2008, 23:00
" />
">z do¶wiadczenia jeden amortyzator :
Udaj siê do osoby znaj±cej temat Kappy.
Wymiana w Feuvert'cie ------ 7 godzin , 15 minut (oko³o) :¶miech3:
Wymiana u Rafa³a -------- hmm....20 minut ?
jak wymienia³em sobie amorki na sachsy sam na podno¶niku bez kana³u i kluczy pneumatycznych totalny laik -robi³em to pierwszy raz to zaje³o mi poni¿ej trzech godzin
tak czasowo to informujê ¿e trzech pracowników (w tym dwóch uczniów) ale do¶æ gramotnych wymienia³o ok. 4-5 godz. trzeba wyrzucuæ tyln± kanapê, obudowy g³osników i tam odkrêcaæ od góry
strasznie dlugo im to zaje³o jak na warsztat