tomektcs - 25-03-2009, 19:55
" />Witam wszystkich forumowiczów. Zacznê mo¿e od pocz±tku. A wiêc za moj± namowa ojciec naby³ ca³kiem ladnego kapiszonka 2.0 20 v z gazem sekwencja, jednak d³ugo siê nie nacieszy³ gdy¿ wracaj±c ni± zaraz po zakupie po przejechaniu 300 km posz³a mu panewka, nie chcia³em by robi³ u przydro¿nego rze¼nika wiec ¶ci±gneli¶my auto na miejsce i dzisiaj skoñczy³em remoncik silnika przebieg 155 000 km i jak oceniam orginalny cylindry jak nowe t³oki i g³owica te¿ dlatego tak wnioskuje ¿adnych b³edów faktura na gaz 9000 km przejechane od monta¿u auto nie bte ogólnie stan niez³y. Tak wiêc zrobi³em ca³y remont wymiana wszystkich panewek (zakupi³em orgina³y nawet tañsze od zamienników co mnie zdziwi³o) wymieni³em te¿ drugi korbowód gdy¿ w³a¶nie na nim obróci³a siê panewka. jednym s³owem wszystko zrobione zgodnie ze sztuka. Niestety po odpaleniu okaza³ siê ¿e cieknie olej pocz±tkowo my¶la³em ze za s³abo dokrêcony filtr oleju jednak wyciek pojawia siê od drugiej strony filtra co wskazuje na pompê olejow±, podejrzewam, ¿e albo pêk³a albo mo¿e uszczelka posz³a, (to najprawdopodobniej by³a przyczyna uszkodzenia panewki).
Moje pytanie to jak najlepiej wyj±æ te pompê czy trzeba rozszczelniaæ klime? Troszkê siê wkurzy³em gdy¿ jak bym wiedzia³ to bym j± wymieni³ ewentualnie uszczelkê jak mia³em rozebrany silnik a teraz Proszê o jakie¶ porady mo¿e ju¿ kto¶ przerabia³ podobny temat. A najlepsze, ¿e jeszcze mam u siebie w TDS-esie taka pompê do wymiany ale tam ju¿ wiem jak to zrobiæ i jest chyba lepsze doj¶cie.
kulu - 25-03-2009, 21:01
" />Witam
Wyciek oleju z drugiej strony filtra mo¿e te¿ wskazywaæ na uszkodzony o-ring pod wymiennikiem ciep³a. Proponowa³bym sprawdziæ najpierw w³a¶nie te uszczelnienie.
Pozdrawiam
tomektcs - 25-03-2009, 22:34
" />Dziêkuje za wskazówkê Kulu. móg³by¶ mi jeszcze trochê sprecyzowaæ gdzie szukaæ tego wymiennika ciep³a?. Olej leci z drugiej strony filtra oleju mo¿liwe, ¿e gdzie¶ ¶cieka z góry.
Marcin_D - 26-03-2009, 16:05
" />Mia³em to samo - pêk³ oring za 80gr i olej sobie znikn±³. Na ca³e szczê¶cie nic siê silnikowi nie sta³o.
Trzeba zdj±æ filt, on jest wkrêcany w taki jakby blok (to jest w³a¶nie ch³odnica oleju) odkrêcasz j± (cholera chyba do pompy jest przykrêcona ale nie pamiêtam dok³adnie - bo ja tylko patrzy³em jak to siê robi) i tam jest ten oring.
kulu - 26-03-2009, 17:57
" />
wymiennik ciep³a to czê¶æ nr 3, po odkrêceniu filtra oleju z o¶ki nr2 druga czê¶æ tej o¶ki pozostanie wkrêcona w obudowê pompy oleju. Trzeba spu¶ciæ p³yn ch³odz±cy i odkrêciæ dwa przewody uk³adu ch³odzenia od wymiennika ciep³a i zsun±æ go z o¶ki. Wymiennik trzyma siê w tamtym miejscu tylko za pomoc± docisku filtra oleju. Wcze¶niej opisywany o-ring to czê¶æ nr 11 a jego rozmiar to 72x3.
kulu - 26-03-2009, 18:00
" />
tomektcs - 26-03-2009, 21:18
" />Dziêkujê bardzo za tak szczegó³owy opis, jutro sprawdzê ten oring
-- 01 Kwi 2009, 21:34 --
No i pompa naprawiona, Dziêkuje bardzo za pomoc, wszystko by³o tak jak w opisie naprawdê bardzo mi to pomog³o a ju¿ my¶la³em, ¿e bêdê musia³ wyjmowaæ pompê :/ Jeszcze raz dziêkuje za pomoc