lehtre - 14-02-2008, 13:07
" />Witam. Jezdze Kappa 2.4 Tds, ostatnimi czasy spod maski zaczelo sie wydobywac niepokojace wycie. Sposobem starym jak swiat, czyli trzonek od miotly przylozony do urzadzenia, nastepnie do ucha, zlokalizowalem urzadzenie ktore powoduje ten halas. Chodzi ono na pasku i znajduje sie z przodu samochodu zaraz kolo wentylatora chlodnicy. Nie wiem dokladnie co to jest, stawiam na sprezarke klimatyzacji. Prosze o pomoc w zidentyfikowaniu tego ustrojstwa i porady jak to leczyc- czy trzeba to wymienic czy istenie mozliwosc regeneracji. Zdjecia do wgladu pod nizej wymienionymi linkami.
Bardzo prosze szanownych forumowiczow o pomoc w zidentyfikowaniu urzadzenia i w metodach jego naprawiania.
larry123 - 14-02-2008, 14:34
" />wygląda na kompresor klimy
jeżeli ma napis denso - made in japan
w serwisie klimatyzacji samochodowych stwierdzą czy tylko brak czynnika chłodzącego czy kompresor do wymiany.
D1 - 14-02-2008, 14:45
" />
">wygląda na kompresor klimy
jeżeli ma napis denso - made in japan
w serwisie klimatyzacji samochodowych stwierdzą czy tylko brak czynnika chłodzącego czy kompresor do wymiany.
j.w. :wink:
lehtre - 14-02-2008, 14:56
" />a czy ten kompresor od 2.4 tds jest taki sam jak w benzynach 2.0 i 2.4?
Natomiast napisu Denso nie moge dojrzec, moze on jest pod spodem?
bolek - 14-02-2008, 15:01
" />
">wygląda na kompresor klimy
jeżeli ma napis denso - made in japan
w serwisie klimatyzacji samochodowych stwierdzą czy tylko brak czynnika chłodzącego czy kompresor do wymiany.
powiedziałbym raczej, że stwiedzą czy da się wymienić łożysko, czy jednak cały kompresor do wymiany. Brak czynnika chłodniczego nie powoduje hałasów.
D1 - 14-02-2008, 15:10
" />
">wygląda na kompresor klimy
jeżeli ma napis denso - made in japan
w serwisie klimatyzacji samochodowych stwierdzą czy tylko brak czynnika chłodzącego czy kompresor do wymiany.
powiedziałbym raczej, że stwiedzą czy da się wymienić łożysko, czy jednak cały kompresor do wymiany. Brak czynnika chłodniczego nie powoduje hałasów.
:!: Zbyt mała ilość oleju w czynnku też może powodować hałas. Ale masz rację, że dopuki jakiś kolo od naprawy klimy w autkach tego nie zobaczy/posłucha to nic nie będzie wiadomo. Jak znam życie, to skończy się na regeneracji sprężarki - może zaboleć w zależności na jaki warsztat trafisz.
lehtre - 14-02-2008, 15:23
" />uzywke na szczescie mozna dostac juz od 250 zl, nowy oryginal kosztuje okolo 3000 zl :{
bolek - 14-02-2008, 15:29
" />
">:!: Zbyt mała ilość oleju w czynnku też może powodować hałas. jeżeli zbyt mała ilość oleju spowodowałaby hałas, to tego hałasu nie usunie się poprzez płukanie i uzupełnienie odpowiednią ilością czynnika i oleju. Chociaż użytkowanie sprężarki bez oleju częściej kończy się niepsrawnością polegającą na braku ciśnienia niż hałasowniu.
Z drugiej mańki czy ten hałas jest wtedy kiedy sprężarka jest włączona, wyłączona czy niezależnie od tego?
lehtre - 14-02-2008, 15:38
" />ten halas jest zawsze, gdy pracuje silnik. Halas znika dopiero przy zdjetym pasku.
D1 - 14-02-2008, 16:15
" />
">:!: Zbyt mała ilość oleju w czynnku też może powodować hałas. jeżeli zbyt mała ilość oleju spowodowałaby hałas, to tego hałasu nie usunie się poprzez płukanie i uzupełnienie odpowiednią ilością czynnika i oleju. Chociaż użytkowanie sprężarki bez oleju częściej kończy się niepsrawnością polegającą na braku ciśnienia niż hałasowniu.
Czyli przy założeniu, że układ jest na full, a spec dodał zamało oleju według Ciebie spadnie tylko ciśnienie w układzie? Co ze smarowaniem sprężarki? Czy nie może zacząć pracować głośniej?
Moim zdaniem duży wpływ na hałas sprężarki mają następujące czynniki:
- zbyt mała ilość oleju podanego razem z czynnikiem chłodzącym - klima działa ale do czasu aż sprężarka zacznie niedomagać (hałas/awaria)
- zbyt mała ilość czynnika chłodzącego (niepełny układ, np nieszczelność) - klima działa kiepsko i tu też może pojawić się hałas
- zużycie elementów sprężarki, np: łożyska - napewno pojawi się hałas a jak z działaniem klimy (zależy od stanu zaawansowania zużycia sprężarki).
Oczywiście mogę się mylić :roll: , ale nie koniecznie ...
D1 - 14-02-2008, 16:32
" />Lehtre, zastanawia mnie to "spocenie" widoczne na sprężarce. Wygląda na jakiś olej :roll: , może jest sprężarka nie szczelna? Zakładając, że zdjęcia są aktualne. Bo data na nich jakaś kosmiczna :wink:
bolek - 14-02-2008, 17:02
" />
">:!: Zbyt mała ilość oleju w czynnku też może powodować hałas. jeżeli zbyt mała ilość oleju spowodowałaby hałas, to tego hałasu nie usunie się poprzez płukanie i uzupełnienie odpowiednią ilością czynnika i oleju. Chociaż użytkowanie sprężarki bez oleju częściej kończy się niepsrawnością polegającą na braku ciśnienia niż hałasowniu.
Czyli przy założeniu, że układ jest na full, a spec dodał zamało oleju według Ciebie spadnie tylko ciśnienie w układzie? Co ze smarowaniem sprężarki? Czy nie może zacząć pracować głośniej?
Chodziło mi raczej o to, że usterka sprężarki powstała w wyniku niedostatecznego smarowania nie jest możliwa do usunięcia poprzez uzupełnienie odpowiednią ilością czynnika z olejem. Krótko mówiąc - zatarcie, regeneracja. I wg mnie nie jest to "tylko" spadek ciśnienia.
Wracając do hałasów - spotkałem się z kilkoma sprężarkami zepsutymi, - czasami po wymianie skraplacza, gdy po uzupełnienu czynnika ktoś wlał za mało oliwy w wyniku czego nastąpił pad sprężarki i żadna nie hałasowała, po prostu straciły kompresję. No, ale człowiek uczy się przez całe życie.
Zbyt mała ilość czynnika nie będzie z pewnością źródłem hałasów.
Zastanawia mnie, czy przypadkiem nie jest winne łożysko sprzęgła sprężarki, bo to jest element najczęściej hałasujący. Po zdjęciu paska i zakręceniu ręką powinien być wtedy słyszalny szum łożyska znajdujacego się na zwenątrz sprężarki.
lehtre - 14-02-2008, 17:14
" />D1 zdjecia sa z dnia dzisiejszego, tylko data w aparacie nie jest ustawiona. Poza tym bylem przed chwila u goscia ktory zajmuje sie serwisowaniem sprezarek i napelnianiem czynnikow. Stwierdzil ze uklad jest szczelny i sprezarka dziala prawidlowo. Na 90% bedzie to lozysko o ktorym mowi Bolek. Sprawa wyjasni sie w przyszlym tygodniu. Dzieki za porady.
lehtre - 18-02-2008, 20:50
" />jestem po wizycie w warsztacie. przyczyna wycia bylo lozysko. Sprezarka dziala bez zarzutu.
dexus - 30-03-2008, 20:14
" />To i ja się podepnę do tego tematu.
Na alledrogo jest mnogo sprężarek ale brak do 2,4jtd. Czy od innych modeli pasują?
No i jak zwykle pytanie nr 2 :?
W momencie załączenia klimy sprężarka nie startuje, jest tak zblokowana że aż pasek się po niej ślizga. Czy możliwe że wystarczy tylko wymienić łożysko czy trzeba jednak myśleć o czymś innym?
dexus - 31-03-2008, 14:27
" />up
volf - 31-03-2008, 17:42
" />No jak się pasek ślizga na włączonej klimie to sprężarka zatarta na amen, czyli remont kapitalny albo druga używka. Z tego co się orientuje to są dwa rodzaje, tzn. DENSO lub SANDEN. Różnią się ilością oleju i czynnika w układzie. Więc musisz szukać tej firmy, którą masz obecnie...
Pozdrawiam.
dexus - 31-03-2008, 19:04
" />klllllliiiiiik
czyli wg tego mam rozumieć że z tych modeli też pasują?
Pomóżcie bo słabo czytam epera.
Pozdrawiam[/url]
fazi - 01-04-2008, 09:47
" />Witam w mojej kappie jest sprężarka Denso działa ok tylko po napełnieniu zaczeła puszczac na zielono w łączeniach ,jestem już umówiony na naprawe ciekawe czy to powazny zabieg.
volf - 01-04-2008, 18:37
" />
">klllllliiiiiik
czyli wg tego mam rozumieć że z tych modeli też pasują?
Pomóżcie bo słabo czytam epera.
Pozdrawiam[/url]
Nową chcesz kupować czy używaną?. Jeśli używka to musisz zobaczyć jaką masz markę kompresora obecnie zamontowaną (trzeba się przyjrzeć od spodu samochodu, będzie jakaś naklejka na kompresorze). Więc jak masz denso to kupujesz denso, a jak sanken to sanken. U siebie w tds mam akurat denso i występują one również w wersjach benzynowych 2 i 2,4. Czy w jtd występuje ta sama to niestety na 100% nie jestem pewien, ale musisz przede wszystkim zidentyfikować model występujący w twoim aucie i potem szukać w używkach... Co do epera, to konieczny numer nadwozia, ale i tak ustalimy numer katalogowy wg fiata.
Pozdrawiam.
dexus - 01-04-2008, 19:06
" />No ja dokładnie mam taką jak ta w eperze
Zastanawiam się nad tą z allegro ale coś mi w niej nie gra. Ja nad tą pojedynczą śrubą mam ten "dziubek" jak w eperze a ta allegrowa nic takiego nie ma, a kupować żeby sprzedawać za chwile to bez sensu.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
volf - 01-04-2008, 19:58
" />Jeśli masz kompresorek o numerku wg epera 46775094 to możesz szukać w:
(FIAT) - 1R MAREA DS GAMMA'99 (1999-2002)
(LANCIA) - SY LYBRA DS (1999-....)
(LANCIA) - SP KAPPA BZ 2000-2400 (1994-2001)
(LANCIA) - SR KAPPA DIESEL (1994-2001)
(LANCIA) - SV KAPPA COUPE' (1997-2001)
(LANCIA) - SJ THESIS (2001-....)
PO numerze to faktycznie w alfach takie nie występowały, choć patrząc na fotki wydają się być podobne... Chyba musisz zrobić fotkę swojej i porównywać do tych na aukcjach... Może coś dopasujesz.
Pozdrawiam.
mikaeltdi - 02-04-2008, 21:05
" />
">jestem po wizycie w warsztacie. przyczyna wycia bylo lozysko. Sprezarka dziala bez zarzutu.
Hi! Lehtre jakie koszta wymiany łożyska bo coś czuję że i mnie to czeka ...
pzdr