Drac - 05-05-2008, 07:48
" />Witam
Byæ mo¿e ju¿ by³ poruszany ten temat, ale nie najlepiej radzê sobie z wyszukiwarkami na forumach.
Na rozgrzanym silniku mam 70 stopni C +- 5 stopni. 8O
Czy jest to specyfika tego auta??
Uczono mnie w szkole ze optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni C. :wink:
hamberg - 05-05-2008, 09:00
" />
">Witam
Byæ mo¿e ju¿ by³ poruszany ten temat, ale nie najlepiej radzê sobie z wyszukiwarkami na forumach.
Na rozgrzanym silniku mam 70 stopni C +- 5 stopni. 8O
Czy jest to specyfika tego auta??
Uczono mnie w szkole ze optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni C. :wink:
silnik?
ASSOLUTO - 05-05-2008, 09:14
" />na 99% termostat do wymiany
wskazanie powinno byæ 90st.
skyblu - 05-05-2008, 09:17
" />u m³a te¿ na godz 11,
wymieniam termostat i zobaczymy,taka opinia mechanika, powinno byc na 90 stopni, przy temacie jaka temperatura, uruchamia wentylator ch³odnicy :wink:
hamberg - 05-05-2008, 12:11
" />
">u m³a te¿ na godz 11,
wymieniam termostat i zobaczymy,taka opinia mechanika, powinno byc na 90 stopni, przy temacie jaka temperatura, uruchamia wentylator ch³odnicy :wink:
W JTD na 100% wskazowka ma byc pionowo - w benzynowych jest roznie.
kretekpodnietek - 05-05-2008, 12:35
" />w benzynie czy stoisz czy jedziesz te¿ ma byæ 90 stopni.
jak nie to klêkniêty termostat, nawiasem, czêsto on siada w naszych w³oszkach, duzo jest o tym na forum.
albo czujnik, ale u mnie uszkodzenie czujnika objawia³o sie ¿e kilka dni po w³±czeniu kluczyka wska¼nik wskakiwa³ na 120stopni, a pó¼niej pokazywa³ 70 nie wiêcej.
prezesjm - 05-05-2008, 18:22
" />Na temat temperatury w Kappie by³o tyle razy ¿e ju¿ nie bardzo mi siê chce pisaæ.
Dla potomnych napiszê po raz kolejny. Wska¼nik na desce do wska¼nik a nie precyzyjny termometr. Czêsto w Kappie wska¼nik lubi przek³amywaæ. Czujnik temperatury i sam uk³ad wskazuj±cy s± zupe³nie innego typu, rodzaju i sposobu dzia³ania jak np w deltach i dedrach i nie nale¿y absolutnie przenosiæ do¶wiadczeñ pomiêdzy tym modelami. Praktyka pokazuje ¿e w starszych modelach wskazania pomiêdzy 75 a 90 ( licz±c te kreseczki na wska¼niku) podczas jazdy w ch³odne dni jest normalna i wymiana termostatu wiele nie zmienia. W modelach z koñcówki produkcji wska¼nik oscyluje bli¿ej pionu. Jazda szybsza lub w upalne dni powoduje ¿e wskazówka przechodzi z pionu lekko w prawo. Nie wszystkie silniki maj± optymalna temperaturê pracy 90 st.C. Dla przyk³adu podam dane serwisowe dotycz±ce Kappy
2.0 i 2,4
Termostat otwiera od 81 StC pe³ne otwarcie ~100
wentylator 1 bieg w³±cz 90 wy³±cz 85
wentylator 2 bieg w³±cz 94 wy³±cz 89
V6
Termostat otwiera siê przy 85-89 max otwarcie oko³o 95
wentylator 1 bieg w³±cz 86 wy³±cz 81
wentylator 2 bieg w³±cz 90 wy³±cz 85
i TD i JTD
termostat otwiera siê przy 78-82 a pe³ne otwarcie przy 86
wiatraki pierwszy zakres w³±cz 86 wy³acz 81
wiatraki drugi zakres w³±cz 90 wy³±cz 86
Wiatrakami steruje uk³ad w zegarach i w zale¿no¶ci od wersji w³±cza poszczególne zakresy pracy.
Szczególnie w Dieslach widaæ ¿e normalna temperatura ich pracy jest do¶æ niska.
Jak kto¶ stosuje zamienniki termostatów ( niefabryczne ) to mo¿e mieæ oczywi¶cie inne wskazania ni¿ wiêkszo¶æ. Zamienniki najczê¶ciej maja wy¿sze temperatury otwarcia ale dlaczego to nie mam pojêcia.
Jak tylko auto szybko nagrzewa siê w ch³odne poranki, nie przegrzewa sie podczas szybkiej jazdy na autostradzie i wleczeniu w korku to nie nale¿y szukaæ dziury w ca³ym i wskazania pomiêdzy 75 a 90 przyj±æ jako TTTM.
mike_d - 05-05-2008, 20:37
" />I ta wypowiedz to w³a¶ciwie esencja tematu. Wszyscy co pocz±tkiem zimy zjedli siekacze na termostatach w kappie doszli lub w³a¶nie dochodz± do tych oto wniosków.
fazi - 05-05-2008, 20:42
" />
">I ta wypowiedz to w³a¶ciwie esencja tematu. Wszyscy co pocz±tkiem zimy zjedli siekacze na termostatach w kappie doszli lub w³a¶nie dochodz± do tych oto wniosków.Ca³kowicie sie zgadzam.
Drac - 05-05-2008, 21:22
" />prezesjm: dziêki za szczegó³ow± i wyczerpuj±c± odpowied¼ :pub2: