Anonymous - 09-04-2006, 21:16
" />Witam, chyba mnie dziś pokarało za to że nie przyjechałem na zlot.
Samochód stał chwilę jakiś czas na słońcu.
Po uruchomieniu silnika i obniżeniu temp (do wartości AUTO LOW) włączył się odbieg zamknięty jak to w takich syt. bywa no i po chwili jakieś bum, czarny śmierdzący dym z nawiewów, wentylator to już historia - nie działa.
Czy komuś się kiedyś coś takiego może przytrafiło? Gdzie szukać usterki? Pomocy!
Blash - 09-04-2006, 21:21
" />standard, spalił sie silnik wentylatora paskudna sprawa, nowy kosztuje fortunę i na dodatek ciężki dostęp bo przewody klimy idą nad puszką wentylatora , można jednak dobrać się do niego bez rozszczelniania klimy ale to maksymalna ekwilibrystyka
Anonymous - 09-04-2006, 21:24
" />właśnie się natknąłem na post ROMO. czytam...
Anonymous - 09-04-2006, 21:27
" />hmm, a da się taki silnik przewinąć?
Blash - 09-04-2006, 21:29
" />oczywiscie ale trzeba sprawdzić elektronike przy silniku ,byle warsztat tego nie zrobi, mi fachman przewijał 2 razy i za kazdym razem chodził w 2 stronę w końcu kupiłem przewinięty od Torella
Anonymous - 09-04-2006, 21:34
" />a jaki koszt przewinięcia i tego kupionego przewiniętego? można wymienić go we własnym zakresie czy trzeba się pilnować? Którędy jest dostęp do niego? Gdzieś wyczytałem że pod kratką wycieraczek?
Blash - 09-04-2006, 21:40
" />tak jest pod podszybiem wygląda to bardzo niedostępnie potrzebne są giętkie przedłużki ,śruby są również z tyłu puszki z wentylatorem dodatkowo obudowa jest połaczona z kanałem powietrznym od nawiewu w jakiś kosmiczny sposób a nad tym wszystkim idą 2 przewody metalowe od klimy które trzeba odgiąć, generalnie da sie to zrobić bez rozszczelnienia klimy ale ciężko , za przewiniecie licza róznie przewaznie ok 100 plus diody a za silnik dałem cos koło 200 ( nie pamiętam dokładnie) ale nigdy wiecej zmiany tego silnika wkładałem i wyjmowałem go 4 razy masakra
Anonymous - 09-04-2006, 21:46
" />no to kolega wytrwały, o to przecież chodzi!
jutro się zabieram za grzebanie. Póki co serdeczne dzięki
za wskazówki! Spróbuję obfotografować całą operację i umieścić w tym temacie. Pozdrawiam!!!
mKajor - 10-04-2006, 04:44
" />A powie mi ktos co to moze byc? Kiedys mialem podobna sytuacje, a mianowicie chcialem ruszyc spod swiatel i zgasl mi silnik. Po przekreceniu stacyji i odpaleniu autka z nawiewu wydobyl sie dym (oczywiscie czarny). Caly w nerwach (ze wzgledu na to ze to byl drugi dzien po zakupie mojej Kappy) szybko zgasilem silnik. Odczekalem i po krotkim zastanowieniu, czy odpalac czy nie, przekrecilem kluczyk, odpalilem i wszystko bylo wporzadku. Wszystko chodzilo nie zauwazylem zadnej usterki, a zapach byl ewidentnie spalenizny. Co to moglo byc?
prezesjm - 10-04-2006, 07:24
" />
">A powie mi ktos co to moze byc? Kiedys mialem podobna sytuacje, a mianowicie chcialem ruszyc spod swiatel i zgasl mi silnik. Po przekreceniu stacyji i odpaleniu autka z nawiewu wydobyl sie dym (oczywiscie czarny). Caly w nerwach (ze wzgledu na to ze to byl drugi dzien po zakupie mojej Kappy) szybko zgasilem silnik. Odczekalem i po krotkim zastanowieniu, czy odpalac czy nie, przekrecilem kluczyk, odpalilem i wszystko bylo wporzadku. Wszystko chodzilo nie zauwazylem zadnej usterki, a zapach byl ewidentnie spalenizny. Co to moglo byc?
Być może początek końca wentylatora. Jeśli działa to się zbytnio nie martw, ale zbieraj powoli na nowy :mrgreen: