norbiwolow - 05-05-2007, 14:02
" />wczoraj wymieniałem świece zapłonowe na nowe NGK PFR6B i moim oczom ukazał sie takowy widok :
http://images20.fotosik.pl/306/9a0023b6a4ec9376.jpg[/img]
http://images21.fotosik.pl/251/3f942e52f2ef510f.jpg[/img]]
http://images21.fotosik.pl/251/158e34619e03a801.jpg[/img]
http://images20.fotosik.pl/306/86328d21e5b82545.jpg[/img]
2 cewki maja takie jakby pęknięcia na obudowie - były z tyłu pod kolektorem
nadmienię że zrobiłem po zakupie auta głupotę i umyłem silnik przez co zalałem chyba świece raz już rozkręcałem wszystko i czyściłem ale już do stanu wyjściowego nie powrócił - wiec zakupiłem nowe świece ( 264 złote !!! ) i postanowiłem wymienić wszystko wyczyścić i uszczelnic - nowy filtr powietrza K&N .
po wymianie silnik dalej tak sobie chodzi ma wg mnie za duże obroty 1000-950 rozgrzany - zimny 1400-1300.
teraz założyłem te pęknięte cewki z przodu aby łatwiej je jakby co wymienić - w związku z tym mam pytanie jak zdiagnozować że dana cewka jest walnięta - czy sprawdzać silnik odłączając przewody od cewki ?? i obserwując pracę silnika - czy program diagnostyczny jest w stanie mi wykryć walnięta cewkę a jak tak to jaki
wujek - 05-05-2007, 15:32
" />Witam,
Dwa posty, a sprawa jest oczywista. Pęknięta izolacja cewki w.n. to decyzja natychmiastowej wymiany tejże cewki. Bywają różnego rodzaju masy do uzupełniania izolacji - nie proponuję zastosowania, bo efekt nie gwarantowany i nie wiadomo, czy cewka już nie ma zwarć międzyzwojowych. Dalsze użytkowanie takiej cewki grozi tym, że silnik zaprzestanie pracy na garach odpalanych z tego modułu, a zwarcie strony pierwotnej (niskonapięciowej) zaowocuje uszkodzeniem tranzystorów sterujących (tranzystor nie toleruje zwarcia w obciążeniu). Tranzystory te są częścią składową ECU - albo da się je wymienić, albo ECU pójdzie do kubła.
Wniosek? Wymiana tego pękniętego modułu, kiedy? - najlepiej wczoraj.
Pozdrawiam
norbiwolow - 05-05-2007, 15:40
" />czyli nie ma co się bawić w diagnostykę komputerową tylko kupić 2 cewki i wymienić
czy cena 100 - 120 za używana cewkę to dobra cena czy wygórowana
wujek - 05-05-2007, 15:45
" />Witam,
Pooglądaj dokładnie te moduły, pod lupą, czy nie ma pęknięć izolacji.
Czy cena dobra - nie wiem, najważniejsze, aby towar był gwarantowanie sprawny. Podłączenie zwartej cewki "ubije" moduł ECU.
Pozdrawiam
norbiwolow - 05-05-2007, 17:39
" />te pęknięcia to takie jakby po wierzchu tylko wiadomo że to od środka musiał nastąpić ten proces - świece były przyrdzewiałe jak je wykręciłem - na wierzchu oczywiście. teraz jak sie rozgrzał to obroty przy wrzuceniu luzu spadają do 500 i podskakują do 900 i tak trzymaja na gazie - na benzynie 1000
czyli na cito szukam 2 cewek !!!
prezesjm - 05-05-2007, 19:43
" />Pęknięcie izolacji w tej cewce tak jak pisał Wujek kwalifikuje ją do wymiany, nie ma dobrego sposobu na dobre zabezpieczenie. Pęknięcie takie powoduje uloty wysokiego napięcia i iskra zamiast przeskoczyć na świecy (trudne warunki, ciśnienie) ładnie iskrzy w kanale świecy. oczywiście powoduje to wypadanie zapłonów, nierówną pracę silnika, skutkuje niespalaniem poprawnym mieszanki, sonda lambda uśrednia wyniki co może powodować falowanie obrotów itd. Istnieje jeszcze groźba ulotów WN do obwodów pierwotnych NN co może uszkodzić ECU. Reasumują trzeba jak najszybciej wymienić. Diagnostyka Ecu wykaże jak cewka po stronie pierwotnej jest rozwarta , zwarta lub zwarta do masy, Ecu z Kappie jest dość dobrze zabezpieczone przed taką sytuacją niemniej lepiej dmuchać na zimne. Awarii po stronie WN nie będzie pokazywać, takie awarie można poznać tylko po umiejętnej analizie spalin.
bodi_m - 05-05-2007, 20:24
" />Miałem podobny problem, tylko u mnie cewka wypłynęła i zrobiła zwarcie, spalił się 30 amperowy bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika dojechałem na czterech cylindrach do warsztatu, tu mi powiedzieli również 350 zł.
Na allegro kupiłem używkę za 70 zł i hula.
Do gościa zostawiłem sobie nr telefonu.
pzdr
DRoszi - 05-05-2007, 20:31
" />
">po wymianie silnik dalej tak sobie chodzi Sad ma wg mnie za duże obroty 1000-950 rozgrzany - zimny 1400-1300.
zrobilem sobie właśnie niedawno wymiane świec na NGK PFR6B
bo myslalem ze juz się kompletnie skończyły
silnik nie palił na jeden gar i telepał
okazało się ze oprócz świec łapał lewe powietrze
wymieniłem wszystkie uszczelki przy dolocie i chodzi miodzio
równiuteniko rano po odpaleniu 800-850
a potem jak sie nagrzeje chyba okolo750
dignoza w serwisie nie swiece a dolot
jak zrobisz porządek ze swiecami to zabierz się za dolot
sam nie wierzyłem ze to może mieć tak olbrzymi wpływ na prace silnika
koles w aso mi pieknie wytłumaczył co i jak i gra muzyka
dotego znacząco mi po remonciku spalanie spadło ostatni bak zrobilem 630 km na 66litrach co daje 10,5 litra benzyny na setke
ciekawe czy to wlasnie dzieki temu
a dziwne bo mialem taki troche zakrecony tydzien i grzalem gary ostro duzo trasa ale tak dosyc szybko i miato tez szybko
wymienili mi dodatkowo pare węży gumowych i wężyk od tzw. odmy - opowietrzający przez to miałem straty oleju które pozniej lądowały na glebie
norbiwolow - 06-05-2007, 00:22
" />dolot też uszczelniłem i wstawiłem K&N'a chociaż coś mi świszczy w okolicach kolektora - mam uszkodzona gumę tą co łączy dolot z rurkami do cylindrów - obkleiłem ja taśma - i chyba trzyma - świszczenie to tak jakby z okolic silnika krokowego mam - na razie szukam 2 cewek a jak to wymienię to bedę szukał dalej
norbiwolow - 08-05-2007, 14:48
" />do prezesjm
czy w Kappie 3.0 V6 był jeden rodzaj cewek kupiłem juz na allegro 2 sztuki za 180 z przesyłką i gwarancją rozruchową 2 tygodnie.
gość piszę że te same numery co u mnie a na forum ktoś inny pisał że ma do 3.0 ale inne numery - dlatego pytam czy mogą być różne rodzaje
czy nic nie bedzie jak 4 sztuki bedą inne a 2 inne - chodzi o nr
czy rocznik auta ma znaczenie
norbiwolow - 08-05-2007, 15:02
" />do droszi - uszczelki kupowałeś czy wycinałeś sam ja uszczelniłem robionymi uszczelkami - na dolocie przed i za przepustnicą oraz taką małą z tyłu koło przepustnicy - na kolektorze dolotowym - wszystko dodatkowo na silikon czerwony - nowy filtr powietrza tak wiec dolot chyba jest spox - jak wymienię te 2 cewki to skupię się na tym świszczeniu z okolic krokowego
prezesjm - 08-05-2007, 20:15
" />
">do prezesjm
czy w Kappie 3.0 V6 był jeden rodzaj cewek kupiłem juz na allegro 2 sztuki za 180 z przesyłką i gwarancją rozruchową 2 tygodnie.
gość piszę że te same numery co u mnie a na forum ktoś inny pisał że ma do 3.0 ale inne numery - dlatego pytam czy mogą być różne rodzaje
czy nic nie bedzie jak 4 sztuki bedą inne a 2 inne - chodzi o nr
czy rocznik auta ma znaczenie
W trakcie produkcji były zmiany i zastąpienia ale cewki są współzamienne. Różne numery mogą wynikać właśnie z różnych okresów produkcji.
norbiwolow - 08-05-2007, 20:16
" />ok - thx !!!